Podporiť čarovnú poličku je možné prostredníctvom zobrazovania reklám. Zvážte prosím možnosť vypnutia adblocku a pomôžte nám prevádzkovať túto službu aj naďalej.
Vaša podpora je pre nás veľmi dôležitá a vopred vám ďakujeme za prejavenú ochotu.

Sprint dva (65 kníh )

  • Rudolf Sivák Riziko vo financiách a v bankovníctve

    Prvé tri kapitoly sa zaoberajú základom teórie užitočnosti, teórie rizika a teórie portfólia. Z hľadiska historického vývoja modelov merania rizík sú v štvrtej kapitole analyzované modely oceňovania kapitálových aktív. V rámci...

  • Helena Barancová, Helena Barancová Sloboda viery a náboženstva

    V súvislosti so skúmaním postavenia viery a náboženstva v pracovnoprávnych vzťahoch celkom zjavne vyplýva, že kvalitnejšia a precíznejšia právna interpretácia textov normatívnych aktov EÚ, ale aj prameňov Rady Európy, by znížila...

  • Helena Barancová, Helena Barancová, Andrea Olšovská Slovenské pracovné právo

    Nová učebnica slovenského pracovného práva je určená pre študentov právnických fakúlt na území Slovenskej republiky. Odborná erudícia členov autorského kolektívu učebnice poskytuje záruku kvality a vytvára súčasne základný predpoklad kvalitnej výučby...

  • Rudolf Sivák Slovník znalostnej ekonomiky

    Výkladový slovník znalostnej ekonomiky obsahuje aj anglické a nemecké ekvivalenty ekonomických pojmov používané v zahraničnej literatúre...

  • Vojtech Stanek Sociálna politika

    Táto publikácia je určená ako monografia študentom Ekonomickej univerzity v Bratislave, pracovníkom výskumných ústavov a inštitúcií, ktorí majú záujem zvyšovať si svoju kvalifikáciu.

  • Kornélia Richterová, Dagmar Klepochová, Janka Kopaničová, Štefan Žák Spotrebiteľské správanie

    Spotrebiteľ je jednotlivec, ktorý kupuje výrobky a služby na svoju vlastnú spotrebu, na použitie v rodine, pre člena rodiny, prípadne ako dar pre inú osobu. Vo všetkých uvedených prípadoch sa výrobok kupuje na konečnú spotrebu jednotlivcov, a preto sa aj označujú ako koneční spotrebitelia. Keď uvažujeme o spotrebiteľskom správaní, vidíme spotrebiteľa ako realizuje proces nákupného rozhodovania pod vplyvom faktorov…

  • Štefan Slávik Strategický manažment

    Strategický manažment je moderná a rýchlo sa rozvíjajúca disciplína, ktorá vznikla ako praktická reakcia na nové vlastnosti podnikateľského prostredia v podmienkach trhového hospodárstva. Spracovaná do zovšeobecneného a logického systému poznatkov a princípov si spätne našla cestu z vedeckých a školských pracovísk do praxe. Strategický manažment patrí medzi profilujúce predmety študijných programov popredných…

  • Helena Barancová, Helena Barancová Teoretické a praktické súvislosti pracovného práva Európskej únie

    Pracovné právo Európskej únie podstatným spôsobom ovplyvňuje obsah a ďalší rozvoj pracovného práva členských krajín Európskej únie. Právo Európskej únie sa národných systémov členských štátov EÚ viac dotýka po prijatí...

  • Rudolf Sivák, Jana Mikócziová Teória a politika kapitálovej štruktúry podnikateľských subjektov

    V monografii sú spracované existujúce poznatky z teórie kapitálovej štruktúry podnikateľských subjektov s aplikáciou najmä na akciové spoločnosti s cieľom sprostredkovať študentom a odbornej verejnosti najdôležitejšie poznatky z uvedenej oblasti finančného riadenia, vrátane určitých národohospodárskych aspektov týchto procesov... Rudolf Sivák, Jana Mikócziová

  • Rudolf Sivák, Ľubomíra Gertler, Urban Kováč Teória a politika rizika vo financiách a v bankovníctve

    Prvé tri kapitoly sa zaoberajú základom teórie užitočnosti, teórie rizika a teórie portfólia. Z hľadiska historického vývoja modelov merania rizík sú v štvrtej kapitole analyzované modely oceňovania kapitálových aktív. V rámci ďalších kapitol sú stručne analyzované kreditné, trhové, operačné a modelové riziká. V publikácii je zvýraznený moment, že súčasné praktiky bankového riskmanažmentu v krajinách strednej…

  • Alica Lacková Tovaroznalectvo

    Užitočnosťproduktu je z pohľadu každého spotrebiteľa iná. Keďže sa na trhu nachádza množstvo rôznych produktov a množstvo spotrebiteľov s odlišnými požiadavkami, často nie je možné jednoznačne určiť, ktorý z produktov je z hľadiska užitočnosti najlepší. Každý spotrebiteľ totiž preferuje iné úžitkové vlastnosti a podľa týchto preferencií sa aj pri kúpe produktu rozhoduje. Subjektivita hodnotenia a špecifickosť…

  • Kornélia Richterová Úvod do výskumu trhu

    Skúmanie trhu vo výskumných agentúrach, práve tak ako vo výrobných alebo obchodných organizáciách reaguje na tieto výzvy v celosvetovom merítku. Dochádza k prehodnoteniu tradičných metód a postupov skúmania trhu a v kontexte progresívnych informačných technológií k odkrývaniu nových informačných zdrojov a sofistikovaných analýz s cieľom poskytnúť manažérom správny druh informácií pre rozhodovanie. Tento proces…

  • Anna Remišová Vademékum podnikateľskej etiky

    Autorka predkladá druhé vydanie tejto úspešnej publikácie. Cieľom monografie je poskytnúť návod, postupy a odporúčania, ako implementovať podnikateľskú etiku do organizácie a učiniť z nej systematickú súčasť riadenia...

  • Jozef Medveď Verejné financie

    Obsah monografie je usporiadaný tak, aby sa obsahovo-vecná stránka logicky rozvíjala, indukovala od základných pojmov a kategórií cez zložitejšiu teóriu, až k aplikovaným otázkam peňažných operácií a vzťahov vo verejnom sektore. Monografia sa v úvodnej časti venuje základným východiskám verejných financií, predovšetkým odbornému pohľadu na úlohu štátu v modernej spoločnosti. V druhej časti podrobne analyzuje…

  • Otília Zorkóciová Vplyv finančno-hospodárskej krízy na medzinárodnú marketingovú stratégiu firiem

    Predkladaná monografia sa snaží čitateľom priblížiť zrozumiteľnou a názornou formou podstatu dosahov finančno-hospodárskej krízy na fenomén medzinárodného marketingu, konkrétne medzinárodnej marketingovej stratégie podnikateľských subjektov v jednotlivých prvkoch ich marketingového programu – medzinárodného marketingového mixu. Teoretický text je doplnený mnohými praktickými príkladmi ako aj zisteniami originálneho…

  • Výpočtové nástroje programu MS Excel + CD

    Publikácia Praktikum z informatiky má slúžiť predovšetkým na účely vyučovania praktickej časti predmetu Informatika a môže efektívne pomôcť aj samostatne zvládnuť základnú prácu s jednotlivými nástrojmi a funkciami tabuľkového procesora. Publikácia je dostupná širšej verejnosti a je obohatená o množstvo riešených úloh, ktoré boli požadované študentmi v predchádzajúcich rokoch. Samozrejmou súčasťou tejto publikácie…