Podporiť čarovnú poličku je možné prostredníctvom zobrazovania reklám. Zvážte prosím možnosť vypnutia adblocku a pomôžte nám prevádzkovať túto službu aj naďalej.
Vaša podpora je pre nás veľmi dôležitá a vopred vám ďakujeme za prejavenú ochotu.

Rokus (55 kníh )

  • Katarína Lukáčová Abeceda zdravia

    Publikácia obsahuje základné údaje o obezite, ktorá sťažuje život už aj mnohým deťom v predškolskom veku, zisťovanie správnosti držania tela a jeho nácviku. Autorky ďalej uvádzajú pohybové aktivity smerujúce k zdravému životnému štýlu, ponúkajú množstvo aktivít so zameraním na zdravotné cvičenia, cvičenia na riekanky na písmená abecedy, cvičenia rodičov a detí, cvičenia so zameraním na rôzne časti tela pre…

  • Igor Smelý Ako nepripraviť Darwina o rozum

    Kniha je fiktívnym dialógom Boha s evolučným vedcom o evolúcii a jej filozofických dôsledkoch pre možnosti existencie poznania, slobody a morálneho života. Poukazuje na neuspokojivé filozofické dôsledky domýšľania tých verzii evolúcie, ktoré vnímajú evolúciu ako čisto náhodný proces.

  • Zlata Knapíková, Dušan Kostrub, Monika Miňová Aktivizujúce metódy a formy v práci učiteľky materskej školy

    Publikácia ponúka prehľad aktivizujúcich metód v práci učiteľov materských škôl. Ku všetkým metódam sú uvedené praktické ukážky.

  • Dušan Kostrub Antididaktika materskej školy 20. storočia

    Publikácia poskytuje analýzu organizačnej formy výučby v materskej škole – zamestnanie.

  • Marián Čurda, Valéria Mašterová Biochémia

    Učebnica biochémia je v súčasnosti najnovší titul z oblasti biochémie, ktorý podáva ucelený pohľad na odbor, s ktorým sa stretávame každý deň – keďže i my sami sme akési továrne. Učebnica je koncipovaná netradične, na základe centrálnej dogmy molekulárnej biológie, podáva informácie v jednoduchej podobe pochopiteľnej i pre laikov, no zároveň je svojím rozsahom a terminológiou odborná. Kniha pochádza z pera“ autorov,…

  • Martin Vavra, Marián Čurda Chemické názvoslovie

    Učebnica je určená najmä študentom maturitných ročníkov a poslucháčom prírodovedných študijných programov ako ucelený prehľad najnovších pravidiel tvorby názvoslovia chemických zlúčenín. Je koncipovaná podľa osnov Ministerstva školstva SR v súlade so štátnym vzdelávacím programom. Patrí medzi najnovšiu a najaktuálnejšiu publikáciu ohľadom chemickej nomenklatúry. Publikácia je určená študentom, ktorí ju využijú počas…

  • Jitka Vyšňovská Daň z príjmov v príkladoch a úlohách

    Problematika dane z príjmov je nevyhnutnou súčasťou výučby na stredných odborných školách s ekonomickým zameraním. Pre túto oblasť je určený aktuálny učebný text Daň z príjmov v príkladoch a úlohách, ktorý Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR zaradilo v roku 2016 do zoznamu odporúčaných materiálnych didaktických prostriedkov. Učebný text aplikuje teoretický výklad daňových pojmov na početných príkladoch…

  • Klára Kuliková Dejiny hudby a umenia pre školu a prax

    Jednotlivé multimediálne CD Vás prevedú dejinami hudby a umenia aj zo zvukovými ukážkami.Súčasťou publikácie sú 4 multimediálne CD: * CD 1 - OD ANTIKY PO RENESANCIU * CD 2 - OD BAROKA PO KLASICIZMUS * CD 3 - ROMANTIZMUS A SECESIA * CD 4 - PRVÁ POLOVICA 20. STOROČIAZ obsahu: Úžitkové umenie Architektúra Výtvarné umenie Hudobné umenie Závažné udalosti obdobia

  • Ondrej Kaščák Deti v kultúre - kultúry detí

    Kniha prezentuje komplexný pohľad na deti a detstvo v súčasnej kultúre, na vývoj vnímania a situácie detí v rôznych typoch spoločenstiev a spoločností a poukazuje na sociálne zmeny, s ktorými sú súčasné deti konfrontované.

  • Matej Slováček, Monika Miňová Dieťa je tvorcom človeka

    Odborná publikácia Dieťa je tvorcom človeka: Úvod od pedagogiky Márie Montessoriovej sa k čitateľovi dostáva v období popularizácie pedagogiky, o ktorej pojednáva. Odborná publikácia je určená študentom, odborníkom, riaditeľom, učiteľom, rodičom a všetkým priaznivcom a záujemcom tejto pedagogiky. Cieľom, je čitateľovi pomôcť k získaniu kvalitného teoretického základu v poznaní pedagogiky Márie Montessoriovej. V…

  • Dušan Kostrub Dieťa/žiak/študent - učiteľ - učivo - didaktický alebo bermudský trojuholník?

    Monografia sa zaoberá problematikou teórií učenia sa z pohľadu didaktiky. Priorizovaným cieľom predkladanej monografie je tematizovanie konceptu proces výučby z pohľadu rôznych teórií učenia sa uplatňovaných učiteľom v didaktickej praxi i s vyzdvihnutím dôsledkov plynúcich z ich uplatňovania, a to cez zodpovedanie nižšie stanoveného okruhu otázok, ktoré nastoľuje jej autor.

  • Dušan Kostrub Dizajn procesu výučby v materskej škole

    Publikácia nám ukazuje cestu ako si vytvoriť strategický edukačný plán, ako projektovať a programovať proces výučby v materskej škole.

  • Ľubomíra Pružinská Emocionálny svet detí predškolského veku

    Hlbší pohľad do emocionality tohto obdobia i jeho emocionálnych problémov a súbor hrových aktivít rozvíjajúcich konkrétne emocionálne spôsobilosti.

  • Jana Nutilová, Monika Miňová Hospitácia riaditeľky v materskej škole

    Informácie a praktické ukážky pomôžu riaditeľkám materských škôl k lepšej orientácii v tejto oblasti vnútroškolskej kontroly.

  • Kristína Žoldošová Implementácia konštruktivistických princípov

    Publikácia sa venuje problematike implementácie inovatívnych edukačných prvkov do prírodovedného vzdelávania v materských školách a na 1. stupni základných škôl.

  • Igor Smelý Integratívny prístup v psychoterapii

    Kniha Integratívny prístup v psychoterapii sa snaží uvažovať o psychoterapii ako remesle, ktorému sa začínajúci adepti psychoterapie môžu naučiť a zdokonaľovať sa v ňom. Snaží sa ponúknuť kľúčové zručnosti, ktoré by psychoterapeuti mali ovládať, nech už sa hlásia k takému alebo onakému smeru v psychoterapii. Pozerá sa na psychoterapiu ako na proces liečby založenej na vzťahu medzi terapeutom a pacientom., v ktorom…

  • Monika Miňová Kooperácia materskej školy s rôznymi inštitúciami

    Cieľom učebného textu je poukázať na potrebu a význam kooperácie materskej školy s rodinou, materskej školy so základnou školou a kooperáciu materskej školy s ďalšími inštitúciami zúčastňujúcimi sa na výchovno-vzdelávacom procese dieťaťa predškolského veku. Materská škola patrí medzi výchovno-vzdelávacie inštitúcie, v ktorej dochádza k cieľavedomej a riadenej edukácii, kde deti získavajú základné poznatky,…

  • Eva Severini, Dušan Kostrub Kvalitatívne skúmanie v predprimárnom vzdelávaní

    Vedecká monografia sa zameriava na koncept kvalitatívneho výskumu a na realizáciu kvalitatívneho výskumu v predprimárnom vzdelávaní, konkrétne akčného výskumu v didaktickej praxi...

  • Anna Magdošková Metamorfózy waldorfskej materskej školy

    Autorka plynulo čitateľa sprevádza vznikom a vývojom waldorfských škôl vo svete a na Slovensku na základe dostupnej odbornej literatúry, ale aj z vlastných skúsenosti, spomienok a zo spolupráce s kolegami zo zahraničia...

  • Eva Lacová, Monika Miňová Náš kolotoč šťastia

    Kompetencie dieťaťa predškolského veku v socio-emocionálnej oblasti môžeme rozvíjať aj prostredníctvom kvalifikovane pripravených projektov.

  • Martin Vavra, Marián Čurda Názvoslovie anorganických a organických zlúčenín a biochemická terminológia

    Publikácia podáva prehľadne usporiadané pravidlá pre: tvorbu názvoslovia anorganickej chémie, organickej chémie, biochémie, ktoré je nevyhnutným základom úspešného štúdia chémie. Učebnica je primárne určená študentom maturitných ročníkov a poslucháčom bakalárských študijných programov ako ucelený prehľad najnovších pravidiel tvorby názvoslovia chemických zlúčenín. Je v rozsahu osnov strednej školy v súlade so…

  • Dušan Kostrub Od pedagogiky k didaktike materskej školy

    Najnovšie informácie a poznatky k problematike pedagogiky a didaktiky materskej školy.

  • Monika Varcholová, Milena Maliňáková, Monika Miňová Pedagogická diagnostika a individuálny vzdelávací plán v podmienkach materskej školy

    Problematika veľmi aktuálna a potrebná pre prax. Učiteľky materských škôl získajú najnovšie informácie a praktické námety z tejto oblasti.

  • Monika Miňová Pedagogické diagnostikovanie v materskej škole

    Publikácia je zameraná na komplexné predstavenie pedagogického diagnostikovania v materskej škole. Čitateľ si v nej nájde informácie z teoretického hľadiska, napr. definície, delenia, charakteristiky obsahu diagnostikovania, metódy a zásady diagnostikovania. Každá kapitola v závere má zhrnutie, otázky, aplikačné úlohy a odporúčanú literatúru. V prílohách sú zverejnené diagnostické hárky a testy, ktoré učitelky v…