Národné hudobné centrum (9 kníh )
-
Bystrík Režucha, Ivan Parík Ako čítať partitúru
Hudobné myslenie, vývoj inštrumentára i možností vokálnej reprodukcie a premeny spôsobu zaznamenávania hudby sú navzájom späté. Z hudobného textu sa dá vyčítať veľa informácií o hudobných obrazoch, o myšlienkových a stavebných súvislostiach, o spôsobe, ako sú v konkrétnej skladbe formulované. Autori sa v tejto príručke pokúsili poskytnúť niekoľko základných rád napomáhajúcich rozvoj schopnosti čítať partitúru.
-
Viliam Kořínek Jacques Féréol Mazas - Melodické etudy (husle)
Melodické etudy op. 36 určené pre husle.
-
Ján Levoslav Bella Missa in C
Ján Levoslav Bella komponoval svetskú aj cirkevnú hudbu. Z jeho početných omšových kompozícií pre rôzne obsadenie sa mnohé stratili, preto dnes z tejto tvorby poznáme iba niekoľko diel, ku ktorým sa radí aj vokálno-orchestrálna Omša C dur, latinsky Missa in C pre sóla, zbor, orchester a harmónium/organ. Kompozícia, ktorá pôvodne patrila do série deviatich nedeľných omší, nesie na pramennom materiáli názov…
-
Anton Zimmermann Missa pastoralis
Missa pastoralis D dur Antona Zimmermanna patrila, z celkového počtu jedenástich zatiaľ známych omšových diel, do skupiny najviac repertoárovo uplatnených. Dôvodom bol nepochybne fakt, že aj týmto dielom sa skladateľ prezentoval ako majster vycibreného pastorálneho štýlu. Keďže predkladaná nahrávka sleduje aj liturgickú autentickosť, včlenili sme do omšovej kompozície tiež Zimmermannovo graduale Afferentur regi…
-
Anton Zimmermann Sinfónia G dur - Pastoritia
Sinfónia G dur Pastoritia Antona Zimmermanna je určená pre dvoje huslí, violu, basový nástroj, dve klaríny, cuculo obligato, tubu pastoralis obligato a tympany. Zachovala sa v dvoch verziách (Kremnica, Keszthely) a slovenská pamiatka pochádza z knižnice františkánskeho kláštora v Kremnici. Sinfónia G dur patrí k tým priekopníckym dielam druhej polovice 18. storočia, ktoré prispeli k formovaniu pastorálne…
-
Ján Levoslav Bella Skladby pre husle, violončelo, fagot, harmónium s klavírnym sprievodom - Súborné dielo
Ak existuje nejaký základný kameň novodobej slovenskej hudobnej kultúry, tak je ním tvorba Jána Levoslava Bellu (1843–1936). Jeho dielo dodnes predstavuje vrcholnú autorskú kvalitu, a to vo všetkých žánroch, v ktorých tvoril. Edícia súborného diela Jána Levoslava Bellu, zahájená roku 1997, sa doteraz sústredila na skladateľovu komornú hudbu, hudbu pre klavír, organ a na piesňovú tvorbu.
-
Ján Levoslav Bella Skladby pre klavír - Súborné dielo
Ak existuje nejaký základný kameň novodobej slovenskej hudobnej kultúry, tak je ním tvorba Jána Levoslava Bellu (1843–1936). Jeho dielo dodnes predstavuje vrcholnú autorskú kvalitu, a to vo všetkých žánroch, v ktorých tvoril. Edícia súborného diela Jána Levoslava Bellu, zahájená roku 1997, sa doteraz sústredila na skladateľovu komornú hudbu, hudbu pre klavír, organ a piesňovú tvor.
-
Alexander Albrecht Sonáta F dur pre klavír
Alexander Albrecht (1885–1958) patrí k prvým predstaviteľom modernej hudby na Slovensku (do 30-tych rokov tu nenájdeme paralely s jeho tvorbou); až do 40-tych rokov 20. storočia bol v podstate jediným sústavne tvoriacim skladateľom, ktorého tvorba si našla uplatnenie i v zahraničí. Sonáta F dur (1905) pre klavír pochádza z čias jeho štúdií na Hudobnej akadémii Ferenca Liszta v Budapešti, nadväzuje na…
-
Miroslav Filip Súborné dielo I.
Slovenský muzikológ Miroslav Filip (1932-1973) sa vo svojej vedeckej činnosti venoval predovšetkým dvom disciplínam: teórii harmónie a hudobnej akustike. Prvý zväzok Miroslava Filipa sa sústreďuje na práce z oblasti teórie harmónie. Autorovo exaktné myslenie sa tu snúbi s dôvernou znalosťou hudby klasicizmu, z ktorej vyberá viac ako štyristo príkladov na demonštrovanie svojich úvah. 2. vydanie (reprint)