Podporiť čarovnú poličku je možné prostredníctvom zobrazovania reklám. Zvážte prosím možnosť vypnutia adblocku a pomôžte nám prevádzkovať túto službu aj naďalej.
Vaša podpora je pre nás veľmi dôležitá a vopred vám ďakujeme za prejavenú ochotu.

Hudobné centrum (76 kníh )

  • Carl Czerny Prvé cvičenia

    Druhé, revidované vydanie populárnej zbierky cvičení pre klavír od známeho klavírneho virtuóza a pedagóga.

  • Ilja Zeljenka Rozhovory a texty

    Dvojzväzkový titul je prvou vyčerpávajúcou publikáciou, ktorá je venovaná tvorbe a názorom Ilju Zeljenku, ťažiskovej osobnosti slovenskej hudobnej povojnovej avantgardy, ako aj ťažiskového autora filmovej hudby...

  • Anton Zimmermann Šesť duet pre dvoje huslí

    V rámci edície Monumenta musicae Slovacae, jej „zimmermannovskej“ notovej pramennej série, sme dosiaľ (v nadväznosti na paralelne vydávanú zvukovú podobu diel) uverejnili výber z Zimmermannovej symfonickej a omšovej produkcie. Týmto titulom ponúkame ukážku skladateľovej komornej tvorby. Z pohľadu štýlovej príslušnosti sú Duetá op. 1 Antona Zimmermanna produktom prechodného obdobia medzi raným a vrcholným klasicizmom…

  • Viliam Kořínek Šesťdesiat slovenských ľudových piesní

    Publikácia vhodná pre začiatočníkov v hre na husliach. Obsahuje 60 najznámejších ľudových piesní v úprave pre jedny alebo dvoje huslí, pričom melódia je upravená do tej najjednoduchšej podoby a vybavená podrobnými interpretačnými poznámkami. Part druhých huslí je chápaný ako bohatšie vypracovaný sprievod. (2.vydanie)

  • Jozef Demjan, Boris Lenko, Marta Urdová, Igor Vlakh Škola hry na akordeóne

    Akordeón pri správnom ovládaní môže byť ideálnym nástrojom rozvoja hudobníka; jeho schopnosť viachlasej hry, plastickosti, rôznorodosti farieb i výrazných dynamických odtieňov je predpokladom pre bohaté interpretačné vyjadrenie. Spoločne dúfame, že sa naša nová učebnica stane učebnicou nás všetkých, že nám bude pomáhať v rozvoji akordeónu, akordeonistov a hudby vôbec, že nám umožní objavovať krásy hudby pomocou…

  • Jozef Kresánek Slovenská ľudová pieseň zo stanoviska hudobného

    Táto práca sa stala nielen základnou prácou slovenskej etnomuzikológie, ale aj autorovou prvou veľkou syntézou, ktorá v zrelom veku vyústila do sumarizujúcej trilógie o základoch hudobného myslenia človeka...

  • Gerald Abraham Stručné dejiny hudby

    Vydaním prekladu Stručných dejín hudby od anglického autora Geralda Abrahama sa Hudobné centrum snaží obohatiť slovenský hudobnohistorický diskurz o nové uhly pohľadu na komplexnú problematiku vývinu hudby v jednotlivých kultúrach sveta.

  • Ján Levoslav Bella Súborné dielo

    Bellova kantáta Wende dich zu uns, o Herr pre soprán, barytón, miešaný zbor a orchester odznela na koncerte, na ktorom sa Bella lúčil so sibinskými spoluobčanmi po 38 rokov svojej činnosti pre túto nemeckú komunitu...

  • Ján Levoslav Bella Súborné dielo B:5 - Koncertná skladba v uhorskom štýle

    Koncertná skladba v uhorskom štýle Jána Levoslava Bellu patrí k významnejšej časti Bellovej tvorby. Vznikla v Sibini v roku 1893 so zámerom budapeštianskeho uvedenia pod taktovkou Arthura Nikischa...

  • Ján Levoslav Bella Súborné dielo F:I, 2 - Christus hat geliebt die Gemeine

    Trojčasťová veľkonočná kantáta Christus hat geliebt die Gemeine pre barytón, zbor a orchester je protestantská liturgická skladba Jána Levoslava Bellu a pochádza z roku 1907...

  • Ján Levoslav Bella Súborné dielo F:I, 3 - Ach, bis zum Tod am Kreuz

    Pre pašiový týždeň vznikla tiež Bellova „pôstna kantáta“ Ach, bis zum Tod / Ach, až po smrť pre sólový bas, zbor a orchester. Zhudobnené texty sú zamerané na rozjímanie Kristovej smrti v troch častiach...

  • Ján Levoslav Bella Súborné dielo F:I, 4 - Gott sei mir gnädig

    Malá reformačná kantáta Gott, sei mir gnädig patrí k dielam, ktoré Bella napísal čoskoro po presídlení do Sibine, už roku 1883. Bella tu zhudobňuje biblický text o vzájomnosti, ktorá nastala medzi najvyššou autoritou a...

  • Ján Levoslav Bella Súborné dielo F:II, 1 - Wie lieblich ist deine Wohnung, o Herr!

    Moteto Wie lieblich ist deine Wohnung, o Herr! pre sóla, zbor a orchester napísal Ján Levoslav Bella v Sibini roku 1882. Dielo využíva náročnú kontrapunktickú textúru, založenú na kontraste sólových hlasov, zboru a orchestra a patrí k...

  • Wenzel Kallusch Symfónia č. 1 D dur pre orchester

    Wenzel Kallusch (Václav Kaluš) patril k významným osobnostiam Bratislavy v čase príprav vzniku miestneho Cirkevno-hudobného spolku. Jeho...

  • Anton Zimmermann Symfónia E dur

    Symfónia E dur Antona Zimmermanna je určená pre dvoje huslí, violu, basový nástroj, dva hoboje a dva lesné rohy. Dielo sa zachovalo v jedinom exemplári, a to na Slovensku. Notová pamiatka sa spájala s grófskou rodinou Zayovcov. Nástrojové party kompozície patrili do zayovskej notovej hudobnej zbierky, ktorá bola súčasťou bohatej rodinnej knižnice v Uhrovci. Vydanie editorsky pripravila Darina Múdra. Symfónia E dur…

  • Oliver Messiaen Technika môjho hudobného jazyka

    Slovenskej hudobnej obci predkladáme kľúčové teoretické dielo skladateľa Oliviera Messiaena Technique de mon langage musical.Technika môjho hudobného jazyka je dielom 33-ročného Messiaena (dokončil ju v lete 1942 a tlačou vyšla o dva roky neskôr). Pokrýva preto len necelú tretinu skladateľovho odkazu a celkom prirodzene v nej absentujú tie charakteristické prvky, ktoré sa v jeho hudobnom jazyku vykryštalizovali až…

  • Franz Paul Rigler Tri rondá pre čembalo alebo klavír

    Je rovnako nutné a potrebné sa naučiť pravidlám kompozície, ako je zbytočné hovoriť o tom mnohými slovami, pretože každý istotne uzná, že by nebolo možné vytvoriť dobrý priateľský list bez citu priateľstva, štýlu a znalosti ortografie jazyka, v ktorom chceme písať. Franz Paul Rigler (c. 1748 – 1796), autor týchto slov, skvele ovládal jazyk hudby a zanechal nám o tom niekoľko dôkazov, medzi inými aj Tri rondá pre…

  • Alexander Albrecht Túžby a spomienky

    Alexander Albrecht zanechal po sebe nielen pozoruhodnú hudobnú tvorbu, ale aj písomné svedectvo o svojom bohatom vnútornom živote, o svojich reakciách na okolitý svet a na ľudí v ňom. Toto svedectvo sa na verejnosť dostáva prvý raz. Texty pôvodne písané v maďarčine a nemčine editorsky spracoval Vladimír Godár.

  • Alica Elscheková, Oskár Elschek Úvod do štúdia slovenskej ľudovej hudby

    Práca vznikla v druhej polovici 50. rokov 20. storočia a predstavuje v poradí druhú významnú syntézu slovenskej etnomuzikológie. Nadväzuje na monografiu Jozefa Kresánka Slovenská ľudová pieseň zo stanoviska hudobného a rozvíja jej podnety do podoby rozšírenej koncepcie, ktorá zohľadnila najnovšie výsledky terénneho výskumu spolu s aktuálnymi trendmi etnomuzikologického výskumu. Náčrt vývinu slovenskej hudobnej…

  • Ivan Hrušovský Úvod do štúdia teórie harmónie

    Spoločná publikácia Hudobného centra a Vysokej školy múzických umení prinesie revidované vydanie jednej z ťažiskových prác slovenskej muzikológie z pera slovenského skladateľa, muzikológa a hudobného historika Ivana Hrušovského...

  • Tibor Frešo V detskej izbičke

    Ťažisko Frešovej skladateľskej tvorby tvoria hudobno-dramatické diela, no rovnako obľúbené sú aj jeho inštruktívne diela, ktoré sa stali súčasťou repertoára mnohých klaviristov-začiatočníkov. Z cyklu V detskej izbičke takmer každý mladý klavirista pozná skladbu Hracie hodiny, ktorá je súčasťou Klavírnej školy pre začiatočníkov (Böhmová, Grünfeldová, Sarauer).

  • Wenzel Kallusch Variácie na vlastnú tému pre klarinet a orchester

    Wenzel Kallusch (Václav Kaluš) patril k významným osobnostiam Bratislavy v čase príprav vzniku miestneho Cirkevno-hudobného spolku. Jeho skladateľská pozostalosť sa nachádza vo Viedni i v Bratislave...

  • Wenzel Kallusch Variácie pre kontrabas a orchester

    Wenzel Kallusch (Václav Kaluš) patril k významným osobnostiam Bratislavy v čase príprav vzniku miestneho Cirkevno-hudobného spolku. Rukopis diela Variácie pre kontrabas a orchester sa nachádza v Bratislave...