Podporiť čarovnú poličku je možné prostredníctvom zobrazovania reklám. Zvážte prosím možnosť vypnutia adblocku a pomôžte nám prevádzkovať túto službu aj naďalej.
Vaša podpora je pre nás veľmi dôležitá a vopred vám ďakujeme za prejavenú ochotu.
Reč a jazyk v škole
1x
Reč a jazyk v škole Book: Reč a jazyk v škole
4 stars - 1
Cena: 2,00 €
Cieľom publikácie Reč a jazyk v škole je ponúknuť učiteľom, ako aj adeptom učiteľského povolania pohľad na jazykovú výchovu v predprimárnej edukácii a na jazykové vzdelávanie a slohovú výchovu v školskom prostredí nie z pozícií tradičného opisu metód a postupov, ako tomu bolo v minulosti, ale z aspektu kognície, t. j. vedy, ktorá pristupuje k interpretácii mnohých ľudských aktivít tak, že ich odvodzuje (aspoň čiastočne) zo samotnej podstaty rozumových procesov a poznávacích aktivít. Tematicky je relatívne samostatná prvá kapitola, ktorá prináša identifikáciu predmetu slovenský jazyk a literárna výchova v súčasnej škole, pričom sa zameriava prevažne na jazykovú zložku tohto predmetu. Ide o priblíženie základných kvalít, postupov a cieľov, ktoré sú vymedzené v školských dokumentoch a zodpovedajú stratégii Ministerstva školstva SR v intenciách obsahovej a metodickej prestavby školstva. Základné požiadavky, ktoré sú kladené na náš vzdelávací systém, v tomto prípade vo vzdelávaní materinského jazyka, by mali poznať študenti, budúci učitelia slovenčiny, už v procese svojej profesionálnej prípravy. Ďalšie kapitoly majú vzájomnú kontinuitu, pretože obsahovo reflektujú isté vývinové štádiá reči a komunikačných kompetencií. Zámerne sme neurobili ostrú hranicu vo vnútri obsahu publikácie podľa toho, ktorá časť patrí do pozornosti učiteľov elementaristov a ktorá do pozornosti učiteľov špecializujúcich sa na vzdelávanie starších žiakov, resp. študentov stredných škôl. Urobili sme tak preto, že obe skupiny učiteľov by mali poznať tak východiská a zákonitosti, stojace na začiatku utvárania komunikačných kompetencií, ako aj ich tendencie smerovania do dospelosti, rešpektujúc fakt, že kompetencia je celoživotne sa utvárajúca zručnosť. V texte publikácie prinášame ukážky textov, na ktorých demonštrujeme alebo vývinovo determinované javy v reči a komunikácii, alebo ich používame ako argumentačný materiál. Ukážky žiackych prác sú prejavom ich mentálnych modelov predovšetkým čo do kvality textu, v ktorom prevláda raz ikonickosť ako výrazová kategória, inokedy operatívnosť ako výrazová kategória. Obsah publikácie by mohol zaujať aj rodičov, ktorí majú vážnejší záujem o vzdelávanie a napredovanie svojich detí a chcú porozumieť vzťahom medzi rečou a myslením, resp. textom a myslením. OBSAH Úvod 1 Postavenie slovenčiny v súčasnom vzdelávacom systéme 2 Teória vyučovania slovenčiny ako aplikovaná disciplína 2.1 Východiská modernej lingvodidaktiky 2.2 Teória komunikácie ako východisko komunikačného princípu vo vyučovaní slovenského jazyka 3 Čo by mal vedieť učiteľ slovenčiny o podstate verbálnej komunikácie 3.1 Porozumenie ako predpoklad reči 3.2 Jazykový obraz sveta v textoch pre deti 3.3 Jazykové stvárnenie niektorých žánrov z aspektu formovania komunikačných kompetencií 3.4 Rozvíjanie príbehu vo veršoch 3.5 Rozprávka v jazykovej výchove predškoláka 3.6 Od artikulovanej reči k písaniu 4 Text, porozumenie textu a produkcia textu 4.1 Porozumenie textu ako pochopenie jeho významu 4.2 Kognitívna funkcia jazyka a text učebnice 4.3 Kritické čítanie ako východisko improvizácie, improvizácia ako nástrojbudovania sociálneho statusu 4.4 Vedomosti a tvorba textu 4.5 Tvorivosť ako predpoklad vzniku textu 4.6 Komponovanie operatívnych textov 4.7 Komponovanie ikonických textov 5 Metódy poznávania a objavovania v jazykovom vyučovaní 5.1 Poznávanie slovenského jazyka ako systému 5.2 Problémové metódy vo vyučovaní slovenčiny 5.3 Integrácia jazykovej a literárnej zložky v tematizovanom vyučovaní Záver Literatúra
  1. Odborná literatúra

Reč a jazyk v škole

Zuzana Kováčová

Reč a jazyk v škole

Zuzana Kováčová

Na túto knižku aktuálne nikto nečaká, máš záujem ty?

Aktuálne túto knihu ponúka 1 čitateľ

gabrielahilovska

gabrielahilovska (Jasov) Stav: Nová knižka 2,00 € Pridať do košíka
Pozrieť cenu novej knihy na

Chcem tiež predať túto knihu

Chcem si kúpiť, pošlite mi notifikáciu o novej ponuke

Doplnkové info

  • Vydavateľstvo: Enigma
  • ISBN: 9788081330018
  • Väzba: brožovaná

Popis knihy

Cieľom publikácie Reč a jazyk v škole je ponúknuť učiteľom, ako aj adeptom učiteľského povolania pohľad na jazykovú výchovu v predprimárnej edukácii a na jazykové vzdelávanie a slohovú výchovu v školskom prostredí nie z pozícií tradičného opisu metód a postupov, ako tomu bolo v minulosti, ale z aspektu kognície, t. j. vedy, ktorá pristupuje k interpretácii mnohých ľudských aktivít tak, že ich odvodzuje (aspoň čiastočne) zo samotnej podstaty rozumových procesov a poznávacích aktivít. Tematicky je relatívne samostatná prvá kapitola, ktorá prináša identifikáciu predmetu slovenský jazyk a literárna výchova v súčasnej škole, pričom sa zameriava prevažne na jazykovú zložku tohto predmetu. Ide o priblíženie základných kvalít, postupov a cieľov, ktoré sú vymedzené v školských dokumentoch a zodpovedajú stratégii Ministerstva školstva SR v intenciách obsahovej a metodickej prestavby školstva. Základné požiadavky, ktoré sú kladené na náš vzdelávací systém, v tomto prípade vo vzdelávaní materinského jazyka, by mali poznať študenti, budúci učitelia slovenčiny, už v procese svojej profesionálnej prípravy. Ďalšie kapitoly majú vzájomnú kontinuitu, pretože obsahovo reflektujú isté vývinové štádiá reči a komunikačných kompetencií. Zámerne sme neurobili ostrú hranicu vo vnútri obsahu publikácie podľa toho, ktorá časť patrí do pozornosti učiteľov elementaristov a ktorá do pozornosti učiteľov špecializujúcich sa na vzdelávanie starších žiakov, resp. študentov stredných škôl. Urobili sme tak preto, že obe skupiny učiteľov by mali poznať tak východiská a zákonitosti, stojace na začiatku utvárania komunikačných kompetencií, ako aj ich tendencie smerovania do dospelosti, rešpektujúc fakt, že kompetencia je celoživotne sa utvárajúca zručnosť. V texte publikácie prinášame ukážky textov, na ktorých demonštrujeme alebo vývinovo determinované javy v reči a komunikácii, alebo ich používame ako argumentačný materiál. Ukážky žiackych prác sú prejavom ich mentálnych modelov predovšetkým čo do kvality textu, v ktorom prevláda raz ikonickosť ako výrazová kategória, inokedy operatívnosť ako výrazová kategória. Obsah publikácie by mohol zaujať aj rodičov, ktorí majú vážnejší záujem o vzdelávanie a napredovanie svojich detí a chcú porozumieť vzťahom medzi rečou a myslením, resp. textom a myslením. OBSAH Úvod 1 Postavenie slovenčiny v súčasnom vzdelávacom systéme 2 Teória vyučovania slovenčiny ako aplikovaná disciplína 2.1 Východiská modernej lingvodidaktiky 2.2 Teória komunikácie ako východisko komunikačného princípu vo vyučovaní slovenského jazyka 3 Čo by mal vedieť učiteľ slovenčiny o podstate verbálnej komunikácie 3.1 Porozumenie ako predpoklad reči 3.2 Jazykový obraz sveta v textoch pre deti 3.3 Jazykové stvárnenie niektorých žánrov z aspektu formovania komunikačných kompetencií 3.4 Rozvíjanie príbehu vo veršoch 3.5 Rozprávka v jazykovej výchove predškoláka 3.6 Od artikulovanej reči k písaniu 4 Text, porozumenie textu a produkcia textu 4.1 Porozumenie textu ako pochopenie jeho významu 4.2 Kognitívna funkcia jazyka a text učebnice 4.3 Kritické čítanie ako východisko improvizácie, improvizácia ako nástrojbudovania sociálneho statusu 4.4 Vedomosti a tvorba textu 4.5 Tvorivosť ako predpoklad vzniku textu 4.6 Komponovanie operatívnych textov 4.7 Komponovanie ikonických textov 5 Metódy poznávania a objavovania v jazykovom vyučovaní 5.1 Poznávanie slovenského jazyka ako systému 5.2 Problémové metódy vo vyučovaní slovenčiny 5.3 Integrácia jazykovej a literárnej zložky v tematizovanom vyučovaní Záver Literatúra

Našli ste chybu?