Podporiť čarovnú poličku je možné prostredníctvom zobrazovania reklám. Zvážte prosím možnosť vypnutia adblocku a pomôžte nám prevádzkovať túto službu aj naďalej.
Vaša podpora je pre nás veľmi dôležitá a vopred vám ďakujeme za prejavenú ochotu.
Stav matematickej gramotnosti študentov prvého ročníka vysokých škôl technického smeru po školskej reforme
1x
Stav matematickej gramotnosti študentov prvého ročníka vysokých škôl technického smeru po školskej reforme Book: Stav matematickej gramotnosti študentov prvého ročníka vysokých škôl technického smeru po školskej reforme
4 stars - 1
Matematika je krásna a tajomná. Sprevádza nás na každom kroku od útleho detstva. Spoločenské požiadavky na rozvoj matematického myslenia sa neustále zvyšujú a preto rastú aj nároky nielen na množstvo informácií z matematiky, ale hlavne na ich kvalitu a funkčnosť. Oceňovaná je schopnosť logického myslenia, pohotovosť, tvorivosť a najmä využitie získaných poznatkov v nových situáciach. Dosiahnutie určitej úrovne matematickej gramotnosti je nevyhnutné pre rozvoj osobnosti, pre ďalšie vzdelávanie, pre uplatnenie v praxi a tiež aj pre plnohodnotný život. Realita však ukazuje, že matematická gramotnosť študentov po príchode na vysokú školu nie je taká, ako by sme očakávali. Poznanie o nedostatkoch vo vedomostiach a problematických oblastiach umožňuje systémovo prehodnotiť pedagogické a koncepčné prístupy v práci učiteľa. Predkladaná práca je zameraná na poukázanie klesajúcej matematickej gramotnosti na gymnáziách a v prvých ročníkoch vysokých škôl technického smeru a to na Fakulte bezpečnostného inžinierstva a na Stavebnej fakulte v Žiline po školskej reforme. V práci Vás oboznámime s históriou didaktiky, vznikom didaktiky matematiky a jej vzťahom k iným vedám. V krátkosti priblížime vyučovanie matematiky v XX. storočí a prvé matematické reformy. Taktiež uvádzame stručný pohľad na rozvoj školstva na Slovensku a prvé školské reformy, ktoré tu boli realizované. V ďalšej časti uvádzame, čo je cieľom školskej reformy v súčasnosti a čo sa od nej očakáva. Realizáciou dvoch testov ukážeme, že realita sa odklonila od pôvodných zámerov.
  1. Odborná literatúra

Stav matematickej gramotnosti študentov prvého ročníka vysokých škôl technického smeru po školskej reforme

Zuzana Malacká

Stav matematickej gramotnosti študentov prvého ročníka vysokých škôl technického smeru po školskej reforme

Zuzana Malacká

Na túto knižku aktuálne nikto nečaká, máš záujem ty?

Aktuálne nikto neponúka túto knihu.

Pozrieť cenu novej knihy na

Chcem predať túto knihu

Chcem si kúpiť, pošlite mi notifikáciu o novej ponuke

Doplnkové info

  • Vydavateľstvo: EDIS
  • ISBN: 9788055412672

Popis knihy

Matematika je krásna a tajomná. Sprevádza nás na každom kroku od útleho detstva. Spoločenské požiadavky na rozvoj matematického myslenia sa neustále zvyšujú a preto rastú aj nároky nielen na množstvo informácií z matematiky, ale hlavne na ich kvalitu a funkčnosť. Oceňovaná je schopnosť logického myslenia, pohotovosť, tvorivosť a najmä využitie získaných poznatkov v nových situáciach. Dosiahnutie určitej úrovne matematickej gramotnosti je nevyhnutné pre rozvoj osobnosti, pre ďalšie vzdelávanie, pre uplatnenie v praxi a tiež aj pre plnohodnotný život. Realita však ukazuje, že matematická gramotnosť študentov po príchode na vysokú školu nie je taká, ako by sme očakávali. Poznanie o nedostatkoch vo vedomostiach a problematických oblastiach umožňuje systémovo prehodnotiť pedagogické a koncepčné prístupy v práci učiteľa. Predkladaná práca je zameraná na poukázanie klesajúcej matematickej gramotnosti na gymnáziách a v prvých ročníkoch vysokých škôl technického smeru a to na Fakulte bezpečnostného inžinierstva a na Stavebnej fakulte v Žiline po školskej reforme. V práci Vás oboznámime s históriou didaktiky, vznikom didaktiky matematiky a jej vzťahom k iným vedám. V krátkosti priblížime vyučovanie matematiky v XX. storočí a prvé matematické reformy. Taktiež uvádzame stručný pohľad na rozvoj školstva na Slovensku a prvé školské reformy, ktoré tu boli realizované. V ďalšej časti uvádzame, čo je cieľom školskej reformy v súčasnosti a čo sa od nej očakáva. Realizáciou dvoch testov ukážeme, že realita sa odklonila od pôvodných zámerov.

Našli ste chybu?