Podporiť čarovnú poličku je možné prostredníctvom zobrazovania reklám. Zvážte prosím možnosť vypnutia adblocku a pomôžte nám prevádzkovať túto službu aj naďalej.
Vaša podpora je pre nás veľmi dôležitá a vopred vám ďakujeme za prejavenú ochotu.
Koncepcia subjektu a viery u S. Kierkegaarda a D. Bonhoeffera
1x
Koncepcia subjektu a viery u S. Kierkegaarda a D. Bonhoeffera Book: Koncepcia subjektu a viery u S. Kierkegaarda a D. Bonhoeffera
3 stars - 1
Autor prostredníctvom metódy analýzy, komparácie a syntézy skúma kľúčové myšlienkové koncepty, týkajúce sa viery a chápania ľudského subjektu u Kierkegaarda a Bonhoeffera, s cieľom postulovať príslušné etické implikácie pre súčasnosť. Kierkegaard odmieta heglovský deduktívny intelektualizmus a namiesto toho vyzdvihuje konkrétnu, osobnú ľudskú individualitu v jej bezprostrednej existencii. Odcudzenie na existenciálnej úrovni možno prekonať jedine v stretnutí sa s realitou Boha v „skoku viery,“ to jest v bolestivom vnútornom rozhodnutí patriť úplne a bezvýhradne Bohu, ktorý človeka stretáva v Bohom vyrieknutom Slove (ako inkarnovaný Logos). Bonhoeffer tiež ukotvuje ľudský subjekt v transcendentne, poukazujúc na to, že existenciálne stretnutie sa jednotlivca s Bohom, z ktorého ľudský subjekt prijíma svoju identitu a určenie, môže byť kognitívne zvnútornené len vďaka vonkajšej, sociologickej dimenzii Kristovho Tela, Cirkvi. Syntéza dôrazov oboch mysliteľov nás privádza k nasledovným implikáciám:
  1. Odborná literatúra

Koncepcia subjektu a viery u S. Kierkegaarda a D. Bonhoeffera

Michal Valčo

Koncepcia subjektu a viery u S. Kierkegaarda a D. Bonhoeffera

Michal Valčo

Na túto knižku aktuálne nikto nečaká, máš záujem ty?

Aktuálne nikto neponúka túto knihu.

Pozrieť cenu novej knihy na

Chcem predať túto knihu

Chcem si kúpiť, pošlite mi notifikáciu o novej ponuke

Doplnkové info

Popis knihy

Autor prostredníctvom metódy analýzy, komparácie a syntézy skúma kľúčové myšlienkové koncepty, týkajúce sa viery a chápania ľudského subjektu u Kierkegaarda a Bonhoeffera, s cieľom postulovať príslušné etické implikácie pre súčasnosť. Kierkegaard odmieta heglovský deduktívny intelektualizmus a namiesto toho vyzdvihuje konkrétnu, osobnú ľudskú individualitu v jej bezprostrednej existencii. Odcudzenie na existenciálnej úrovni možno prekonať jedine v stretnutí sa s realitou Boha v „skoku viery,“ to jest v bolestivom vnútornom rozhodnutí patriť úplne a bezvýhradne Bohu, ktorý človeka stretáva v Bohom vyrieknutom Slove (ako inkarnovaný Logos). Bonhoeffer tiež ukotvuje ľudský subjekt v transcendentne, poukazujúc na to, že existenciálne stretnutie sa jednotlivca s Bohom, z ktorého ľudský subjekt prijíma svoju identitu a určenie, môže byť kognitívne zvnútornené len vďaka vonkajšej, sociologickej dimenzii Kristovho Tela, Cirkvi. Syntéza dôrazov oboch mysliteľov nás privádza k nasledovným implikáciám:

Našli ste chybu?