Podporiť čarovnú poličku je možné prostredníctvom zobrazovania reklám. Zvážte prosím možnosť vypnutia adblocku a pomôžte nám prevádzkovať túto službu aj naďalej.
Vaša podpora je pre nás veľmi dôležitá a vopred vám ďakujeme za prejavenú ochotu.
SLON - texty pre poradenstvo, supervíziu a ďalšie vzdelávanie
1x
SLON - texty pre poradenstvo, supervíziu a ďalšie vzdelávanie Book: SLON - texty pre poradenstvo, supervíziu a ďalšie vzdelávanie
3 stars - 1
Počas jedného vzdelávacieho kurzu, ktorý sa zaoberal otázkami komunikácie a kooperácie, sedeli raz večer účastníci a školitelia spolu a hrali sa. Rozmýšľali o tom, ako by mohli byť jednotliví prítomní metaforicky predstavení ako stromy, zvieratá alebo hudobné nástroje, čo kto komu daruje, alebo čo by kto od koho chcel dostať. Vtedy si zaželala Waltraud von Martin a Wilfried ručne písanú zbierku textov a porekadiel, ktoré boli použité v priebehu kurzu. Keď sme sa, zo začiatku iba zo žartu, rozhodli splniť toto želanie, bolo zrazu jasné, že takáto zbierka nám umožní utvoriť obraz o cieľoch a metódach, o škále hodnôt a pohľade človeka, uplatňovanom pri našej práci v oblasti ďalšieho vzdelávania, a tak sme ju napokon so všetkou vážnosťou zostavili. Titulnou postavou sme spravili slona, pretože bájka o slonovi nám názorne ukazuje, prečo je komunikácia o zdanlivo jasnom stave veci často taká ťažká a že naša pripravenosť, brať počas ďalšieho vzdelávania rozmanitosť názorovv skupine dostatočne vážne, nám neskôr umožní vnímať problém a možnosti jeho riešenia ako celok. Táto pripravenosť bude na ceste k cieľu obmedzenámnožstvom fascinujúcich dojmov. Vlastne by táto malá kniha mala byť vydaná vo voľnej väzbe, pretože prekladaný výber je síce podľa možnosti nadčasový, ale súčasne podlieha výkyvom v osobných záľubách. Tie sú naproti tomu vždy výrazom upredňostňovaného smeru hľadania. Ale niekde predsa musí byť koniec. Podobné to je i s ďalším využitím príbehov. V komplexnom učebnom procese, kde hrozí nebezpečenstvo, že človek pre stromy nezbadá lesô, môže malý, časovo a obsahovo správne zaradený príbeh veľa ráz osvetliť viac akomúdre a ďalekosiahle analýzy. Čitateľovi však bude takýto kontext chýbať. Ako je známe, človek nemôže mať všetko. Ak sa objaví tušenie, ktoré napokon uvedie do pohybu vlastné myšlienky, potom bude, dúfajme, slon viac ako iba milý exotický hrubokožec, ktorého si môžeme pozrieť v ZOO alebo v cirkuse. Štvrté vydanie publikácie SLON, ktorú sprostredkovávame čitateľom, vyšlo z hlbokej potreby prezentovať to, čo sa v bežnej komunikácii povedať nedá, čo nevystihuje žiadna forma komunikácie, čo visí medzi riadkami a poslucháč to viac tuší ako s istotou vie. K túžbe vypovedať bežne nevypovedateľné ma priviedla vlastná skúsenosť sociálneho pracovníka, vzdelávateľa, supervízora, lektora dennodennestojaceho pred vnútornou neistotou ako čo najkvalitnejšie sprostredkovať informácie a kompetencie tak, aby si poslucháč uvedomil súvislosť so svojim životom a vnútorne sa pohol vpred. Ako skutočnú výzvu cítim potrebu pomôcť našim študentom porozumieť konceptom teórie a používať ich pri zhodnotení, určení cieľa a plánovaní pomoci. Vydanie je rozšírené o nové príbehy Martina Scherpnera. niekoľko príbehov som s jeho láskavým súhlasom doplnil sám. Michal Oláh
  1. Odborná literatúra

SLON - texty pre poradenstvo, supervíziu a ďalšie vzdelávanie

Wilfried Reifarth , Martin Scherpner

SLON - texty pre poradenstvo, supervíziu a ďalšie vzdelávanie

Wilfried Reifarth , Martin Scherpner

Na túto knižku aktuálne nikto nečaká, máš záujem ty?

Aktuálne nikto neponúka túto knihu.

Pozrieť cenu novej knihy na

Chcem predať túto knihu

Chcem si kúpiť, pošlite mi notifikáciu o novej ponuke

Doplnkové info

Popis knihy

Počas jedného vzdelávacieho kurzu, ktorý sa zaoberal otázkami komunikácie a kooperácie, sedeli raz večer účastníci a školitelia spolu a hrali sa. Rozmýšľali o tom, ako by mohli byť jednotliví prítomní metaforicky predstavení ako stromy, zvieratá alebo hudobné nástroje, čo kto komu daruje, alebo čo by kto od koho chcel dostať. Vtedy si zaželala Waltraud von Martin a Wilfried ručne písanú zbierku textov a porekadiel, ktoré boli použité v priebehu kurzu. Keď sme sa, zo začiatku iba zo žartu, rozhodli splniť toto želanie, bolo zrazu jasné, že takáto zbierka nám umožní utvoriť obraz o cieľoch a metódach, o škále hodnôt a pohľade človeka, uplatňovanom pri našej práci v oblasti ďalšieho vzdelávania, a tak sme ju napokon so všetkou vážnosťou zostavili. Titulnou postavou sme spravili slona, pretože bájka o slonovi nám názorne ukazuje, prečo je komunikácia o zdanlivo jasnom stave veci často taká ťažká a že naša pripravenosť, brať počas ďalšieho vzdelávania rozmanitosť názorovv skupine dostatočne vážne, nám neskôr umožní vnímať problém a možnosti jeho riešenia ako celok. Táto pripravenosť bude na ceste k cieľu obmedzenámnožstvom fascinujúcich dojmov. Vlastne by táto malá kniha mala byť vydaná vo voľnej väzbe, pretože prekladaný výber je síce podľa možnosti nadčasový, ale súčasne podlieha výkyvom v osobných záľubách. Tie sú naproti tomu vždy výrazom upredňostňovaného smeru hľadania. Ale niekde predsa musí byť koniec. Podobné to je i s ďalším využitím príbehov. V komplexnom učebnom procese, kde hrozí nebezpečenstvo, že človek pre stromy nezbadá lesô, môže malý, časovo a obsahovo správne zaradený príbeh veľa ráz osvetliť viac akomúdre a ďalekosiahle analýzy. Čitateľovi však bude takýto kontext chýbať. Ako je známe, človek nemôže mať všetko. Ak sa objaví tušenie, ktoré napokon uvedie do pohybu vlastné myšlienky, potom bude, dúfajme, slon viac ako iba milý exotický hrubokožec, ktorého si môžeme pozrieť v ZOO alebo v cirkuse. Štvrté vydanie publikácie SLON, ktorú sprostredkovávame čitateľom, vyšlo z hlbokej potreby prezentovať to, čo sa v bežnej komunikácii povedať nedá, čo nevystihuje žiadna forma komunikácie, čo visí medzi riadkami a poslucháč to viac tuší ako s istotou vie. K túžbe vypovedať bežne nevypovedateľné ma priviedla vlastná skúsenosť sociálneho pracovníka, vzdelávateľa, supervízora, lektora dennodennestojaceho pred vnútornou neistotou ako čo najkvalitnejšie sprostredkovať informácie a kompetencie tak, aby si poslucháč uvedomil súvislosť so svojim životom a vnútorne sa pohol vpred. Ako skutočnú výzvu cítim potrebu pomôcť našim študentom porozumieť konceptom teórie a používať ich pri zhodnotení, určení cieľa a plánovaní pomoci. Vydanie je rozšírené o nové príbehy Martina Scherpnera. niekoľko príbehov som s jeho láskavým súhlasom doplnil sám. Michal Oláh

Našli ste chybu?