Podporiť čarovnú poličku je možné prostredníctvom zobrazovania reklám. Zvážte prosím možnosť vypnutia adblocku a pomôžte nám prevádzkovať túto službu aj naďalej.
Vaša podpora je pre nás veľmi dôležitá a vopred vám ďakujeme za prejavenú ochotu.
Environmentálna výchova/Environmental education
1x
Environmentálna výchova/Environmental education Book: Environmentálna výchova/Environmental education
3 stars - 1
V chránených územiach musí environmentálna výchova zohľadniť nielen ciele chránených území, ale tiež globálne environmentálne problémy. Má efektívne využívať prírodné dedičstvo chránených území pre bezprostredný kontakt s prírodou. Ďalšou úlohou je priblížiť ľuďom prírodu, ako niečo esteticky príjemné, čo nevyhnutne potrebuje ochranu. Kniha sa zameriava na environmentálnu výchovu, prednáškovú činnosť, prácu s médiami, publikačnú činnosť, sprostredkovanie informácií, cieľové skupiny, sprievodcovstvo a možnosti využívania environmentálnej výchovy v chránených územiach na Slovensku a v zahraničí. Environmental education in protected areas must take in consideration targets of protected areas as well as global environmental problems. It should effectively use natural heritage of protected areas for a direct contact with nature. Another task is to bring nature closer to people as something esthetically pleasurable, which needs protection inevitably. This book is focused on environmental education, lecturing, publishing and work with media, giving of information, target groups, guiding and ways of use different environmental programs in protected areas of Slovakia and abroad. Obsah: 1. Environmentálna výchova / Environmental education (Ondrová, Haas)4 1.1 História / History 4 1.2 Vývoj environmentálnej výchovy a vzdelávania na Slovensku / Development of environmental education in Slovakia6 1.3 Vymedzenie pojmov / Definitions of concepts 8 1.4 Definícia environmentálnej výchovy / Definitions of environmental education8 1.5 Environmentálna výchova v chránených územiach / Environmental education in protected areas 12 1.6 Interpretácia environmentálnej výchovy / Interpretation of environmental education 14 1.7 Kritériá environmentálnej výchovy vo výučbových programoch / Criteria of environmental education in educative programs 16 2. Prednášková činnosť / Lecturing (Haas) 22 2.1 Rečníctvo a rétorika / Eloquence and rhetoric 22 2.2 Prednáška, verejné vystúpenie / Lecture, public speaking 22 2.3 Verbálna zložka prejavu / Verbal part of speech 28 2.4 Neverbálna komunikácia / Non-verbal communication 30 3. Publikačná činnosť a práca s médiami / Publishing and work with media (Švajda) 36 3.1 Tlačená (printová) komunikácia / Print communication 36 3.2 Audiovizuálna komunikácia / Audiovisual communication 38 3.3 Tlačové správy / Press news 40 3.4 Informačné hárky / Information sheets 42 3.5 Tlačové akcie / Press events 42 4. Sprostredkovanie informácií / Giving of information (Haas) 44 4.1 Power Pointová prezentácia / Power Point presentation 44 4.2 Poster, plagát / Poster, placard 48 4.3 Letáky, skladačky, informačné brožúry / Leaflets, construction 56 sets, information brochures 5. Cieľové skupiny / Target groups (Haas, Ondrová) 58 5.1 Práca so skupinami návštevníkov / The work with visitors´ groups 58 5.2 Predškolský vek (od 3. – 6. rokov) / Pre-school age (3 – 6 years) 60 5.3 Mladší školský vek (od 7. do 10. rokov, 1. – 4. ročník) / Younger school age (7 - 10 years, 1st – 4th grade)62 5.4 Štádium dospievania - starší školský vek (11. – 14. rokov) / The stage of adolescence - older school age (11 – 14 years)62 5.5 Štádium adolescencie (15. - 20. rokov) / The stage of adolescence (15 - 20 years)64 5.6 Hendikepovaní ľudia / Disabled people 66 6. Možnosti využívania environmentálnych programov v chránených územiach / The ways of use of environmental programs in protected areas (Ondrová)72 6.1 Plánovanie environmentálnych interpretačných programov / Planning of environmental interpretation programs72 6.2 Environmentálne programy ŠOP SR / Environmental programs of SNC SR74 6.3 Vedomostné súťaže / Quizzes 80 6.4 Krúžky ochrany prírody / Circles of protection of nature 82 6.5 Prax študentov / Students´ training 84 6.6 Viacdňové pobytové kurzy / Few-day courses with accommodation 86 6.7 Konzultácie pri environmentálnych projektoch / Consultations about environmental projects88 6.8 Školenia pracovníkov ŠOP SR / Tuitions for employees of SNC SR 88 7. Sprievodcovská činnosť / Guide´s duties (Švajda, Haas, Ondrová) 92 7.1 Sprevádzanie návštevníkov / Guiding visitors 92 7.2 Návštevnícke centrá / Visitors´ centers 96 7.3 Informačné body / Information points 98 7.4 Náučný chodník / Education trail 100 7.5 Značky / Signs 114 7.6 Informačné tabule / Information panels 116 8. Koncepcia environmentálnej výchovy a vzdelávania národného parku / Conception of environmental education and education of national park (Švajda) 122 9. Environmentálna výchova v zahraničí / Environmental education abroad (Švajda) 128 9.1 Príklady projektov a programov / Examples of projects and programs 128 9.2 Organizácie pre environmentálnu výchovu a vzdelávanie / Organizations for environmental education 132 Literatúra / References134
  1. Odborná literatúra

Environmentálna výchova/Environmental education

Martina Haas , Eva Ondrová , Juraj Švajda

Environmentálna výchova/Environmental education

Martina Haas , Eva Ondrová , Juraj Švajda

Na túto knižku aktuálne nikto nečaká, máš záujem ty?

Aktuálne nikto neponúka túto knihu.

Pozrieť cenu novej knihy na

Chcem predať túto knihu

Chcem si kúpiť, pošlite mi notifikáciu o novej ponuke

Doplnkové info

Popis knihy

V chránených územiach musí environmentálna výchova zohľadniť nielen ciele chránených území, ale tiež globálne environmentálne problémy. Má efektívne využívať prírodné dedičstvo chránených území pre bezprostredný kontakt s prírodou. Ďalšou úlohou je priblížiť ľuďom prírodu, ako niečo esteticky príjemné, čo nevyhnutne potrebuje ochranu. Kniha sa zameriava na environmentálnu výchovu, prednáškovú činnosť, prácu s médiami, publikačnú činnosť, sprostredkovanie informácií, cieľové skupiny, sprievodcovstvo a možnosti využívania environmentálnej výchovy v chránených územiach na Slovensku a v zahraničí. Environmental education in protected areas must take in consideration targets of protected areas as well as global environmental problems. It should effectively use natural heritage of protected areas for a direct contact with nature. Another task is to bring nature closer to people as something esthetically pleasurable, which needs protection inevitably. This book is focused on environmental education, lecturing, publishing and work with media, giving of information, target groups, guiding and ways of use different environmental programs in protected areas of Slovakia and abroad. Obsah: 1. Environmentálna výchova / Environmental education (Ondrová, Haas)4 1.1 História / History 4 1.2 Vývoj environmentálnej výchovy a vzdelávania na Slovensku / Development of environmental education in Slovakia6 1.3 Vymedzenie pojmov / Definitions of concepts 8 1.4 Definícia environmentálnej výchovy / Definitions of environmental education8 1.5 Environmentálna výchova v chránených územiach / Environmental education in protected areas 12 1.6 Interpretácia environmentálnej výchovy / Interpretation of environmental education 14 1.7 Kritériá environmentálnej výchovy vo výučbových programoch / Criteria of environmental education in educative programs 16 2. Prednášková činnosť / Lecturing (Haas) 22 2.1 Rečníctvo a rétorika / Eloquence and rhetoric 22 2.2 Prednáška, verejné vystúpenie / Lecture, public speaking 22 2.3 Verbálna zložka prejavu / Verbal part of speech 28 2.4 Neverbálna komunikácia / Non-verbal communication 30 3. Publikačná činnosť a práca s médiami / Publishing and work with media (Švajda) 36 3.1 Tlačená (printová) komunikácia / Print communication 36 3.2 Audiovizuálna komunikácia / Audiovisual communication 38 3.3 Tlačové správy / Press news 40 3.4 Informačné hárky / Information sheets 42 3.5 Tlačové akcie / Press events 42 4. Sprostredkovanie informácií / Giving of information (Haas) 44 4.1 Power Pointová prezentácia / Power Point presentation 44 4.2 Poster, plagát / Poster, placard 48 4.3 Letáky, skladačky, informačné brožúry / Leaflets, construction 56 sets, information brochures 5. Cieľové skupiny / Target groups (Haas, Ondrová) 58 5.1 Práca so skupinami návštevníkov / The work with visitors´ groups 58 5.2 Predškolský vek (od 3. – 6. rokov) / Pre-school age (3 – 6 years) 60 5.3 Mladší školský vek (od 7. do 10. rokov, 1. – 4. ročník) / Younger school age (7 - 10 years, 1st – 4th grade)62 5.4 Štádium dospievania - starší školský vek (11. – 14. rokov) / The stage of adolescence - older school age (11 – 14 years)62 5.5 Štádium adolescencie (15. - 20. rokov) / The stage of adolescence (15 - 20 years)64 5.6 Hendikepovaní ľudia / Disabled people 66 6. Možnosti využívania environmentálnych programov v chránených územiach / The ways of use of environmental programs in protected areas (Ondrová)72 6.1 Plánovanie environmentálnych interpretačných programov / Planning of environmental interpretation programs72 6.2 Environmentálne programy ŠOP SR / Environmental programs of SNC SR74 6.3 Vedomostné súťaže / Quizzes 80 6.4 Krúžky ochrany prírody / Circles of protection of nature 82 6.5 Prax študentov / Students´ training 84 6.6 Viacdňové pobytové kurzy / Few-day courses with accommodation 86 6.7 Konzultácie pri environmentálnych projektoch / Consultations about environmental projects88 6.8 Školenia pracovníkov ŠOP SR / Tuitions for employees of SNC SR 88 7. Sprievodcovská činnosť / Guide´s duties (Švajda, Haas, Ondrová) 92 7.1 Sprevádzanie návštevníkov / Guiding visitors 92 7.2 Návštevnícke centrá / Visitors´ centers 96 7.3 Informačné body / Information points 98 7.4 Náučný chodník / Education trail 100 7.5 Značky / Signs 114 7.6 Informačné tabule / Information panels 116 8. Koncepcia environmentálnej výchovy a vzdelávania národného parku / Conception of environmental education and education of national park (Švajda) 122 9. Environmentálna výchova v zahraničí / Environmental education abroad (Švajda) 128 9.1 Príklady projektov a programov / Examples of projects and programs 128 9.2 Organizácie pre environmentálnu výchovu a vzdelávanie / Organizations for environmental education 132 Literatúra / References134

Našli ste chybu?