Prírodoveda pre 1. ročník základných škôl (Pracovný zošit)
- Jazyk: slovenský
- Žáner: Slovníky a učebnice
- Počet strán: 48
- Rok vydania: 2009
Prírodoveda pre 1. ročník základných škôl (Pracovný zošit)
- Jazyk: slovenský
- Žáner: Slovníky a učebnice
- Počet strán: 48
- Rok vydania: 2009
Na túto knižku aktuálne nikto nečaká, máš záujem ty?
Aktuálne nikto neponúka túto knihu.
Chcem predať túto knihu
Chcem si kúpiť, pošlite mi notifikáciu o novej ponuke
Popis knihy
Pracovný zošit Prírodoveda reaguje na vznik nového vyučovacieho predmetu v prvom ročníku. Autorky zostavili učivo podľa požiadaviek štátneho vzdelávacieho programu ISCED 1. Učivo, ktorého jednotlivé tematické celky sú farebne odlíšené, je usporiadané od jednoduchších, žiakom bližších tém, k zložitejším, žiakom vzdialenejším témam. Pracovný zošit sa skladá z tematických dvojstrán, pričom každú uvádza samostatný nadpis, a obsahuje aj oddeliteľnú prílohu vystrihovacích kartičiek s návodmi na použitie. Úlohy na dvojstranách sa snažia žiaka zaujať preberanou témou, umožňujú mu preniknúť do jej podstaty a pochopiť prírodovedný problém. Tento prienik je uľahčený kvalitným didaktickým spracovaním úloh. Zadania k úlohám sa nachádzajú v samostatnej časti a sú určené predovšetkým pedagógom, resp. rodičom pri domácej príprave. Obsahujú pokyny na prácu s úlohami a námety na ďalšie aktivity. Náročnosť úloh k danej téme sa stupňuje a autorky sem zahrnuli aj skupinu rozširujúcich a doplňujúcich úloh na okraji, ktoré umožňujú diferenciáciu učiva. Ďalšie úlohy a námety autorky uvádzajú v metodickej príručke. V záhlaví každej témy sa nachádza text „detskej encyklopédie“, ktorý je spočiatku určený len tým žiakom, ktorí prichádzajú do školy s rozvinutými čitateľskými zručnosťami, a neskôr tento text, ktorý žiakov motivuje a dopĺňa im ďalšie informácie, čítajú všetci. S textom môžu žiaci pracovať aj na hodinách čítania. Medzi rozvíjajúce činnosti, ktoré u žiakov pracovný zošit podporuje, patria dlhodobé pozorovanie počasia, zápis aktuálneho mesiaca a priradenie správneho ročného obdobia, od polovice pracovného zošita aj priebežné pozorovanie hodín a určovanie času. Všetky tieto aktivity nútia žiaka vracať sa k problému a uvažovať nad ním. Získané zručnosti sa neskôr prejavia v schopnosti kvalitnejšie a cielenejšie pozorovať deje na prírodovede i okolo seba. Výrazný motivačný účinok má aj systém sebahodnotenia. Na konci každej témy je tabuľka na hodnotenie vlastnej práce a výkonu. Podrobne rozpracované námety a možnosti sebahodnotenia sa nachádzajú v metodickej príručke. Záver pracovného zošita tvorí tabuľka na zápis vychádzok.
Našli ste chybu?