Podporiť čarovnú poličku je možné prostredníctvom zobrazovania reklám. Zvážte prosím možnosť vypnutia adblocku a pomôžte nám prevádzkovať túto službu aj naďalej.
Vaša podpora je pre nás veľmi dôležitá a vopred vám ďakujeme za prejavenú ochotu.
O hudobnom krásne
1x
O hudobnom krásne Book: O hudobnom krásne
4 stars - 1
Slovenskému záujemcovi o estetiku hudby sa dostáva do rúk jeden z najslávnejších a najcitovanejších hudobnoestetických textov 19. storočia. Od svojho prvého vydania v roku 1854 tento spis vyvolával búrlivé súhlasné, ale aj vášnivé polemické a kritické reakcie. Jeho autor Eduard Hanslick patril k najrenomovanejším hudobným kritikom a vedcom 19. storočia. V základnom postoji k dielu zdôrazňuje realistický racionálny nadhľad a tým priamo aj nepriamo razí cestu vedeckému prístupu k estetickej analýze umeleckého diela a k stanoveniu jeho hodnoty. Práve odmietnutím čisto citových hľadísk kladie Hanslick vzťah estetického subjektu a objektu na novú úroveň, ktorá umožňuje poznať a vedecky zdôvodniť krásno. Dôsledky ďalekosiahlych metodologických základov pre estetickú analýzu hudobného diela a hudby všeobecne, ktoré vizionársky položil Hanslickov spis, sa významne prejavujú až do našej súčasnosti. (Odborná spolupráca: Miloslav Blahynka, preklad: Ladislav Šimon.)
  1. Záľuby a koníčky

O hudobnom krásne

Eduard Hanslick

O hudobnom krásne

Eduard Hanslick

Na túto knižku aktuálne nikto nečaká, máš záujem ty?

Aktuálne nikto neponúka túto knihu.

Pozrieť cenu novej knihy na

Chcem predať túto knihu

Chcem si kúpiť, pošlite mi notifikáciu o novej ponuke

Doplnkové info

Popis knihy

Slovenskému záujemcovi o estetiku hudby sa dostáva do rúk jeden z najslávnejších a najcitovanejších hudobnoestetických textov 19. storočia. Od svojho prvého vydania v roku 1854 tento spis vyvolával búrlivé súhlasné, ale aj vášnivé polemické a kritické reakcie. Jeho autor Eduard Hanslick patril k najrenomovanejším hudobným kritikom a vedcom 19. storočia. V základnom postoji k dielu zdôrazňuje realistický racionálny nadhľad a tým priamo aj nepriamo razí cestu vedeckému prístupu k estetickej analýze umeleckého diela a k stanoveniu jeho hodnoty. Práve odmietnutím čisto citových hľadísk kladie Hanslick vzťah estetického subjektu a objektu na novú úroveň, ktorá umožňuje poznať a vedecky zdôvodniť krásno. Dôsledky ďalekosiahlych metodologických základov pre estetickú analýzu hudobného diela a hudby všeobecne, ktoré vizionársky položil Hanslickov spis, sa významne prejavujú až do našej súčasnosti. (Odborná spolupráca: Miloslav Blahynka, preklad: Ladislav Šimon.)

Našli ste chybu?