Recenzia: Súmrak 1. diel Twilight ságy

Pre Čarovnú poličku napísala Eliška Holienčiková

Večnosť začína teraz...
Vopred upozorňujem, že moja recenzia na knihu je veľmi subjektívna, nakoľko príbehy o upíroch zbožňujem - ale to asi viete, keď som písala o príbehu Čarodejnice a čítam trológiu aj ďalej.

Twilightu dávam 5* z 5
Najskôr som videla filmy. Všetky. A páčili sa mi. Boli pekné, romantické, trošku strhujúce a bolo to niečo, čo si bez problémov pozriem aj dvakrát. Aj tri. Na knihu som natrafila minulý týždeň na poličke za super cenu 3 eurá, s poštou necelých 5. Musím vás poličkárov aj pochváliť, doručenie expresné, kniha v super stave, čo si viac priať. Tak a začala som čítať...2019-04-25_1508

Človek (mladá tínedžeka) sa zamiluje do upíra. Tak by sa dal opísať príbeh jednou vetou.

Isabella (ďalej len Bella) sa zo slnečného Phoenixu prisťahuje za svojím otcom do mesta Forks. Chce tak dať priestor svojej matke, ktorá si našla nového priateľa, aby mohli spolu cestovať (kvôli jeho športovej kariére). Bella ako hlavná postava príbehu je zároveň rozprávačka. Hanblivá a krásna, ale hlavne iná. Že nie je typická predstaviteľka svojej generácie, o tom svedčí aj fakt, že zapadnúť do kolektívu kdekoľvek, nie je pre ňu práve ľahké… Na strednej škole vo Forks ju však prijmú úplne bez problémov a začína sa adaptovať medzi ostatných študentov. Jeden spolužiak je však problémom… Bella stretáva Edwarda, ktorý, na rozdiel od ostatných, nie je nadšený tým, že majú spolu sedieť na hodinách… Aby som neťahala motúzy a dlhé reči, Edward je upír a Bella mu neuveriteľne vonia. A začína láska… silná a hlavne nebezpečná - kedže upíri sa živia krvou. Edwardova rodina sú “vegetariáni”, živia sa len zvieracou krvou. Prekonajú prekážky a jeden bez druhého sa ani nepohnú.

Edward: A tak sa lev zamiloval do jahniatka

Bella: Hlúpe jahniatko.

Edward: Chorý,masochistický lev.

Ako v každom dobrom príbehu, potrebujeme napätie a ani tu oň nebude núdza. Na rozdiel od filmu, v knihe sa toho o vzťahu upíra s teplokrvnou ženou dozviete oveľa viac… Boj s upírom stopárom, Bellina “takmer smrť”... Na celom príbehu sa mi ale najviac páčilo, ako Stephanie vykreslila lásku upíra k Belle. Nebolo to majetnícke, nebolo to vôbec šialené ani choré, ale krásne. A každý, kto má rád trošku romantiky a nevadí mu fantasy o upíroch by si ságu mal prečítať (pozrieť).

Edward: Upírom sa nedá veriť . Ver mi

Knihy majú po 500 strán a ja aktuálne čakám na druhý diel - znovu som ho zohnala na poličke, za tri eurá. Ale ak mám byť úprimná, je to naozaj ľahké čítanie, ak vás to chytí, tak idete… ako píla :) (porovnávam, taký Tieň noci, čo čítam súbežne mi ide oveľa pomalšie).

A ešte raz ďakujem všetkým poličkárom, že u nás máte knižky - lebo áno, aj my poličkoví správci nakupujeme. A veľa. Často. A máme málo času na čítanie :).