Úvod do mikroekonómie
- Jazyk: slovenský
- Žáner: Odborná literatúra
- Počet strán: 336
- Rok vydania: 2008
Úvod do mikroekonómie
- Jazyk: slovenský
- Žáner: Odborná literatúra
- Počet strán: 336
- Rok vydania: 2008
Na túto knižku aktuálne nikto nečaká, máš záujem ty?
Aktuálne nikto neponúka túto knihu.
Chcem predať túto knihu
Chcem si kúpiť, pošlite mi notifikáciu o novej ponuke
Popis knihy
OBSAH: 1. Predpoklady 2. Ponuka a dopyt 2.1. Strana dopytu (zákazníci - kupujúci) 2.2. Strana ponuky (predávajúci, firmy) 2.3. Rovnováha trhu 2.4. Komparatívna statická analýza 3. Teória spotrebiteľa 3.1. Preferencie spotrebiteľov 3.2. Rozpočtové obmedzenie 3.3. Voľba optimálneho spotrebného koša– spotrebiteľské optimum 3.4. Reakcia rozpočtového optima na zmeny dôchodku a cien 3.5. Niekoľko príkladov uplatnenia teórie rozpočtu 3.6. Spotrebiteľská renta 3.7. Matematická analýza rozpočtového optima 3.7. Rozhodnutie spotreba – úspory alebomedzičasové rozhodnutie 3.8. Ponuka práce spotrebiteľa: rozhodnutie príjem – voľný čas 4. Rozhodovanie za neistoty 4.1. Určenie optimálnej poistnej ochrany 4.2. Poistné trhy pri „adverznom výbere“ 4.3. Trhy s aktívami 5. Teória firmy 5.1. Firmy a technológia 5.2. Výroba a náklady 5.3. Matematická analýza problému minimalizácie nákladov 6. Dokonalá konkurencia 6.1. Maximalizácia zisku na trhu s dokonalou konkurenciou 6.2. Renta výrobcov 6.3. Krátkodobá rovnováha trhu 6.4. Dlhodobá rovnováha trhu dokonalej konkurencie 6.5. Rovnováha na trhoch vstupov v prípade dokonalej konkurencie 6.6. Vlastnosti blahobytu rovnováhy pri dokonalej konkurencii 7. Monopol a monopolistická konkurencia 7.1. Maximalizácia zisku v prípade monopolu 7.2. Vlastnosti blahobytu monopolu, resp. monopolistickej konkurencie 7.3. Prirodzený monopol 7.4. Dlhodobá maximalizácia zisku v monopolistickej konkurencii 7.5. Monopolista s dvoma výrobnými podnikmi 7.6. Monopolista vyrábajúci viacero tovarov 7.7. Reklama 7.8. Produktová diferenciácia 7.9. Cenová diskriminácia 7.10. Duálne tarify (dvojčlenná sadzba) 7.11. Balíčky produktov 7.12. Predchádzajúce a následné monopoly 7.13. Trh výrobných faktorov pri nedokonalej konkurencii 8. Teória oligopolu 8.1. Simultánne určenie množstva produkcie – Cournotov model 8.2. Simultánne určenie ceny – Bertrandov model 8.3. Množstevné vodcovstvo – Stackelbergov model 8.4. Cenové vodcovstvo 8.5. Koluzívny oligopol 8.6. Ďalšie modely oligopolu
Našli ste chybu?