Podporiť čarovnú poličku je možné prostredníctvom zobrazovania reklám. Zvážte prosím možnosť vypnutia adblocku a pomôžte nám prevádzkovať túto službu aj naďalej.
Vaša podpora je pre nás veľmi dôležitá a vopred vám ďakujeme za prejavenú ochotu.
Prírodoveda pre 4. ročník základných škôl 2 (Pracovný zošit)
1x
Prírodoveda pre 4. ročník základných škôl 2 (Pracovný zošit) Book: Prírodoveda pre 4. ročník základných škôl 2 (Pracovný zošit)
4 stars - 1
Druhá časť Prírodovedy pre 4. ročník ZŠ organicky nadväzuje na prvú časť. Prvé stránky sú venované opakovaniu prebratej látky v prvom polroku. Novú učebnú látku autori rozdelili do troch tematických okruhov. Rozmanitosť prírody a jej poznávanie je prvý, pomerne obsiahly tematický okruh. Žiaci v tomto období začínajú pracovať aj s abstraktnými pojmami, ako napríklad, čo je to druh, čo je rod. Samozrejme je to v spojitosti s konkrétnou učebnou látkou. Preberajú sa rôzne druhy živočíchov, rastlín a húb. Od druhu sa prechádza k rodu. Nasleduje triedenie rastlín (na výtrusné a semenné) a triedenie živočíchov (na bezstavovce a stavovce). Najpočetnejšou skupinou bezstavovcov je hmyz a medzi hlavné skupiny stavovcov patria ryby, obojživelníky, plazy, vtáky a cicavce. Žiaci sa dozvedia, v akom prostredí zvieratká žijú, čím sa živia, ako sa rozmnožujú, čím sa vzájomne odlišujú. Prírodné spoločenstvá je druhý tematický okruh, zahrnujúci spoločenstvo vody a spoločenstvo lesa. Mnohé prírodné spoločenstvá človek zmenil a prispôsobil si ich podľa svojich potrieb, sú to napríklad polia, lúky, pasienky, parky, sady, záhrady. Pestuje na nich rastliny, obilie (hrach siaty, kapustu bielu, pšenicu, raž), chová zvieratá. Pomáhajú mu pri tom dážďovka zemná (vytvára humus, prevzdušňuje pôdu), lastovička je zas užitočný hmyzožravý vták, včela medonosná dáva človeku med, krtko tiež prevzdušňuje pôdu... Spoločenstvo vody tvoria potoky, rieky, jazerá, rybníky, moria a oceány. V nich žije veľa rôznych rastlín aj zvierat. Aj spoločenstvo lesa má svoje zvieratá a rastliny, ktoré sú prisôsobené suchozemským podmienkam pre život. Les je domovom aj množstva rozmanitých húb (jedlých, nejedlých aj jedovatých). Chránime svoje životné prostredie je posledný okruh, v ktorom žiaci vekuprimerane preberú otázky kvality nášho životného prostredia. Napríklad, ako využíva človek prírodu vo svoj prospech a ako by ju mal chrániť, prečo zakladáme národné parky, prečo chránime niektoré rastliny aj zvieratá. Učebná látka je rozpracovaná na dvojstrany tak, aby tvorila náplň jednej vyučovacej hodiny. Žiak by mal zvládnuť látku aj v prípade, že by chýbal v škole. Jazyk a štýl učebnice sú vekuprimerané, dôležité a nové pojmy sú vysádzané polotučne, text výrazne sprístupňujú krásne ilustrácie a fotografie. Milým spoločníkom detí, ktorý s nimi všetko prebáda, pripomenie to dôležité a kladie zvedavé otázky, je opäť usmiata Kométka. Nechýba rubrika zaujímavostí Vieš, že... ani návrhy na projektové úlohy (napríklad vytvoriť plagát na tému Prírodné spoločenstvo) a samozrejme množstvo zaujímavých pokusov.
  1. Slovníky a učebnice

Prírodoveda pre 4. ročník základných škôl 2 (Pracovný zošit)

Prírodoveda pre 4. ročník základných škôl 2 (Pracovný zošit)

Na túto knižku aktuálne nikto nečaká, máš záujem ty?

Aktuálne nikto neponúka túto knihu.

Pozrieť cenu novej knihy na

Chcem predať túto knihu

Chcem si kúpiť, pošlite mi notifikáciu o novej ponuke

Doplnkové info

Popis knihy

Druhá časť Prírodovedy pre 4. ročník ZŠ organicky nadväzuje na prvú časť. Prvé stránky sú venované opakovaniu prebratej látky v prvom polroku. Novú učebnú látku autori rozdelili do troch tematických okruhov. Rozmanitosť prírody a jej poznávanie je prvý, pomerne obsiahly tematický okruh. Žiaci v tomto období začínajú pracovať aj s abstraktnými pojmami, ako napríklad, čo je to druh, čo je rod. Samozrejme je to v spojitosti s konkrétnou učebnou látkou. Preberajú sa rôzne druhy živočíchov, rastlín a húb. Od druhu sa prechádza k rodu. Nasleduje triedenie rastlín (na výtrusné a semenné) a triedenie živočíchov (na bezstavovce a stavovce). Najpočetnejšou skupinou bezstavovcov je hmyz a medzi hlavné skupiny stavovcov patria ryby, obojživelníky, plazy, vtáky a cicavce. Žiaci sa dozvedia, v akom prostredí zvieratká žijú, čím sa živia, ako sa rozmnožujú, čím sa vzájomne odlišujú. Prírodné spoločenstvá je druhý tematický okruh, zahrnujúci spoločenstvo vody a spoločenstvo lesa. Mnohé prírodné spoločenstvá človek zmenil a prispôsobil si ich podľa svojich potrieb, sú to napríklad polia, lúky, pasienky, parky, sady, záhrady. Pestuje na nich rastliny, obilie (hrach siaty, kapustu bielu, pšenicu, raž), chová zvieratá. Pomáhajú mu pri tom dážďovka zemná (vytvára humus, prevzdušňuje pôdu), lastovička je zas užitočný hmyzožravý vták, včela medonosná dáva človeku med, krtko tiež prevzdušňuje pôdu... Spoločenstvo vody tvoria potoky, rieky, jazerá, rybníky, moria a oceány. V nich žije veľa rôznych rastlín aj zvierat. Aj spoločenstvo lesa má svoje zvieratá a rastliny, ktoré sú prisôsobené suchozemským podmienkam pre život. Les je domovom aj množstva rozmanitých húb (jedlých, nejedlých aj jedovatých). Chránime svoje životné prostredie je posledný okruh, v ktorom žiaci vekuprimerane preberú otázky kvality nášho životného prostredia. Napríklad, ako využíva človek prírodu vo svoj prospech a ako by ju mal chrániť, prečo zakladáme národné parky, prečo chránime niektoré rastliny aj zvieratá. Učebná látka je rozpracovaná na dvojstrany tak, aby tvorila náplň jednej vyučovacej hodiny. Žiak by mal zvládnuť látku aj v prípade, že by chýbal v škole. Jazyk a štýl učebnice sú vekuprimerané, dôležité a nové pojmy sú vysádzané polotučne, text výrazne sprístupňujú krásne ilustrácie a fotografie. Milým spoločníkom detí, ktorý s nimi všetko prebáda, pripomenie to dôležité a kladie zvedavé otázky, je opäť usmiata Kométka. Nechýba rubrika zaujímavostí Vieš, že... ani návrhy na projektové úlohy (napríklad vytvoriť plagát na tému Prírodné spoločenstvo) a samozrejme množstvo zaujímavých pokusov.

Našli ste chybu?