Mikrovyučovacia analýza komunikácie učiteľa a žiakov so stredne ťažkou mentálnou retardáciou
- Jazyk: slovenský
- Žáner: Odborná literatúra
- Počet strán: 160
Mikrovyučovacia analýza komunikácie učiteľa a žiakov so stredne ťažkou mentálnou retardáciou
- Jazyk: slovenský
- Žáner: Odborná literatúra
- Počet strán: 160
Na túto knižku aktuálne nikto nečaká, máš záujem ty?
Aktuálne nikto neponúka túto knihu.
Chcem predať túto knihu
Chcem si kúpiť, pošlite mi notifikáciu o novej ponuke
Popis knihy
Predložená monografia prináša prehľadné spracovanie poznatkov z pomerne málo známej, resp. málo uvedomovanej stránky edukačného procesu. Autorka v nej zdôrazňuje kvalitu vzťahu učiteľa a žiakov so stredne ťažkou mentálnou retardáciou. V publikácii prezentuje výsledky analýzy edukačného štýlu učiteľov variantu B učebných osnov špeciálnej základnej školy prostredníctvom Flandersovej metódy analýzy vyučovacej hodiny. Edukačný štýl vyjadruje mierou indexu direktivity a indexu motivácie. Výsledky ukazujú, že napriek prevládajúcim humanizačným trendom v slovenskom školstve, postavenie učiteľa v edukačnom procese je naďalej dominantné. Zdôraznením napĺňania myšlienok humanistickej koncepcie v špeciálnom školstve publikácia prispieva k rozpracovaniu jej teórie v oblasti špeciálnej edukácie žiakov so stredne ťažkou mentálnou retardáciou a ukazuje na produktívne možnosti výskumu, osobnostného poradenstva i zlepšenia manažmentu školy prostredníctvom mikrovyučovacích analýz. Práca je vhodná pre učiteľov žiakov so stredne ťažkou mentálnou retardáciou, ako doplnková študijná literatúra pre fakulty pripravujúce špeciálnych pedagógov, ale aj ostatných pedagógov, sociálnych pedagógov, poradcov. -
Našli ste chybu?