Podporiť čarovnú poličku je možné prostredníctvom zobrazovania reklám. Zvážte prosím možnosť vypnutia adblocku a pomôžte nám prevádzkovať túto službu aj naďalej.
Vaša podpora je pre nás veľmi dôležitá a vopred vám ďakujeme za prejavenú ochotu.
Indikátory kvality zdravotnej starostlivosti
1x
Indikátory kvality zdravotnej starostlivosti Book: Indikátory kvality zdravotnej starostlivosti
3 stars - 1
Prichádzame s publikáciou o kvalite v prednemocničnej neodkladnej zdravotnej starostlivosti. Usilovali sme sa zhodnotiť doterajší vývoj záchrannej zdravotnej starostlivosti na Slovensku, najmä v období posledných desiatich rokov vo všetkých oblastiach jej činnosti.Prezentujeme silné a slabé stránky systému. Poukazujeme na hrozby a príležitosti, ktoré je možné uchopiť a tak ovplyvniť vývoj v najbližších rokoch. Koncentrovali sme sa predovšetkým na problematiku v oblasti kvality. Dospeli sme k poznaniu, že slovenské záchranárstvo dosiahlo v posledných rokoch vysokú úroveň v oblasti indikátorov kvality štruktúry. Časová a geografická dostupnosť záchranného zdravotného systému je na veľmi dobrej úrovni. Na veľmi dobrej úrovni je materiálno-technické vybavenie staníc a ambulancií. Na serióznej úrovni je kvalita v oblasti regulačných pravidiel, podľa ktorých je záchranná zdravotná služba organizovaná, riadená a financovaná. Podobne je to v oblasti personálneho zabezpečenia a vzdelávania. Slovenský záchranný systém je porovnateľný s vyspelými záchrannými systémami sveta. Poukazujeme aj na slabé miesta, ktoré sú východiskom pre zavedenie a hodnotenie indikátorov kvality v oblasti procesov a výsledkov. Berieme do úvahy skúsenosti a poznatky z vyspelých krajín. Máme vlastné skúsenosti a výsledky z posledných rokov. Prichádzame s odporúčaniami na implementáciu indikátorov kvality do praxe záchranného zdravotného systému na Slovensku. Navrhujeme konkrétne kroky realizácie. Ponúkame k tomu vlastné ľudské a materiálne kapacity, aj nami vytvorenú metodológiu zbierania a spracovania dát. Posledných 4–5 rokov sme sa aktívne venovali hodnoteniu procesov vo vybraných diagnostických skupinách Kvintetu prvej hodiny. Sledovali a porovnávali sme indikátory kvality procesov v diagnostike, liečbe a manažovaní pacientov s akútnym koronárnym syndrómom, náhlou cievnou mozgovou príhodou. Podobne sme hodnotili postupy pri bezvedomí a resuscitácii. Vytvorili sme spätnú väzbu, prepojenie procesov hodnotenia na zdokonalenie edukačných a tréningových aktivít. Prepojili sme hodnotenie procesov na motivačný systém. To všetko nám umožnilo posúvať kvalitu k permanentnému vylepšovaniu. Zdôrazňujeme potrebu sledovania indikátorov kvality v celom reťazci cesty pacienta až po jeho prepustenie zo zdravotníckeho zariadenia. Umožní nám to sledovanie výsledkov a dopadu činnosti záchrannej zdravotnej služby na zdravie obyvateľov. Bez spolupráce všetkých hráčov v reťazci záchrany pacienta nie je možné vytvoriť objektívne kritéria hodnotenia, indikátory kvality. Kniha je určená odborníkom v prednemocničnej i nemocničnej urgentnej medicíne, lekárom a záchranárom pracujúcim v záchrannom zdravotnom systéme a v nemocniciach na urgentných príjmoch. Tiež vedúcim pracovníkom poskytovateľov záchrannej zdravotnej služby, manažérom, medicínskym riaditeľom a autoritám na riadiacich pozíciách. Všetkým tým, ktorí vedia ovplyvniť vývoj a regulovať záchranný zdravotný systém, resp. integrovaný záchranný systém. Uvedomujeme si, že rozsah publikácie nie je vyčerpaný. Je však v našich podmienkach niečím novým. Nech slúži ako podnet k vytváraniu podmienok pre spoluprácu pri definovaní a implementovaní indikátorov kvality a hodnotení činnosti záchrannej zdravotnej služby na Slovensku.
  1. Odborná literatúra

Indikátory kvality zdravotnej starostlivosti

Jozef Karaš

Indikátory kvality zdravotnej starostlivosti

Jozef Karaš

Na túto knižku aktuálne nikto nečaká, máš záujem ty?

Aktuálne nikto neponúka túto knihu.

Pozrieť cenu novej knihy na

Chcem predať túto knihu

Chcem si kúpiť, pošlite mi notifikáciu o novej ponuke

Doplnkové info

  • Vydavateľstvo: SAPFO
  • ISBN: 9788089811007
  • Väzba: pevná

Popis knihy

Prichádzame s publikáciou o kvalite v prednemocničnej neodkladnej zdravotnej starostlivosti. Usilovali sme sa zhodnotiť doterajší vývoj záchrannej zdravotnej starostlivosti na Slovensku, najmä v období posledných desiatich rokov vo všetkých oblastiach jej činnosti.Prezentujeme silné a slabé stránky systému. Poukazujeme na hrozby a príležitosti, ktoré je možné uchopiť a tak ovplyvniť vývoj v najbližších rokoch. Koncentrovali sme sa predovšetkým na problematiku v oblasti kvality. Dospeli sme k poznaniu, že slovenské záchranárstvo dosiahlo v posledných rokoch vysokú úroveň v oblasti indikátorov kvality štruktúry. Časová a geografická dostupnosť záchranného zdravotného systému je na veľmi dobrej úrovni. Na veľmi dobrej úrovni je materiálno-technické vybavenie staníc a ambulancií. Na serióznej úrovni je kvalita v oblasti regulačných pravidiel, podľa ktorých je záchranná zdravotná služba organizovaná, riadená a financovaná. Podobne je to v oblasti personálneho zabezpečenia a vzdelávania. Slovenský záchranný systém je porovnateľný s vyspelými záchrannými systémami sveta. Poukazujeme aj na slabé miesta, ktoré sú východiskom pre zavedenie a hodnotenie indikátorov kvality v oblasti procesov a výsledkov. Berieme do úvahy skúsenosti a poznatky z vyspelých krajín. Máme vlastné skúsenosti a výsledky z posledných rokov. Prichádzame s odporúčaniami na implementáciu indikátorov kvality do praxe záchranného zdravotného systému na Slovensku. Navrhujeme konkrétne kroky realizácie. Ponúkame k tomu vlastné ľudské a materiálne kapacity, aj nami vytvorenú metodológiu zbierania a spracovania dát. Posledných 4–5 rokov sme sa aktívne venovali hodnoteniu procesov vo vybraných diagnostických skupinách Kvintetu prvej hodiny. Sledovali a porovnávali sme indikátory kvality procesov v diagnostike, liečbe a manažovaní pacientov s akútnym koronárnym syndrómom, náhlou cievnou mozgovou príhodou. Podobne sme hodnotili postupy pri bezvedomí a resuscitácii. Vytvorili sme spätnú väzbu, prepojenie procesov hodnotenia na zdokonalenie edukačných a tréningových aktivít. Prepojili sme hodnotenie procesov na motivačný systém. To všetko nám umožnilo posúvať kvalitu k permanentnému vylepšovaniu. Zdôrazňujeme potrebu sledovania indikátorov kvality v celom reťazci cesty pacienta až po jeho prepustenie zo zdravotníckeho zariadenia. Umožní nám to sledovanie výsledkov a dopadu činnosti záchrannej zdravotnej služby na zdravie obyvateľov. Bez spolupráce všetkých hráčov v reťazci záchrany pacienta nie je možné vytvoriť objektívne kritéria hodnotenia, indikátory kvality. Kniha je určená odborníkom v prednemocničnej i nemocničnej urgentnej medicíne, lekárom a záchranárom pracujúcim v záchrannom zdravotnom systéme a v nemocniciach na urgentných príjmoch. Tiež vedúcim pracovníkom poskytovateľov záchrannej zdravotnej služby, manažérom, medicínskym riaditeľom a autoritám na riadiacich pozíciách. Všetkým tým, ktorí vedia ovplyvniť vývoj a regulovať záchranný zdravotný systém, resp. integrovaný záchranný systém. Uvedomujeme si, že rozsah publikácie nie je vyčerpaný. Je však v našich podmienkach niečím novým. Nech slúži ako podnet k vytváraniu podmienok pre spoluprácu pri definovaní a implementovaní indikátorov kvality a hodnotení činnosti záchrannej zdravotnej služby na Slovensku.

Našli ste chybu?