Podporiť čarovnú poličku je možné prostredníctvom zobrazovania reklám. Zvážte prosím možnosť vypnutia adblocku a pomôžte nám prevádzkovať túto službu aj naďalej.
Vaša podpora je pre nás veľmi dôležitá a vopred vám ďakujeme za prejavenú ochotu.
Hudobné dielo v kontexte autorského práva
1x
Hudobné dielo v kontexte autorského práva Book: Hudobné dielo v kontexte autorského práva
4 stars - 1
Kým pohľad na hudobné dielo z pozície hudobnej vedy je značne heterogénny, doterajšie právne definície pojmu hudobné dielo sú si veľmi podobné, obsahovo sú však neuspokojivé. Výsledkom komparácie je definícia, ktorá rovnako reflektuje heterogénnosť súčasnej hudobnej tvorby, ako aj pragmatickú potrebu právnej vedy definovať predmet právnej normy čo najvšeobecnejšie – čiže tak, aby bola schopnosť absorbovať čo najväčší počet javov, ktoré by zákonodarca chcel pod normu subsumovať a na druhej strane eliminovať tie javy, na ktoré sa norma nemá vzťahovať. Dielo je individualizovaná štruktúra, ktorá je produktom hudobného myslenia a je vyjadrené prostredníctvom auditívnych alebo vizuálnych informácií (väčšinou oboch). I keď je hudba štruktúrou, ktorá primárne vyjadruje vzťahy medzi hudobnými zvukmi, nemusí mať táto informácia nevyhnutne zvukovú podobu. Hudba nie je len štruktúrou, ale je zároveň aj informáciou, ďalej je entitou abstraktno matematickou, keďže vzťahy medzi tónmi možno transformovať na vzťahy medzi číslami, ďalej môže ísť o informáciu grafickú, ktorá v niektorých prípadoch moderných partitúr má až charakter výtvarného diela a v neposlednom rade je ako súbor znakov nepochybne vždy aj semiotickou kategóriou.
  1. Záľuby a koníčky

Hudobné dielo v kontexte autorského práva

Norbert Adamov

Hudobné dielo v kontexte autorského práva

Norbert Adamov

Na túto knižku aktuálne nikto nečaká, máš záujem ty?

Aktuálne nikto neponúka túto knihu.

Pozrieť cenu novej knihy na

Chcem predať túto knihu

Chcem si kúpiť, pošlite mi notifikáciu o novej ponuke

Doplnkové info

Popis knihy

Kým pohľad na hudobné dielo z pozície hudobnej vedy je značne heterogénny, doterajšie právne definície pojmu hudobné dielo sú si veľmi podobné, obsahovo sú však neuspokojivé. Výsledkom komparácie je definícia, ktorá rovnako reflektuje heterogénnosť súčasnej hudobnej tvorby, ako aj pragmatickú potrebu právnej vedy definovať predmet právnej normy čo najvšeobecnejšie – čiže tak, aby bola schopnosť absorbovať čo najväčší počet javov, ktoré by zákonodarca chcel pod normu subsumovať a na druhej strane eliminovať tie javy, na ktoré sa norma nemá vzťahovať. Dielo je individualizovaná štruktúra, ktorá je produktom hudobného myslenia a je vyjadrené prostredníctvom auditívnych alebo vizuálnych informácií (väčšinou oboch). I keď je hudba štruktúrou, ktorá primárne vyjadruje vzťahy medzi hudobnými zvukmi, nemusí mať táto informácia nevyhnutne zvukovú podobu. Hudba nie je len štruktúrou, ale je zároveň aj informáciou, ďalej je entitou abstraktno matematickou, keďže vzťahy medzi tónmi možno transformovať na vzťahy medzi číslami, ďalej môže ísť o informáciu grafickú, ktorá v niektorých prípadoch moderných partitúr má až charakter výtvarného diela a v neposlednom rade je ako súbor znakov nepochybne vždy aj semiotickou kategóriou.

Našli ste chybu?