Podporiť čarovnú poličku je možné prostredníctvom zobrazovania reklám. Zvážte prosím možnosť vypnutia adblocku a pomôžte nám prevádzkovať túto službu aj naďalej.
Vaša podpora je pre nás veľmi dôležitá a vopred vám ďakujeme za prejavenú ochotu.
Firemné plánovanie
2x
Firemné plánovanie Book: Firemné plánovanie
4.5 stars - 2
Podnik v trhovej ekonomike musí dobre poznať a neprestajne analyzovať podnikateľské prostredie, predovšetkým trh a jeho vývoj, aby mohol pružne reagovať na neustále zmeny. Zdrojom zmien sú meniace sa požiadavky a preferencie zákazníkov, správanie sa dodávateľov, rast cien vstupov, ale aj zmeny v daňovej, colnej či ekologickej legislatíve.Vstup SR do ekonomickej únie umožňuje našim podnikom pôsobiť na veľkom, ale náročnom európskom trhu, na ktorom však môžu uspieť len konkurenčne schopné podniky. Konkurencieschopnosť sa však dá dosiahnuť len starostlivo pripravenými strategickými rozhodnutiami a ich implementáciou s podporou pripravených podnikateľských zámerov a plánov.Vstupom do Európskej únie získala SR prístup k využitiu možností financovania podnikov i verejných organizácii zo štrukturálnych fondov a Kohézneho fondu. Väčšina týchto potenciálnych príjmov, ktoré môžu prispieť k rozvoju úpadkom postihnutých priemyselných či poľnohospodárskych podnikov a zaostávajúcich regiónov, je projektovo orientovaná. Možnosť čerpania vzniká len na základe vypracovaného kvalitného projektu (plánu). Znalosť plánovacích zručností a metodiky tvorby podnikateľských zámerov a plánov sa v súčasných podmienkach stáva, a to nielen v podnikovej praxi, veľmi potrebnou.Podniky sú v súčasnosti denne konfrontované so zmenami v podnikateľskom prostredí. Patria k nim zmeny v legislatíve a fiškálnej politike, dôsledky celosvetovej finančnej krízy, globalizácia trhov a rast konkurencie, ťažko prognózovateľné zmeny v správaní sa spotrebiteľov, všeobecné zmeny hodnôt a ďalšie.Plán je pre manažérov podnikov nástrojom prípravy budúcnosti. Orientuje podnik na adaptáciu podmienkam trhového prostredia, podporuje zmeny, kreativitu a hľadanie východísk pre ďalší rozvoj. Zjednocuje vízie manažéra s postojmi a úsilím zamestnancov o prosperitu a plnenie cieľov.Podnikové plánovanie predstavuje realizáciu základnej funkcie manažmentu — plánovania. Jeho funkciou je vytýčenie a konkretizácia cieľov, hľadanie ciest, prostriedkov ich dosiahnutia a určenie zodpovednosti za realizáciu cieľov a zámerov. Podnik, ktorý využíva plánovanie, zvyšuje účelnosť svojho konania, pripravuje si svoju budúcnosť v zložitom a meniacom sa podnikateľskom prostredí. Plán je nástrojom riadenia, ktorý zjednocuje úsilie všetkých funkčných zložiek podniku na dosiahnutie plánovaných cieľov v kratšom či dlhšom časovom horizonte. Text učebnice určenej ako základná literatúra pre odborný predmet „Firemné plánovanie ponúka komplexný pohľad na plánovaciu činnosť trhovo orientovaných podnikov i neziskových organizácií. Vymedzuje miesto plánovania v riadení, zoznamuje s plánovacími postupmi, integrovaným systémom plánov, funkčným členením a obsahom čiastkových plánov, využívaním metodických postupov pri tvorbe plánov, informačnou podporou plánovania i kritériami posudzovania plánov.Učebnicu spracoval kolektív pracovníkov Katedry manažmentu na Fakulte podnikového manažmentu Ekonomickej univerzity v Bratislave. Je adresovaná študentom v odbore zameranom na prípravu manažérov. Veríme však, že poskytne užitočné poznatky aj manažérom z podnikateľskej praxe, neziskových organizácií a verejnej správy.Autori budú vďační za všetky pripomienky, ktoré k predkladanému učebnému textu dostanú. Využijú ich pri skvalitnení následného vydania, ako aj vo vlastnej edukačnej činnosti.
  1. Slovníky a učebnice

Firemné plánovanie

Miroslav Grznár , Peter Šinský , Štefan Marsina

Firemné plánovanie

Miroslav Grznár , Peter Šinský , Štefan Marsina

Na túto knihu čaká momentálne 1 čitateľ

turcanovaz1

Aktuálne nikto neponúka túto knihu.

Pozrieť cenu novej knihy na

Chcem predať túto knihu

Chcem si kúpiť, pošlite mi notifikáciu o novej ponuke

Doplnkové info

Popis knihy

Podnik v trhovej ekonomike musí dobre poznať a neprestajne analyzovať podnikateľské prostredie, predovšetkým trh a jeho vývoj, aby mohol pružne reagovať na neustále zmeny. Zdrojom zmien sú meniace sa požiadavky a preferencie zákazníkov, správanie sa dodávateľov, rast cien vstupov, ale aj zmeny v daňovej, colnej či ekologickej legislatíve.Vstup SR do ekonomickej únie umožňuje našim podnikom pôsobiť na veľkom, ale náročnom európskom trhu, na ktorom však môžu uspieť len konkurenčne schopné podniky. Konkurencieschopnosť sa však dá dosiahnuť len starostlivo pripravenými strategickými rozhodnutiami a ich implementáciou s podporou pripravených podnikateľských zámerov a plánov.Vstupom do Európskej únie získala SR prístup k využitiu možností financovania podnikov i verejných organizácii zo štrukturálnych fondov a Kohézneho fondu. Väčšina týchto potenciálnych príjmov, ktoré môžu prispieť k rozvoju úpadkom postihnutých priemyselných či poľnohospodárskych podnikov a zaostávajúcich regiónov, je projektovo orientovaná. Možnosť čerpania vzniká len na základe vypracovaného kvalitného projektu (plánu). Znalosť plánovacích zručností a metodiky tvorby podnikateľských zámerov a plánov sa v súčasných podmienkach stáva, a to nielen v podnikovej praxi, veľmi potrebnou.Podniky sú v súčasnosti denne konfrontované so zmenami v podnikateľskom prostredí. Patria k nim zmeny v legislatíve a fiškálnej politike, dôsledky celosvetovej finančnej krízy, globalizácia trhov a rast konkurencie, ťažko prognózovateľné zmeny v správaní sa spotrebiteľov, všeobecné zmeny hodnôt a ďalšie.Plán je pre manažérov podnikov nástrojom prípravy budúcnosti. Orientuje podnik na adaptáciu podmienkam trhového prostredia, podporuje zmeny, kreativitu a hľadanie východísk pre ďalší rozvoj. Zjednocuje vízie manažéra s postojmi a úsilím zamestnancov o prosperitu a plnenie cieľov.Podnikové plánovanie predstavuje realizáciu základnej funkcie manažmentu — plánovania. Jeho funkciou je vytýčenie a konkretizácia cieľov, hľadanie ciest, prostriedkov ich dosiahnutia a určenie zodpovednosti za realizáciu cieľov a zámerov. Podnik, ktorý využíva plánovanie, zvyšuje účelnosť svojho konania, pripravuje si svoju budúcnosť v zložitom a meniacom sa podnikateľskom prostredí. Plán je nástrojom riadenia, ktorý zjednocuje úsilie všetkých funkčných zložiek podniku na dosiahnutie plánovaných cieľov v kratšom či dlhšom časovom horizonte. Text učebnice určenej ako základná literatúra pre odborný predmet „Firemné plánovanie ponúka komplexný pohľad na plánovaciu činnosť trhovo orientovaných podnikov i neziskových organizácií. Vymedzuje miesto plánovania v riadení, zoznamuje s plánovacími postupmi, integrovaným systémom plánov, funkčným členením a obsahom čiastkových plánov, využívaním metodických postupov pri tvorbe plánov, informačnou podporou plánovania i kritériami posudzovania plánov.Učebnicu spracoval kolektív pracovníkov Katedry manažmentu na Fakulte podnikového manažmentu Ekonomickej univerzity v Bratislave. Je adresovaná študentom v odbore zameranom na prípravu manažérov. Veríme však, že poskytne užitočné poznatky aj manažérom z podnikateľskej praxe, neziskových organizácií a verejnej správy.Autori budú vďační za všetky pripomienky, ktoré k predkladanému učebnému textu dostanú. Využijú ich pri skvalitnení následného vydania, ako aj vo vlastnej edukačnej činnosti.

Našli ste chybu?