Podporiť čarovnú poličku je možné prostredníctvom zobrazovania reklám. Zvážte prosím možnosť vypnutia adblocku a pomôžte nám prevádzkovať túto službu aj naďalej.
Vaša podpora je pre nás veľmi dôležitá a vopred vám ďakujeme za prejavenú ochotu.
Experimentálna poézia 1964 - 1972
1x
Experimentálna poézia 1964 - 1972 Book: Experimentálna poézia 1964 - 1972
4 stars - 1
Adamčiak sa ako jeden z prvých začínal cieľavedome venovať výskumu v rámci intermediálnych programov. Uprednostňoval vizuálnu experimentálnu poéziu, ktorú neskôr rozšíril na hudobné a poetické kreácie... Často vychádzal z ozvláštňovania bežných udalostí a zážitkov a s ich vedomým obohacovaním, ako napríklad v monoakciách Nočný chodec (Stratený chodec, Nákupy, Wal-king pieces atď.) z rokov 1966-1967 postavených na individuálnych zážitkoch, či v akciách pre niekoľkých jedincov ako v Spievajúcich fontánach, založených na bezprostrednom komornom účinkovaní pod sprchou, ktoré vznikali od roku 1966, alebo vo verejnom, zriedkakedy pochopenom prezentovaní akcií ako Requiem, alebo Pocty Františkovi z Assisi z roku 1968... Predovšetkým od roku 1968 inklinoval k prírodnému prostrediu a realizoval v ňom niektoré akcie (napr. Vábenie), a zároveň sa začínal rozsiahlejšie venovať hudobno-priestorovým projektom, pričom vo viacerých bolo cítiť výrazný vplyv Fluxu, predovšetkým Johna Cageho. Roku 1969 uskutočnil s Ladislavom Kupkovičom realizáciu Symfonickej básne od Gyorgya Ligetiho pre 6 hráčov a 100 metronómov, s Jozefom Revallom akciu Duo pre dvoje huslí, kde každý hral na husliach svojho spoluhráča, alebo Grafikon v Hodoníne, priestorovú akciu so 4 hudobníkmi a 4 magnetofónmi v 8 miestnostiach galérie, kde vytvoril v každej z nich odlišnú atmosféru. V rámci Vodnej hudby v krytej plavárni Bernolákovho internátu v Bratislave (hranie na hudobné nástroje pod vodou) formuloval Ensemble Comp. v texte skladačky nasledujúce slová: „Neznamená to však, že moderné, lepšie povedané nové umenie akéhokoľvek druhu sa tým, že mu je súdené byť dynamickejším, stáva zároveň aj povrchným. Konečne je tu knižka doposiaľ nepublikovaných textových experimentov dosiaľ žijúceho slovenského intermediálneho umelca Milana Adamčiaka! Čo je vo vnútri: *250 reprodukcií experimentálnych textov Milana Adamčiaka vo výbere Michala Murina *Rozhovor s autorom a odborné texty Michala Murina a Daniela Grúňa *V slovenskom, anglickom a francúzskom jazyku *Drahý rakúsky papier zo slovenskej bučiny dovezenej z Číny Knihu čítaj na preskáčku. Strany, ktoré sa ti nepáčia, môžeš vytrhnúť. Čítaj nahlas celú knihu. Potichu. Nečítaj. Požičaj. Daruj. Zahoď knihu do diaľky. Milan Adamčiak
  1. Beletria

Experimentálna poézia 1964 - 1972

Milan Adamčiak

  • Jazyk: slovenský
  • Žáner: Beletria
  • Počet strán: 350
  • Rok vydania: 2012

Experimentálna poézia 1964 - 1972

Milan Adamčiak

  • Jazyk: slovenský
  • Žáner: Beletria
  • Počet strán: 350
  • Rok vydania: 2012

Na túto knihu čaká momentálne 1 čitateľ

peter.rosko

Aktuálne nikto neponúka túto knihu.

Pozrieť cenu novej knihy na

Chcem predať túto knihu

Chcem si kúpiť, pošlite mi notifikáciu o novej ponuke

Doplnkové info

  • Vydavateľstvo: Dive Buki
  • ISBN: 9788097084813
  • Väzba: pevná

Popis knihy

Adamčiak sa ako jeden z prvých začínal cieľavedome venovať výskumu v rámci intermediálnych programov. Uprednostňoval vizuálnu experimentálnu poéziu, ktorú neskôr rozšíril na hudobné a poetické kreácie... Často vychádzal z ozvláštňovania bežných udalostí a zážitkov a s ich vedomým obohacovaním, ako napríklad v monoakciách Nočný chodec (Stratený chodec, Nákupy, Wal-king pieces atď.) z rokov 1966-1967 postavených na individuálnych zážitkoch, či v akciách pre niekoľkých jedincov ako v Spievajúcich fontánach, založených na bezprostrednom komornom účinkovaní pod sprchou, ktoré vznikali od roku 1966, alebo vo verejnom, zriedkakedy pochopenom prezentovaní akcií ako Requiem, alebo Pocty Františkovi z Assisi z roku 1968... Predovšetkým od roku 1968 inklinoval k prírodnému prostrediu a realizoval v ňom niektoré akcie (napr. Vábenie), a zároveň sa začínal rozsiahlejšie venovať hudobno-priestorovým projektom, pričom vo viacerých bolo cítiť výrazný vplyv Fluxu, predovšetkým Johna Cageho. Roku 1969 uskutočnil s Ladislavom Kupkovičom realizáciu Symfonickej básne od Gyorgya Ligetiho pre 6 hráčov a 100 metronómov, s Jozefom Revallom akciu Duo pre dvoje huslí, kde každý hral na husliach svojho spoluhráča, alebo Grafikon v Hodoníne, priestorovú akciu so 4 hudobníkmi a 4 magnetofónmi v 8 miestnostiach galérie, kde vytvoril v každej z nich odlišnú atmosféru. V rámci Vodnej hudby v krytej plavárni Bernolákovho internátu v Bratislave (hranie na hudobné nástroje pod vodou) formuloval Ensemble Comp. v texte skladačky nasledujúce slová: „Neznamená to však, že moderné, lepšie povedané nové umenie akéhokoľvek druhu sa tým, že mu je súdené byť dynamickejším, stáva zároveň aj povrchným. Konečne je tu knižka doposiaľ nepublikovaných textových experimentov dosiaľ žijúceho slovenského intermediálneho umelca Milana Adamčiaka! Čo je vo vnútri: *250 reprodukcií experimentálnych textov Milana Adamčiaka vo výbere Michala Murina *Rozhovor s autorom a odborné texty Michala Murina a Daniela Grúňa *V slovenskom, anglickom a francúzskom jazyku *Drahý rakúsky papier zo slovenskej bučiny dovezenej z Číny Knihu čítaj na preskáčku. Strany, ktoré sa ti nepáčia, môžeš vytrhnúť. Čítaj nahlas celú knihu. Potichu. Nečítaj. Požičaj. Daruj. Zahoď knihu do diaľky. Milan Adamčiak

Našli ste chybu?