Podporiť čarovnú poličku je možné prostredníctvom zobrazovania reklám. Zvážte prosím možnosť vypnutia adblocku a pomôžte nám prevádzkovať túto službu aj naďalej.
Vaša podpora je pre nás veľmi dôležitá a vopred vám ďakujeme za prejavenú ochotu.
Chutí?! - Príručka spotrebiteľskej sebaobrany
1x
Chutí?! - Príručka spotrebiteľskej sebaobrany Book: Chutí?! - Príručka spotrebiteľskej sebaobrany
4 stars - 1
Cena: Zadarmo
Postava Zbojníka Globina na obálke charakterizuje v skratke všetko, o čom je kniha Miroslava Spišiaka. Autor vstúpil na Slovensku aj v Česku do povedomia verejnosti odhaľovaním nečestných praktík výrobcov a predajcov potravín. Rozhovor, ktorý k téme poskytol v roku 2013 populárnemu týždenníku si v elektronickej forme prečítalo viac ako 185-tisíc čitateľov. Nadväzne dostal ponuky na vystúpenia takmer od všetkých slovenských aj českých médií.„Chcel som upriamiť pozornosť spotrebiteľov na to, čo nakupujú a jedia. Slováci dávajú v priemere až 40 % svojich výdajov na potraviny. Chcem, aby spotrebitelia pochopili, že nemusia „zhltnúť“ všetko, čo im podstrčia. Aby si uvedomili, že majú za svoje peniaze žiadať a dostať potraviny, aké chcú a potrebujú,“ hovorí autor knihy Miroslav Spišiak. „Kritériá kvality, akými boli prirodzená a zdravá výživa, čerstvosť, chuť a vôňa potravín, boli nahradené kritériami ako rentabilita, obrat, marža a zisk. Ak u väčšiny výrobcov prednostne fungujú takéto kritériá, potom priam zákonite musí tento proces vyústiť aj do potravinárskych škandálov,“ dodáva autor. Spotrebitelia sa často stretávajú s nečitateľnými či falošnými etiketami, s potravinami po termínoch spotreby, potraviny v reťazcoch ležia často na pultoch zapáchajúce a hnijúce... Zdá sa, že ochrana spotrebiteľa v Európe ani u nás nie je veľmi účinná, a preto bude musieť pristúpiť k „sebaobrane“ každý sám. Autor dal knižku prečítať a ilustrovať deťom – malým výtvarníkom s nádejou, že sa na potraviny pozrú inak ako cez agresívnu reklamu a budú motivovať rodičov k uvedomelejšiemu prístupu k potravinám. Jednotlivé kapitoly knihy sa zaoberajú väčšinou problémov, ktoré musí spotrebiteľ pri nákupe riešiť. Autor upozorňuje na situácie, v ktorých sa zvádzanie mení na zavádzanie a hovorí aj o možnostiach sebaobrany spotrebiteľa pred rôznymi trikmi potravinárov. Už názvy kapitol sľubujú zaujímavé čítanie, napríklad: Vozík či košík?; Umiestnenie tovarov v obchode; Večne čerstvá zelenina; Pomer ceny a kvality. Alebo: Chválenkárske tiky a tvrdenia (Inovácie; Z prírody, prírodný produkt). Užitočné pre spotrebiteľov sú i časti knihy, v ktorých autor píše o označovaní potravín a zložení mnohých populárnych výrobkov. Najzaujímavejším druhom potravín venuje autor viac ako 20 samostatných častí knihy, kde popisuje napr. zloženie mäsových, pekárenských či mliečnych výrobkov.
  1. Odborná literatúra

Chutí?! - Príručka spotrebiteľskej sebaobrany

Miroslav Spišiak

Chutí?! - Príručka spotrebiteľskej sebaobrany

Miroslav Spišiak

Na túto knihu čaká momentálne 1 čitateľ

peter.rosko

Aktuálne túto knihu ponúkaju 3 čitatelia

peter.rosko, frimca, pjotrspaipal

Pridať do košíka
Pozrieť cenu novej knihy na

Chcem tiež predať túto knihu

Chcem si kúpiť, pošlite mi notifikáciu o novej ponuke

Doplnkové info

Popis knihy

Postava Zbojníka Globina na obálke charakterizuje v skratke všetko, o čom je kniha Miroslava Spišiaka. Autor vstúpil na Slovensku aj v Česku do povedomia verejnosti odhaľovaním nečestných praktík výrobcov a predajcov potravín. Rozhovor, ktorý k téme poskytol v roku 2013 populárnemu týždenníku si v elektronickej forme prečítalo viac ako 185-tisíc čitateľov. Nadväzne dostal ponuky na vystúpenia takmer od všetkých slovenských aj českých médií.„Chcel som upriamiť pozornosť spotrebiteľov na to, čo nakupujú a jedia. Slováci dávajú v priemere až 40 % svojich výdajov na potraviny. Chcem, aby spotrebitelia pochopili, že nemusia „zhltnúť“ všetko, čo im podstrčia. Aby si uvedomili, že majú za svoje peniaze žiadať a dostať potraviny, aké chcú a potrebujú,“ hovorí autor knihy Miroslav Spišiak. „Kritériá kvality, akými boli prirodzená a zdravá výživa, čerstvosť, chuť a vôňa potravín, boli nahradené kritériami ako rentabilita, obrat, marža a zisk. Ak u väčšiny výrobcov prednostne fungujú takéto kritériá, potom priam zákonite musí tento proces vyústiť aj do potravinárskych škandálov,“ dodáva autor. Spotrebitelia sa často stretávajú s nečitateľnými či falošnými etiketami, s potravinami po termínoch spotreby, potraviny v reťazcoch ležia často na pultoch zapáchajúce a hnijúce... Zdá sa, že ochrana spotrebiteľa v Európe ani u nás nie je veľmi účinná, a preto bude musieť pristúpiť k „sebaobrane“ každý sám. Autor dal knižku prečítať a ilustrovať deťom – malým výtvarníkom s nádejou, že sa na potraviny pozrú inak ako cez agresívnu reklamu a budú motivovať rodičov k uvedomelejšiemu prístupu k potravinám. Jednotlivé kapitoly knihy sa zaoberajú väčšinou problémov, ktoré musí spotrebiteľ pri nákupe riešiť. Autor upozorňuje na situácie, v ktorých sa zvádzanie mení na zavádzanie a hovorí aj o možnostiach sebaobrany spotrebiteľa pred rôznymi trikmi potravinárov. Už názvy kapitol sľubujú zaujímavé čítanie, napríklad: Vozík či košík?; Umiestnenie tovarov v obchode; Večne čerstvá zelenina; Pomer ceny a kvality. Alebo: Chválenkárske tiky a tvrdenia (Inovácie; Z prírody, prírodný produkt). Užitočné pre spotrebiteľov sú i časti knihy, v ktorých autor píše o označovaní potravín a zložení mnohých populárnych výrobkov. Najzaujímavejším druhom potravín venuje autor viac ako 20 samostatných častí knihy, kde popisuje napr. zloženie mäsových, pekárenských či mliečnych výrobkov.

Našli ste chybu?