Podporiť čarovnú poličku je možné prostredníctvom zobrazovania reklám. Zvážte prosím možnosť vypnutia adblocku a pomôžte nám prevádzkovať túto službu aj naďalej.
Vaša podpora je pre nás veľmi dôležitá a vopred vám ďakujeme za prejavenú ochotu.
Ako cirkev hovorí mediálnym jazykom?
1x
Ako cirkev hovorí mediálnym jazykom? Book: Ako cirkev hovorí mediálnym jazykom?
4 stars - 1
Cena: 3,00 €
Druhá časť série troch publikácií o vzťahu médií a náboženstva. Na mnohých konkrétnych príkladoch rozoberá jazykové špecifiká a nedostatky náboženských textov v médiách. Rozsiahlo sa venuje náboženskej terminológií a neznalosti novinárov, ktorá spôsobuje jej nesprávne, až smiešne používanie. Podrobne si všíma problematiku písania veľkých písmen v náboženských výrazoch, pričom sleduje najnovšiu prax slovenských teológov i jazykovedcov. Ďalšie špecifiká pomenúva v oblasti vetnej modálnosti (rozkazy, otázky, želania, zvolania, poučovanie, zovšeobecňovanie, neomylnosť, slovesá musieť, mať, príslovka treba), slovesných osôb, interpunkcie a slovosledu. Osobitný priestor venuje špecifikám spravodajských prejavov v cirkevných médiách, ktoré často nerešpektujú základné zásady súčasnej žurnalistiky. Na záver autorka jednotlivé zistenia ilustruje na analýze konkrétnych novinárskych textov z cirkevných a sekulárnych médií spracúvajúcich tie isté témy.
  1. Odborná literatúra

Ako cirkev hovorí mediálnym jazykom?

Terézia Rončáková

Ako cirkev hovorí mediálnym jazykom?

Terézia Rončáková

Na túto knižku aktuálne nikto nečaká, máš záujem ty?

Aktuálne túto knihu ponúka 1 čitateľ

troncakova

troncakova (Ružomberok 6) Stav: Nová knižka 3,00 € Pridať do košíka
Pozrieť cenu novej knihy na

Chcem tiež predať túto knihu

Chcem si kúpiť, pošlite mi notifikáciu o novej ponuke

Doplnkové info

Popis knihy

Druhá časť série troch publikácií o vzťahu médií a náboženstva. Na mnohých konkrétnych príkladoch rozoberá jazykové špecifiká a nedostatky náboženských textov v médiách. Rozsiahlo sa venuje náboženskej terminológií a neznalosti novinárov, ktorá spôsobuje jej nesprávne, až smiešne používanie. Podrobne si všíma problematiku písania veľkých písmen v náboženských výrazoch, pričom sleduje najnovšiu prax slovenských teológov i jazykovedcov. Ďalšie špecifiká pomenúva v oblasti vetnej modálnosti (rozkazy, otázky, želania, zvolania, poučovanie, zovšeobecňovanie, neomylnosť, slovesá musieť, mať, príslovka treba), slovesných osôb, interpunkcie a slovosledu. Osobitný priestor venuje špecifikám spravodajských prejavov v cirkevných médiách, ktoré často nerešpektujú základné zásady súčasnej žurnalistiky. Na záver autorka jednotlivé zistenia ilustruje na analýze konkrétnych novinárskych textov z cirkevných a sekulárnych médií spracúvajúcich tie isté témy.

Našli ste chybu?