Hľadanie: Učiť sa a vyhrávať -bojovník MMA John Kavanagh
zobraziť:
Učiť sa a vyhrávať
John Kavanagh vyrastal v Dubline. Bol to neduživý chlapec,
ktorého často šikanovali. Keď raz dostal ťažkú bitku za to,
že sa zastal bezbranného človeka, rozhodol sa, že sa naučí
obrániť sám. Zakrátko našiel polorozpadnutý sklad, v ktorom
začal trénovať. Stal sa jedným z prvých promotérov zápasov
v zmiešaných bojových umeniach v Írsku. A jedného dňa do jeho telocvične vošiel sebavedomý mladík menom Conor McGregor…
V tejto knihe John Kavanagh rozpráva pozoruhodný príbeh
svojho života, ktorý je vo svojej podstate mapovaním prudkého
globálneho záujmu o zmiešané bojové umenia. Kavanagh sa stal guru mladých mužov a žien zaujímajúcich sa o zdokonalenie v bojovom umení a získal povesť jedného z najlepších súčasných trénerov v tomto druhu športu. Popritom vykresľuje v knihe portrét Conora McGregora v jeho pádoch i najväčších triumfoch, ktorý v mnohých ohľadoch prináša prekvapujúce odhalenia.
Kniha Johna Kavanagha UČIŤ SA A VYHRÁVAŤ je inšpirujúcou kronikou húževnatosti, disciplíny a triumfu nad nepriazňou osudu.
Sloboda učiť sa
Kniha sa ľahko číta, je plná príkladov z reálneho života školy, odpovedá na neistoty učiteľa a rodiča, ktorí v spleti metód a inovácii nevedia, čo je vlastne pre dobrú školu dôležité. V knihe objavíte najtajnejšie princípy humanistického vzdelávania, zistíte, že vzťah, zážitok a ľudskosť sú piliere školy pre život. V období rozmachu inkluzívneho vzdelávania predstavuje táto kniha výraznú pomoc pre smerovanie vzdelávania a podporu rozmanitých potrieb všetkých detí, učiteľov i rodičov. Kniha nešetrí ani kritikou na pomery školstva pred mnohými desaťročiami, aj keď sa Vám ľahko môže zdať, akoby to bolo písané len včera. A práve pre vás a vašu školu. Náš systém vzdelávania nespĺňa skutočné potreby spoločnosti. Školy sa boria s mnohými problémami a byrokraciou. Hlavným cieľom tejto publikácie je podporiť inovatívne trendy v oblasti vzdelávania, ukázať cestu k ďalším pokrokom, podporiť zvedavosť žiakov a študentov, ich snahu učiť sa a ich schopnosť rozhodovať sa aj v zložitých a ťažkých situáciách. Jej ambíciou je pomôcť všetkým žiakom i študentom, aby sa učili čo najviac do hĺbky i do šírky a predovšetkým, aby sa učili, ako sa majú učiť. Aplikácia princípov na človeka centrovaného prístupu v školskom prostredí, ktoré Carl R. Rogers vydal po prvýkrát v roku 1969, neskôr v roku 1983 doplnil a aktualizoval Jerome H. Freiberg. Knižka sa po 22 rokoch dočkala opätovného slovenského vydania pri príležitosti diskusií o inkluzívnom vzdelávaní v školách tak, aby do diskusie prispela ako zásadný prameň pri humanizácii našich škôl. Carl Rogers už pred viac ako polstoročím upozornil, že škola musí byť miestom ľudskosti a sebaaktualizácie osobnosti, je potrebné podchytiť prirodzenú zvedavosť a potenciál detí smerom k rastu. Deti chcú skúmať svet okolo seba od narodenia a dôležité je túto motivačnú silu nezadusiť hneď po nástupe do školy. Čo samozrejme nie ľahké, najmä nie pre učiteľa, ktorý musí byť plne prítomný, sústredený a aj sám otvorený novým skúsenostiam, nielen zameraný na odovzdanie poznatkov a dodržiavanie disciplíny. Na druhej strane, ak to dokáže, odmenou mu je hlboká vnútorná radosť a spokojnosť, ktorú môže čerpať aj z radosti a spokojnosti žiakov. Túto hodnotnú knižku Sloboda učiť sa prinášame do slovenských škôl ako predzvesť ich humanizácie. Dnešné deti zďaleka tak nepotrebujú interaktívne tabule ako medziľudské vzťahy, učiť sa komunikovať, riešiť konflikty, objavovať zdroje a prijímať svoje limity. Potrebujú autentických učiteľov, ktorí sú sami sebou a dovolia to i žiakom v slobode a zodpovednosti. Táto kniha je nekončiaca cesta za pokladmi každodenne žitej inkluzívnej pedagogiky.
Učiť sa láske
Láska je najkrajším ľudským vzťahom, darom i zmyslom nášho života. Je však vôbec možné naučiť sa niečomu tak tajomnému ako je láska? A čo to vlastne tá ospevovaná láska je? V čom spočíva jej podstata? A čo keď sa láska pominie?
Eseje známeho psychológa prof. Ivana Štúra vychádzajúce pod názvom Učiť sa láske ponúkajú možnosť zamyslieť sa nad tým, aká bude naša životná láska, ako sa na ňu pripravíme, čo do nej prinesieme.
Autor vo svojich filozofických a priam nadčasových úvahách pripomína, že podstatou lásky je konať dobro pre druhého človeka: „Egoista rozmýšľa čo môže získať, čo sa mu vyplatí. Lenže to nie je cesta lásky. Skutočná láska uvažuje predovšetkým o tom, ako by mohla pomôcť tomu, koho miluje, čo môže preňho spraviť. Je paradoxné, že práve ten, kto myslí na druhého, má najmenej vlastných problémov a smútkov.“
A nevyhýba sa ani otázkam intímneho života: „Freudov dôraz na primárnosť sexu je ešte častým omylom dnešného človeka. Dobrý sex, plný sex alebo akokoľvek ho nazveme, rozhodne nie je schopný nám zabezpečiť lásku. Navyše v sexe sme nahraditeľní, v láske nie. Ten vzťah je presne opačný. Nie sex a vernosť zabezpečujú lásku, ale zaujímavý spoločný život dvojice prinesie lásku, vernosť i dobrý sex.
Celoživotné spolužitie dvoch ľudí je podľa autora súčasne najkrajší, aj najproblematickejší vzťah. „Víťazstvo čaká iba na tých, ktorí vedeli premôcť nudu každodennosti poéziou samotnej existencie, vzájomne si pomáhali k osobnému dozrievaniu a ktorým zdravé sebavedomie zabránilo zbytočnej precitlivosti a urážlivosti.
Láska je vlastne radosťou zo života, ktorú prejavujeme druhému. A ako sa len možno naučiť tejto životodarnej sile? „Podporovať a rozvíjať život vo všetkých jeho prejavoch, vnímať ho citlivými zmyslami, pestovať svoje nadanie a objavovať v sebe skryté možnosti. Čím viac naplníme vlastné možnosti, tým budeme vedieť lepšie oceniť druhých ľudí a mať ich radšej.“
O autorovi
Profesor Ivan Štúr, známy detský psychológ, zomrel v roku 2015 vo veku 82 rokov. Jeho úvahy a vzácne myšlienky však ostávajú stále živé a inšpirujúce. Pochádzal zo známej slovenskej rodiny, bol praprasynovcom Ľudovíta Štúra a sám sa počas svojho života stal nasledovateľom jeho odkazu – zdôrazńoval dôležitosť vzdelania, úctu k životu, ľudskej cti, lásky a pravdy. Prednášal na Filozofickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave, na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre a viac ako 30 rokov pôsobil na klinike na Bezručovej ulici v Bratislave ako detský psychológ. Nikdy sa neskrýval za tabuľkové diagnózy, nerád testoval a zovšeobecňoval. Hlásal láskavý, úprimný a individuálny prístup k deťom. Počas života publikoval stovky článkov, vydal niekoľko cenných publikácií, naposledy mu vyšli knihy Zázraky života a Niečo vyššie, ktoré sú u čitateľov veľmi obľúbené. Jeho knihy Dieťa a príroda, Problémy rodiny a školskej výchovy, Ľudské mláďa, Základy diferenciálnej psychológie, Metamorfózy života, O láske a neláske a viaceré ďalšie zarezonovali u odbornej i laickej verejnosti.
Láske sa treba učiť (pre deti od 4 do 7 rokov)
Cesta objavovania emócií, vzťahov a sexuality.
Vydajte sa so svojimi deťmi v rodine na cestu objavovania emócií, vzťahov a sexuality. Ukážte deťom, že sexuálna výchova nie je niečím tajným, ale príležitosťou vyjadriť svoju jedinečnú osobnosť v emóciách, vzťahoch a širších súvislostiach.
Sexuálna edukácia znamená vychovávať a viesť ku kráse: k radosti žiť, milovať a cítiť sa milovaný.
Kniha obsahuje aj príručku pre rodičov a vychovávateľov, ktorá pri témach afektívno-sexuálnej edukácie rešpektuje špecifické edukačné a kognitívne požiadavky detí.
Lacná kniha Ako sa ľahko učiť (-70%)
Málokto zo žiakov a študentov vie o obrovských možnostiach, ktoré driemu v povedomí každého človeka, o nevyužitých schopnostiach a silách, ktoré možno prebudiť a vyvíjať.
Ako rozvíjať svoje skryté schopnosti?
Či už sa pripravujete na maturitu, učňovské skúšky alebo štátnice, to všetko sa dá zvládnuť s podtstatne menšími časovými nárokmi, ak si dôkladne osvojíte a budete správne používať metódy učenia. Toto všetko vám ponúka táto kniha.
Na sklade 1Ks
1,65 €
5,50 €
dostupné aj ako:
Láske sa treba učiť (pre deti od 8 do 11 rokov)
Pripravili sme pokračovanie úspešnej knihy Láske sa treba učiť pre deti od 4 do 7 rokov. Tento diel sa venuje ich starším súrodencom a pomáha rodičom a vychovávateľom vstúpiť s nimi do rozhovoru a previesť deti témou objavovania ich emócií, vzťahov a sexuality.
Aj táto kniha obsahuje príručku pre rodičov a vychovávateľov, ktorá pri témach afektívno-sexuálnej edukácie rešpektuje špecifické edukačné a kognitívne požiadavky detí.
Hrám sa, učím sa 5+
Knižka plná aktivít a hier rozvíjajúcich hravou formou logické myslenie dieťaťa vo veku od piatich rokov. Stránky sú vyberateľné na pohodlné plnenie úloh.
Táto knižka je plná drobných aktivít, ktoré podporujú logické myslenie dieťaťa a umožňujú mu učiť sa hravou formou. Jednotlivé stránky obsahujú perforáciu - dajú sa ľahko vybrať a pohodlne vymaľovať alebo vyplniť. Pracovný zošit obsahuje najrôznejšie postrehové hry, skladačky, obrázkové sudoku, dokresľovanie, aktivity na počítanie a mnohé iné úlohy, ktoré hravou formou rozvíjajú u detí prvé vedomosti a zručnosti.
Jak se učit a studovat
Učil vás během vašeho studia někdy někdo, jak studovat? Ne? Potom vám tato brožurka přináší jedinečné základní postupy, jak toho dosáhnout a být efektivní ve studiu a také v životě, jestliže se nemůžete nic naučit, potom samozřejmě nebudete schopni zjistit, jak cokoli dělat.
Hrám sa, učím sa 4+
Knižka plná aktivít a hier rozvíjajúcich hravou formou logické myslenie dieťaťa vo veku od štyroch rokov. Stránky sú vyberateľné na pohodlné plnenie úloh.
Táto knižka je plná drobných aktivít, ktoré podporujú logické myslenie dieťaťa a umožňujú mu učiť sa hravou formou. Jednotlivé stránky obsahujú perforáciu - dajú sa ľahko vybrať a pohodlne vymaľovať alebo vyplniť. Pracovný zošit obsahuje najrôznejšie postrehové hry, skladačky, bludisko, aktivity na počítanie do 10 a mnohé iné úlohy, ktoré hravou formou rozvíjajú u detí prvé vedomosti a zručnosti.
Vyhrávat potichu
Parta kluků a holek z vesnice Podolí má svoje tajné bratrstvo, svůj tajný bunkr, zločin a trest a fotbalové hřiště u lesa. A všechno se točí kolem Ondry, Honzy a jejich táty, vysloužilého brankáře a trenéra.
Když se vyhrává, řve se radostí. Ale jejich táta umí vyhrávat i potichu.
Na sklade 1Ks
9,49 €
9,99 €
Znát a učit elementární matematiku
Od začátku 20. století probíhají v mnoha zemích debaty o tom, co a jak učit v elementární matematice. Běžně se má za to, že elementární matematika je jednoduchá, všem srozumitelná a učit ji je snadné. Autorka dokládá, že učit ji dobře snadné není. Na základě rozhovorů s čínskými a americkými učiteli rozebírá příklady dobrých a špatných postupů ve výuce, odhaluje systémové nedostatky v přípravě učitelů a navrhuje konkrétní kroky ke zlepšení. Dochází k jasným závěrům: učitel musí důkladně rozumět obsahu vyučovaného předmětu; má-li se zlepšit vzdělávání žáků v matematice, musí mít jejich učitelé lepší znalosti školské matematiky a dobré podmínky pro přípravu a celoživotní vzdělávání. Kniha je určena všem, komu záleží na zlepšení výuky matematiky: učitelům, vysokoškolským pedagogům, studentům, rodičům a politikům.
Na sklade 3Ks
16,30 €
17,16 €
Ako mať krásnu a jedlú záhradu a nenadrieť sa
Väčšina ľudí túži po dome, aby mali vlastnú záhradu. Ak je záhrada hlavná motivácia, prečo bývať v dome a nie v byte, tak jej príslušne tomu aj venujme pozornosť. Väčšinou každý rieši dom a až po nasťahovaní sa začne sústreďovať na záhradu. Nemalo by to byť naopak? Predstavujeme vám príručku permakultúry plnú inšpirácií, tipov a návodov ako si vybudovať svoju vlastnú rajskú záhradu a pritom sa nenadrieť. Príručka je určená pre začiatočníkov, ktorým dáva kompas do ruky, kde a ako začať, tak aby boli všetky naše kroky koncepčné. Je jedinečná množstvom krásnych a pritom veľmi popisných fotografií, ktoré čitateľovi dajú konkrétnu predstavu ako pri budovaní prírodnej záhrady postupovať. Publikácia ponúka prehľadný postup, ako na pozemok nazerať, ako rozoznať jeho potenciál a na základe toho si naplánovať dizajn záhrady. Zároveň ponúka prehľadné fotopostupy, ako už konkrétne vybudovať permakultúrnu záhradu od prvého záhona až po živý plot. Nezabúdajte, že dobrý dizajn dokáže ušetriť množstvo času, energie a peňazí. S dobrým dizajnom sa človek na začiatku veľa napremýšľa, no vo finále nenadrie.
Fotografie: Helena Benčíková a Tomáš Benčík, Gragický zlom: Katarína Brestovanská, Jazyková korektúra: Janka Sekerková
AUTORKA: Dala som si zámer, napísať hutnú informačne nabitú a zaujímavú príručku permakultúry, ktorú čitateľ zhltne ako jednohubku a informácie môže aplikovať hneď priamo v praxi. Mojím osobným problém je, že veľa kníh rozčítam a nedokončím. Buď je kniha v úvode vyplnená vatou, ktorá má odradí dostať sa k jadru, alebo pointu pochopím už na začiatku a v závere ma odradia opäť málo výpovedné strany vata. Radšej sto kvalitných strán, ako tristo vatových neprečítaných:-). Ak teda knihu, tak takú, aby si na ňu našiel každý čas a vedel ju hltať stranu po strane.
RECENZIE:
Toto nie je kniha pre deti. Ale ak si ju prečítajú rodičia detí a vybudujú si podľa nej záhradku, budú z nej mať úžitok aj deti. Veľmi sú mi sympatickí autori tejto knihy. Tomáš Golha, čítajuciocko
Kniha bola písana jednoducho, zrozumiteľne a s praktickými radami aj pre začínajúcich zahradkárov ako ja. Páčili sa mi praktické ukážky priamo z vašej záhrady, popísane postupy a mne ako laikovi kniha pomohla k celkovému zamysleniu sa nad polohou pozemku a budúcou výsadbou prúdenie vetra, slnko, voda. Je to kniha, ku ktorej sa pravidelne vraciam a vždy v nej nájdem nejaké nove wau efekty. Monika Tóthová, blogerka
Tak trošku iná kniha o záhrade a procesoch, ktoré v nej prebiehajú, aby správne fungovala. Kniha stručne podáva množstvo poznatkov z oblasti permakultúry, ktoré sú doplnené aj o praktické rady a skúsenosti samotnej autorky. Pestrý obsah, doplnený o množstvo obrázkov, uľahčí pochopenie jednotlivých procesov v záhrade a tým i starostlivosť o ňu. Vaša záhradečka sa tým pre vás nestane iba vašou starosťou, ale najmä veľkou radosťou. Lucia Uhrinová a Monika Gálová, záhradné architektky
Miško a Brumko sa vedia správať
Predškolák Miško so svojím plyšovým kamarátom Brumkom naučia deti, ako sa slušne správať doma aj v spoločnosti.
Miško chodí do škôlky a nadišiel čas zoznámiť sa s pravidlami slušného správania. Dozvie sa, že v rôznych situáciách by sa mal správať určitým spôsobom. Vďaka tomu, že spozná pravidlá predškoláka, naučí sa, ako sa má jesť pri stole, kedy treba používať čarovné slovíčka prosím, prepáč a ďakujem, alebo čo robiť v divadle.
Táto knižka voľne nadväzuje na leporelo Miško a Brumko idú do škôlky a vhodným spôsobom zoznamuje deti s jednoduchými pravidlami slušného správania. Milé ilustrácie zobrazujú situácie z prostredia rodiny a škôlky, ktoré sú dieťaťu blízke. Vďaka tomu si ich môže ľahšie predstaviť a prežívať podľa vlastných skúseností. Deti by sa mali s jasnými a konkrétnymi pravidlami slušného správania zoznamovať od útleho veku na základe spolužitia v sociálnej skupine, aby potom v dospelosti dokázali dobre fungovať v spoločnosti.
Ako skvele učiť
Ako skvele učiť je jednou z najúspešnejších svetových učebníc pre učiteľov a študentov pedagogiky.
Kniha obsahuje 63 techník, ktoré pomáhajú učiteľom vytvárať v triede sústredenú a motivujúcu atmosféru, učiť a rozvíjať žiakov a študentov. Využijú ju všetci učitelia základných aj stredných škôl, ktorí nechcú len „odučiť učivo“, ale ktorých poslaním je nasmerovať svojich žiakov k úspechu v práci a v živote.
Kniha vám pomôže najmä v týchto oblastiach:
plánovanie a príprava vyučovacej hodiny
manažment vyučovania: získavanie spätnej väzby, práca s otázkami
formovanie správania: motivácia a sústredenie študentov, práca s dôverou a budovanie vzťahu, intervenčné techniky
nastavenie štruktúry hodiny, tempo, práca s písaním a diskusiou
Knihu je možné využívať vyhľadaním konkrétnej techniky, ktorá je vhodná na riešenie špecifickej situácie učiteľa. Prináša jednoduché postupy a návody, ako si môžu učitelia v náročných situáciách zachovať chladnú hlavu. Online rozhranie knihy tiež obsahuje viac ako sto videí z tried, situácie a ich riešenie.
Učiť sa mi zachcelo 2. vydanie
Učiť sa mi zachcelo je bohato ilustrovaná kniha z tvorby súčasných spisovateľov: Kristy Bendovej, Daniela Heviera, Štefana Moravčíka, Jozefa Pavloviča a ďalších.
Príťažlivé rozprávky, príbehy a básničky zo života zvierat od najmenších chrobáčikov až po múdru sovu by zaručene mali naučiť prváčikov čítať a prečítané reprodukovať..
Ilustrátor: Vlasta Baránková
Jak učit finanční gramotnost?
Finanční vzdělávání by mělo být pevnou součástí našeho celoživotního učení, protože nám pomáhá pochopit, jak správně hospodařit se svými penězi, jak je zhodnotit, jak funguje trh, jak se nepředlužit, jak nenaletět a mnoho dalšího. K dosažení toho je ale zapotřebí rozvíjet i další dovednosti a osvojovat si postoje, které nám pomohou k uplatnění se na trhu práce i celkově v životě.
Finanční gramotnost by měl ideálně učit i finančně gramotný a podnikavý učitel. Ten potřebuje oporu v metodice výuky finanční gramotnosti, přístup k novým výukovým metodám, zapojení mezipředmětových vazeb a propojení výuky s praxí.
Publikace, která vznikla ve spolupráci se společností yourchance o.p.s. a jejím projektem Finanční gramotnost do škol, je praktickým průvodcem pro učitele sloužícím k tomu, aby dovedl finanční gramotnost dobře předat žákům. Přehledně zpracovává téma a nabízí řadu praktických podnětů do výuky na ZŠ i SŠ, tipy pro činnosti, pracovní listy či ukázky dobré praxe.
Autorský tým je složený ze zkušených učitelů a spolupracovníků na projektech Finanční gramotnost do škol.
Adelka a Messi. Ako sa hľadajú kamaráti
Adelka sa cíti byť trochu iná ako jej spolužiaci. Nebaví ju pozerať rozprávky na tablete a oveľa radšej má dedkove knihy. Občas jej však pride ľúto, že ju spolužiaci prezývaju Knihomoľka. Nemá sa s kým hrať a tešiť sa z krásnej prírody, ktorá obklopuje jej bydlisko. Našťastie má Adelka verného psíka. Messi je biely bišónik a okrem toho, že má Adelku veľmi rád, ju na prvé slovo počúva.
Teda až na jednu výnimku, keď sa Messi celkom sám vydá do sveta.
Dokáže malý psík nájsť Adelke kamarátov?
Hrám sa, učím sa 3+
Knižka plná aktivít a hier rozvíjajúcich hravou formou logické myslenie dieťaťa vo veku od troch rokov. Stránky sú vyberateľné na pohodlné plnenie úloh.
Táto knižka je plná drobných aktivít, ktoré podporujú logické myslenie dieťaťa a umožňujú mu učiť sa hravou formou. Jednotlivé stránky obsahujú perforáciu - dajú sa ľahko vybrať a pohodlne vymaľovať alebo vyplniť. Pracovný zošit obsahuje najrôznejšie postrehové hry, skladačky, bludisko a mnohé iné aktivity, ktoré hravou formou rozvíjajú u detí prvé vedomosti a zručnosti.
Maluj Maľuj vodou zas a znova Bavíme se Bavíme sa
Vaše dítě rádo maluje? Zapomeňte na klasické omalovánky! Ottovo nakladatelství přináší na trh sérii patera omalovánek MALUJ VODOU. Dítě obrázek jednoduše přetře vodou a on se mu krásně vybarví. Malovat vodou může zas a znova, do nekonečna. Jednotlivé obrázky jsou tematicky zaměřeny. Můžete si vybrat Svět zvířátek, Mám vodu rád, Co to děláš?, Říkanky se zvířátky nebo Bavíme se. Na druhé straně každé omalovánky najdete motiv pro klasické vybarvování pastelkami, říkanku k obrázku a hádanku. Tyto kouzelné omalovánky si vaše dítě určitě zamiluje. Uvítají je i rodiče, protože malý malíř nebo malířka nepotřebuje žádné vodové barvy, kterými by vše zašpinilo. Postačí jen obyčejná voda a štětec.
Vaše dieťa rado maľuje? Zabudnite na klasické omaľovánky! Ottovo nakladateľstvo prináša na trh sériu piatich jedinečných omaľovánok MAĽUJ VODOU. Dieťa jednoducho obrázok pretrie vodou a krásne sa mu vyfarbí. Maľovať vodou môže zas a znovu, do nekonečna. Jednotlivé omaľovánky sú tematicky zamerané - Svet zvieratiek, Mám vodu rád, Čo to robíš?, Riekanky so zvieratkami a Zabávame sa. Na druhej strane omaľovánok nájdete motív na klasické maľovanie pastelkou, riekanky k obrázkom a rozličné hádanky. Čarovné omaľovánky si vaše dieťa určite zamiluje. Je to vítané aj pre rodičov, pretože dieťa nepotrebuje žiadne vodové farbičky, ktorými by všetko zašpinilo. Stačí len obyčajná voda a vyfarbí sa mu krásny obrázok.