Hľadanie: Teorie literatury 1-4 CZ
zobraziť:
Zmaturuj! z literatúry 1
Vývoj literatúry je zachytený chronologicky, od staroveku po 20. storočie a zahŕňa slovenskú i svetovú literatúru. V každej kapitole sa nachádza charakteristika spoločensko-historických pomerov a umeleckých smerov, čo umožňuje zaradiť literárne diela do širších súvislostí. Hodnotu knihy zvyšujú ukážky a stručné obsahy vybraných diel, charakteristiky postáv či portréty literárnych osobností. Prehľadné usporiadanie poznatkov v knihe, svieža grafická úprava a register pojmov na konci knihy podporuje ľahkú orientáciu v texte a spríjemňuje učenie.
Zbierka textov a úloh z literatúry 4 pre SŠ
Zbierka textov a úloh z literatúry pre stredné školy 4 je neoddeliteľnou súčasťou kompletu Literatúra pre stredné školy 4.
Obsahuje:
literárne texty a úlohy k nim, ktoré rozširujú a precvičujú učivo učebnice; tentokrát sú usporiadané podľa literárnych druhov a žánrov pričom rešpektujú ŠVP; pre orientáciu sú pri jednotlivých ukážkach uvedené aj literárne smery, informácie o diele i autorovi. Žiak si tak môže na rozličných textoch overiť svoje vedomosti a zručnosti. Navyše sa v zbierke objavujú aj texty, ktoré doteraz v školskej praxi neboli bežné, ktoré podnecujú žiakov k diskusii a ktoré majú žiakom zatraktívniť literatúru;
ukážky žiackych prác z literatúry (analýzy, interpretácie), vďaka ktorým sa žiak môže porovnať so svojimi rovesníkmi, príp. získať námet na vlastnú prácu;
teóriu literatúry formou minislovníka, ktorý žiak môže používať pri vyučovaní literatúry – podnecuje tak žiaka pracovať samostatne;
riešenia úloh z učebnice i zbierky, ktoré sú nevyhnutné pri konštruktivistickom prístupe k výučbe literatúry, keďže jeho súčasťou je aj overenie si správnosti postupu práce;
dobové umelecké diela, ktorých funkciou je, aby žiaci nevnímali literatúru ako neukotvenú časť širokého spektra umenia.
Odporúčaná MŠVVaŠ SR.
Sprievodca dielami slovenskej a svetovej literatúry - 4. ročník
Rozbor diel slovenských a svetových autorov s ukážkami.
Štruktúra: O autorovi, útvar, kompozícia, postavy, dej a ukážky, forma, použitá literatúra.
Obsah
FRANCÚZSKA LITERATÚRA PO ROKU 1945
Antoine de Saint-Exupery: Malý princ (filozofická rozprávka)
Albert Camus: Cudzinec (existencializmus, román)
Jean Paul Sartre: Múr (existencializmus, poviedka)
Françoise Saganová: Odtrúbené (existencializmus, psychologický román)
Le Clézio: Ariadna (skupina "nový román", poviedka)
Jacques Prévert: Tá láska (lyrická poézia)
TALIANSKA LITERATÚRA PO ROKU 1945
Alberto Moravia: Rimanka (neorealizmus, román)
LATINSKOAMERICKÁ LITERATÚRA PO ROKU 1945
Gabriel García Márquez: Kronika vopred ohlásenej smrti (magický realizmus, román)
ANGLICKÁ LITERATÚRA PO ROKU 1945
John James Osborne: Obzri sa v hneve (rozhnevaní mladí muži, dráma)
AMERICKÁ LITERATÚRA PO ROKU 1945
Jerome David Salinger: Kto chytá v žite (prúd "spasiteľských diel", román)
Joseph Heller: Hlava XXII (protivojnový román využívajúci humor, paradox a absurditu)
William Styron: Sophiina voľba (návrat k "židovskej otázke", román s postmodernistickými prvkami)
Tennessee Williams: Električka zvaná túžba (vplyv existencializmu, dráma)
Marián Andirčík: Nahý anjel (antológia poézie amerických beatnikov)
NEMECKÁ LITERATÚRA PO ROKU 1945
Bertold Brecht: Matka Guráž a jej deti (epické divadlo, dráma)
Friedrich Dürrenmatt: Fyzici (vplyv absurdnej drámy, dramatická groteska)
ČESKÁ LITERATÚRA PO ROKU 1945
Bohumil Hrabal: Ostro sledované vlaky (protivojnová téma s nadsádzkou a humorom, román)
Milan Kundera: Směšné lásky: Já truchlivý bůh (poviedka využívajúca humor)
Václav Havel: Vernisáž (absurdná dráma, jednoaktovka)
RUSKÁ LITERATÚRA PO ROKU 1945
Alexander Solženicyn: Jeden deň Ivana Denisoviča (dielo z prostredia gulagov, novela)
SLOVENSKÁ POVOJNOVÁ A SÚČASNÁ LITERATÚRA
DRÁMA
Štefan Králik: Margaret zo zámku (socialistický realizmus, tragédia, ekologická téma)
Ivan Bukovčan: Kým kohút nezaspieva (vplyv existencializmu, dráma, téma 2. svetovej vojny)
Peter Karvaš: Veľká parochňa (vplyv absurdnej drámy, tragikomédia, kritika totalitného režimu)
Osvald Záhradník: Sólo pre bicie (hodiny) (psychologická hra o vzťahu starej a mladej generácie)
Milan Lasica, Július Satinský: Pred rodným domom (humoristický dialóg)
Soirée (kabaretné predstavenie, vplyv postmodernizmu a absurdnej dámy)
Stanislav Štepka: Jááánošííík (naivné divadlo; paródia na jánošíkovskú tradíciu; vplyv postmodernizmu)
Viliam Klimáček: Ohne ohnivé, Užhorod (absurdná dráma pre alternatívne divadlo GUnaGU; paródia na povstalecké časy)
POÉZIA
Ján Kostra: Moja rodná (lyrická poézia, téma rodného kraja)
Andrej Plávka: Ohne na horách (protifašistická poézia)
Pavol Horov: Vysoké letné nebe (návratová poézia)
Vojtech Mihálik: Tŕpky (angažovaná profeministická poézia a ľúbostná poézia)
Milan Rúfus: Až dozrieme (reflexívna lyrika, téma rodného kraja, protivojnová téma)
Miroslav Válek: Dotyky (ľúbostná téma, téma rodného kraja, reflexívna lyrika)
Ján Stacho: Zážehy (lyrická poézia, ľúbostná a erotická téma)
Ján Buzássy: Básne (prírodná lyrika)
Kamil Peteraj: Aleluja, schúlená (téma rodného kraja, ľúbostná lyrika)
Daniel Hevier: V každých dverách (osobná lyrika)
Ivan Štrpka: Krátke leto kopijníkov (básnická zbierka patriaca do tvorby skupiny Osamelí bežci)
Mila Haugová: Dáma s jednorožcom (ženská reflexívna lyrika)
Jozef Urban: Snežienky & biblie (básnická zbierka patriaca do tvorby rockovej generácie)
Michal Habaj: Captum Mortuum (postmodernistická básnická zbierka)
Pokročilý Jangův styl 1 / Teorie a bojová síla tchaj-ťi 1
Teorie a bojová síla tchaj-ťi, 1.díl (Pokročilý Jangův styl tchaj-ťi čchüan / tai-chi chuan) – Yang Jwing-ming. Obsáhlá a podrobná příručka pro pokročilé adepty
Lacná kniha Lexikon české literatury 4/I 4/II (-70%)
Dlouho očekávaný čtvrtý díl dovršuje velkorysý projekt encyklopedie, která se svými více než 3700 hesly představuje u nás zatím nejrozsáhlejší encyklopedické dílo české literatuře věnované, které zahrnuje celou dobu její existence, od staroslověnských a latinských počátků do poloviny 20. století. Lexikon v plné tematické šíři zahrnuje nejen jména autorů (beletristů, překladatelů, teoretiků a historiků literatury, tiskařů), ale rovněž anonymní díla starší literatury a činitele povahy institucionální (sdružení, skupiny, nakladatelství, časopisy, sborníky, almanachy apod.).
Na sklade 1Ks
19,46 €
64,86 €
dostupné aj ako:
Pomocník z literatúry 6 ZŠ a 1 GOŠ - Pracovný zošit
Plnofarebný pracovný zošit presne korešponduje s obsahom schválenej učebnice Literárna výchova pre 6. ročník ZŠ a 1. ročník GOŠ. Ponúka množstvo rôznorodých úloh a pomáha žiakovi upevňovať a precvičovať si učivo literárnej výchovy 6. ročníka ZŠ/1. ročníka GOŠ v škole, ako aj počas domácej prípravy alebo opakovania. Žiaci si precvičia prácu s textom na rôznych úrovniach. Rôznorodosť prístupu k textu (analýza, štrukturalizácia, napodobňovanie, osobný postoj, interpretácia, zovšeobecňovanie, tvorba…) je prioritou autorky pracovného zošita. Žiaci sa tu stretnú so zaujímavými rubrikami (Slovníček, Maľovaná slovenčina, Osobnosti, Pamätníček, Hádanky) aj opakovacími a precvičovacími časťami (Na stupni víťazov, Test). Novinkou je rubrika Čítame s Pomocníkom, v ktorej autorka ponúka nové úryvky a úlohy k nim.
Pomocník z literatúry pre 6. ročník ZŠ a 1. ročník GOŠ je koncipovaný v súlade s platnou učebnicou Literárnej výchovy pre 6. ročník ZŠ a 1. ročník GOŠ. Ukážky z detektívnej literatúry, ktorá nie je v inovovanom ŠVP v príslušnom ročníku ako druh literatúry zahrnutá, chápeme ako súčasť literatúry pre deti; pri hodnotení žiakov z literatúry v 6. ročníku ZŠ a v 1. ročníku GOŠ však vedomosti o literárnych pojmoch súvisiacich s detektívnou literatúrou nehodnotíme.
Súčasťou pracovného zošita je kartón s pexesom na spoznávanie frazeologizmov.
V súlade so ŠVP. Odporúčané MŠVVaŠ SR.
Repetitórium teórie práva
Cieľom zostavenia tejto publikácie bolo vytvoriť učebný text, ktorý ponúka študentom práva v sústredenej forme vymedzené tradičné okruhy teórie práva s obsahom, ktorý sa vo viac či menej ustálenej podobe vyučuje na všetkých právnických fakultách na Slovensku.
Repetitórium pomáha pochopiť kľúčové pojmy, vzťahy, definície a vnútornú štruktúru základných pojmov teórie práva. Prehľadne pomocou usporiadania textu ozrejmuje systematiku a logickú nadväznosť jednotlivých pojmov a okruhov teórie práva. Heslovitá podoba textu, zvýraznené časti textu a štrukturálne usporiadanie jednotlivých okruhov z teórie práva majú pomôcť rýchlemu a pochopiteľnému prístupu k základným pojmom a kategóriám teórie práva.
Repetitórium je vhodnou pomôckou pre študentov, ktorých zámerom je účinne si zopakovať zvolené okruhy otázok pred záverečným hodnotením, a to časovo nenáročným spôsobom. Zároveň môže študentom pomôcť pri príprave pred štátnymi záverečnými skúškami z teórie práva.
Mapka literatúry SŠ 1
1. diel jedinečnej a praktickej učebnej pomôcky, ktorú ocení každý študent strednej školy. Obsahuje charakteristiku literárnych období od staroveku až po realizmus a prehľadné zoradenie autorov a ich diel podľa období v rozsahu učiva strednej školy.
Kvalitná laminovaná úprava umožňuje časté používanie bez poškodenia.
Mapku využijú študenti stredných škôl počas celého štúdia a tiež na prípravu na maturitu.
1. diel – starovek, stredovek, humanizmus a renesancia, barok, klasicizmus, osvietenstvo, preromantizmus a romantizmus, realizmus.
Sprievodca dielami slovenskej a svetovej literatúry A - 1. ročník SŠ
Rozbor diel slovenských a svetových autorov s ukážkami.
Štruktúra: O autorovi, útvar, kompozícia, postavy, dej a ukážky, forma, použitá literatúra.
Obsah
Staroveká literatúra
Gilgameš (Prerozprával Vojtech Zamarovský)
Antigona (Sofokles)
Ódy (Horácius)
Umenie milovať I, Lieky proti láske (Ovídius)
Staroslovienska (stredoveká) literatúra
Proglas (Konštantín)
Moravsko-panónske legendy (Kliment a neznámy autor)
Humanistická a renesančná literatúra
Dômyselný rytier Don Quijote de la Macha (Miguel de Cervantes Saavedra)
Sonety Laure (Francesco Petrarca)
Hamlet (Wiliam Shakespeare)
O rozvrstvení obyvateľstva a príčinách štátnych prevratov (Martin Rakovský)
Baroková literatúra
Valaská škola mravúv stodola (Hugolín Gavlovič)
Osvietenská literatúra
René mláďenca príhodi a skúsenosťi (Jozef Ignác Bajza)
Klasicistická literatúra
Lakomec (Moli?re)
Svatopluk (Ján Hollý)
Slávy dcera (Ján Kollár)
Kocúrkovo, aneb Jen abychom v hanbě nezůstali (Ján Chalupka)
Svetová preromantická a romantická literatúra
Utrpenie mladého Werthera (Johann Wolfgang Goethe)
Kráľ tmy (Johann Wolfgang Goethe)
Viliam Tell (Friedrich Schiller)
Putovanie Childa Harolda (George Noël Gordon Byron)
Havran (Edgar Alan Poe)
Jama a kyvadlo (Edgar Alan Poe)
Chrám Matky Božej v Paríži (Victor Hugo)
Kapitánova dcéra (Alexander Sergejevič Puškin)
Piková dáma (Alexander Sergejevič Puškin)
Máj (Karel Hynek Mácha)
Babička (Božena Němcová)
Slovenská romantická literatúra
Kde leží naša bieda (Ľudovít Štúr)
Matúš z Trenčína (Ľudovít Štúr)
Marína (Andrej Sládkovič)
Detvan (Andrej Sládkovič)
Zakliata panna vo Váhu a divný Janko (Janko Kráľ)
Kvet (Janko Kráľ)
Mor ho! (Samo Chalupka)
Smrť Jánošíkova (Ján Botto)
Margita a Besná (Ján Botto)
Reštavrácia (Janko Kalinčiak)
Olejkár (Jozef Miloslav Hurban)
Zbierka textov a úloh z literatúry 1 pre SŠ
Zbierka textov a úloh z literatúry pre stredné školy 1 je dôležitou súčasťou učebnice Literatúra pre stredné školy 1. Obsahuje:
• texty a úlohy k nim, ktoré rozširujú a precvičujú učivo učebnice, pričom sa rešpektuje jej usporiadanie. Žiak si tak môže na rozličných textoch overiť svoje vedomosti a zručnosti. Navyše sa v zbierke objavujú aj texty, ktoré doteraz v školskej praxi neboli bežné, ktoré podnecujú žiakov k diskusii a ktoré majú žiakom zatraktívniť literatúru;
• tabuľky, prehľady a schémy, ktoré sú prehľadnou teóriou literatúry, ktorú žiak potrebuje pre daný level;
• výsledky úloh z učebnice i zbierky, ktoré sú nevyhnutné pri konštruktivistickom prístupe k výučbe literatúry, keďže jeho súčasťou je aj overenie si správnosti svojho postupu;
• dobové umelecké diela, ktorých funkciou je, aby žiaci nevnímali literatúru ako neukotvenú časť širokého spektra umenia.
Dielo je v súlade so ŠVP. Odporúčané MŠVV a Š SR
Testovanie zo slovenského jazyka a literatúry 9 - Testy pre 9. ročník ZŠ a 4. ročník osemročného gymnázia
Pracovný zošit Testovanie 9 zo slovenského jazyka a literatúry obsahuje typ a charakter úloh, ktoré zohľadňujú požadovanú úroveň získaných teoretických vedomostí a zručností v práci s textom a informáciami, ktoré si má osvojiť žiak 9. ročníka na hodinách slovenského jazyka a literatúry počas štúdia na ZŠ.
Repetitórium teórie štátu
Teória štátu alebo štátoveda patrí do skupiny predmetov, ktorými študenti začínajú svoje štúdium na právnických fakultách na Slovensku. Hoci štátoveda ako vedná disciplína má svoj vyhranený a osobitný charakter, na študijné účely ju možno chápať aj ako propedeutický predmet, ktorý má študentom práva pomôcť pochopiť povahu, význam a fungovanie štátu a štátnej moci na účely ďalšieho právnického štúdia. V kontexte súčasných trendov sa ako obzvlášť dôležité javí ponúknuť študentom právnických fakúlt tie štátovedné poznatky, ktoré im umožnia pochopiť povahu, princípy a fungovanie moderného demokratického právneho štátu.
Zámerom zostavenia tohto repetitória bolo vytvoriť učebný text z jednotlivých oblastí teórie štátu, ktorý ponúka študentom práva v sústredenej forme vymedzené tradičné okruhy zo štátovedy, a to v rozsahu a podobe, ktoré sa vo viac či menej ustálenej podobe vyučujú na všetkých právnických fakultách na Slovensku.
Repetitórium pomáha pochopiť kľúčové pojmy, vzťahy, definície a vnútornú štruktúru základných pojmov, kategórií, princípov a modelov štátovedného myslenia. Prehľadne pomocou usporiadania textu ozrejmuje systematickú a logickú nadväznosť jednotlivých pojmov a okruhov teórie štátu pri priebežnom štúdiu. Heslovitá podoba textu má napomôcť k rýchlemu a pochopiteľnému prístupu k základným pojmom, kategóriám, princípom a modelom v štátovede, ako aj k vzťahom medzi nimi. Ako vhodná učebná pomôcka môže preto poslúžiť študentom pred záverečným hodnotením alebo štátnymi skúškami.
Urinoterapie 1 - Teorie
Urinoterapia - liečenie sa tým, že pijete vlastný moč (prípadne sa ním potierate a podobne), pôsobí na drvivú väčšinu ľudí nesmierne odpudivo. Nie je to však žiadna "úchylka", ale veľmi stará a veľmi účinná metóda!
Ak ste ochotní dozvedieť sa o nej niečo viac, táto dvojdielna práca známeho ruského liečiteľa je naozaj odborná a podrobná.
V prvej časti sa dozviete množstvo pozoruhodných skutočností o moči – ako sa tvorí, aké má vlastnosti a z čoho je zložený, aký je jeho liečebný mechanizmus a vďaka čomu má moc liečiť a posilňovať ľudský organizmus. Nájdete tu veľa praktických skúseností a odporúčaní, na čo všetko a ako moč používať. A budete si môcť sami vybrať spôsoby a metódy, ktoré vám najviac vyhovujú.
Na sklade 1Ks
8,74 €
9,20 €
Zbierka textov a úloh z literatúry 4 pre SŠ
Zbierka textov a úloh z literatúry pre stredné školy 4 je neoddeliteľnou súčasťou kompletu Literatúra pre stredné školy 4. Obsahuje:
– literárne texty a úlohy k nim, ktoré rozširujú a precvičujú učivo učebnice; tentokrát sú usporiadané podľa literárnych druhov a žánrov pričom rešpektujú ŠVP; pre orientáciu sú pri jednotlivých ukážkach uvedené aj literárne smery, informácie o diele i autorovi. Žiak si tak môže na rozličných textoch overiť svoje vedomosti a zručnosti. Navyše sa v zbierke objavujú aj texty, ktoré doteraz v školskej praxi neboli bežné, ktoré podnecujú žiakov k diskusii a ktoré majú žiakom zatraktívniť literatúru;
– ukážky žiackych prác z literatúry (analýzy, interpretácie), vďaka ktorým sa žiak môže porovnať so svojimi rovesníkmi, príp. získať námet na vlastnú prácu;
– teóriu literatúry formou minislovníka, ktorý žiak môže používať pri vyučovaní literatúry – podnecuje tak žiaka pracovať samostatne;
– riešenia úloh z učebnice i zbierky, ktoré sú nevyhnutné pri konštruktivistickom prístupe k výučbe literatúry, keďže jeho súčasťou je aj overenie si správnosti postupu práce;
– dobové umelecké diela, ktorých funkciou je, aby žiaci nevnímali literatúru ako neukotvenú časť širokého spektra umenia.
O duších 1-4
Dielo Michaele Newtona je slávne a výnimočné. Popisuje súvislosti a zákonitosti nášho bytia: prečo sa rodíme do rôznych podmienok, máme rôzne vlastnosti a čelíme konkrétnym problémom, čo sa tým učíme, ale aj čo sa deje po smrti a medzi jednotlivými inkarnáciami. To všetko sa tu vysvetľuje tak precízne, detailne a systematicky, ako nikde inde. Všetky poznatky autor získal prostredníctvom hypnózy; počas mnohých rokov ju úspešne používal pri tisíckach klientov. Pozoruhodné je, že určité zážitky jednotlivých osôb boli nápadne podobné. Tie Newton vybral a roztriedil podľa tém. Každá tematická oblasť v knihe sa skladá z vysvetlenia, myšlienok či komentárov autora, do ktorých sú povkladané autentické výpovede ľudí, ktorí sa jeho prieskumu zúčastnili.
The Paris Review / Rozhovory s osobnosťami literatúry 80. rokov, vol. 1
The Paris Review, jeden z najvýznamnejších literárnych časopisov na svete, publikuje už od päťdesiatych rokov rozsiahle a precízne rozhovory s poprednými autormi a autorkami. Za takmer sedemdesiat rokov jeho existencie ich vyšlo niekoľko stoviek a len veľmi ťažko nájdete významného spisovateľa, ktorý by mu rozhovor neposkytol. V knižnom vydaní, ktorého štvrtý diel držíte v rukách, sme sa rozhodli postupne predstaviť každú literárnu dekádu zrkadlom jej najdôležitejších spisovateľov a spisovateliek. V našom prvom výbere desiatich rozhovorov z osemdesiatych rokov sa okrem iného dozviete, prečo Julio Cortázar debutoval až po tridsiatke, čo viedlo Johna Fowlesa k spáleniu jedného z jeho románov a akú pascu pripravila Doris Lessing na literárnu kritiku.
V knihe nájdete rozhovory s nasledovnými autormi a autorkou: James Baldwin, Raymond Carver, Julio Cortázar, John Fowles, Carlos Fuentes, Arthur Koestler, Milan Kundera, Doris Lessing, Philip Roth a Derek Walcott
Vydanie publikácie z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia.
Testy zo slovenského jazyka a literatúry na prijímacie skúšky na osemročné gymnázia
Učiteľmi osemročných gymnázií profesionálne zostavená zbierka testov zo slovenského jazyka a literatúry, ktoré sú relevantnou prípravou žiakov pri príprave na prijímacie skúšky na osemročné gymnáziá. Pracovný zošit šetrí čas a energiu pri hľadaní vhodných učebných pomôcok, podkladov či iných materiálov učiteľom, ale aj rodičom a samotným žiakom.Súčasťou pracovného zošita je aj stručné zhrnutie základných poznatkov zo slovenského jazyka a literatúry, ktoré si má osvojiť žiak v 1. – 5. ročníku ZŠ.
Pomocník z literatúry 9 ZŠ a 4 GOŠ - Pracovný zošit
Plnofarebný pracovný zošit presne korešponduje s obsahom schválenej učebnice Literárna výchova pre 9. ročník ZŠ a 4. ročník GOŠ. Ponúka množstvo rôznorodých úloh a pomáha žiakovi upevňovať a precvičovať si učivo literárnej výchovy 9. ročníka ZŠ/4. ročníka GOŠ v škole, ako aj počas domácej prípravy alebo opakovania. Žiaci si precvičia prácu s textom na rôznych úrovniach. Rôznorodosť prístupu k textu (analýza, štrukturalizácia, napodobňovanie, osobný postoj, interpretácia, zovšeobecňovanie, tvorba...) je prioritou autorky pracovného zošita. Žiaci sa tu stretnú so zaujímavými rubrikami (Glosár, Príslovia a aforizmy, Čo si myslím o...) aj opakovacími a precvičovacími časťami (Osobnosti, Pamätníček, Na stupni víťazov, Test). Nechýba osvedčená rubrika Čítame s Pomocníkom, v ktorej autorka ponúka nové úryvky a úlohy k nim.
V súlade so ŠVP.
Škola dobra a zla 4 - 1. časť
A žili šťastne, až kým... neprišla štvrtácka výprava študentov Školy dobra a zla!
Žijete v rozprávke? Alebo ešte len čakáte, kým vás do nej niekto unesie a zažijete svoj šťastný koniec? V ten dúfali aj Agatha a Sophie. Dve najlepšie kamošky, ktoré bojovali o srdce rozprávkového princa a porazili hrôzostrašného riaditeľa rozprávkovej školy. Ich príbeh sa však ešte neskončil a hrdinky opäť čelia hrozbe, ktorá tentoraz ohrozí všetky rozprávky!