Hľadanie: Svätí bojovníci v stredoveku
zobraziť:
Lacná kniha Svätí bojovníci v stredoveku (-70%)
Monografia Ivana Geráta je druhým opusom, v ktorom sleduje cesty a premeny mýtov a legiend svätých, zachovaných na rôznych obrazových médiách v stredovekom Uhorsku či v širšom európskom priestore. Po Alžbete Uhorskej (Obrazové legendy sv. Alžbety, Veda 2009) spracoval postavy sv. Ladislava a sv. Juraja: Svätí bojovníci v stredoveku. Pozoruhodný náhľad umenovedca uvádza pôsobenie „kolektívnej historickej imaginácie“ a „tradovania príbehov a predstáv“ v kontextuálnych úvahách a odkazoch na historické reálie, textové zdroje, hovorí o kultúrnych a mentálnych kódoch, o interpretačných konštrukciách, ako sa utvárali mýty hrdinov... či už v mene moci alebo viery. Publikácia obsahuje čierno-biely a farebný obrazový materiál a Katalóg naratívnych obrazov svätých bojovníkov, ktoré sa zachovali na Slovensku (opis, miesto, stav zachovania) obsahuje 35 lokalít s obrazmi svätých bojovníkov Ladislava a Juraja.
Na sklade 1Ks
4,50 €
15,00 €
dostupné aj ako:
Svätí bojovníci v stredoveku
Monografia Ivana Geráta je druhým opusom, v ktorom sleduje cesty a premeny mýtov a legiend svätých, zachovaných na rôznych obrazových médiách v stredovekom Uhorsku či v širšom európskom priestore. Po Alžbete Uhorskej (Obrazové legendy sv. Alžbety, Veda 2009) spracoval postavy sv. Ladislava a sv. Juraja: Svätí bojovníci v stredoveku. Pozoruhodný náhľad umenovedca uvádza pôsobenie „kolektívnej historickej imaginácie“ a „tradovania príbehov a predstáv“ v kontextuálnych úvahách a odkazoch na historické reálie, textové zdroje, hovorí o kultúrnych a mentálnych kódoch, o interpretačných konštrukciách, ako sa utvárali mýty hrdinov... či už v mene moci alebo viery. Publikácia obsahuje čierno-biely a farebný obrazový materiál a Katalóg naratívnych obrazov svätých bojovníkov, ktoré sa zachovali na Slovensku (opis, miesto, stav zachovania) obsahuje 35 lokalít s obrazmi svätých bojovníkov Ladislava a Juraja.
dostupné aj ako:
Lacná kniha Svätí bojovníci v stredoveku
Monografia Ivana Geráta je druhým opusom, v ktorom sleduje cesty a premeny mýtov a legiend svätých, zachovaných na rôznych obrazových médiách v stredovekom Uhorsku či v širšom európskom priestore. Po Alžbete Uhorskej (Obrazové legendy sv. Alžbety, Veda 2009) spracoval postavy sv. Ladislava a sv. Juraja: Svätí bojovníci v stredoveku. Pozoruhodný náhľad umenovedca uvádza pôsobenie „kolektívnej historickej imaginácie“ a „tradovania príbehov a predstáv“ v kontextuálnych úvahách a odkazoch na historické reálie, textové zdroje, hovorí o kultúrnych a mentálnych kódoch, o interpretačných konštrukciách, ako sa utvárali mýty hrdinov... či už v mene moci alebo viery. Publikácia obsahuje čierno-biely a farebný obrazový materiál a Katalóg naratívnych obrazov svätých bojovníkov, ktoré sa zachovali na Slovensku (opis, miesto, stav zachovania) obsahuje 35 lokalít s obrazmi svätých bojovníkov Ladislava a Juraja.
Vypredané
0,75 €
15,00 €
dostupné aj ako:
Kuchár v stredoveku
Sprievodca svetom kuchárov a kuchárok v období stredoveku nielen popredných šľachtických rodov, kde museli tamojší majstri-kuchári zvládať prípravy veľkolepých hostín urodzeného panstva, ale aj chudobných domácností, kde si prosté gazdiné museli vystačiť s málom.
Kniha otvára dvere do stredovekej kuchyne opisom prípravy jedál, ako aj výberom stredovekých receptov, no neopomenie ani oslavu a zatracovanie kuchárov v dobovom umení, literatúre, ľudovej slovesnosti a mravoučnej
spisbe.
Doplňujúce kapitoly slovenských historičiek približujú stredovekú kuchyňu a svet kuchárov na Slovensku.
dostupné aj ako:
Panovnícka moc v stredoveku
Panovnícka moc v stredoveku. Legitimita – atribúty – reprezentanti Usporiadanosť spoločnosti v stredoveku zabezpečoval panovník (vladyka, knieža, kráľ) s pomocou svojich prívržencov, pôvodne družiny bojovníkov, z ktorých sa vyvinula privilegovaná šľachtická vrstva podieľajúca sa na moci. Veľká Morava ešte nebola plne vyvinutým stredovekým štátom, disponovala však už jeho základnými atribútmi. Úplnú monarchickú moc podľa nemeckého vzoru dobudoval s pomocou dôsledne koncipovanej cirkevnej organizácie a kristianizácie zakladateľ Uhorského kráľovstva Štefan I. Peripetie vývoja a praktického uplatňovania panovníckej moci možno sledovať na niekoľkých charakteristických parametroch: vlastníctvo hradov, organizácia armády a kráľovské majetky a príjmy. Od 13. st. sa začal patrimoniálny uhorský štát postupne premieňať na volenú stavovskú monarchiu.
Panovník sa rozsiahlymi donáciami a udeľovaním úradov snažil zabezpečiť si podporu veľmožov, ktorí preňho predstavovali čoraz väčšie ohrozenie. Súčasne sa zmenšoval jeho majetok. Schopnosť lavírovania medzi rôznorodými záujmami si vyžadovalo talentovanú, charizmatickú a súčasne pragmaticky mysliacu osobnosť. Schopní panovníci dokázali tento vývoj dočasne zvrátiť, hľadali oporu v reprezentantoch z radov nezainteresovaných cudzincov alebo povýšených nižších šľachticov, budovali profesionálny úradnícky aparát a v záujme zvyšovania príjmu podporovali rast miest. K oslabeniam ústrednej moci dochádzalo obvykle po vymretí dynastie alebo pri absencii silného legitímneho následníka.
Naše hrôzyplné dejiny 2: Od porážky k porážke - Slovensko v stredoveku
Druhá časť Našich hrôzyplných dejín sa začína tam, kde sa Barbarskí Slovania skončili, v časoch rozpadu Veľkomoravskej ríše. Zoznámime sa s prvými storočiami existencie kráľovstva, ktoré existovalo skoro 1 000 rokov a ktorého súčasťou sme boli i my Slováci, monarchie nazývanej Uhorské kráľovstvo. Dozviete sa, či bola šľachta šľachetná, koľko máme na Slovensku hradov, ako to je s pravdivosťou slovenských povestí a aj to, čo bola najväčšia pliaga stredoveku i prečo sa mnísi neumývali.
Stopy stredoveku
Historička Daniela Dvořáková hovorí, že by nechcela žiť v stredoveku, možno práve preto, že vie o tomto období tak veľa. Rozhovory, ktoré s ňou viedli Denisa Gura Doričová a Tomáš Gális sa zameriavajú na obdobie neskorého stredoveku na našom území - v Uhorsku -, teda na záver 14. storočia a 15. storočie a viac než dejinami udalostí a vojen sa zaoberajú dejinami každodennosti a ľudských príbehov.
Kniha Stopy stredoveku čitateľovi sprístupňuje život vtedajších ľudí z rozličných spoločenských vrstiev. Vystupujú v nej panovníci, duchovenstvo, mešťania, šľachta, vzdelanci, lekári, roľníci i poddaní. Muži, ženy i deti. Rozpráva o ich každodenných zvykoch a činnostiach, o zvieratách, ktoré im robili spoločnosť, o krajine, v ktorej plynuli ich dni, o hraniciach a mapách, o cestovaní, jedle, zdraví, výchove či o počasí.
Vysvetľuje, prečo niektoré mýty o stredoveku nie sú pravdivé, pripomína jeho prínos, pomenúva nedostatky, ale aj porovnáva možnosti vtedajšej spoločnosti s dneškom. Prameňov z tohto obdobia je oproti predchádzajúcim storočiam viac a historička bádala v okolitých krajinách aj vo vatikánskych archívoch. Z fragmentov ľudských osudov poskladala sčasti verný obraz, sčasti jeho interpretáciu a napokon porozprávala aj o sebe a o tom, ako stredovek prirodzene i zázračne ovplyvňuje jej život a svetonázor.
dostupné aj ako:
Kôň a človek v stredoveku
Turnaje, poľovačky, krvavé boje, cestovanie, ale aj každodenná práca na poli – činnosti, ktoré napĺňali život stredovekých ľudí a ani jediná nebola možná bez koňa. Kniha D. Dvořákovej si všíma všetky aspekty súžitia človeka a koňa, podáva ich cez osudy konkrétnych historických postáv, ponúka príbehy kráľov a rytierov, urodzených dám, ale aj prostých poddaných, ktorým do života zasiahol kôň, v niektorých okamihoch dokonca doslova menil dejiny, ako sa to udialo napríklad v bitke pri Moháči, z ktorej kráľov kôň urobil historický medzník. Kniha ponúka množstvo neznámych a doteraz neskúmaných faktov o vzťahu stredovekých ľudí k zvieratám, o ich využívaní v medicíne, o počiatkoch veterinárneho lekárstva ako aj o samotnom chove koní, ktorý mal v Uhorskom kráľovstve a teda j na Slovensku jedinečný charakter, vďaka čomu sa z uhorských koní stal tovar žiadaný vo veľkej časti Európy.
Osídlenie Komárňanskej stolice v stredoveku
Predkladaná práca je pokusom o rekonštrukciu sídelných pomerov v stredovekej Komárňanskej stolici, ktorá – podobne ako predchádzajúce spracované stolice
Novohrad, Tekov a Ostrihom – patrí k tým historickým regiónom, ktoré doposiaľ nemajú spracovaný podrobný prehľad stredovekého osídlenia v celom časovom rozsahu, a to nielen v slovenčine, ale ani v maďarčine či inom jazyku.
Kapitola o cirkevnej organizácii v stručnosti rozoberá jej základnú štruktúru z pohľadu geografie. Ďalej obsahuje chronologicky radený zoznam prvých zmienok o jednotlivých kostoloch, ktorého súčasťou je aj detailný prehľad záznamov v súpise pápežských desiatkov z obdobia 1332 – 1337. Nasleduje kapitola o hospodárstve, rekapitulujúca zmienky o baníctve, lesníctve, mlynárstve, rybárstve, trhoch a vinárstve.
Samostatná podkapitola je následne venovaná infraštruktúre, a to konkrétne cestám a k nim patriacim mostom, mýtnym miestam a prievozom či prístavom.
Hlavnú kapitolu predstavuje prehľad sídelnej štruktúry, kde sú v stručnosti zhrnuté dejiny jednotlivých sídiel, ktoré sa nachádzali na v úvode definovanom území.
Samostatné podkapitoly patria kláštorom (5 lokalít), ako aj hradom a hrádkom, ktoré sú v písomných prameňoch zachytené v počte 3.
Najrozsiahlejšou časťou práce je prehľad histórie jednotlivých sídiel, pričom ich počet sa nakoniec zastavil na 245 základných a ďalších 34 sporných lokalitách. Celkovo 9 z týchto lokalít sa aspoň raz spomína ako mestečko, ale ani jedna nemala dlhodobejší mestský charakter.
Predposledná kapitola ponúka stručný prehľad rodokmeňov strednej a nižšej miestnej šľachty v celkovom počte 106 šľachtických rodov, za ktorým nasledujú mapové prílohy, ilustrujúce jednotlivé zachované a analyzované metácie a reambulácie.
Záver tvorí dvojjazyčné zhrnutie, bibliografia a indexy latinských názvov komárňanských sídiel, ako aj geografických názvov mimo Komárňanskej stolice.
Osídlenie Ostrihomskej stolice v stredoveku
Podobne ako predchádzajúce diely tejto edície, venujúce sa Novohradu a Tekovu, sa aj región, prezentovaný v tejto knihe, dá bezpochyby zaradiť k tým, ktoré sa v dielach doterajších slovenských historikov prakticky neskúmali. Ostrihomská stolica, i napriek tomu, že rozlohou patrila medzi najmenšie v celom Uhorsku, pritom hrala dôležitú úlohu nielen v rámci dejín podunajského priestoru, ale s Ostrihomom ako sídlom uhorského prímasa, ostrihomského arcibiskupa, a jedným z trojice miest, ktoré tvorili tzv. medium regni (centrum kráľovstva), aj v dejinách celého dnešného Slovenska.
Kniha tak prináša v slovenčine vôbec po prvýkrát spracované dejiny hradného kopca, kde na mieste starej rímskej pevnosti a – vzhľadom k pomenovaniu Střěhom zrejme aj veľkého slovanského hradiska – vzniklo najprv sídlo najstarších Arpádovcov, kde sa narodil prvý uhorský kráľ Štefan, a neskôr cirkevné centrum s veľkolepou katedrálou, sídlom prvej uhorskej arcidiecézy.
Rovnako sú spracované aj dejiny pôvodného sídla na brehu Dunaja, tzv. kráľovského mesta Ostrihom, ohraničeného veľkou vodnou priekopou, tiež „Nového Mesta“, ktoré ako protiváhu dal priamo pod hradom postaviť arcibiskup, a ďalších dedín a mestečiek nielen pred a za spomínanou priekopou, ale aj v širšom okolí Ostrihomu, tak v naddunajskej (územie dnešného Slovenska), ako aj zadunajskej časti územia stolice.
Cieľom práce bolo na základe primárnych prameňov a ich edícií zostaviť čo najdetailnejšiu sídliskovú mapu regiónu. Kniha ďalej opisuje cirkevnú organizáciu, hospodársky potenciál skúmaného teritória (baníctvo, mlynárstvo, rybárstvo, trhy a iné) či jeho cestnú sieť. Hlavnú kapitolu tvorí prehľad sídelnej štruktúry, kde sú v stručnej slovníkovej forme zhrnuté dejiny sídelných jednotiek, ktoré ležali na území Ostrihomskej stolice.
Samostatné podkapitoly a heslá patria kláštorom a pre tento región špecifickým kolegiátnym kapitulám (v celkovom počte 12), ako aj hradom a hrádkom, ktorých písomné pramene zachytávajú celkovo 5.
Najrozsiahlejšou časťou práce je prehľad histórie jednotlivých sídiel, pričom ich počet sa nakoniec zastavil na 132 základných a ďalších 14 sporných lokalitách. Celkovo 8 z týchto lokalít sa aspoň raz spomína ako mestečko, a 2 sídla mali dlhodobejší mestský charakter.
Predposledná kapitola ponúka stručný prehľad rodokmeňov strednej a nižšej miestnej šľachty v celkovom počte 56 šľachtických rodov (bonusom je potom zoznam obyvateľov kráľovského mesta Ostrihom), za ktorým nasledujú mapové prílohy, ilustrujúce jednotlivé zachované a analyzované metácie a reambulácie.
Kniha je koncipovaná predovšetkým ako faktografická databáza s dôrazom na stručnosť a prehľadnosť informácií, a môže byť využiteľná nielen pre ďalšie skúmanie na lokálnej úrovni (napríklad monografie obcí), ale aj ako užitočný zdroj informácií pre syntézy s celoslovenským či dokonca celouhorským záberom, ktoré doposiaľ Ostrihomskej stolici vzhľadom na chýbajúcu prácu tohto typu venovali len veľmi málo pozornosti.
Bratislava v stredoveku
Kniha predstavuje stredovekú Bratislavu z obdobia 11. až 16. storočia, keď sa mesto prudko rozvíjalo a na sklonku stredoveku sa stalo jedným z najvýznamnejších miest v Uhorsku. Exkluzívna grafická úprava s množstvom ilustrácií, máp, listín, dobových i súčasných fotografi í a vyobrazení historických artefaktov približuje naše hlavné mesto širokej čitateľskej verejnosti, milovníkom histórie i historikom. Doteraz nevyšla iná takto komplexne spracovaná kniha o našom hlavnom meste v stredoveku.
dostupné aj ako:
Svätí: Fakty a zaujímavosti zo života svätých
Fakty a zaujímavosti zo života svätých
Pôsobivé príbehy uzdravenia, šťastné náhody aj neustála snaha o mier – v knihe Svätí sa dozviete, čo ste možno ešte nevedeli o známych aj tých menej známych svätcoch. Životné príbehy pätnástich výnimočných ľudí dopĺňajú modlitby, portréty pripomínajúce ikony a komiksové strany, ktoré vám prezradia veľa nového a priblížia osudy osobností od svätého Petra až po Matku Terezu.
Prostredníctvom živých príbehov, komiksov, historických faktov a modlitieb spoznáte životy týchto svätých:
svätý Peter
svätý Martin
svätá Genovéva
svätá Otília
svätý František z Assisi
svätý Ľudovít
svätá Jana z Arku
svätý Ignác z Loyoly
svätá Terézia z Avily
svätý Vincent de Paul
svätý Ján Bosco
svätá Bernadeta Soubirousová
svätá Terézia od Dieťaťa Ježiša
svätý Maximilián Kolbe
svätá Terézia z Kalkaty
Z francúzskeho originálu Saints – 15 vies extraordinaires de Pierre a Mere Teresa (Mame editions, Paris) preložila Monika Jurovčáková.
Šlechta v českých zemích - Aristokracie od středověku po současnost
Kniha mapuje osudy aristokracie v českých zemích od dob českých králů až do současnosti. Vypráví o výjimečných mužích a ženách, ale také o černých ovcích rodiny, o významných diplomatech, vojevůdcích a cestovatelích, šťastných a nevydařených manželstvích. Obsahuje rovněž spoustu zajímavostí, například proč místodržící vyhození z oken Pražského hradu přežili pád bez vážných zranění, proč Albrechta z Valdštejna pohřbili třikrát, kolikrát se vdala a kolik měla milenců Kateřina Zaháňská, kterou známe jako paní kněžnu z Babičky, proč byla Kateřina Bechyňová z Lažan odsouzena k smrti hladem nebo jak zemřel kníže Adam František ze Schwarzenberga. Možná překvapí, že za první republiky bylo zakázáno používat šlechtické tituly a byla provedena pozemková reforma, která značně zmenšila majetek aristokracie.
Bojovníci dúhy
Stojí priateľstvo nad láskou? Znamenajú peniaze viac ako česť? Je možné zmeniť osud? A má vôbec zmysel hľadať životné šťastie?
Odpovede na tieto otázky sa snažia nájsť aj hlavní hrdinovia trilógie: mexické dievča Mercedes Perezová, bezhlavo sa púšťajúca do prenasledovania vrahov svojich príbuzných; farmársky syn Benjamin Sutter, opúšťajúci rodinu kvôli zlatej horúčke v Kalifornii; syn podnikateľa a špekulanta Markus Whitfield, vytrvalo pátrajúci po predkoch v rezerváciách; veterán Adam Burns, po návrate z občianskej vojny rozhodnutý zahlušiť toľko Indiánov, koľko bude možné, aby pomstil smrť ženy a synov.
Avšak, zdá sa, že Boh má pre každého nachystané iné poslanie.
Cesty Mercedes a Benjamina sa skrížia. Spolu sa vydávajú za zločincami, no netušia, že karta sa čoskoro obráti a sami sa stanú prenasledovanou korisťou aj zajatcami. Markus nachádza životnú lásku, ale predovšetkým spozná pravú tvár svojho adoptívneho otca. Adama náhoda spojí s Indiánmi a prostredníctvom ich strastiplnej životnej cesty prijme zmierenie s Bohom, ktorého po celý život odmietal. Osudy hlavných hrdinov sú osobité, zdanlivo spolu nesúvisiace. No iba na prvý pohľad. Ak sa vám bude zdať, že v prvej časti sa cesty hrdinov uzavreli, tá druhá vám ukáže, do akej miery ste sa zmýlili. Ale až v tretej časti autorka skutočne odkryje tajomstvá celého príbehu a ponúkne zavŕšenie obdivuhodných ľudských osudov.
BOJOVNÍCI DÚHY nie sú len dobrodružnou trilógiou inšpirovanou skutočnými dejinnými udalosťami severoamerického kontinentu rokov 1860 – 1912. Sú rozprávaním o zrade a pomste, viere a nádeji, krvi a tanci bojovníkov, ale najmä o ľudskom putovaní za láskou a obyčajným šťastím.
Na sklade 1Ks
7,60 €
8,00 €
Boží bojovníci
Druhý díl slavné Husitské trilogie, v novém vydání.
Reynevan a Samson si pohodlně žijí v Praze, zatímco Šarlej se přidal k husitským polním vojskům, což je jak on tvrdí skvělá příležitost k nenápadnému hromadění majetku z kořisti. ¨ Přesto se však nejlépe aklimatizoval Reynevan. Učení kolegové na univerzitě, práce ve špitálu, ženy, víno a v neposlední řadě i přátelé mágové takové prostředí mu opravdu svědčí. Reynevan se dokonce přidal ke kališníkům a tak definitivně potvrdil svou příslušnost a sympatie k husitům. Avšak pozor náš hrdina se už nehodlá zcela spoléhat jen na boží ochranu a sám se aktivně procvičuje v zacházení s rozličnými zbraněmi.
Žádná idyla netrvá věčně a po dvou letech je třeba vydat se na cesty. Husité se chystají navštívit" Slezsko a tak jsou hrdinové vysláni zpět do jámy lvové s navýsost důležitým posláním. Mají připravit půdu pro nájezd. Nemusím ani dodávat, že ve Slezsku jim stále hoří půda pod nohama. Po událostech před dvěmi lety se z Reynevana stalo cosi na způsob bubáka, kterým se straší děti. Není třeba dodávat, že neoprávněně. Reynevan jde na svou misi částečně z přesvědčení, že dělá správnou věc, částečně proto, že se chce setkat se svou milou, a částečně proto, že hodlá s pomocí husitů splatit staré účty se svými četnými nepřáteli. Jenže poslušný nástroj se může velice snadno změnit v nemilosrdného pána
Bohovia a bojovníci 4: Krokodília hrobka
Dych vyrážajúci dobrodružný príbeh z gréckej doby bronzovej – doby náčelníkov, bronzových zbraní, bojových dvojzáprahov a pradávneho čara, kedy sa aj najúbohejší pastier kôz mohol vymaniť zo svojho poníženého postavenia a stať sa hrdinom.
Krokodília hrobka je štvrtou časťou príbehu o Hylasovi a Pirre, o ich dobrodružstvách, o prekonávaní nebezpečenstiev. (I. Divoch, II. Horiaci tieň, III. Oko sokola).
Pátranie po dýke Koronosovho rodu zavedie Hylasa a Pirru do tajomnej Egyptskej ríše. Nie sú však jediní, čo chcú vzácnu dýku získať. Skôr ako oni sa do Egypta doplavia krutí Vraní bojovníci vedení Telamonom - Hylasovým nepriateľom na život a na smrť, ktorý je odhodlaný obetovať čokoľvek, aby ju mohol vlastniť.
Dýka je uložená na mieste, kam sa žiaden smrteľník dosiaľ neodvážil. Keby ju Hylas a Pirra chceli získať, museli by sa vydať na najnebezpečnejšiu cestu zo všetkých ciest - do ríše mŕtvych...
Strhujúci príbeh o sile priateľstva.
Kráľovskí bojovníci
Xavier a Evan sa ako mnohí iní bratia neraz pobijú. Zistia však, že okolo nich prebieha oveľa väčšia bitka. A že sú na rade, aby sa do nej zapojili. Kniha Kráľovskí bojovníci je úvodným dielom novej série spisovateľky Priscilly Shirerovej, ktorá pred očami čitateľov oživuje neviditeľný súboj odohrávajúci sa v duchovnom svete. Xavier, Evan a ich priatelia žijú celkom obyčajný život, až kým nevstúpia do záhadnej krajiny zvanej Ahoratos. Tam stretávajú svojho sprievodcu Ruwacha, ktorého múdrosť a rady budú potrebovať, keď sa vrhnú do svojho prvého spoločného dobrodružstva. Dobrodružstva, v ktorom nechýba výzbroj, nebezpečenstvo a veľmi reálny nepriateľ.
dostupné aj ako:
Aj svätí boli malí
Pútavo a zrozumiteľne napísané príbehy detí, budúcich svätcov rôznych národností i čias, sú príkladmi, ktoré nechcú poučovať, ale chcú skôr inšpirovať detského čitateľa k láske k Bohu spôsobom vlastným deťom.
Hovoria príbehy z detstva veľkých svätcov: Cyril a Metod, František z Assisi, Ferdinand, ktorý sa v dospelosti volal Anton Paduánsky i Ján Mária Vianney. Aj malá Zoe, ktorú neskôr volali Katarína Labouré. A napokon Rajmund, ktorého poznáme ako Maximiliána Kolbeho.
Hrdinovia príbehov majú od 6 do 12 rokov, teda toľko rokov, ako majú adresáti knihy.
Kniha je veľmi milo ilustrovaná, má veľké písmo, je viazaná a má štvorcový formát všetko príjemné vlastnosti knihy pre detského čitateľa.
Svätí rozprávajú o sebe deťom
Detskému čitateľovi sa svätí perom autorky prihovárajú v 1.osobe, čo zvyšuje samotnú výpoveď textu a
zároveň sa stávajú hrdinovia príbehov deťom bližšími. Kniha celkovo zahŕňa životné príbehy 26 svätcov a svätíc. Texty
sú rozsahovo, ako aj štylisticky vhodné najmä pre deti mladšieho školského veku. Avšak vzhľadom na bohatosť
ilustrácií a na druhej strane výpovednú hodnotu textov, kniha poteší deti každého veku.
Knihu ilustrovala známa talianska ilustrátorka Maria Cristina Lo Casciová.