Hľadanie: Strategický manažment
zobraziť:
Strategický manažment
Strategický manažment je moderná a rýchlo sa rozvíjajúca disciplína, ktorá vznikla ako praktická reakcia na nové vlastnosti podnikateľského prostredia v podmienkach trhového hospodárstva. Spracovaná do zovšeobecneného a logického systému poznatkov a princípov si spätne našla cestu z vedeckých a školských pracovísk do praxe. Strategický manažment patrí medzi profilujúce predmety študijných programov popredných svetových univerzít na druhom stupni vysokoškolského vzdelania zameraného na výchovu podnikových manažérov a ekonómov, prednáša sa na prestížnych manažérskych a podnikateľských školách a je súčasťou kurzov pre vrcholných manažérov.
Strategicky myslieť a riadiť je hlavnou a nezastupiteľnou úlohou vrcholných manažérov, v čom im pomáhajú odborné štábne útvary. V prvých dekádach 21. storočia však nemožno vystačiť v riadení podniku len s empíriou a intuíciou, hoci nie sú bezvýznamné. K úspechu možno dospieť skôr a efektívnejšie pomocou kombinácie praktických skúseností a logicky usporiadaného súboru poznatkov moderného strategického manažmentu. V predloženej učebnici sa študent podnikového manažmentu a podnikovej ekonomiky zoznámi s univerzálnymi poznatkami a metódami, ktoré sa dajú aplikovať na akýkoľvek podnik bez ohľadu na jeho veľkosť a odvetvové začlenenie.
Strategický manažment
Prostredie sa nepretržite mení a vyvíja, pričom zmeny v prostredí nenastupujú rovnomerne a plynulo, ale ich tempo sa stále zrýchľuje.
V dôsledku toho máme v súčasnosti dojem, akoby sa budúcnosť približovala čoraz rýchlejšie. Napriek tomu stále platí: ,,Budúcnosť bude priať tým, ktorí o nej uvažujú, s predstihom sa na ňu pripravujú a aktívne sa na jej formovaní podieľajú.“ Ak chceme ako manažéri viesť podniky k úspechom a trvalo udržateľnému rozvoju, je možné čerpať poznatky a inšpiráciu z teórie strategického manažmentu, ktorá aktuálne reaguje práve na nastupujúce zmeny v prostredí a neustále ponúka nové pohľady a riešenia.
Strategický manažment projektov
Manažment projektov patrí k témam, ktoré nie sú len predmetom záujmu teórie, ale aj manažérskej praxe. Svedčí o tom množstvo publikácií na pultoch kníhkupectiev a tiež v ponuke predajcov kníh na internete. Mnohé z týchto publikácií sa predovšetkým sústreďujú na otázky uplatňovania účinných metód a techník pri manažovaní projektov, prípadne na ich hodnotenie alebo na rozširovanie skúseností s ich aplikáciou.
Zámerom tejto publikácie je skúmať otázky manažmentu projektov v kontexte manažmentu podniku, a to predovšetky´m z pohľadu strategicky´ch aspektov manažmentu portfólia projektov. Ťažisko obsahu spočíva v prezentovaní súvislostí medzi strategicky´m a projektovy´m manažmentom a hľadaním riešení pre zabezpečenie súladu medzi manažovanými projektmi a podnikovou stratégiou.
Kniha je určená študentom, pedagógom a ostatným, ktorých téma strategických aspektov pri manažovaní portfólia projektov zaujíma a chcú si rozšriť svoj vedomostný a skúsenostný obzor.
V tejto knihe sa čitateľ okrem iného dozvie:
•základné pojmy a teoretické východiská z oblasti manažmentu projektov
•o používaných strategických systémoch výkonnosti v prepojení na projektový manažment
•hlavné znaky projektového manažmentu a projektového prístupu
•aké sú používané metodológie a spôsoby hodnotenia vyspelosti projektového manažmentu
•o špecifikách strategicky orientovaného projektového manažmentu
•o spôsoboch zabezpečenia súladu medzi manažmentom portfólia projektov a podnikovou stratégiou
Vypredané
17,10 €
18,00 €
Stratégia a strategický manažment
Autori poukazujú na nový trend v strategickom manažmente a pri tvorbe stratégií , ktorý je založený na strategickom myslení. Úspešnosť stratégie závisí od schopnosti predstihnúť ostatných v myslení – vidieť to, čo iní nevidia, a pochopiť skôr ako ostatní, od čoho závisia úspechy v budúcnosti. Úspešnosť strategického manažmentu závisí od schopnosti predstihnúť ostatných v konaní.
Publikácia poodkrýva tajomstvá strategického myslenia a naznačuje základné princípy pri tvorbe stratégie. Poukazuje na vhodné analytické nástroje a techniky, ktorých pomocou je možné odhaliť pôsobenie faktorov z prostredia. Popri tvorbe stratégie sa venuje aj otázkam implementácie stratégie a jej hodnotenia a kontroly. Zdôrazňuje, že v súčasnosti nie je dôležité iba súťažiť a víťaziť, ale účinné je posilňovať svoje pozície vytváraním strategických partnerstiev.
Určená je pre študentov vysokých škôl, ale aj pre manažérov v praxi, ktorí hľadajú spôsob, ako doviesť firmu v náročnom a ťažko predvídateľnom prostredí k dlhodobej úspešnosti.
Vypredané
16,15 €
17,00 €
Strategický manažment a rozhodovanie
Publikácia je obsahovo uceleným súborom teoretických poznatkov a názorov ako aj praktických skúseností z oblasti strategického manažmentu. Rozširuje doterajšie poznanie o manažmente a dopĺňa ho o implementáciu stratégie ako osobitného kritéria úspešnosti pri uplatňovaní prvkov riadenia v praxi. Štruktúra monografie vychádza z moderných a overených poznatkov svetovej vedy a praxe v oblasti manažmentu. Svojou prehľadnou koncepciou, obsahom a spôsobom spracovania je určená pre široký okruh záujemcov, odporúča sa však najmä pre študentov a doktorandov príslušných fakúlt univerzít a vysokých škôl a osloví aj akademikov či praktizujúcich manažérov, ktorí si potrebujú rozšíriť a prispôsobiť svoju vedomostnú základňu turbulentnému prostrediu súčasnosti.
Vypredané
13,21 €
13,90 €
Strategický marketing
Cieľom predkladanej publikácie je: - vysvetliť význam marketingového plánu a marketingovej stratégie pre efektívny podnikový manažment,- vymedziť úlohu zákazníckych a konkurenčných stratégií v procese budovania trhovej pozície podniku,- analyzovať procesy implementácie a kontroly marketingových plánov v podnikoch, - objasniť využitie nástrojov strategického marketingu v procese marketingového plánovania.
Stratégia a strategický manažment 3. vydanie
V treťom upravenom vydaní úspešnej publikácie autori poukazujú na nový trend v strategickom manažmente a pri tvorbe stratégií, ktorý je založený na strategickom myslení. Úspešnosť stratégie závisí od schopnosti predstihnúť ostatných v myslení - vidieť to, čo iní nevidia, a pochopiť skôr ako ostatní, od čoho závisia úspechy v budúcnosti. Úspešnosť strategického manažmentu závisí od schopnosti predstihnúť ostatných v konaní. Publikácia poodkrýva tajomstvá strategického myslenia a naznačuje základné princípy pri tvorbe stratégie. Poukazuje na vhodné analytické nástroje a techniky, ktorých pomocou je možné odhaliť pôsobenie faktorov z prostredia. Popri tvorbe stratégie sa venuje aj otázkam implementácie stratégie a jej hodnotenia a kontroly. Zdôrazňuje, že v súčasnosti nie je dôležité iba súťažiť a víťaziť, ale účinné je posilňovať svoje pozície vytváraním strategických partnerstiev. Určená je pre študentov vysokých škôl, ale aj pre manažérov v praxi, ktorí hľadajú spôsob, ako doviesť firmu v náročnom a ťažko predvídateľnom prostredí k dlhodobej úspešnosti.
Vypredané
17,77 €
18,70 €
Stratégia a strategický manažment, 2. upravené vydanie
V druhom, upravenom vydaní úspešnej publikácie autori poukazujú na nový trend v strategickom manažmente a pri tvorbe stratégií , ktorý je založený na strategickom myslení. Úspešnosť stratégie závisí od schopnosti predstihnúť ostatných v myslení – vidieť to, čo iní nevidia, a pochopiť skôr ako ostatní, od čoho závisia úspechy v budúcnosti. Úspešnosť strategického manažmentu závisí od schopnosti predstihnúť ostatných v konaní.
Publikácia poodkrýva tajomstvá strategického myslenia a naznačuje základné princípy pri tvorbe stratégie. Poukazuje na vhodné analytické nástroje a techniky, ktorých pomocou je možné odhaliť pôsobenie faktorov z prostredia. Popri tvorbe stratégie sa venuje aj otázkam implementácie stratégie a jej hodnotenia a kontroly. Zdôrazňuje, že v súčasnosti nie je dôležité iba súťažiť a víťaziť, ale účinné je posilňovať svoje pozície vytváraním strategických partnerstiev.
Určená je pre študentov vysokých škôl, ale aj pre manažérov v praxi, ktorí hľadajú spôsob, ako doviesť firmu v náročnom a ťažko predvídateľnom prostredí k dlhodobej úspešnosti.
Vypredané
16,15 €
17,00 €
Procesný manažment
Publikácia prináša ucelený pohľad na teóriu procesného manažmentu a súčasne poskytuje konkrétne pohľady a odporúčania pre aplikáciu teoretických prístupov v manažérskej praxi. Ponúka najnovšie poznatky o podnikových procesoch, metódach a postupoch pri identifikovaní, modelovaní, optimalizácii a zlepšovaní podnikových procesov s podporou procesných analýz smerom k zvyšovaniu výkonnosti procesov. Osobitnú pozornosť venuje implementácii procesného manažmentu v organizácii, koncepciám vychádzajúcim z procesného prístupu, ako aj ich podpore zo strany informačných technológií a softvérových nástrojov so zdôraznením súvislostí medzi zavádzaním procesného manažmentu a manažmentom zmien.
Publikácia je určená pre manažérov z podnikovej praxe, ktorí hľadajú cesty a spôsoby, ako aplikovať procesný prístup a procesný manažment vo svojich organizáciách a tak zvyšovať ich výkonnosť. Takisto osloví študentov vysokých škôl, ktorí sa v rámci svojho štúdia zaujímajú o nové aktuálne prístupy v manažmente a chcú sa zodpovedne pripraviť na výkon pozície manažérov.
Manažment
Pojem manažment v súčasnosti, nie je iba módnou záležitosťou, ale pôsobí ako vecne ucelený a reálny faktor metódy v riadiacom systéme v kľúčovej podnikateľskej metóde, stratégie i úspechu. Autori v predkladanej vysokoškolskej publikácii poukazujú na užitočné i nevyhnutné nástroje a podrobujú analýze funkcie riadiaceho procesu, určujú krivku systémového vymedzenia a definíciu funkčnej pôsobnosti v organizačnej štruktúre podnikateľských subjektoch ozrejmujú základnú schému riadenia odvetvových zložiek v podnikateľských firmách, uvádzajú a charakterizujú komplexné súbory manažérskeho systému a subsystému riadenia. Mapujú poslanie, zhodnocujú vytvorenie komplexného sieťového podnikateľského systému a sféry trhovej ekonomiky, zhodnocujú obraz trhu, v jeho objeme, štruktúre, dynamike a konkurencie. Určujú strategický riadiaci, marketingový a kontrolný systém, inovácie produktov i vzťahy reprodukcie výroby a pomenovávajú ďalšie činnosti, ktoré predstavujú kreatívne a efektívne jadro podnikania a manažérskeho riadenia.
Doplnená a inovačne prepracovaná vysokoškolská učebnica, vzhľadom na jej aktuálny obsah, iste poslúži aj podnikateľom, ktorí sa zaujímajú o zlepšenie hodnôt – ukazovateľov rastu rentability a efektivity manažérskeho riadenia.
Manažment výroby
Manažment výroby (Production Management) predstavuje významnú vednú disciplínu, ktorá sa vo svojom súhrne zaoberá nielen hlavnou (základnou) výrobou, ale aj predvýrobnými etapami a manažmentom obslužných procesov. Synergia týchto, na pohľad samostatných oblastí, je nevyhnutná preto, že dané subjekty musia participovať nielen ako základňa, ale aj nadstavba ďalším, rozvojovým procesom v manažmente výroby (Production Development Management). Samozrejme, je tu aj množstvo iných, ďalších faktorov, ktoré na manažment výroby pôsobia, nútia ho neustále zdokonaľovať. Sú to napríklad: ľudský činiteľ, inovácie, marketing, informatika, finančné predpoklady, kvalita výrobkov a výrobných procesov, logistika, ekologické aspekty a podobne. Tie možno rovnako označiť za imanentné a významné z hľadiska ďalšieho rozvoja manažmentu výroby.
Významnou stránkou disciplíny manažmentu výroby je aj skutočnosť, že nielen u nás, ale i v manažérskych štúdiách na biznis univerzitách v zahraničí patrí tento predmet do základného repertoára výroby. Pramení to z toho, že výsledky výroby sú hlavnou náplňou podnikania. Aj väčšina ďalších ekonomických predmetov je naostatok zameraná na rozvoj výroby, pretože až vo výrobe sa transformujú finančné, inovačné, marketingové a iné aktivity na produkty, ktoré kapitalizujú na trhu. Manažment výroby poskytuje základy anatómie výrobného organizmu a jeho riadenia. Rozhodujúci moment a ťažisko spočíva v riadení procesov tvorby novej produkcie a v ekonomickom zhodnocovaní všetkých výrobných činiteľov i nehmotných aktív. V tom je aj zmysel a jadro podnikania vo výrobnom systéme v podniku.
Novo koncipovaná vysokoškolská učebnica Manažment výroby je výsledkom vedeckej, odbornej a pedagogickej práce kolektívu autorov, učiteľov či pedagógov na Katedre manažmentu výroby a logistiky, Fakulty podnikového manažmentu Ekonomickej univerzity v Bratislave. Jej cieľom je poskytnúť hlavne študentom fakulty nielen teoretické, ale aj praktické poznatky a skúsenosti učiteľov na katedre. Novší obsah, forma a štruktúra vysokoškolskej učebnice rešpektuje ako klasické súvislosti, ktoré sú prirodzené a adekvátne na základné pochopenie celého komplexu problémov typických pre manažment výroby, tak aj poznatky rozvojového charakteru, disciplín, moderných koncepcií či procesného riadenia, ktoré v súčasnom manažmente výroby navodzujú potrebu zmien.
V zmysle obsahu, štruktúry, genézy jednotlivých kapitol je vysokoškolská učebnica usporiadaná do týchto celkov:
*Podstata a náplň manažmentu výroby.
*Etapy tvorby výrobného programu v podniku.
*Manažment predvýrobných etáp (prípravy výroby) v podniku.
*Manažment hlavnej (základnej) výroby v podniku.
*Manažment obslužných procesov vo výrobe.
*Rozvojové procesy a vnútropodnikový manažment vo výrobe.
*Manažment kvality a služieb v rozvoji výroby.
*Logistika výroby v rozvoji podniku.
*Súčasné trendy a smerovanie procesnej orientácie manažmentu výroby a logistiky.
*Udržateľný rozvoj a ekologizácia v manažmente výroby.
Kolektív autorov učebnice záverom vyjadruje presvedčenie, že predložená publikácia efektívne poslúži nielen študentom na našej fakulte, ale aj ostatným, ktorí sa o danú problematiku intenzívnejšie zaujímajú. Zároveň ďakujeme za pomoc, ochotu a rady všetkým, ktorí boli nápomocní v súvislosti s jej vydaním.
Manažment vzdelávania
Publikácia je určená všetkým súčasným a potenciálnym vedúcim pedagogickým a vedúcim odborným zamestnancom, ako aj riadiacim zamestnancom na vyšších úrovniach riadenia školstva na účely získania cenných informácií nielen o teoretických a výskumných aspektoch riadenia. Kniha obsahuje množstvo cenných informácií a rád ako riešiť náročné rozhodovacie situácie, či už v ekonomickej, pracovno-právnej oblasti, ale aj v procese riadenia a osobného manažmentu. Publikácia je v súčasnosti najkomplexnejšie spracovaným materiálom pre študentov študijných programov zameraných na manažment vzdelávania, resp. funkčné vzdelávanie. Ide o ojedinelú publikáciu, ktorá ponúka komplexný pohľad na riešenie súčasných problémov manažmentu vzdelávania.
Manažment
Učebnica Manažment prináša čitateľom najnovšie poznatky zo súčasného manažmentu spôsobom, ktorý je obsahovo hodnotný, no tiež prehľadný a zaujímavý. Akceptuje členenie manažmentu na jednotlivé sekvenčné funkcie (plánovanie, organizovanie, riadenie ľudských zdrojov, vedenie a kontrolovanie), v rámci ktorých prebiehajú neustále rozhodovacie procesy využívajúce informačné zdroje. Keďže publikácia je určená najmä študentom Ekonomickej univerzity v Bratislave, ale aj iných univerzít vyučujúcich predmet manažment, je spracovaná textovo aj graficky tak, aby študenti dokázali pochopiť často abstraktný a vzdialený svet riadenia. Teoretický výklad je kombinovaný s krátkymi príkladmi a poznatkami z praxe, reálnymi príbehmi zameranými na vysvetlenie toho, ako je možné konkrétny koncept, nástroj, proces či metódu riadenia preniesť do praxe.
Strategický management změn a znalostí
Publikace zkušeného autora nabízí čtenářům strategický pohled na závažnou problematiku managementu změn a znalostního managementu. Jejich využitím může organizace získat zásadní a podstatná strategická aktiva. Publikace poskytuje věcný, logicky uspořádaný a komplexní pohled na tuto problematiku s východisky pro manažerskou praxi. Problematika změn je v managementu závažnou a klíčovou otázkou. Jsme součástí změn, aniž si to musíme vždy uvědomovat. Je na nás, jak se s nimi vyrovnáme. Totéž platí o managementu. Pro manažery nesmí být změna hrozbou, ale východiskem pro rozvoj nových příležitostí. Ten, kdo se chce naučit a zvládnout management a dokázat ho efektivně uplatňovat v praxi, musí vstoupit do svatyně základních pravidel managementu a skrytých tajemství umění. Čtenáři v knize ocení, že publikace je průvodcem, navigátorem a pomocníkem k osvojování si těch nejlepších teoretických a praktických poznatků pro zítřek, pro zítřek již dnes.
Manažment portfólia v kolektívnom investovaní
Centrom pozornosti publikácie Manažment portfólia v kolektívnom investovaní je nielen charakteristikafinančnej teórie, ale aj nahliadnutie do hospodárskej praxe. Autorský kolektív preto na začiatku publikácieopisuje historický vývoj a súčasný stav kolektívneho investovania vo svete, osobitne v USA a Európe. Je zaujímavé sledovať spôsob, ako autori definujú investičné stratégie na trhu. Veľká pozornosť sa venuje základným pasívnym a aktívnym stratégiám, ich špecifikám, výhodám, ale aj rizikám v oblasti investovania. Dôraz autori kladú aj na typy investorov na trhu, kde sa zohľadňuje najmä kategorizácia investorov podľa sklonu k riziku. Táto publikácia zaujme nielen odbornú verejnosť, ale všetkých nadšencov, ktorí si chcú rozšíriť znalosti z oblasti kolektívneho investovania. Cieľom publikácie je takisto prispieť k zvýšeniu finančnej gramotnosti, ktorá je nevyhnutnou súčasťou fi nančného investovania.
Stredná škola - organizácia a manažment
Publikácia rieši problematiku zriaďovania stredných škôl, náležitostí zriaďovacej listiny, formy hospodárenia a financovania, problematiku organizácie výchovy, vzdelávania a zabezpečenia prevádzky. Manažment a zamestnanci stredných škôl nájdu v nej potrebné teoretické vedomosti ako aj praktické skúsenosti z jednotlivých pracovných oblastí a nimi vykonávaných činností. Autorka venovala pozornosť aj prijímaniu žiakov a ukončovaniu štúdia na strednej škole, ochrane osobných údajov, vedeniu pedagogickej a ďalšej dokumentácie a správe registratúry. Prehľadne spracovaný obsah čitateľovi pomôže zorientovať sa v špecifických, odborných problematikách súvisiacich s riadením, financovaním, výchovou a vzdelávaním v stredných školách a nájsť odpovede na svoje otázky. Cennou súčasťou publikácie je aj 20 najčastejších otázok s odpoveďami a početné odporúčania pre prax. Kniha je určená pre zriaďovateľov, riaditeľov a ostatný manažment škôl ako praktická príručka pre každodennú prax.
Obchodný manažment
Cieľom autoriek publikácie je priblížiť a vysvetliť problematiku manažmentu a jeho funkcií v obchodných firmách podľa najnovších prístupov, ktoré integrujú jednotlivé špecifické disciplíny do jedného komplexného celku. Takýto prístup umožňuje manažérom a vedúcim pracovníkom získať prehľad o hlavných problémových oblastiach potrebných na riadenie a organizovanie podniku a jeho organizačných jednotiek. Dôraz kladú na praktickú aplikáciu poznatkov moderného manažmentu, pričom vychádzajú z procesnej charakteristiky podnikového manažmentu. Hlavnú pozornosť venujú základným funkciám riadenia v obchodnej firme (v stredných a veľkých podnikoch) – plánovaniu, organizovaniu, riadeniu ľudských zdrojov a kontrole, ako aj mäkkým determinantom manažmentu.
Súčasťou manažmentu je aj vedenie ľudí v organizácii a osobnosť manažéra, ktorý uvádza do pohybu všetky zložky organizácie so zámerom dosiahnuť vytýčené ciele. Dôležitou súčasťou jeho práce je tiež účinná motivácia a stimulácia pracovníkov, a preto sa pozornosť autoriek zameriava aj na tieto oblasti riadenia obchodnej organizácie.
Publikácia je určená predovšetkým študentom vysokých škôl ekonomického zamerania.
Manažment sociálnych sietí
Sociálne siete zmenili pohľad na marketingovú komunikáciu na internete. Internetoví používatelia sa z pasívnych príjemcov marketingových správ stali aktívnymi účastníkmi konverzácie, nad ktorou má firma limitovanú kontrolu. Manažment sociálnych sietí prináša komplexný pohľad na sociálne siete, ich vplyv na marketing, firmu a spoločnosť ako takú. Ponúka prehľad sociálnymi sieťami a detailne sa venuje sociálnym sieťam relevantným pre lokálny trh. Na manažment jednotlivých sociálnych sietí sa pozerá z obsahového aj z výkonnostného hľadiska a čitateľovi buduje poznatkovú bázu potrebnú pre efektívny manažment sociálnych sietí.
Adverzity manažment (karty)
Adverzity manažment kartičky sú praktickým nástrojom pre všetkých, ktorí sa chcú naučiť zvládať stres a mať pokojnú myseľ.
Adverzita je schopnosť zvládať tlak. Týždeň čo týždeň narážame na rôzne situácie, ktoré nás okrádajú o vnútorný kľud. Dokonca niektoré nás vedia znepokojiť a vyviesť z psychickej pohody.
Čo urobíte, ak narazíte na prekážky? Necháte sa znepokojiť? Spanikárite? Sústredíte sa na problém tak intenzívne, že prestanete fungovať tam, kde je potrebné?
Tlak, prekážky a krízy sú súčasťou našich životov. K tomu, aby sme ich zvládali s väčšou ľahkosťou potrebujeme byť psychicky odolní.
Neexistuje niečo také, ako rodený psychicky odolný človek. Psychickú odolnosť si budujeme postupne počas života niekedy nás na to spontánne pripraví prostredie, v ktorom sme vyrastali, udalosti, ktorými sme si prešli, inokedy potrebujeme cielene siahnuť po technikách, ktoré nám pomôžu prekonať náročné obdobie.
Čo je zaujímavé častokrát v krízových situáciách, nie je čas na nácvik techník. Buď v sebe odolnosť máte alebo nie. Situáciu ustojíte, alebo vás zomelie.
Práve preto k vám prinášame 80 techník psychickej odolnosti, na základe ktorých si máte možnosť vybudovať psychickú silu. Načo sa zbytočne trápiť a znižovať si kvalitu života, keď existujú nástroje, ako zostať kľudný aj v čase búrok?
Naučte sa čeliť tlaku a vybudujte si psychickú silu na základe užitočných techník.
Ivana Miklovič, PhD. sa už niekoľko desiatok rokov zaoberá osobnostným rozvojom. Pôsobí ako koučka, spíkerka a lektorka. Ako prvá na Slovensku začala školiť tému Adverzity manažment. Svoje vedomosti v danej téme si neustále dopĺňa na školeniach doma i v zahraničí.