Hľadanie: Stenografia
zobraziť:
Duplexná sonografia ciev
OBSAH KNIHY:
I. História
II. Všeobecné princípy ultrazvukovej diagnostiky
1. Dvojrozmerné zobrazenie
2. Dopplerov princíp
3. Hemodynamika
4. Kontrastné látky
5. Bezpečnosť ultrazvuku
6. Artefakty
7. Priebeh vyšetrenia všeobecne
8. Praktické rady
9. Skratky, znaky a názvy na monitore
III. Duplexná sonografia ciev krku a horných končatín
A. Karotídy
1. Priebeh vyšetrenia
2. Hodnotenie stenóz
B. Vertebrálne artérie
C. Aortálny oblúk
D. Artérie horných končatín
1. AV fistuly pre hemodialyzačnú liečbu
2. Jugulárne vény a vény horných končatín
3. Duplexná sonografia mamárnych artérií
4. Praktické rady
IV. Artérie dolných končatín a aorta
A. Artérie dolných končatín
1. Zásady vyšetrenia artérií dolných končatín
2. Priebeh vyšetrenia
3. Hodnotenie stenóz
4. Aneuryzmy, stenty
B. Retroperitoneum
1. Dunbarov sy
2. Praktické rady
V. Vény dolných končatín
A. Vény dolných končatín
1. Zásady vyšetrenia vén DK s cieľom detekcie trombózy
2. Augmentácie
3. Anatomické poznámky
4. Chronická venózna insuficiencia
5. Venózna trombóza
B. Diferenciálna diagnostika edému a útvarov predkolenia
1. Praktické rady
VI. Duplexné vyšetrenie pečene
1. Portálna hypertenzia
2. Praktické rady
VII. Duplexné vyšetrenie obličky
1. Stenóza renálnej artérie
2. Praktické rady
VIII. Kanylácie ciev pod USG kontrolou
IX. Terminologický slovník
X. Index
XI. Literatúra
XII. Slovenská spoločnosť pre ultrazvuk v medicíne (SSUM)
Praktická sonografia
Praktická príručka pre lekárov využívajúcich sonografiu vo svojej dennej praxi. Je určená lekárom, medikom, ako aj všetkým ostatným pracovníkom v zdravotníctve, ktorí sa zaujímajú o ultrasonografiu, jedinečnú diagnostickú metódu.
I. História
II. Všeobecné princípy ultrazvukovej diagnostiky
1. Dvojrozmerné zobrazenie
2. Dopplerovská sonografia
3. Kontrastné látky
4. Elastografia
5. Bezpečnosť ultrazvuku
6. Artefakty
7. Priebeh vyšetrenia všeobecne
8. Praktické rady
9. Skratky, znaky a názvy na monitore
III. Pečeň a žlčové cesty
A. Pečeň
1. Postup pri zobrazení
2. Difúzne zmeny
3. Benígne fokálne zmeny
4. Malígne fokálne zmeny
5. Metastázy v pečeni
6. Praktické rady
B. Duplexné vyšetrenie pečene
1. Portálna hypertenzia
2. Praktické rady
C. Dynamická kontrastná sonografia
1. Praktické rady
D. Ochorenia žlčníka a žlčových ciest
1. Tvarové anomálie žlčníku
2. Patologické nálezy na žlčníku
3. Choledochus a žlčové cesty
4. Praktické rady
IV. Pankreas a slezina
A. Pankreas
1. Normálny pankreas
2. Patologické zmeny pankreasu
3. Praktické rady
B. Slezina
1. Patologické zmeny sleziny
2. Praktické rady
V. Gastrointestinálny trakt
A. USG morfológia GITu
B. Ochorenia žalúdka
1. USG v diagnostike gastroezofagového refluxu
2. Patologické zmeny žalúdka
C. Tenké a hrubé črevo
1. Patologické nálezy na tenkom čreve
2. Patologické nálezy na hrubom čreve
D. Ileocekálna oblasť, appendix
E. Omentum
F. Ascites, ileus, pneumoperitoneum
G. Brušná stena
H. Akútne brucho
VI. Oblička a malá panva, retroperitoneum
A. Oblička
1. Difúzne zmeny obličkového parenchýmu
2. Ložiskové zmeny obličiek
3. Nefrolitiáza a hydronefróza
4. Nadoblička
5. Praktické rady
B. Renovaskulárna hypertenzia, duplexné vyšetrenie obličky
1. Transplantovaná oblička
2. Stenóza renálnej artérie
3. Praktické rady
C. Podbruško a malá panva
1. Podbruško a malá panva muža
2. Podbruško a malá panva ženy
3. Praktické rady
D. Retroperitoneum
VII. Hrudník a pľúca, FAST, POCUS
VIII. USG krku, small parts
A. Štítna žľaza
1. Štítna žľaza normálny nález
2. Patologické zmeny štítnej žľazy
3. Prištítne telieska
B. Small parts
1. Slinné žľazy
2. Patologické útvary krku
IX. Cievy krku a horných končatín
A. Extrakraniálne artérie a vény
B. Hemodialyzačné AV fistuly
X. Biopsie a drenáže pod USG kontrolou
A. Cielené punkcie a drenáže orgánov
B. Kanylácie ciev pod USG kontrolou
XI. Terminologický slovník
XII. Index
XIII. Literatúra
XIV. Slovenská spoločnosť pre ultrazvuk v medicíne (SSUM)
Point of care - Urgentná sonografia
Učebnica & atlas pre začiatočníkov aj pokročilých. Obsahuje 162 obrázkov, 72 videoslučiek.
I. Všeobecné princípy sonografie
Dvojrozmerné zobrazenie (B-mód)
Dopplerovská sonografia
Artefakty
Priebeh vyšetrenia
Technické podmienky k vyšetreniu
Praktické rady
II. Akútna starostlivosť POCUS
III. POCUS echokardiografia
A. Algoritmus vyšetrenia
1 Prvý pohľad subxifoidálne zobrazenie
2 Druhý pohľad apikálne zobrazenie (A4C apical four chamber)
3 Tretí pohľad parasternálne zobrazenie v dlhej osi (PLAX, long axis)
4 Parasternálne zobrazenie v krátkej osi (PSAX, short axis)
5 Jugulárne zobrazenie
B. Merania a výpočty v 2D
1 Merania ľavej komory v 2D
2 Hodnotenie regionálnych porúch kinetiky ĽK
3 Meranie veľkosti, objemov a funkcie pravej komory
4 Merania ľavej predsiene
5 Meranie aorty
C. Dopplerovské merania všeobecne
D. Systolická a diastolická funkcia ľavej komory
1 Rozmery ľavej komory
2 Ejekčná frakcia ľavej komory
3 Diastolická funkcia ľavej komory
4 Normálne hodnoty veľkosti a funkcie ľavej komory
E. Pravé srdce / pľúcna hypertenzia
1 Meranie tlaku v pravej komore
2 Odhad tlaku v pravej predsieni
F. Ischémia, komplikácie infarktu
1 Koronárna choroba srdca (koronárna artériová choroba)
2 Poruchy kinetiky myokardu ľavej komory
3 Mechanické komplikácie infarktu myokardu
4 Aneuryzmy, pseudoaneuryzmy, tromby
5 Ischémia pravej komory
6 Pulseless electrical activity (PEA)
G. Kardiomyopatie
1 Hypertrofická KMP
2 Dilatačná KMP
H. Ochorenia chlopní
1 Aortálna stenóza
2 Aortálna regurgitácia
3 Mitrálna stenóza
4 Mitrálna regurgitácia
I. Perikard
1 Hydroperikard
2 Konstriktívna perikarditída
J. Aorta
1 Rozmery aorty / aneuryzma aorty
2 Disekcia aorty
K. Dolná dutá žila
IV. FAST (Focus Assessment with Sonography for Trauma)
A. Pravý horný kvadrant
B. Ľavý horný kvadrant
C. Podbruško (suprapubická oblasť)
D. Subxifoidálny priestor
V. Hrudník a pľúca
A. BLUE protokol
B. Patologické 2D nálezy
VI. POCUS angiológia
A. Artérie a vény krku
B. Trombóza vén dolných končatín
C. Kanylácie vén pod USG kontrolou
VII. Literatúra
VIII. Index
IX. Príloha
Scénografia
Milan Ferenčík je jednou z najvýraznejších individualít slovenskej scénografie v závere 20. a na začiatku 21. storočia. Vznik a vydanie jeho autorského profilu prezentáciu jeho tvorivých výsledkov, dosiahnutých v spolupráci s viacerými významnými slovenskými i zahraničnými divadelnými inštitúciami a súbormi, preto treba vnímať ako vyrovnanie evidentnej podlžnosti voči našej kultúrnej histórii a zaplnenie jedného z "bielych miest" slovenských divadelných dejín.
Slovenská divadelná scénografia (1920 - 2000)
Reprezentatívna obrazová slovensko-anglická publikácia zachytáva tvorbu najvýraznejších osobností slovenskej scénografie prakticky od jej vzniku až po súčasnosť. Autormi jednotlivých častí knihy sú odborní pracovníci Slovenskej národnej galérie a Divadelného ústavu; editorkou projektu je PhDr. Dagmar Poláčková. Publikácia s bohatým obrazovým materiálom a odbornými štúdiami o jednotlivých etapách a osobnostiach slovenskej scénografie prináša pohľad na osemdesiatročnú históriu tejto významnej súčasti divadelnej tvorby . Divadelný ústav vydáva publikáciu v spolupráci so Slovenskou národnou galériou.
Mať chuť učiť sa a učiť scénografiu
Reprezentatívny katalóg uvádza prácu strednej a mladšej generácie scénografov a kostýmových výtvarníkov ako výtvarnú činnosť, ktorá v konfrontácii s dianím na výtvarnej scéne reflektuje i súčasnosť a zároveň sa nevyhýba širšiemu európskemu kontextu. Publikácia sa zameriava na tvorbu Aleša Votavu, Marije Havran, Alexandry Gruskovej a ich študentov.
Vypredané
6,23 €
6,56 €
Jozef Ciller
Monografia Dagmar Inštitorisovej Jozef Ciller. Čítanie v mysli scénografa sa zaoberá tvorbou prof. Jozefa Cillera (1942), ktorý patrí medzi najúspešnejších slovenských divadelných scénografov, venuje sa však aj kostýmovej tvorbe, televíznej a filmovej scénografii, architektúre, dizajnu či paradivadelným akciám, výstavám a eventom. Za svoju tvorbu získal viacero ocenení ako - zlaté medaily na Pražskom Quadrienalle 1975, 1983, zlatú medailu na Trienalle v Novom Sade 1974 a i. Monografia má dve časti. Obrazová časť pozostáva takmer zo 70 výtvarných návrhov a ich realizácií doma a v zahraničí. Osobitosťou koncepcie sú anotácie k scénografiám v slovenskom a anglickom jazyku, ktoré sú zároveň ich filozofickým základom. V textovej časti je každá kapitola tematicky zameraná tak, aby prostredníctvom rôznych optík poukázala na hlavné znaky tvorby Jozefa Cillera v jeho divadelnej aj v inej umeleckej tvorbe, vrátane teórie scénografie. (Kapitoly ako Scénografia ako metafora v akcii, Scénografia ako akcia, event a fantázia, Čechov ako impresia a realizmus, Moliere ako dynamizmus baroka a stoicizmus klasicizmu, Shakespeare ako prítomnosť renesancie atď.)
Príloha DVD s ukážkami z tvorby J. Cillera (teatrologické práce; scénografie pre eventy a iné paradivadelné aktivity; ukážky z filmových dokumentov a televíznych vystúpení; fotografie z amatérskych a bábkových inscenácií, kompletné súpisy divadelných, filmových, televíznych, teatrologických a iných diel J. Cillera a prác o J. Cillerovi a použitá literatúra..
Hodiny (audiokniha)
„Tento zločin je tak komplikovaný, že musí být jednoduchý.“ – Hercule Poirot
Sheila Webbová z Cavendishské agentury pro sekretářské práce se dostavila na pokyn své nadřízené na adresu Wilbraham Crescent 19 přesně načas. Jelikož však na zazvonění nikdo nereaguje, jde stenografka dál, aby na slečnu Pebmarshovou, která si její služby objednala, počkala uvnitř. V působivém přijímacím pokoji ji upoutá nezvyklé množství hodin ukazujících stejný čas: pár minut před čtvrt na pět, ačkoli jsou teprve tři. Tedy až na kukačky, jejichž zvuk Sheilu nemálo vyděsí. A právě v ten okamžik si návštěva povšimne mrtvoly muže. Načež vrznou vrátka, po chvíli vstoupí starší vysoká žena s bleděmodrýma očima, které se nevidomě rozhlížejí po místnosti, a zeptá se: „Je tu někdo?“ Stenografka vyjekne a vyřítí se ven, kde padá rovnou do náruče Colinu Lambovi, příteli Hercula Poirota…
délka nahrávky: 9 hodin 18 minut
Na sklade 1Ks
19,28 €
20,29 €
dostupné aj ako:
Šiesty zmysel divadla 1989
Obsahuje knihy:
Slovenská scénografia po roku 1989 a Slovenský divadelný plagát po roku 1989
Jedinečné publikácie vznikli ako súčasť rovnomennej výstavy - Slovenská scénografia a divadelný plagát po roku 1989 - ktorú Divadelný ústav pripravil v Slovenskej národnej galérii pri príležitosti dôležitého historického medzníka našej krajiny - dvadsiateho výročia pádu socialistického režimu na Slovensku. Projekt priniesol obraz o vývoji slovenskej scénografie od roku 1989, mapoval kontinuitu a nadväznosť na práce vynikajúcich výtvarných tvorcov v čase totalitného režimu. Koncepčne zachytáva nové trendy scénografie a tvorby divadelných plagátov od otvorenia hraníc do dnešných dní. Katalóg je súčasťou práce ODDI.
Vypredané
12,54 €
13,20 €
Šľachtický rod Stummer na Slovensku do roku 1945
Ernst Haupt-Stummer – maliar, sochár, hudobník a spisovateľ, pochádza z významnej aristokratickej rodiny bývalých moravsko-rakúskych veľkopriemyselníkov a veľkostatkárov. Narodil sa v roku 1933 v kaštieli v Tovarníkoch pri Topoľčanoch, kde prežil svoje detstvo.
Jeho predkovia získali bohatstvo a prestíž obchodovaním so soľou, neskôr s cukrom a progresívnym hospodárením na vlastných a prenajatých veľkostatkoch. Široko rozvetvená rodina žila na Slovensku na šiestich panstvách. Na konci druhej svetovej vojny museli emigrovať do Rakúska, opustiť milovaný domov na Slovensku, kde im skonfiškovali majetok.
Ernst Haupt-Stummer vyštudoval scénografiu na vysokej škole výtvarných umení vo Viedni, pokračoval v štúdiu obchodu a ekonomiky v Mníchove. V roku 1958 založil vo Viedni reklamnú agentúru. Po zavŕšení úspešnej kariéry sa stal podporovateľom mladých umeleckých talentov z rôznych kútov Európy.
V knihe spomína na svoje detstvo v kaštieli v Tovarníkoch a v obľúbenom letovisku na Kulháni. Opisuje život a pomery na panstve tak, ako ich vnímal v čase dospievania. Vďaka jeho spomienkam sa prenesieme do obdobia 30. rokov 20. storočia, dozvieme sa o detstve aristokrata, o jeho názoroch na ľudí a okolitý svet, spomína na výlety a prvé poľovačky. Odkrýva svoje pocity a vzťah k najbližším príbuzným, k služobníctvu, spomína na pestúnku, guvernantky či obľúbeného kuchára. Opisuje návštevy a stretnutia s priateľmi na panstve, spomína na obdobie vojnovej okupácie až po dramatický útek celej rodiny do Rakúska v roku 1945.
Lacná kniha Aleš Votava (-90%)
Kunsthistorička Dagmar Poláčková približuje čitateľovi život a rozsiahle dielo významného slovenského scénografa Aleša Votavu. Vo vývine slovenskej divadelnej scénografie patril Aleš Votava v 90. rokoch 20. storočia k dominantným osobnostiam. Jeho realizácie znamenali obrat v slovenskej divadelnej scénografii a priblížili ju k aktuálnym svetovým trendom. Autorka sa venuje jeho umeleckej tvorbe, pedagogickej i publicistickej činnosti&894 monografia je obohatená spomienkami umelcových priateľov i kolegov (Viliam Klimáček, Martin Bendík, Soňa Grusková, Martin Huba a mnohí ďalší), ako aj reprodukciami jeho projektov, biografiou, súpisom jeho diel i bibliografiou. Súčasťou knihy sú resumé v angličtine a nemčine. Kniha vychádza v spolupráci so Slovenskou národnou galériou pri príležitosti výstavy tohto predčasne zosnulého autora.
Vypredané
3,32 €
33,16 €
dostupné aj ako:
Veľká ilúzia alebo ako sa stavia filmový zázrak
Kniha Veľká ilúzia prináša odľahčenou a vtipnou formou pohľad do inak neprístupného zákulisia nakrúcania filmov s dôrazom na oblasť filmovej scénografie. Autor Tomáš Berka patrí medzi najskúsenejších slovenských filmových architektov – počas svojej kariéry mal popri Jurajovi Jakubiskovi či Jurajovi Herzovi možnosť spolupracovať i s takými velikánmi svetovej kinematografie ako napríklad Ridley Scott či Stanley Kubrick. V tejto publikácii chce prostredníctvom svojich textov a originálnych fotografií i kresieb verejnosti predstaviť pomerne neznámu, no mimoriadne zaujímavú výtvarnú profesiu, akou je navrhovanie a stavba filmových dekorácií.
Mechanika tkanív
Monografia opisuje mechanické správanie tkaniva, zaoberá sa stanovením samotného zaťaženia daného tkaniva, venuje sa kombinovanej metóde na stanovenie mechanických vlastností tkanív, ktorá je kombináciou experimentálnych metód in vivo, prípadne in vitro a simulačných numerických metód. Z experimentálnych metód sú to optické metódy, akcelerometria, sonografia a videografia. Zo simulačných metód je to metóda konečných prvkov. Publikácia je určená hlavne študentom Strojníckej fakulty pre študijný program Aplikovaná mechanika a mechatronika.
Na sklade 1Ks
12,22 €
12,86 €
Karel Glogr
Desátým svazkem edice Osobnosti české scénografie, kterou od roku 2014 vydává Institut umění Divadelní ústav, je monografie věnovaná scénickému a kostýmnímu výtvarníkovi Karlu Glogrovi (nar. 1958). Glogr v letech 1977 až 1984 studoval scénografii u profesorů Jana Duška a Alberta Pražáka na Divadelní akademii múzických umění v Praze, kde od roku 1999 dosud působí pedagogicky. Jako scénograf byl v angažmá ve Státním divadle Oldřicha Stibora v Olomouci (19851987), v Divadle Josefa Kajetána Tyla v Plzni (19871989), v Divadle E. F. Buriana v Praze (19891990) a v Divadle na Vinohradech v Praze (19912004). Jako host spolupracuje s divadly po celé České republice i se zahraničními scénami (Slovensko, Slovinsko, Chorvatsko, Itálie, Německo, Estonsko). Mezi režiséry, s nimiž ho pojí spolupráce nejčastěji, patří Jan Burian, Hana Burešová, Ladislav Smoček, Petr Kracik nebo Jiří Menzel. Autorkou česko-anglické publikace je pedagožka DAMU Vlasta Koubská, redaktorkou Denisa Šťastná a autorkou grafického řešení Tereza Melenová.
Štylistika
Štylistiku Jozefa Mistríka vydávame pri príležitosti stého výročia jeho narodenia roku 1921. Toto vydanie je úplnou a nezmenenou verziou Štylistiky z roku 1997, poslednou, ktorú ešte on sám pripravil do tlače. Ide v poradí už o štvrté vydanie tejto knihy, ktorú poznajú generácie Slovákov. Študovali z nej, stala sa ich príručkou, keď sa učili narábať s naším jazykom, spoznávať možnosti a tajomstvá slovenčiny. Dodnes staršie exempláre nájdeme v domácich knižniciach, školách a vedeckých pracoviskách, u tých, ktorí potrebujú kultivovať svoje vystupovanie, svoj ústny aj písomný prejav.
Otázkam slovenskej štylistiky sa Jozef Mistrík venoval od šesťdesiatych rokov 20. storočia. Postupne publikoval, rozširoval a dopĺňal už vydané verzie, učil štylistiku na univerzitách a vysokých školách doma aj v zahraničí, mal študentov i nasledovníkov, ktorí využili jeho podnety a vydali ďalšie knihy a štúdie. Jeho zakladateľské dielo sa rozrástlo a zakorenilo v národnej kultúre, takže reklamným sloganom môžeme o knihe dnes povedať, že tá stará slovenská štylistika, je tá pravá slovenská štylistika.
Jozef Mistrík je známy predovšetkým ako jazykovedec a pedagóg. Štylistika je asi jeho najznámejším, kultovým dielom, ale nedá sa obísť mnoho ďalších aktivít. Neštudoval iba jazyk a slovenčinu. Od svojich profesionálnych začiatkov sa venoval stenografii, strojopisu, slovenčine, ruštine, grafológii, reči tela, braillovmu písmu pre zrakovo postihnutých a posunkovej reči pre sluchovo postihnutých, rétorike, teórii umeleckého prednesu, literatúry, divadla, rozhlasu, televízie a audiovizuálnych znakových systémov. Všetky tieto fenomény majú spoločné poslanie, sú to médiá medziľudskej komunikácie. Skúmal ich formy a obsahy, zlepšoval možnosti vyjadrenia, pomáhal pri rozširovaní dorozumievacích schopností s percipientmi. Štylistika stála na vrchole toho všetkého. Keď kedysi chodieval peši z rodnej Španej Doliny do školy v Banskej Bystrici, na cestu si dal úlohu učiť sa slovíčka esperanta. Sníval, že tento umelý jazyk sa môže stať platformovou porozumenia celého sveta. Nestalo sa tak. Ale esperanto, ktorým sa naučil hovoriť, mu bolo inšpiráciou, aby rozvíjal a kultivoval najrôznejšie spôsoby medziľudskej komunikácie.
Miloš Mistrík
Medzi riadkami
Kto hovorí? Aký význam pretlmočia? Čo bude čierne na bielom? sú otázky, ktoré majú priestor Medzi riadkami. Etnografia tlmočenia azylových súdnych pojednávaní pozoruje pod lupou priestor vo vete, priestor vo význame a priestor v zápisnici. Otázky si kladú žiadateľky a žiadatelia o azyl, profesionálky a profesionáli z prostredia polície, migračného úradu, súdov, právneho zastupovania, tlmočenia a sociálno-vedného výskumu. Analýza prípadových štúdií a interview je interdisciplinárne podnetná nielen pre lingvistickú, forenznú, právnu antropológiu, sociolingvistiku aj translatológiu. Kniha Heleny Tužinskej dostupným jazykom otvára priestory verejného zákulisia. Čitatelia pozorujú nájdené v preklade nielen v prostredí azylu, ale aj vo viacjazyčných právnych a byrokratických procesoch vo všeobecnosti.
dostupné aj ako:
Ivo Žídek
V pořadí 11. svazek edice Osobnosti české scénografie je věnována osobnosti scénografa Ivo Žídka. Česko-anglická monografie mapuje Žídkovu činnost od počátečních prací v Ústí nad Labem a Činoherním klubu přes období spolupráce s režisérem Janem Grossmanem s stěžejních inscenacích Divadla Na zábradlí až po jeho nedávnou činnost v Divadle Viola. Ivo Žídek Ivo Žídek se narodil v roce 1948, studoval scénografii na pražské DAMU u profesora Františka Tröstera, poté na UMPRUM v ateliéru architektury Josefa Svobody. V letech 1979 1984 působil ve Státním divadle Z. Nejedlého v Ústí nad Labem, Činoherním klubu. Zde prožil jeho významnou éru, kdy se toto malé divadlo dostalo do centra zájmu pro svoji odvážnou dramaturgii, režii a pozoruhodný soubor mladých talentovaných herců. Navázal úzkou spolupráci s režisérem Ivanem Rajmontem a kostýmní výtvarnicí Irenou Greifovou (inscenace Goldoniáda, Dobové tance, Obrazy z dějin, Zojčin byt, Heda Gablerová a další). V karlínském Hudebním divadle našel dalšího trvalého režijního partnera Petra Novotného (Cikáni jdou do nebe, Někdo to rád horké, My Fair Lady ad.). Ivan Rajmont ho přivedl koncem 80. let do Divadla Na zábradlí v Praze (Tatarská pouť, Caligula), v období let 1989 1993 zde spolupracoval s režisérem Janem Grossmanem na stěžejních inscenacích této éry (Don Juan, Largo desolato, Pokoušení). V letech 1990 1994 byl stálým scénografem v Národním divadle v Praze, zde pracoval především v týmu s I. Rajmontem a M. Krobotem. V roce 1989 se setkal s režisérkou Lídou Engelovou; převážně spolupracovali na francouzských komediích, dodnes spolu tvoří komorní inscenace v pražském Divadle Viola.
Odraz obrazu/Reflection of an Image - Milan Čorba
Katalóg k priestorovej inštalácii Borisa Kudličku Milan Čorba. Odraz obrazu v rámci Pražského Quadriennale scénografie a divadelného umenia 2015.
Osobnosť Milana Čorbu – kostýmového výtvarníka, ale aj scénografa a pedagóga – stelesňuje obraz výnimočného človeka so schopnosťou otvorene, ale s kritickým nadhľadom prijímať impulzy života. Zhodou okolností a životných náhod sa vydal cestou kostýmového výtvarníka. Tejto profesii zostal verný celý svoj život.
Katalóg predstavujúci niekoľko vybraných výtvarných návrhov a myšlienok, ako aj priestorová inštalácia scénografa Borisa Kudličku s názvom Odraz obrazu v rámci Pražského Quadriennale scénografie a divadelného priestoru 2015 je poctou tvorivej osobnosti Milana Čorbu.