Hľadanie: Sociológia výchovy a sociálna patológia pre pedagógov
zobraziť:
Sociológia a každodennosť
Autori príspevkov rozoberajú témy, ktoré sa viažu na problematiku každodennosti, konania, interakcií, verejnej mienky a odcudzenia.
Sociálna psychológia - Verešová
Publikácia približuje podstatu sociálnych javov, ktorých tvorcom a hlavným aktérom je človek, utvárajúci si v rámci nich širokú paletu vzťahov. Kniha je určená predovšetkým študentom pripravujúcim sa na výkon pomáhajúcich profesií (napríklad v odboroch psychológia, sociálna práca, ošetrovateľstvo, učiteľstvo akademických predmetov, pedagogika a iných) ako i širšej verejnosti, ktorá sa zaujíma o podstatu a fungovanie sociálnych javov a systému, v ktorom človek vo všetkých fázach jeho vývinu existuje.
Sociológia - Veľké myšlienky
Čo vedie ľudí k páchaniu zločinov? Je vôbec možné odstrániť sociálne rozdiely? Čo je to kvír teória? Ľudia si v priebehu dejín kladú vážne otázky o usporiadaní spoločnosti a sociológovia na ne ponúkajú odpovede, ktoré postupne formujú náš svet. Kniha Veľké myšlienky: Sociológia zrozumiteľne objasňuje odborné pojmy, ponúka názorné schémy približujúce komplikované teórie a je plná dôvtipných ilustrácií hravo prezentujúcich naše predstavy o spoločnosti a jej inštitúciách.
Sociálna patológia III.
Tretie, prepracované a aktualizované vydanie prináša nové vedecké pohľady nana problematiku patologických javov v živote spoločnosti. V súvislosti s voľným pohybom osôb, s globalizáciou a s europeizáciou získala v súčasnosti sociálna patológia nové dimenzie, ktoré sú predmetom skúmania viacerých vedných disciplín. Rozsiahlu multidisciplinárnu tematiku spracovalo 14 autorov: Z. Bakošová, P. Ondrejkovič, R. Bednárik, A. Kasanová, G. Lubelcová, D. Marková, O. Masár, Z. Miková, L. Nábělek, E. Poláková, E. Poliaková, J. Rusnáková, D. Sedláková, B. Šramová.
Sociálna a didaktická komunikácia
Cieľom druhého, rozšíreného vydania publikácie je poskytnúť pohľad na proces komunikácie na vyučovaní, pričom komunikáciu chápu autorky ako prostriedok i podmienku komplexného rozvoja žiaka a podporovania procesu učenia ako konštruovania či rekonštruovania poznania žiaka. Po prečítaní si publikácie čitateľ získa predstavu o dôležitej úlohe komunikácie na vyučovaní z hľadiska rozvoja žiaka a niektorých pretrvávajúcich chybách a nedostatkoch v procese vzájomnej interakcie medzi učiteľom a žiakom. Cieľom autoriek nie je iba poskytnúť informácie z danej oblasti, ale ukázať študentom, budúcim učiteľom cestu, ako dané poznatky aplikovať v pedagogickej praxi i v osobnom živote. Učebnica je venovaná najmä študentom Fakulty humanitných a prírodných vied Prešovskej univerzite v Prešove, ako aj študentom ostatných fakúlt a vysokých škôl pedagogického zamerania, ale takisto všetkým pedagógom a záujemcom o predmetnú oblasť.
Sociálna farmácia a zdravotníctvo
OBSAH
ZDRAVIE A ZDRAVOTNÍCTVO
•Legislatívna úprava zdravotníctva
•Štátna zdravotná politika
•Program podpory zdravia
•Zdravotná starostlivosť
•Prístup k zdravotnej starostlivosti
•Zdravotný stav obyvateľstva a jeho demografický vývoj
•SWOT analýza zdravotníctva v SR
FINANCOVANIE ZDRAVOTNEJ STAROSTLIVOSTI
•Zdravotné poistenie na Slovensku
•Zdravotné poistenie
•Zdravotné poisťovne v Slovenskej republike
•Komunikácia v oblasti zdravotnej starostlivosti a zdravotného poistenia
ZDRAVOTNÍCKA ŠTATISTIKA A ELEKTRONIZÁCIA ZDRAVOTNÍCTVA
•Organizácia zdravotníckej štatistiky v SR
•Údaje zdravotníckej štatistiky
•Elektronizácia zdravotníctva
•e-Health na Slovensku
MEDZINÁRODNÉ ASPEKTY ZDRAVOTNEJ STAROSTLIVOSTI
•Zdravotná starostlivosť v EÚ
•Svetová zdravotnícka organizácia
•Stratégia Zdravie pre všetkých v 21. storočí a jej ciele
ETIKA V ZDRAVOTNÍCTVE
•Modely morálneho uvažovania
•Morálne normy a etické kódexy
•Medicínska etika
•Etické problémy spojené s klinickým hodnotením
•Etické komisie
FARMÁCIA, LIEKY, LIEKOVÁ POLITIKA
•Subjekty pôsobiace v rámci farmácie
•Lieková politika
•Lieková legislatíva
•Lieková legislatíva Európskej únie
CENY A SYSTÉM ÚHRAD ZA LIEKY
•Hradenie liekov z verejných zdrojov
•Kategorizácia liekov a jej aplikácia
PROBLEMATIKA UTILIZÁCIE LIEČIV A LIEKOV
•Výskum a vývoj nových liekov
•Farmaceutické patenty
•Registrácia liekov
•Originálne a generické lieky a ich postavenie
•Ekonomické dôsledky farmakoterapie
•Lieky – siroty a ich postavenie
•Lieky dostupné bez lekárskeho predpisu
•Bezpečnosť liekov – farmakovigilancia
ZÁKLADY FARMAKOEKONOMIKY
•Farmakoepidemiológia a jej postavenie
•Možnosti farmakoekonomiky
•Farmakoekonomika a jej používanie
Tajemství přirozené výchovy
Mezinárodní bestseller, který obletěl celý západní svět – od Ameriky, přes Velkou Británii, Itálii, Španělsko, Portugalsko, Francii, Německo, Slovensko až po Skandinávii – a všem rodičům, kteří si nevědí rady s výchovou svých ratolestí, otevřel oči…
Michaeleen Doucleffová, rozhlasová reportérka s doktorátem z chemie a především maminka tříleté Rosy, je na pokraji totálního vyčerpání a neví, kudy dál. Přestože už vyzkoušela snad všechny rady odborníků na výchovu, dennodenně se potýká s dceřinými záchvaty vzteku, nekonečným proudem požadavků, škemrání a kňourání a dalšími těžkostmi, které dobře zná každý rodič žijící v západní kultuře.
Její zážitky z reportážních cest do odleh¬lých koutů světa ji ve chvíli nejhlubšího zoufalství přivedou na zajímavou stopu, po které se s velkou nadějí a vědeckým zápalem sobě vlastním odhodlaně vydá. Michaeleen se rozhodne na¬vštívit (i s malou Rosy) tři tradiční kultury – mayskou, inuitskou a hadzabskou. S úžasem tam poznává děti, které jsou vyrovnané, samostatné, zodpovědné, ochotně se podílejí na domácích pracích a žijí se svým společenstvím v souladu a bez konfliktů. To, co na svých dobrodružných cestách objeví, je výchovný přístup předávaný z ge¬nerace na generaci již celá tisíciletí, který je v přímém rozporu s tím, co zná ze své vlast¬ní zkušenosti v moderní civilizaci. I přes náročné životní podmínky, ve kterých příslušníci těchto kultur žijí, není mezi rodiči a jejich dětmi ani stopy po hádkách a mocenských soubojích, které Michaeleen považuje za něco s rodičovstvím (a soužitím s Rosy) nerozlučně spjatého. A co je vůbec nejpozoruhodnější, rodiče si zde s malými dětmi budují vztah, který se diametrálně liší od typického vztahu rodič-dítě na Západě – vztah postavený na spolupráci místo na moci, na důvěře místo na strachu a na individuálních potřebách místo na standardizovaných postupech.
Proto si položila otázku: Nejsme náhodou my na Západě s naším přístupem k výchově úplně mimo? Tajemství přirozené výchovy je pozvánkou k radikálnímu přehodnocení na¬šeho vztahu k dětem. Výchovné metody těchto prastarých kultur vyzkoušela autor¬ka v praxi na vlastní dceři a výsledky dalece předčily její očekávání. Ano, i naše děti se mohou naučit:
• být zodpovědné, přizpůsobivé a spolu-
pracující tak jako děti mayské,
• zvládat vztek tak jako Inuité,
• být samostatné a sebejisté tak jako děti Hadzabů.
Tajemství přirozené výchovy přináší kromě nových poznatků i spoustu praktických rad. Vybízí nás k zamyšlení nad tím, jak k dětem vlastně přistupujeme, a odhaluje univerzální výchovné paradigma přizpůsobené potřebám moderních rodin.
Sociológia v skúmaní etnicity
V roku 2004 sme ticho vstúpili do medzinárodného spoločenstva zvaného Európska únia. Mnohí z nás si
naivne myslia, že týmto krokom automaticky zmiznú napätia medzi národmi a etnikami. Podľa niektorých prognóz
však proces európskeho zjednocovania bude ďalej stupňovať tieto protirečenia a budúcnosť Európy bude závisiať
práve na schopnosti riešiť jej pestrosť a mnohofarebnosť. Naviac, etnická a kultúrna tvár Európy, najmä v dôsledku
narastajúcej migrácie, pravdepodobne v mnohom sa zmení. Práve preto je potrebné zaoberať sa touto témou, lebo
doba, v ktorej sa uskutočňujú tieto radikálne sociálne a politické premeny, je poznamenaná akceleráciou procesov
dotýkajúcich sa etnickej štruktúry spoločnosti......
Na sklade 1Ks
10,45 €
11,00 €
Teórie výchovy alebo hľadanie dobra 2. vydanie
Netradičnú učebnicu teórií výchovy autor píše v nádeji, že poukáže na zložitosť teoretických aj praktických otázok výchovy. K napísaniu tejto knihy ho viedla skutočnosť, že doteraz vydané monografie o teóriách výchovy boli poznamenané tradičným totalitným pohľadom na teóriu výchovy aj pedagogiku. Výrazne bolo cítiť nedostatok publikácií, ktoré by sa pokúsili zmapovať oblasť teórií, prístupov a pohľadov na výchovu, a to najmä pre študentov učiteľských prípraviek, ale aj pre veľké množstvo učiteľov. V tejto knihe sa čitatelia oboznámia s novými prúdmi, myšlienkovými smermi v pedagogike. Kniha je nielen vysokoškolskou učebnicou, ale je vhodná pre všetkých ľudí, ktorí sa zamýšľajú nad tým, ako vychovávať svoje deti, ako ovplyvňovať ľudí okolo seba, ako pozitívne utvárať seba samého
Na sklade 1Ks
14,20 €
14,95 €
Sociálna práca so staršími ľuďmi
Fenomén starnutia a staroby optikou prírodných a sociálnych vied
Fenomén kvality života v sociálnej práci
Špecifiká sociálnej práce s osobami vyššieho veku
Zdravotné aspekty starostlivosti o starších ľudí
Miesto a úlohy sociálnej práce v starostlivosti o zomierajúcich starších ľudí
Ošetrovateľské aspekty v starostlivosti o zomierajúcich starších ľudí
Vzdělávací a zážitkové programy výchovy v přírodě
Kniha přináší ucelený pohled na teorii výchovy v přírodě a její praktický přesah do vzdělávacích a zážitkových programů mimo třídy a učebny. Je určena pedagogům, vedoucím a instruktorům využívajících ve svých programech aktivity v přírodě a přírodním prostředí. V úvodní části předkládá teoretická východiska výchovy v přírodě, popisuje přípravu a realizaci programů. V druhé části přináší celou řadu praktických námětů jak pro vzdělávací, tak i zážitkové programy v přírodě. Ivana Turčová Ph.D. vyučuje na Fakultě tělesné výchovy a sportu. Dušan Bartůněk, Ph.D., je kouč, psycholog a lektor strategického řízení, international outdoor learning expert.
Lekce dramatické výchovy pro děti předškolního věku
Metodika her a činností pro prácipředškolních pedagogů s dětmi
při dramatické výchově. Publikace je určena všem předškolním pedagogům se zájmem zpestření svých herně-vzdělávacích činností s dětmi. Všechnyprezentované hry a činnosti jsou ověřeny v praxi a lze je bezproblémů aplikovat do vzdělávací nabídky mateřské školy.
Na sklade 1Ks
14,94 €
15,73 €
Marxizmus, morálka a sociálna spravodlivosť
Rodney G. Peffer (významný americký politický filozof, pôsobiaci na Univerzite San Diego v Kalifornii a vystupujúci z pozície liberálneho marxistu) svoju teóriu spravodlivosti sformuloval v roku 1990, keď vyšlo jeho najslávnejšie dielo Marxizmus, morálka a sociálna spravodlivosť. Toto dielo bolo medzitým preložené do viacerých svetových jazykov a po štvrťstoročí sa jeho preklad dostáva aj do rúk slovenských čitateľov. R. G. Peffer je jedným z najcitovanejších predstaviteľov tzv. analytického marxizmu a jeho práca o tomto filozofickom prúde ponúka aj veľmi prehľadný výklad. Marxova teória je dodnes prameňom inšpirácií filozofov a politologických autorov, ktorí starú tému skúmajú z nových pohľadov. R. G. Peffer si všíma v Marxovom diele aspekt morálky a sociálnej spravodlivosti. Mapuje Marxov filozofický a názorový vývin a posuny v jeho postojoch, keď prechádza z pozície radikálneho liberalizmu, cez revolučný humanizmus, až k historickému materializmu, ktorý významne inšpiroval teórie marxizmu. Pokúša sa o určitú kombináciu morálnej filozofie sociálneho liberalizmu (John Rawls) a moderného marxizmu. Morálku pritom kladie do roviny vedeckého statusu marxizmu a nezabúda ju skúmať z aspektu histórie. Rozoberá aj morálny relativizmus v konfrontácii s morálnou objektivitou. V poslednej kapitole diela sa venuje marxizmu vo vzťahu k sociálnej spravodlivosti, pričom začína kritikou justície a práva a končí medzinárodnými štandardmi sociálneho systému a triednym záujmom. Kniha je určená študentom a pedagógom filozofických smerov, sociológie a laickej verejnosti so záujmom o filozofické vedy.
Spisovateľ ako sociálna rola
Publikácia ponúka prehľad viacerých podôb slovenského a českého spisovateľa. Sústreďuje sa na 20. storočie s rámcovými presahmi do vzdialenejšej minulosti a súčasnosti. Autori v nej uplatnili prístup zjednocujúci individuálnu a nadosobnú perspektívu. Spisovateľ by nemohol vzniknúť bez prostredia, ktoré ho v tejto úlohe rozpoznalo a potvrdilo - no bez individuálnej aktivity by toto prostredie bolo prázdne a vlastne by neexistovalo: autor v úlohe spisovateľa je jeho spolutvorcom.
Hlasistické hnutie: národ a sociológia
Slovenský historik Ľubomír Lipták vyslovil tézu, že dvadsiate storočie trvalo pre Slovensko viac ako 100 rokov, pretože viaceré významné historické javy (späté predovšetkým s modernizáciou) na Slovensku začali pôsobiť už v 19. storočí. Naproti tomu anglický historik Eric Hobsbawm hovorí o krátkom 20. storočí a ohraničuje ho na začiatku prvou svetovou vojnou a na konci pádom komunistických režimov. Dvadsiate storočie sa samozrejme dá vďaka imaginácii historikov a podľa aspektov, na ktoré kladú dôraz, virtuálne predlžovať či skracovať, prípadne presúvať v čase. Ak sa však na slovenské 20. storočie budeme pozerať cez optiku dejín spoločenských ideí, tak sa nám javí, že trvalo presne sto rokov, alebo prinajmenšom (pretože od jeho konca ešte nemáme potrebný odstup), že začalo na prelome 19. a 20. storočia. Približne odvtedy je na Slovensku nepretržite živý, raz zjavný a inokedy latentný, ale vždy do značnej miery určujúci konflikt medzi liberálnodemokratickými a konzervatívnymi myšlienkami.Tento konflikt vyprovokovala na prelome 19. a 20. storočia mladá slovenská inteligencia, ktorá pod vplyvom českého filozofa a sociológa T. G. Masaryka začala na Slovensku propagovať moderné ideové vplyvy s cieľom modernizovať slovenskú spoločnosť. Nástrojom, komunikačným prostriedkom a neskôr i symbolom sa jej stal časopis Hlas, ktorý vychádzal v neveľkom náklade (spočiatku 700 – 800, neskôr už iba 200 exemplárov) v rokoch 1898 – 1904. Vedľajším produktom hlasistického modernizačného projektu bola i propagácia sociológie ako modernej empirickej vedy o spoločnosti, ktorá má slúžiť pokroku a predovšetkým národnoemancipačným snahám slovenského národa. I preto hlasisti v tomto období najviac pozornosti venovali tzv. národnej otázke, komplexu spoločenských, ekonomických a kultúrnych problémov spätých s postavením Slovenska vo vtedajšom Uhorsku. Hlasistická koncepcia národa nesie výrazné znaky sociologického uvažovania. I preto možno hlasistov označiť i za zakladateľov sociológie národa na Slovensku.Sociológia bola pre hlasistov iba nástrojom na poznanie a pretvorenie spoločnosti a jej rozvoj nebol pre nich prioritným cieľom. Hlasisti však vytvárali dôležité predpoklady pre vznik sociológie na Slovensku a ich pohľad na spoločnosť znamenal veľmi dôležitý gnozeologický obrat v dejinách slovenského spoločenskovedného myslenia. Spoločnosť sa pre hlasistov a ich sociologický prístup stala empiricky skúmateľnou a najmä ovplyvniteľnou entitou s vlastnými zákonitosťami vývoja. Hlasistické sociologizovanie bolo eklektické a dajú sa v ňom okrem pôsobenia T. G. Masaryka odhaliť i vplyvy ďalších sociologických klasikov. Vystúpenie hlasistov bolo preto pre začiatky sociologického myslenia na Slovensku kľúčové. Hlasisti tu ako prví propagovali sociológiu ako modernú empirickú vedu o spoločnosti, študovali diela a koncepcie významných sociologických osobností a v svojom programe sa s nimi snažili tvorivo pracovať. Z tohto hľadiska sa zdá byť hlasistický prínos k rozvoju sociológie na Slovensku dodnes nedocenený.
Sociálna funkcia práva a narastajúca majetková nerovnosť
Predkladaná publikácia obsahuje príspevky z medzinárodnej vedeckej konferencie, ktorá sa na túto tému konala 28. a 29. septembra 2017 v Konferenčnom centre Slovenskej akadémie vied v Smoleniciach v rámci XIII. Lubyho právnických dní organizovaných Nadáciou Štefana Lubyho a Právnickou fakultou Trnavskej univerzity.
Sociológia každodennosti
Kniha nepredstavuje učebnicu ani jednoliaty monografický text. Je výberom štúdií a esejí o každodennosti.
Spôsob výberu sa však usiluje o podobu učebnicovej alebo monografickej štruktúry.
Kniha je rozdelená do piatich kapitol, v rámci ktorých sú umiestnené tematicky príbuzné príspevky. Niektoré predstavujú mnohostránkové štúdie, iné zas pomerne krátke eseje. Popri vedeckých štúdiách, ktoré boli uverejnené v sociologických časopisoch a zborníkoch, sú medzi nimi aj príspevky populárnejšieho charakteru.
Sociálna práca a dobročinnosť v židovskej komunite
Cieľom tejto knihy je poukázať na nesporný prínos židovskej komunity v poskytovaní komplexnej sociálnej starostlivosti o človeka, dobročinnosti a sociálnej práci ako takej. Autorka analyzuje základné pojmy ako judaizmus, vplyv náboženstva na formovanie človeka, poznatky o živote židovskej rodiny v čase modlitieb, šabesu, synagóge a sviatkoch, ktoré poslúžia vyvodiť isté východiská a pripustila začleniť židovské špecifiká k sociálnej práci.
Prínos židovskej komunity sociálnej práci spočíva v poskytovaní hmotnej a sociálnej pomoci tým, ktorí sa ocitli v núdzi. Tým pádom sa tak židovská komunita stáva aktívnym subjektom, ktorý sa podieľa a participuje na pluralitnom systéme pri poskytovaní sociálneho zabezpečenia.
dostupné aj ako:
Pozitivní metody výchovy psa
Vítejte ve světě pozitivních metod výcviku psů. Kniha Pozitivní metody výchovy psa je určena všem majitelům psů, kteří hledají nějakou metodu pro nenásilné vedení psa – nebo si některou z nich už dokonce osvojili. Podle Pat B. Millerové má být výsledkem výcviku psa především kvalitní vztah, a ten se může rozvinout jenom mezi šťastným a dobře vychovaným psem a šťastným pánem. K tomu, abychom takový vztah vytvořili, potřebujeme porozumět principům chování a učení u psů a následně musíme umět tyto principy aplikovat v našem výcviku. Je to snazší, než se na první pohled zdá, a odměnou vám bude vyrovnaný a poslušný pes, jehož jste vycvičili bez křiku a nervů. A to za to přece stojí, nebo ne? Pat B. Millerová strávila se psy více než 40 let života. Vycvičila mnoho vlastních psů a také mnoho psů, kteří získali celou řadu cen v soutěžích obedience a rally obedience. Vyjma toho si se svými psy užila spoustu legrace při pasení, dogdancingu a agility. Řadu let působila jako prezidentka největšího amerického sdružení profesionálních trenérů psů Association of Pet Dog Trainers. Její čtyři psi jsou nalezenci těch nejrůznějších plemen a velikostí.