Hľadanie: Slabikář pro začínajíci spekulanty CZ
zobraziť:
Šlabikár
Ľubomír Feldek s Miroslavom Cipárom vydali v Mladých letách svoju prvú spoločnú knihu - Hra pre tvoje modré oči - ktorá vyšla pred nedávnom v reedícii v Slovarte - pred vyše šesťdesiatimi rokmi. Ich šlabikár je žiaľ ich poslednou spoločnou knihou. V porovnaní s inými šlabikármi je to dielo, ktorého úlohou nie je len naučiť deti čítať a písať, ale svojím klasickým poňatím vryť do ich podvedomia hrdosť na slovenskú slovesnosť i ilustráciu.
Šlabikár - 1. časť + kartónová príloha
Obľúbený šlabikár autorského kolektívu Kamila Štefeková, Romana Culková a Zuzana Takáčová sme prispôsobili potrebám žiakov, preto sa vám predstavuje v pozmenenej vizuálnej podobe. Hoci ilustrácie sa líšia iba v maličkostiach, výraznejšia zmena nastala v grafike. Tá je jemne farebná a je primeranejšia deťom v tejto vekovej kategórii. Obsahovo a metodicky sa šlabikár nezmenil.
Charakteristika šlabikára v bodoch
1. Tento šlabikár je prvou učebnicou, ktorú môžeme označiť prívlastkom pracovná učebnica.
2. V celom šlabikári je permanentne prítomný pomocný aparát v podobe súboru nápovedných obrázkov umiestených po obvode všetkých strán. Systematická cielená práca s týmto pomocným aparátom zabezpečuje bezproblémové osvojenie si písmen a výrazným spôsobom odstraňuje stres detí z prípadného zabudnutia.
3. Po prvý krát sa v šlabikári využívajú možnosti farebnej grafiky – najskôr pri všetkých slovách, potom iba pri náročnejších.
4. Súčasťou šlabikára sa po prvý krát stali aktivity, ktoré charakterizujeme ako cielené didaktické hry. Tie sa stali pre deti nielen atraktívnym prostriedkom na zvládnutie čítania, ale slúžia aj ako zdroj humoru. Sú to práve didaktické hry, kde si dieťa po prvý krát uvedomuje význam slova alebo vety. Sú prvým podnetom a prostriedkom pre čítanie s porozumením v čase, keď im to ešte prvé často nič nehovoriace šlabikárové texty neumožňujú.
5. Časť šlabikára, ktorú sme si zvykli označovať ako prípravné obdobie v plnej miere rešpektuje vedomosti, s ktorými prichádza dieťa do školy, ale svojim obsahom myslí aj na deti, ktoré potrebujú individuálny prístup.
6. V prípravnom pracujú deti iba s veľkými tlačenými písmenami, čo je pre pochopenie princípu čítania postačujúce.
S malými tlačenými písmenami sa postupne zoznámia v šlabikárovej časti.
/O problematike elementárneho čítania sa dozviete viac v príručke Metodický sprievodca k šlabikáru, ktorý je voľne prístupný na stránke vydavateľstva. /
V ďalšej časti šlabikára sa pracuje už so všetkými písmenami, či už v súvislých textoch alebo v rôznych didaktických aktivitách a hrách, ktoré sú súčasťou celého šlabikára, teda aj jeho druhej časti, ktorá je koncepčne totožná s prvou časťou.
Okolo každej dvojstrany sa nachádza súbor nápovedných obrázkov, ktorý už od začiatku umožňuje deťom jednoduchšie osvojovanie si písmen a poskytuje možnosť stretávať sa ihneď so všetkými písmenami. Deti poznávajú písmená prostredníctvom sluchového rozlišovania hlások na začiatku slova. Šlabikár obsahuje zmysluplné a vekuprimerané texty a príbehy. V celom šlabikári sú zaradené cielené, často zábavné didaktické hry, ktoré podporujú čítanie s porozumením.
Na vyhradených stranách s písanými textami má žiak možnosť systematicky pracovať s písaným písmom. V spodnej časti každej strany prípravného obdobia je krátka metodická informácia určená učiteľovi. Šlabikár Štefeková 1.časť bol v spolupráci s ŠPÚ experimentálne overený na celoslovenskej vzorke žiakov.
K šlabikáru patrí interaktívne CD s úlohami a didaktickými hrami zahŕňajúcimi aj činnosti, ktoré sa nedajú priamo realizovať v šlabikári, ale pritom výrazne pomáhajú deťom pochopiť princíp čítania.
Šlabikár je spracovaný podľa ŠVP a príloh ISCED 1.
Šlabikár je schválený Ministerstvom školstva SR.
Môj prvý šlabikár - Básničková abeceda
Tento šlabikár naučí deti celú abecedu, naučí ich čítať aj písať. Všetko si môžu precvičiť pri čítaní známych riekaniek či hádankách. Nechýbajú ani písmenká, ktoré si malí čitatelia môžu vystrihnúť a poskladať.
Šlabikár – 1. časť + kartónová príloha a nálepky
Šlabikár pre 1.ročník ZŠ Virgovičová 1.časť je určený na prípravné a nácvikové obdobie čítania v 1. ročníku ZŠ. Inovovaný šlabikár autorského kolektívu L. Virgovičová a Z. Virgovičová- Leetz je modernizovaná a výtvarno-graficky prepracovaná verzia obľúbeného a osvedčeného šlabikára.
V šlabikári zostali zachované všetky osvedčené prvky. Obohatili sme ho však o nové úlohy a bohato ilustrované strany, ktoré výrazne pomáhajú rozvíjať komunikačné schopnosti žiaka. Humanisticko-tvorivá koncepcia rešpektuje základné podmienky rozvoja osobnosti žiaka. Vytvára priateľskú, kreatívnu klímu, pocit dôvery, istoty, akceptácie, priestor na citové prežívanie a komentovanie činnosti, potrieb a problémov.
Šlabikár podporuje poznávacie schopnosti, spontánnosť a zvedavosť. Učiteľovi nepredpisuje, ale ponúka formy práce na dosiahnutie vyučovacích cieľov bez stresu a tak, aby každý žiak zažil pocit úspechu.
Strany Šlabikára obsahujú nápovedné obrázky, normalizované tvary písma, didakticky premyslené cvičenia a texty a tvary na rozcvičenie jemnej motoriky dieťaťa predpísané učebnými osnovami a štandardami.
Šlabikár pre 1.ročník ZŠ Virgovičová 1.časť je zostavený tak, aby všetci žiaci získavali vedomosti aktívne, tvorivo, bez stresu a mali vyššiu motiváciu učiť sa. Obsahuje viac zážitkových, motivujúcich, autoregulujúcich a kreatívnych metód, čím sa zvyšuje kvalita a efektívnosť práce žiakov aj učiteľov.
Koncepcia Šlabikára:
je založená na rozvoji všetkých žiakov podľa ich možností a schopností s cieľom, aby sa každý žiak stal individualitou,
rešpektuje individuálne osobitosti žiakov, rôznorodosť ich záujmov, potrieb, osobné tempo učenia a humanizáciu vyučovacieho procesu.
Texty na jednotlivých stranách sú zostavené s rôznou náročnosťou. Učiteľ má k dispozícii viac textov, ktoré mu umožňujú diferencovane pracovať so žiakmi. Nemusí so všetkými žiakmi preberať všetky texty a úlohy.
K šlabikáru patrí interaktívne CD s úlohami, ktoré sa nedajú priamo realizovať v šlabikári, ale pritom výrazne pomáhajú deťom pochopiť princíp čítania.
Šlabikár je spracovaný podľa požiadaviek ŠVP a príloh ISCED 1.
Šlabikár je schválený Ministerstvom školstva SR.
Šlabikár šťastia 1. Návrat k sebe
Nie náhodou Hirax nazval svoju prvú motivačnú knihu Šlabikár šťastia: Návrat k sebe. Jednoduchou formou vhodnou pre prváčikov v nej vysvetľuje princípy sebaprijatia, odpustenia, pozitívneho myslenia, „pustenia“ rodičov, pochopenia choroby, rozpustenia bolesti, vyriešenia „problému“, zanechania boja, počúvania srdca, vnímania symbolov života, oslobodenia sa od bôľov iných. Príde aj na zákony zrkadlenia, príťažlivosti a rezonancie, dôležitosti nepretvarovania sa, škodlivosti sľubovania, prijatia cudzej i vlastnej smrti, aby sa dostal až k energii z tvorenia, rebélie, meditácie, k dôležitosti ďakovania, chválenia, nezosmiešňovania, neposudzovania a v neposlednom rade k úcte k milovanej zemi.
Autor vás nenútenou a pozitívnou cestou navedie k znovuobjaveniu vlastného dieťaťa v sebe, opäť z vás pokúsi stvoriť prirodzených bláznov a pošepne vám návod, ako sa stať bytosťou, ktorá zoberie vlastný život do svojich rúk, prevezme zodpovednosť za svoje činy a opustí súčasný Matrix. Baričák totiž neverí na zmenu cez politikov. Jeho rovnica je iná a jednoduchá: zmeňte seba, dajte to cez lásku deťom a tie zmenia zajtrajšok.
dostupné aj ako:
Šlabikár – 2. časť (Virgovičová)
Šlabikár pre 1.ročník ZŠ Virgovičová 2.časť je určený na nácvikové obdobie čítania v 1. ročníku ZŠ. Inovovaný šlabikár autorského kolektívu L. Virgovičová a Z. Virgovičová- Leetz je modernizovaná a výtvarno-graficky prepracovaná verzia obľúbeného a osvedčeného šlabikára.
V šlabikári zostali zachované všetky osvedčené prvky. Obohatili sme ho však o nové úlohy a bohato ilustrované strany, ktoré výrazne pomáhajú rozvíjať komunikačné schopnosti žiaka. Humanisticko-tvorivá koncepcia rešpektuje základné podmienky rozvoja osobnosti žiaka. Vytvára priateľskú, kreatívnu klímu, pocit dôvery, istoty, akceptácie, priestor na citové prežívanie a komentovanie činnosti, potrieb a problémov.
Šlabikár podporuje poznávacie schopnosti, spontánnosť a zvedavosť. Učiteľovi nepredpisuje, ale ponúka formy práce na dosiahnutie vyučovacích cieľov bez stresu a tak, aby každý žiak zažil pocit úspechu.
Strany Šlabikára obsahujú nápovedné obrázky, normalizované tvary písma, didakticky premyslené cvičenia a texty a tvary na rozcvičenie jemnej motoriky dieťaťa predpísané učebnými osnovami a štandardami.
Šlabikár pre 1.ročník ZŠ Virgovičová 2.časť je zostavený tak, aby všetci žiaci získavali vedomosti aktívne, tvorivo, bez stresu a mali vyššiu motiváciu učiť sa. Obsahuje viac zážitkových, motivujúcich, autoregulujúcich a kreatívnych metód, čím sa zvyšuje kvalita a efektívnosť práce žiakov aj učiteľov.
Koncepcia Šlabikára:
je založená na rozvoji všetkých žiakov podľa ich možností a schopností s cieľom, aby sa každý žiak stal individualitou.
rešpektuje individuálne osobitosti žiakov, rôznorodosť ich záujmov, potrieb, osobné tempo učenia a humanizáciu vyučovacieho procesu.
Texty na jednotlivých stranách sú zostavené s rôznou náročnosťou. Učiteľ má k dispozícii viac textov, ktoré mu umožňujú diferencovane pracovať so žiakmi. Nemusí so všetkými žiakmi preberať všetky texty a úlohy.
Šlabikár predaja
Autor vám ponúka jednoduchú a praktickú učebnicu predaja. Vychádza z vyše 20 ročnej praxe z hoteliérstva, cestovného ruchu, vzdelávania a finančného poradenstva. Dozviete sa, čo tvorí podstatu predaja. Naučíte sa šesť základných krokov predaja, ktoré vás rýchlejšie posunú k majstrovskému zvládnutiu tohto remesla. Je tu množstvo osobných príbehov, príkladov, námietok a argumentov z priameho predaja. Kniha Šlabikár predaja vychádza zo systémového myslenia. Dostávate do rúk jedinečný praktický návod na použitie pre začínajúcich, ale aj skúsených predajcov.
Na sklade 2Ks
9,50 €
10,00 €
Šlabikár šťastia 5 - Psychický obor
„Prajem vám, aby ste si na smrteľnej posteli nič nevyčítali. Ešte stále je čas počúvať dušu, naučiť sa rozhodovať a začať konať. Prajem vám, aby ste umreli so spokojnosťou na perách pri rozprávaní, keď okolo vašej postele budú sedieť vnúčence a nebudú vedieť od údivu zavrieť ústa nad tým, čo všetko ste za svoj život vydumali, uskutočnili, podnikli, získali, videli, zažili, užili, naučili sa. Svoje rozprávanie uzavriete vetami: „Nič neľutujem. Všetko, čo som chcel skúsiť, dotknúť sa, spoznať, užiť si, každý jeden sen som sa pokúsil zhmotniť. Nie vždy sa mi to podarilo, ale nakoniec ma to aj tak doviedlo k niečomu ešte väčšiemu a úžasnejšiemu. Ďakujem za život a ďakujem aj sebe za chrabrosť a odvahu.“
Potom vydýchnete naposledy. V miestnosti zostane ticho. Nik nebude plakať a napriek tomu, že to nik nevysloví, všetkým v mysliach pôjde jedno: „Umrel mocný človek. Hrdina doby! On neprežíval, on skutočne žil!!!“
Autor
Hrubý obsah:
Strach z chudoby – Sebaobetovanie sa vo vzťahu – Psychická bolesť – Internetová manipulácia – Strach z fyzickej bolesti – V chorobe – Sebadeštrukcia – Strach o blízkych – Psychická bolesť – Strach z Boha – Neviera v obdarenia – Strach zo staroby – Strach zo smrti – Strava a jej vplyv na všetko – Pôst – Očistný pohyb – Vnímanie pocitov – Analýza situácie – Rozum a racionalizácia – Intuícia – Rozhodovanie – Konanie – Naladenie a naša energetika – Seba vedomý Viera – Vôľa – Ako sa začať mať rád a milovať sa – Ako si prinavrátiť zdravé sebavedomie a vypestovať pevnú vôľu – Práca na myšlienkovej úrovni – Umenie nevytvárať obavy Relaxácia – Vizualizácia – Autosugescia – Realizácia odpustenia – Technológia spracovávania strachu, či ťažoby cez vedomé naladenie sa na dané obavy
dostupné aj ako:
Šlabikár financií pre neziskovky
Publikácia, ktorú práve držíte v rukách je určená všetkým, ktorí chcú založiť niektorý z typov neziskových organizácií a tiež tým, ktorí v rámci existujúcich prichádzajú do kontaktu s finančnými prostriedkami.
Šlabikár financií vás prevedie všetkými oblasťami života neziskových organizácií, ktoré sa týkajú financií. Od úvodu, v rámci ktorého sa môžete rozhodnúť, ktorý typ neziskovej organizácie je pre vás vhodný a akým spôsobom sa zakladá, prejdete do úvodných rozhodnutí, ktoré je potrebné v organizácii urobiť. Prvé zasadnutia orgánov, registrácie, zriadenie bankového účtu, finančný poriadok či interné smernice.
Financovanie neziskovej organizácie je viaczdrojové a jednotlivé druhy príjmov sa od seba odlišujú, z pohľadu zákona o dani z príjmov. Na čo si dať pri jednotlivých druhoch príjmov pozor, aby ste zbytočne neplatili viac? Čo je v organizácii úloha účtovníka a čo úloha finančného manažéra? Ako efektívne získavať finančné zdroje a čo znamená fundrising?
Je dôležité zostaviť si rozpočet a plánovať? Kto zodpovedá za projekt a ako deklarovať spolufinancovanie? Aj na tieto otázky nájdete odpoveď v tejto publikácii.
No a na záver, veľkou témou aj pre organizácie neziskového sektora sú finančné prostriedky, ktoré v najbližších rokoch očakávame z Plánu obnovy. Bude sa týchto prostriedkov a všeobecne neziskových organizácií týkať verejné obstarávanie? Čo by ste o ňom mali vedieť?
Šlabikár zdravia, 3. rozšírené vydanie
V knihe Šlabikár zdravia je predstavený ucelený systém zdravia, do ktorého patria piliere zdravia a základné princípy uzdravenia. Jedná sa o jednoduchý laický a zrozumiteľný pohľad na podstatu zdravia a skutočné príčiny všetkých chorôb. Autor vychádza z toho, že nepoznáme ako funguje systém zdravia a tak za väčšinu chorôb si môžeme sami. Preto sa môžeme zbaviť všetkých chorôb len my sami, a to bez liekov a lekárov. Na to nám poslúžia princípy uzdravovania a prírodné bylinné zmesi. Dozviete sa, prečo nám nepomáhajú rôzne diéty a ako si máme pripraviť vlastný systém stravovania ušitý doslova na mieru. Zoznámite sa s ohromnou silou bylín a bylinných zmesí, pomocou ktorých sa dokážete sami uzdraviť a udržiavať systém v rovnováhe. Spoznaním seba a systému zdravia dostávate do rúk doslova návod na použitie, aby ste mohli prevziať zodpovednosť za svoje zdravie.
Rozprávkový šlabikár - Zlatá priadka
Kde bolo, tam bolo – tak sa začína veľa rozprávok, ktoré, milé deti, určite poznáte. Rozprávky sa rozprávajú, preto sa aj tak volajú, a naozaj, doteraz vám ich rozprávali dospelí. Alebo vám ich čítali z knižiek. A vy ste počúvali. No teraz, keď sa učíte čítať a písať, čoskoro si ich budete môcť prečítať samy. A nielen to. Tieto rozprávky vám pomôžu, aby ste sa to naučili čo najrýchlejšie a najlepšie. Každá z nich má vyznačené určité písmenká a tie spolu tvoria abecedu. Keď si tie písmenká osvojíte, ľahko poskladáte ďalšie slová i vety. Aby ste to všetko zvládli, v knižke sú pre vás pripravené aj zaujímavé úlohy. Prajeme vám, nech vás to čítanie a písanie baví! V tomto šlabikári nájdete rozprávky: Popolvár najväčší na svete, Starý Bodrík a vlk, Statočný cínový vojačik, Zlatá priadka
Šlabikár šťastia 2. Sebaspoznanie, súvislosti, sebapremena
Druhý diel Hiraxovho Šlabikára šťastia sa zameriava na sebapozorovanie ako spôsob spoznania a čistenia sa, vnímanie súvislostí pri veciach, ktoré sa nám neustále opakujú, začatie vnútorného dialógu,
zbavenie sa zlozvykov a programov, ktoré nám škodia. Autor sa bude snažiť odpovedať, prečo sa človeku neplní to, po čom túži, ako urýchliť zámer (obetou a pokorou), prízvukuje dôležitosť vďačnosti, sebaodpustenia, zastavenia prehnaného ospravedlňovan
ia a sebaobviňovania. Príde na riešenie následkov ohovárania, závisti, vzniku chorôb, skrytého pocitu viny s následkom karavany bolestí.
Kniha opisuje model a vznik "obete", tichého energetického upíra, dôvody nízkeho sebavedomia a narodenie stracho
v v človeku, model agresívneho energetického upíra, zrod opičej lásky. V kapitolách zameraných na vzťahy sa Baričák upriamil na dôležitosť komunikácie, eliminovanie sporov a hádok, pochopenie, prečo si človek priťahuje "zlého" partnera.
Kniha chce p
ozitívne motivovať k vykročeniu cesty sebapremeny a roztopenia duševných bôľov.
"Kto sa o všetkom vyjadruje škaredo, bude takto hovoriť aj o vás."
"Kto chváli iných, no často používa "ale", chce ohovárať."
"Kto často odporuje, sám neznáša odpor
."
"Kto sa veľa rozčuľuje, veľa požaduje."
"Kto sa bez vyzvania začne ospravedlňovať, žaluje sám seba."
"Kto sa veľa hnevá, je slaboch."
"Kto ovláda svoj hnev, vládne sám nad sebou."
"Čo nevyriešia rodičia, zdedia deti. Čistite preto rodokmeň
, pomáhate tak sebe i svojim deťom."
"Na to, aby ste sa stali šťastnými, nemusíte neustále padať na dno.
Spoznajte sa, buďte sami sebou, počúvajte svoje pocity, úprimne ich hovorte okoliu a riaďte sa nimi."
"Nech je muž mužom, aby ženy svojou lásk
ou mohli zachrániť svet."
"Všetko sa spája, všetci sme sviece, energia lásky priťahuje lásku."
dostupné aj ako:
Rozprávkový šlabikár: Popoluška
Jedného dňa si abeceda povedala, že už nebude sedieť v šlabikári ani v gramatike a pôjde do rozprávky. Každé písmenko si vybralo rozprávku a šup! – vhuplo do knihy. Spočiatku bol krik a zvada. Napokon sa však dohodli – jedny zostali u Popolušky, iné sa ponáhľali do rozprávky Kráska a zviera. Ďalšie sa tešili na Aladinovu čarovnú lampu a tie odvážnejšie písmenká sa ponáhľali na pomoc Jankovi a Marienke do Medovníkového domčeka. Aj pre vás, kamaráti, čosi prichystali.
Šlabikár - 2. časť (Štefeková)
Druhá časť šlabikára je prirodzeným pokračovaním prvej časti. Okrem úloh, ktoré deti riešia priamo v učebnici, poskytuje aj táto časť mnohé ďalšie didaktické aktivity a didaktické hry, ktoré sa naďalej výrazným spôsobom podieľajú na procese osvojovania si čítania.
Rozširovaním súboru písmen sa výrazne mení aj charakter textov. Texty sú zostavované tak, aby sa tematicky viazali na prostredie, ktoré je deťom blízke a známe. Boli zostavované tak, aby zároveň vzbudzovali prirodzenú zvedavosť detí, aby si prostredníctvom nich vytvorili k čítaniu pozitívny vzťah.
Šlabikár K. Štefekovej 2. časť pokrýva prácu v šlabikárovom období. Okolo každej dvojstrany sa nachádza súbor nápovedných obrázkov, ktorý umožňuje žiakom jednoduchšie osvojovanie si písmen a ich priebežné opakovanie. Je dôležitou pomôckou pri poznávaní písmen prostredníctvom sluchového rozlišovania hlások na začiatku slova.
Šlabikár obsahuje zmysluplné a veku primerané texty a príbehy, ktoré vzbudzujú zvedavosť žiaka a nútia ho prečítať ich a dozvedieť sa koniec. Priebežne sú v celom šlabikári zaradené cielené didaktické hry, často zábavné, ktoré podporujú čítanie s porozumením. V šlabikári sa priebežne nachádzajú strany s písanými textami, kde má žiak možnosť systematicky pracovať s písaným textom. V spodnej časti niektorých strán je krátka metodická informácia určená učiteľovi, alebo odkaz na vysvetlenie postupu práce v metodickej príručke. Šlabikár bol experimentálne overený.
K šlabikáru patrí interaktívne CD s úlohami a didaktickými hrami zahŕňajúcimi aj činnosti, ktoré sa nedajú priamo realizovať v šlabikári, ale pritom výrazne pomáhajú deťom pochopiť princíp čítania.
Šlabikár je spracovaný podľa požiadaviek ŠVP a príloh ISCED 1.
Šlabikár je schválený Ministerstvom školstva SR.
Šlabikár šťastia 4. - Strachy, vzťahy, sloboda
„Strachy sa vracajú ako nevyliečená minulosť alebo prichádzajú ako výzva budúcnosti. Sú to prepotrebné smerovníky na našej osobnej ceste, ktoré raz všetky pochopíme a vyliečime.“
Plne dôverujte svojmu srdcu a rozumu. Všetko je vo vás, všetky odpovede. Postavte sa na nohy a povedzte si: „Toto zvládnem!“ a zvládnete to!!! Toto je najväčšie tajomstvo pri hocijakej bolesti, strachu, chorobe, neistote, ťažkej životnej situácii.
Najväčší nepriateľ žije totiž vo vás, lebo keď sami sebe podrážate nohy, nadovšetko sa oslabujete. Najviac podpory zvonka sa vám dostane, keď uveríte v svoje schopnosti. Opustite sa, nechajte všetko na pleciach vašich záchrancov (bohov, farárov, psychológov, doktorov, právnikov, vplyvných kamarátov, bitkárov, prehnané alebo falošné duchovno...) a všetko pôjde oveľa pomalšie a bolestnejšie, ani len meter cesty si neskrátite.
Áno, je dobré žiadať o pomoc, vždy však ide o ten správny pomer: ani sa nepodceňovať, ani sa nepreceňovať. Nielen slzy, inak sa oslabíte. Nielen údery, inak sa vysilíte. Chce to skôr zdravou komunikáciou určiť hranice.
Nesmierne ma teší, že nepotrebujete čítať tieto vety, lebo ste ich už dávno objavili v sebe. Iba som vám ich pripomenul, tak ako vy mne pripomínate mnoho iného. Ďakujem vám za to.
Autor
dostupné aj ako:
Šlabikár šťastia 3. Dospelí deťom, deti svetu
Tretí diel Šlabikára šťastia nie je určený iba pre rodičov, ktorí hľadajú spôsob, akou formou dať svojim potomkom to najlepšie, ale aj pre duše, ktoré chcú pochopiť, prečo sú v nich strachy, konajú ako konajú, či sa im v niečom nedarí. Kľúč k bôľom dneška sa totiž nachádza v detstve, v spôsobe, ako k nám bolo pristupované, čo sme videli, cítili a zažili od momentu splodenia až po dospievanie.
Kto učí, učí sa. Ďakujme za deti, nie sú samozrejmosťou, ale darom. Prišli más liečiť a ukazovať nám, kde máme zápal.
Psychologický prieskum ukázal, že iba desať percent ľudí sa v detstve môže rozvíjať slobodne a bez utláčania. Na jednu pochvalu pripadá až desať pokarhaní alebo dokonca trestov. Následkom týchto raných frustrácií, duševných poranení a sklamaní sme menej istí, bojazlivejší, plní strachov. Je to záležitosť zle určenej vlastnej ceny. Takýmto ľuďom chýba sebavedomie, vnútorná vyrovnanosť, predpoklad umenia byť šťastný.
Dieťaťu nemôžete dať niečo, čo vo vás nie je. - Neustále kritizovanie je priznaním sa, ako veľmi ste so sebou nespokojní, rovnako ako krik je prejav vašej vnútornej bolesti a bezmocnosti. - Detská duša je ako savana. Stačí jedna veta a zapálite ju. - Nerobte za dieťa nič, čo dokáže spraviť samo. Oslabíte ho. - Každé dieťa má mocné Ja a čím viac sa ho budeme pokúšať zlomiť, tým dlhšie sa bude neskôr v dospelosti hľadať. - Ľudia druhým často vyčítajú to, čo sami v sebe nemajú spracované. - Ako si matka cení samú seba, s toľkou dávkou láskavosti bude pristupovať aj k svojej dcére. Neraz sa teda emocionálna uzavretosť matky prenesie na dcéru a vírus neprijatia sa ako ženy sa bude šíriť ďalej. - Kričiaci a rozkazovačný otec sa často prekopíruje do syna, ktorý sa mu časom začne vzpierať. Po rokoch bude proti sebe stáť negativita proti negativite a chybný model bude túžiť po zharmonizovaní. Tak sa čistí svet. Cez nás. Človek čistí človeka, je to homeopatia účinkujúca cez vzťahy. - Ak ste zvyknutí neustále viniť iných, budú to robiť aj vaše deti. Keď viete odpúšťať, budú vedieť odpúšťať aj duše, ktoré vychováte. - Deti nemôžete nútiť, aby prevzali vaše hodnoty. Ony si od vás zoberú iba to, čo sa im bude hodiť v ich životnom poslaní. - Nedá sa utlačovať iných bez toho, aby sme neutlačovali aj samých seba. - Ak si nebudú rodičia pred deťmi ďakovať a žiť vo vzájomnej úcte, aj deti budú vo svojich neskorších partnerských vzťahoch neláskavé. - Kto nemá úctu k rodičom, bude neúctivý aj k svojmu partnerovi. - Deti dôverujú rodičom. Veria, že to, čo robia, je správne a to najlepšie. V tom, ako rozprávajú, správajú sa, prejavujú, jedným slovom povedané "žijú", vidia hlavný model bytia aj pre seba. - Predošlé generácie do nás vštepili nákazlivý sklon myslieť si, že nemáme žiadnu hodnotu a že sme slabí. Preto vo väčšine z nás drieme trojročné dieťa, ktoré sa bojí a chce iba trochu lásky. - Nevytvárajte hranice pre deti, ale s deťmi. Ak nebudete počúvať, čo vám dieťa vraví, a pýtať sa na jeho pocity, dojmy, pomyslí si: "Nezáleží im na mne. Vôbec ich nezaujíma, čo si o tejto veci myslím, čo prežívam, ako sa cítim. Som nič, nie som tu potrebné." - Tým, čo sa deje vo vás, rezonujú aj vaše deti. Takže ak sa bojí matka, rodí sa neistota i v deťoch. Do osemnástich rokov sú energetickými zrkadlami rodičov, veľa detských chorôb odráža pnutie v mame či otcovi. Dieťa má problém s trávením? Niektorý rodič nevie niečo "prežuť". Dieťa má ekzém? Jeho otec možno nevie hovoriť o veciach otvorene a všetko, čo v sebe dusí, sa dostáva von cez pokožku detí. Dieťa neustále kašle a má problémy s dýchacími cestami? Možnože jeho mamu niečo dusí, a tak sa to čistí cez dieťa, lebo kašeľ je spôsob, ako sa telo dokáže zbavovať škodlivého. - Vysvetľujte deťom chod vecí, ale nemajte pri tom hnev či nadradenosť v hlase. Každé dieťa niekde v kútiku srdca tuší, že máte pravdu a chcete mu dobre. Kým vyrastú, veľakrát dôjde na slová, čo im budú proti srsti. No ak sa s nimi budete rozprávať s úctou, láskavo a pristupovať k nim ako k seberovným ľudským bytostiam, ktoré sú bunkou toho istého Boha, zapamätajú si vás ako prirodzenú autoritu, nasledovaniahodného človeka, a nie ako prehnane prísneho rodiča, ktorí iba rozkazoval, alebo zakazoval. - Vaše deti vás nemusia nasledovať a ako skončia vaši rodičia, je ich rozhodnutie. Vy sa snažte iba pri nich oporne stáť.
Autor o knihe:
Čo je v našich rodičoch, takí sme aj my. Ak sa neočistíme od negatívnych rodových dlhov, preberú to aj naše deti. Nalepia sa na ne nevyriešené chybné programy a energiu berúce modely správania. Neexistuje dieťa, ktoré by sa sem nenarodilo múdre, vnímavé, veselé, plné energie, intuitívne, nonstop žijúce v prítomnom okamžiku, nepripútané, šťastné, božské, teda s vlastnosťami osvietených ľudí. No ak sa ma spýtate, kedy som naposledy stretol permanentne šťastného dospelého, budem dlho premýšľať...
Beriem teda výchovu detí ako obojstranne učenie sa - inšpirovať sa deťmi k návratu k Sebe, svojej prirodzenosti, svojmu srdcu, ktoré je spojením s Láskou. Na druhej strane je pre mňa výchova detí snaha zahŕňať deti bezpodmienečnou láskou a určovať im hranice s rešpektom voči nim, bez nadradeného prístupu, aby v dospelosti cítili a vnímali potreby iných. Proste dať im to najlepšie zo seba.
dostupné aj ako:
Alea, dívka moře: Písnička pro Gilfy - pro začínající čtenáře
Příběh o Alee, dívce moře, napsaný na míru začínajícím čtenářům!
Alfa Cru složili písničku pro podmořský svět. Jak ale zařídit, aby ji uslyšeli Gilfové – magické bytosti, které žijí na dně moře? Hudbu milují a bez ní je jim smutno. Alea a její kamarádi netuší, kde leží jejich město, ani jak pod vodu melodii písničky dostat. Najde se někdo, kdo jim poradí?
Pražský slabikář
Literární průvodce českým dvacátým stoletím Kafka, Hašek, Čapek, Škvorecký, Kundera, Havel… pro českého čtenáře to jsou klasická jména, nerozlučně spjatá s tuzemskou kulturou. Nepřemýšlíme nad nimi, nemusíme je objevovat. A to je trochu škoda. Už jen samotná představa, že se s jejich texty a osudy člověk seznamuje v dospělosti, nahodile, nečekaně a dobrodružně, je vzrušující. S Pražským slabikářem polského esejisty a spisovatele Aleksandra Kaczorowského se z této představy stává možnost. Autor nejenže původně polskému publiku představuje to nejlepší i nejabsurdnější z tuzemské literatury, ale také vypráví své zážitky a zkušenosti z vlastního objevování české literatury a kultury. I notoricky známé historky a díla se proto českému čtenáři představují v nečekaném světle, k tuzemským velikánům se dostáváme jakoby poprvé, fascinováni podivným světem umělecké Prahy. Prostě — ten správný slabikář pro dospělé.
dostupné aj ako:
Rozprávkový šlabikár: Snehulienka, 2. vydanie
Jedného dňa sa písmenká rozhodli, že na chvíľu opustia stránky šlabikára a vyberú sa na potulky po rozprávkovej ríši, aby zažili nové dobrodružstvá. A veru ich bolo viac než dosť! Niektoré sa spriatelili so Snehulienkou, iné s tromi prasiatkami, ďalšie sa pridali ku kocúrovi v čižmách a ostatné boli zvedavé na Pinocchia. A nezabudli si pre vás pripraviť plno hravých úloh!