Hľadanie: SS - Hitlerjugend
zobraziť:
SS Hitlerjugend
V této publikaci najdete podrobný přehled mužů, vybavení, organizace a bojů divize Hitlerjugend - jednotky Waffen-SS, kterou tvořili mladí chlapci z organizace Hitlerjugend i prošedivělí veteráni, převelení z divize Leibsatandarte SS. Obsahuje dobové fotografie divize a jejích klíčových postav od jejího vzniku až do konce války, zaznamenává odhodlanost, kterou její příslušníci vyvinuli v bitvách v Normandii, v pasti u Falaise, při ofenzivě v Ardenách a v bojích v Maďarsku. Historicky věrohodný text je doplněn speciálními mapami, které znázorňují tažení a bitvy, jichž se divize Hitlerjugned účastnila.
Vypredané
13,35 €
14,05 €
SS - Hitlerjugend
Podrobný přehled mužů, vybavení, organizace a bojů divize Hit1erjugend - jednotky Waffen-SS, kterou tvořili mladí chlapci z organizace Hit1erjugend a prošedivělí veteráni, převelení z divize Leibstandarte. Kniha obsahuje vzácné fotografie divize a jejích klíčových postav od jejího vzniku až do konce války, včetně hrdinského úsilí, které vyvinula v bitvách v Normandii, v pasti u Falaise, při ofenzivě v Ardenách a v bojích v Maďarsku. Historicky věrohodný text je doplněn speciálními mapami, které znázorňují tažení a bitvy, jichž se divize Hit1erjugend účastnila.
Vypredané
13,35 €
14,05 €
Chystáme sa na strednú školu – matematika – príprava na prijímacie skúšky na SŠ a gymnáziá
Publikácia Chystáme sa na strednú školu – MATEMATIKA je zostavená pre žiakov posledného ročníka základnej školy a zodpovedajúceho ročníka gymnázií s osemročným štúdiom ako príprava na prijímacie skúšky na „veľké“ gymnáziá a stredné školy.
Obsahuje všetky najdôležitejšie poznatky, ktoré sú náplňou matematického vzdelávania na druhom stupni ZŠ v súlade s inovovaným Štátnym vzdelávacím programom. K jednotlivým tematickým celkom ponúka teóriu aj vyriešené úlohy, čím sa stáva významnou oporou pri opakovaní a upevňovaní matematických kompetencií, vedomostí a zručností.
Knižka výborne poslúži aj rodičom, ktorí chcú svojim deťom pomôcť pri opakovaní matematiky, ale už sami zabudli, ako na to.
Pre žiakov posledného ročníka ZŠ
Geografický atlas pre ZŠ a SŠ
Schválený Ministerstvom školstva, zostavený podľa učebných osnov na vyučovanie geografie na základných a stredných školách.
-školský atlas zostavený podľa osnov na vyučovanie geografie na základných a stredných školách
-ucelený pohľad na svetadiely a ich krajiny
-všeobecnogeografické mapy, administratívne mapy, tématické mapy
-informácie v tabuľkách a grafoch
-register geografických názvov
Chystáme sa na strednú školu – slovenčina – príprava na prijímacie skúšky na SŠ a gymnáziá
Publikácia s názvom Chystáme sa na strednú – slovenčina – príprava na prijímacie skúšky na stredné školy a gymnáziá obsahuje množstvo praktických úloh na precvičovanie pravopisu, slovnej zásoby a tvaroslovia pre všetkých žiakov deviateho ročníka, ktorí sa pripravujú na prijímacie skúšky na stredné školy a gymnáziá. Pracovný zošit však môže slúžiť aj žiakom iných ročníkov, ktorí si chcú zopakovať a upevniť učivo.
Testy v závere cvičebnice umožnia žiakom preveriť si nadobudnuté vedomosti.
Správne riešenia úloh sú uvedené na konci publikácie.
Je spracovaná v súlade s inovovaným Štátnym vzdelávacím programom.
Literatúra 1 - Učebnica pre SŠ
Nová učebnica literatúry je prvou zo série pripravovaných učebníc pre stredné školy. Kolektív autorov pod vedením A. Polakovičovej predstavuje novú koncepciu literatúry: odlišnú od doteraz známych koncepcií a na základe praxe aj overenú. V nej sa prelína žánrový a literárnoteoretický princíp s literárnohistorickým prístupom. Prvá časť začína teoretickým úvodom, ktorý pomocou ukážok súčasnej literatúry umožňuje učiteľovi zjednotiť rozdielne úrovne žiakov v prvom ročníku na strednej škole, príp. ju možno využiť ako teoretickú bázu, ku ktorej sa môže žiak kedykoľvek vracať. Nasledujú kapitoly v chronologickom poradí (staroveká literatúra, stredoveká literatúra, humanistická a renesančná literatúra, baroková literatúra, klasicistická literatúra), v ktorých autori stručne predstavia dané obdobie a na základe vybraných typických žánrov uskutočňujú požiadavky ŠVP. Každá kapitola je ukončená testom Preskúšajte sa, ktorý je formulovaný ako súčasné maturity zo slovenského jazyka a literatúry. Učebnica spája s literatúrou aj dejepis, dejiny umenia i náuku o spoločnosti. Žiak si tak vytvára ucelenú predstavu o umení, kultúre, minulosti a literatúre, keď si vedomosti a zručnosti z literatúry od začiatku triedi a dáva do súvisu s inými odbormi.
Učebnica okrem výkladového textu, ktorý dopĺňa bohatý ilustračný materiál, obsahuje aj ukážky vybraných diel a úlohy k nim. Okrem toho v nej nájdete aj rubriky, ktoré dopĺňajú učivo a rozširujú tak všeobecný prehľad žiakov strednej školy. Kvalitatívnou výhodou učebnice je jej snaha aktualizovať historické texty na súčasnú situáciu a dianie. Obsahovo prekonáva požiadavky ŠVP, preto si žiak i učiteľ vyberá. čo z tohto obsahu na hodinách absolvuje. Výsledky úloh nájdete v Zbierke textov a úloh z literatúry 1, ktorá je doplnkovým pracovným zošitom a príručkou literatúry zároveň.
Literatúra pre stredné školy 1:
- je v súlade so Štátnym vzdelávacím programom,
- rešpektuje konštruktivistický princíp vyučovania,
- rešpektuje komunikačno-zážitkový model vyučovania,
- literárnu teóriu používa na postupne sa prehlbujúcu analýzu a interpretáciu textu,
- literárnu históriu používa na spoznanie umeleckého dedičstva, - literárnu kritiku používa na spoznanie iného ako vlastného názoru,
- učebnica aktualizuje texty z minulosti na súčasnosť a dnešného človeka,
- poskytuje dostatok materiálu na vyučovanie literatúry,
- rešpektuje rôzne druhy škôl,
- rešpektuje žiaka, ktorý „nebol na vyučovaní“,
- je prepojená s inými druhmi umenia (film, hudba, architektúra, maliarstvo...).
Dielo je v súlade so ŠVP a odporúčané MŠVV a Š SR.
Mapka literatúry SŠ 1
1. diel jedinečnej a praktickej učebnej pomôcky, ktorú ocení každý študent strednej školy. Obsahuje charakteristiku literárnych období od staroveku až po realizmus a prehľadné zoradenie autorov a ich diel podľa období v rozsahu učiva strednej školy.
Kvalitná laminovaná úprava umožňuje časté používanie bez poškodenia.
Mapku využijú študenti stredných škôl počas celého štúdia a tiež na prípravu na maturitu.
1. diel – starovek, stredovek, humanizmus a renesancia, barok, klasicizmus, osvietenstvo, preromantizmus a romantizmus, realizmus.
Nový Slovenský jazyk pre SŠ 4 – učebnica
Sme schopní primerane komunikovať? Čítame vždy s porozumením? Čítame kriticky masmédiá a vedecký text? Dokážeme správne argumentovať? Postrehneme významové odtienky? Pomáha nám gramatika v presnom vyjadrovaní? Vieme zrozumiteľne prečítať text? Presvedčíme ostatných o svojej pravde? Vieme vytvoriť zrozumiteľný text? Sformulujeme rýchlo primeranú reakciu? Dokážeme ohodnotiť kvalitu textu? Sme schopní si vybrať vhodnú a kvalitnú informáciu? Môže byť reč prameňom nedorozumení?
NOVÝ Slovenský jazyk pre stredné školy je prostriedkom, ako zvládnuť nároky na komunikáciu v 21. storočí:
> uplatňuje nové didaktické prístupy (konštruktivizmus) – riešenie úloh a problémových situácií sa stáva podstatou učenia sa;
> je aktualizovaný na základe súčasných trendov vo vedách o jazyku;
> prináša aktuálne jazykové prejavy z rôznych komunikačných sfér;
> ponúka množstvo podnetných príkladov na pochopenie a praktické využitie jazykového učiva;
> ukazuje praktické uplatnenie rozličných slohových útvarov v bežnom živote;
> prehľadne pristupuje ku konkretizácii obsahových a kompetenčných požiadaviek iŠVP;
> zohľadňuje požiadavky iŠVP, súčasnej maturitnej skúšky, ale aj požiadavky komunikácie spoločnosti v 21. storočí.
Súbor NOVÝ Slovenský jazyk pre stredné školy pre jeden ročník tvorí:
> UČEBNICA
> ZOŠIT PRE ŠTUDENTA
> ZOŠIT PRE UČITEĽA
UČEBNICA
Základný prvok osvedčenej sady kolektívu autorov pod vedením Milady Caltíkovej. Východiskový materiál výučby obsahuje vyvodzovanie jazykového a slohového učiva, prehľad gramatiky a pravopisu, základné slohové útvary, jednoduchú aplikáciu učiva a úlohy na diskusiu a problematizáciu jazyka a komunikácie. Užitočná je aj pre toho, kto nestíhal v škole alebo kto v škole nebol. Zohľadňuje tradíciu vyučovania materinského jazyka a iŠVP, ale prináša aj pohľad na aktuálny stav komunikácie spoločnosti. Kladie dôraz na pragmatiku preberaných jazykových javov. Nabáda na kritické myslenie a schopnosť vyvarovať sa manipulácii, demagógii, rovnako schopnosť rozlišovať odtienky pri percepcii i produkcii komunikátu.
V učebnici žiak nájde opakovanie a prehlbovanie poznatkov zo základnej školy, ale aj hlbšie prenikanie do podstaty javu, aby učivo jazyka nebolo iba mechanickým memorovaním, ale práve
aplikáciou poznatkov v novom kontexte a budovaním schopnosti interpretovať rozličné typy komunikátov. Posilnila sa napr. argumentácia, kofola, tvorivé úlohy, primeranosť použitia (štylistika)
jazykových jednotiek, masmediálna komunikácia, esej, príprava na písomné slohové práce… Nemá ambíciu byť „kompendiálnym“ zhrnutím stredoškolského učiva, ale systémom malých krokov buduje obsah i kompetencie žiaka. Učebnica upozorňuje aj na zložitejšie javy, nejednoznačnosť jazyka, rozličné videnie „pravdy“, aby žiak nepristupoval k jazyku ako schéme, ale ako živému organizmu.
Učebnica poskytuje dostatok materiálu na výber učiteľovi na gymnáziu, strednej odbornej škole, ako aj na konzervatóriu a jej prvoradým cieľom je pripraviť žiaka nielen na maturitu, ale na reálny život a zamestnanie.
Obsahuje prvky:
– karta vyzdvihuje kľúčové pojmy preberanej témy;
– výkladový text slúži na pochopenie preberanej témy; kľúčové slová sú vyznačené;
– rozlišujte „vypichuje“ rôzne problémové javy;
– znaky a výrazové prostriedky podčiarkuje javy typické pre daný slohový útvar;
– viete, že...? upozorňuje na rôzne zaujímavosti;
– schémy a tabuľky sprehľadňujú abstraktné a upozorňujú na problematické javy;
– ukážky reálnych slohových útvarov, živých textov (videá, zvukové nahrávky) i nesúvislých textov slúžia na vyvodenie učiva, motiváciu žiaka; niektoré ukážky majú ambíciu nahrádzať vysvetľovací text; zohľadňujú prierezové témy a rôzne spoločensky aktuálne a problémové kontexty;
– úlohy sa venujú jazyku a komunikácii alebo slohového útvaru a podporujú prácu na rozsiahlejšom projekte, diskusiu, individuálnu i spoločnú prácu;
– riešenia umožňujú overiť si správnosť svojho postupu.
Elektronika I.díl učebnice pro SŠ
Tato učebnice je určena pro 2. ročník středních průmyslových škol, integrovaných středních škol a učilišť a to pro obory kódu začínající číslicí 26.
Kniha je rozdělena do dvanácti kapitol. Součástí první kapitoly je vstupní test, který má prověřit znalosti z prvního ročníku. Ve druhé kapitole jsou probírány základní pojmy z elektroniky, součástky, zdroje a základy elektronických obvodů. Ve třetí kapitole je pojednáno o polovodičích, diodách, usměrňovačích, násobičích a stabilizátorech napětí. Čtvrtá kapitola je věnována zesilovačům, přičemž v jejím úvodě je pojednáno o základní součástce zesilovačů – tranzistorech. Pátá kapitola je zaměřena na operační zesilovače, šestá na vícevrstvové spínací součástky. V sedmé kapitole jsou popsány oscilátory a frekvenční syntezátory, tedy zdroje signálů pro další obvody. Náplní osmé kapitoly jsou modulace a modulátory, námětem deváté kapitoly směšovače. V desáté kapitole je popsán opak modulací – proces demodulace. Jedenáctá kapitola je zaměřena na integrované obvody. Ve dvanácté kapitole jsou pak uvedeny výsledky všech kontrolních testů.
Na sklade 2Ks
15,63 €
16,45 €
Nový Slovenský jazyk pre SŠ 3. roč. – Učebnica
Sme schopní primerane komunikovať? Čítame vždy s porozumením? Čítame kriticky masmédiá a vedecký text? Dokážeme správne argumentovať? Postrehneme
významové odtienky? Pomáha nám gramatika v presnom vyjadrovaní? Vieme zrozumiteľne prečítať text? Presvedčíme ostatných o svojej pravde? Vieme vytvoriť
zrozumiteľný text? Sformulujeme rýchlo primeranú reakciu? Dokážeme ohodnotiť kvalitu textu? Sme schopní si vybrať vhodnú a kvalitnú informáciu? Môže byť reč
prameňom nedorozumení?
NOVÝ Slovenský jazyk pre stredné školy je prostriedkom, ako zvládnuť nároky na komunikáciu v 21. storočí:
1. Uplatňuje nové didaktické prístupy (konštruktivizmus) – riešenie úloh a problémových situácií sa
stáva podstatou učenia sa.
2. Je aktualizovaný na základe súčasných trendov vo vedách o jazyku.
3. Prináša aktuálne jazykové prejavy z rôznych komunikačných sfér.
4. Ponúka množstvo podnetných príkladov na pochopenie a praktické využitie jazykového učiva.
5. Ukazuje praktické uplatnenie rozličných slohových útvarov v bežnom živote.
6. Prehľadne pristupuje ku konkretizácii obsahových a kompetenčných požiadaviek iŠVP.
7. Zohľadňuje požiadavky iŠVP, súčasnej maturitnej skúšky, ale aj požiadavky komunikácie
spoločnosti v 21. storočí.
Súbor NOVÝ Slovenský jazyk pre stredné školy pre jeden ročník tvorí:
A. UČEBNICA
B. ZOŠIT PRE ŠTUDENTA
C. ZOŠIT PRE UČITEĽA
SS Hitlerova černá garda
SS Hitlerova černá garda
• Jednotky SS vznik struktura
• Působení na frontách při bojových akcích
• Zločiny na území okupovaných států
• Využití nacistických jednotek v koncentračních táborech
• Elitářství ve vztahu k armádním složkám
• Jednotlivé divize SS, včetně zahraničních
• Bohatá obrazová dokumentace
Občianska náuka pre SŠ - 1. časť
Prečo občianska náuka?
"Základným posolstvom humanitných a sociálnych vied je, že vďaka nim je človek schopný anticipácie – schopnosti predvídať, ktorá sa neraz vníma ako niečo intuitívne či inštinktívne, ako schopnosť, ktorú buď máme, alebo nemáme. Táto schopnosť je však osvojiteľná a naším cieľom je, aby ste boli schopní predvídať konanie a správanie ľudí, sociálnych skupín a spoločnosti, aby ste toto konanie mohli ovplyvňovať a vystríhať sa pred ním. Anticipácia nie je samoúčelná schopnosť, ale prostriedok s výrazne praktickým i mravným dosahom. Výskumy vied, ako sú psychológia, sociológia, ekonómia, politológia, právna veda a filozofia, nám v tom budú veľmi nápomocné.
Psychológia umožňuje predvídať konanie ľudí v bežných i záťažových situáciách. Sociológiu je potrebné budovať na experimentoch, ktoré umožnia zažiť a dešifrovať správanie sa sociálnych skupín. Právna veda i ekonómia na základe analýzy prípadových štúdií umožňujú odhaľovať kauzálne (príčiny i dôsledky) súvislosti nášho konania. Politológia vytvorí predpoklady predvídať konanie politikov a elít. Filozofia nám nastoľuje otázky, ktoré sme si nikdy predtým nekládli alebo sme nedokázali na ne odpovedať.
Občianska náuka nás bude nútiť reflektovať naše doterajšie konanie a tým dospieť k hlbšiemu sebapoznaniu. Prostredníctvom zážitkového vyučovania bude vytvárať situácie, ktoré umožnia priamo nacvičiť a prežiť okolnosti, s ktorými sa môžete v živote stretnúť: „sprítomní“ problémy, ktoré riešite a ktoré majú dosah na vaše životy. Občianska náuka vám pomôže naformulovať vlastné názory či zaujať postoje a podporí vašu tvorivosť a vynaliezavosť.“ (Štefan Bojnák, autor)
Zošit pre študenta má ambíciu nahradiť klasický zošit a zefektívniť prácu na hodinách i doma: žiak si doň píše poznámky, zisťuje dôvody, prečo sa danú tému učí, vypracúva úlohy, aktívne manipuluje s materiálmi (schémy, texty, grafy, tabuľky, obrázky), opakuje si učivo a na záver sa hodnotí. Zošit sa dá využiť na klasickej hodine, čo však nevylučuje použitie alternatívnych metód.
Každej téme je venovaná jedna dvojstrana, ktorá má pevnú štruktúru:
1. Priestor na poznámky, ktorý využije žiak podľa svojho uváženia (záznam výkladu na hodine, poznámky z prezentácií prístupných on-line, informácie navyše, vlastné pátranie...).
2. Motivácia je venovaná príbehu človeka. V jeho centre je Jozef, priemerný typický obyvateľ Slovenska, osudy ktorého sa budú prepletať celým zošitom a ktorému bude neraz potrebné pomôcť prekonať rôzne situácie. Príbeh má evokovať problém, niekedy provokovať, či „nakopnúť“ žiakov k téme.
3. Úlohy, pomocou ktorých majú žiaci dospieť k poznaniu témy, resp. k získaniu vedomostí, zručností, schopnosti sformulovať vlastné názory či zaujať postoje. Niekedy je možné dopracovať sa k záverom bez toho, aby žiaci mali vysvetlené učivo, niekedy sa vyžaduje istý teoretický vstup.
Mnoho úloh je zameraných na čitateľskú gramotnosť. Žiaci analyzujú texty, grafy, karikatúry, nahrávky, videá. Schopnosť analytického myslenia je predpoklad pre poznanie príčin i dôsledkov, čo je aj cieľom vyučovania občianskej náuky. Zošit podnecuje zážitkové vyučovanie, ktoré umožní priamo nacvičiť a prežiť situácie, s ktorými sa žiak môže v živote stretnúť. To však predpokladá pojmové i metodologické zvládnutie spomenutých vedných disciplín.
Zošit obsahuje aj produkčné úlohy, kde žiaci môžu dať priestor svojej tvorivosti. Nie je nevyhnutné vypracovať všetky úlohy, učiteľ si vyberie tie, ktorými sa dopracuje k naplneniu cieľa.
4. Reflexia v závere obsahuje otázky na zopakovanie. Majú tvoriť reflexiu toho, čo si žiaci zapamätali
a osvojili na danej hodine.
5. Hodnotenie hodiny v samotnom závere môžu využiť žiaci na posúdenie kognitívnej úrovne a pragmatickosti vyučovacej hodiny (Do akej miery považujem poznatky a zručnosti získané na hodine za prínosné? +/–) alebo na vyjadrenie svojej emócie z nej (jednoslovné hodnotenie pocitov z dnešnej hodiny).
6. Informácie navyše majú motivovať žiakov pátrať po ďalších poznatkoch.
Na sklade 2Ks
7,43 €
7,82 €
Waffen-SS 1933–1945
Slavné divize, úspěchy na bojišti, válečné zóny, ideologie a symbolika.
Původně malá jednotka určená k ochraně Adolfa Hitlera se po začátku války rychle rozrůstala a v roce 1942 na frontě bojovalo již několik divizí Waffen-SS, složených z Němců i zahraničních dobrovolníků.
Svých nejslavnějších úspěchů dosáhly na jaře a v létě 1943 – u Charkova elitní esesáci vybojovali poslední velké vítězství na východní frontě, u Kurska zase jako jediní dokázali překonat několik pásem sovětské obrany. Tou dobou už ale měli muži v maskovacích převlečnících a s runami Sieg na výložkách na kontě také řadu masakrů civilistů a další rychle přibývaly...
Prozkoumejte kontroverzní historii Waffen-SS, která zahrnuje příklady dokonale zvládnutého vojenského řemesla i ty nejhorší válečné zločiny spáchané ve jménu nacistické ideologie.
Výstroj a výzbroj
Uniformy, maskovací vzory, ruční zbraně a další vybavení
Kurt „Panzer" Meyer
Muž, který se stal zosobněním agresivní útočné doktríny
Zahraniční dobrovolníci
Co Evropany lákalo do řad Himmlerovy černé armády?
SS Hitlerjugend v Normandii
Fanatický a krvavý odpor proti Spojencům v létě 1944
Nový Slovenský jazyk pre SŠ 1. roč. – Učebnica
NOVÝ Slovenský jazyk pre stredné školy 1 je osvedčená učebnicová sada kolektívu autorov pod vedením Milady Caltíkovej prešla rozsiahlou inováciou:
výkladový text sa aktualizoval na základe súčasných trendov vo vedách o jazyku,
prehodnotil sa výber a forma ukážok jazykových prejavov z rôznych komunikačných oblastí,
zjednodušila a sprehľadnila sa štruktúra učebnice,
zohľadnili sa nové prístupy vo vyučovaní slovenského jazyka,
prispôsobili sa jednotlivé komponenty požiadavkám iŠVP, aktuálnemu stavu komunikácie spoločnosti i súčasnej maturite.
Nový Slovenský jazyk pre SŠ 1. roč. – Učebnica je východiskový materiál výučby, obsahuje vyvodzovanie jazykového a slohového učiva, prehľad gramatiky, základné ukážkové slohové útvary, jednoduchú aplikáciu učiva a úlohy na diskusiu a problematizáciu jazyka a komunikácie. Užitočná je aj pre toho, kto nestíhal v škole alebo kto v škole nebol.
Obsahuje mnoho zaujímavostí, ale hlavným zámerom učebnice je slúžiť ako teoretické i pragmatické pozadie vyučovania. Obsahuje známe prvky:
karta vyzdvihuje kľúčové pojmy preberanej témy
výkladový text slúži na pochopenie alebo doplnenie informácií o preberanej téme; kľúčové pojmy sú vyznačené
rozlišujte rôzne problémové javy
znaky a výrazové prostriedky, ktoré sú typické pre daný slohový útvar
viete, že…? upozorňuje na rôzne zaujímavosti
prehľady, schémy, tabuľky – sprehľadňujú abstraktné a upozorňujú na problematické javy
ukážky reálnych slohových útvarov aj živých textov slúžia na vyvodenie učiva, motiváciu žiaka, nútia zamyslieť sa; pracuje sa aj s nesúvislými textami; niektoré ukážky majú ambíciu nahrádzať vysvetľovací text; ukážky zohľadňujú aj prierezové témy a rôzne spoločensky aktuálne kontexty
úlohy o jazyku a komunikácii, týkajúce sa témy alebo slohového útvaru s riešeniami podporujú prácu na rozsiahlejšom projekte, diskusiu, individuálnu i spoločnú prácu
Titul je odporučený MŠVVaŠ SR.
Zabráno pro SS
Krajina jižně od Prahy, sahající od Sázavy až po Sedlčany, byla v době okupace vybrána, aby se stala výcvikovým prostorem Waffen-SS. Během let 1942–1944 zde vzniklo největší cvičiště, jaké české země poznaly. Kniha poutavým jazykem přibližuje historii jeho zrodu, od prvních návrhů až po využívání příslušníky SS. Jednotlivé kapitoly ukazují, jak nacistické požadavky stále rostly, byla zabírána vesnice za vesnicí a desetitisíce lidí přišly o svůj domov. Místo nich přicházeli muži pocházející z celé Evropy, kteří se měli stát předvojem Velkoněmecké říše…
Na sklade 1Ks
15,80 €
16,63 €
Literatúra 4 - Učebnica pre SŠ
Záverečná časť učebnice literatúry pre stredné školy kolektívu autoriek pod vedením A. Polakovičovej pokračuje v novom prístupe k vyučovaniu literatúry v súlade so ŠVP: odlišnom od doteraz známych koncepcií a na základe praxe autoriek. Prelína sa tu žánrový a literárnoteoretický princíp s literárnohistorickým prístupom. Kapitoly sa venujú literatúre druhej polovice 20. storočia (povojnový sociálny a psychologický realizmus, socialistický realizmus, existencializmus, nový román, absurdná dráma, magický realizmus, fantastika, postmoderna a rôzne podoby revolty voči moci v literatúre), ako aj súčasnej literatúre. Autorky v nich stručne predstavia literárny (umelecký) smer alebo tendenciu a na základe vybraných typických literárnych textov uskutočňujú požiadavky ŠVP. Testy Preskúšajte sa sú formulované ako súčasné externé maturity zo slovenského jazyka a literatúry. Učebnica kontextovo spája s literatúrou aj dejepis, dejiny umenia, učivo jazyka i náuky o spoločnosti, etickej výchovy i mediálnej výchovy. Žiak si tak vytvára ucelenú predstavu o umení, kultúre, minulosti a literatúre, keď si vedomosti a zručnosti z literatúry od začiatku triedi a dáva do súvisu s inými odbormi, bez ktorých by často text nebol interpretovateľný. Učebnica okrem výkladového textu, ktorý dopĺňa ilustračný materiál typický pre dané obdobie, obsahuje aj ukážky vybraných literárnych diel a úlohy k nim. Okrem toho v nej nájdete aj rubriky, ktoré dopĺňajú učivo a rozširujú tak všeobecný prehľad žiakov strednej školy. Kvalitatívnou výhodou učebnice je jej snaha aktualizovať umelecké texty na súčasnú situáciu a dianie, preto aj tradičné i menej známe ukážky diel sú prostredníctvom vhodne formulovaných úloh atraktívne. Obsahovo prekonáva požiadavky ŠVP, preto si žiak i učiteľ vyberá, čo na hodinách absolvuje. Výsledky úloh, prehľadný slovník teórie literatúry, ukážky žiackych prác a ďalšie úryvky a úlohy nájdete v Zbierke textov a úloh z literatúry 4, ktorá je neoddeliteľnou súčasťou tohto učebného kompletu.
Odporúčaná MŠVVaŠ SR.
V súlade so ŠVP.