Hľadanie: Súborné dielo Ivana Krasku 2
zobraziť:
Sün c´: Súborné dielo
Sün c’ (Aristoteles Ďalekého Východu): Súborné dielo
(preklad zo starovekej čínštiny Marina Čarnogurská)
Slovenské sprístupnenie Súborného diela starovekého čínskeho filozofa Sün c’a, považovaného aj za „Aristotela Ďalekého Východu“, prináša čitateľom odhalenie originálneho etického systému, ktorý ponúka poznanie, že sa ľudská civilizácia môže kultúrne i duchovne sformovať a dlhé tisícročia potom aj fungovať prinajmenej rovnako kvalitne ako naša európska civilizácia, a to pomocou úplne iného vierovyznania i vlastnej svetonázorovej chrbtice. Zároveň mnohé Sün c’ove myšlienky, vyslovené ním pred vyše 2 000 rokmi, sú vysoko nadčasové a stále aktuálne aj pre moderného človeka kdekoľvek na svete a môžu nám možno pomôcť vyriešiť aj mnohé naše súčasné spoločenské problémy a ľudské zlyhania. „Veď niet väčšej veľkosti ľudského ducha, než zdokonaliť sa v naozajstného Človeka a niet väčšieho šťastia pre ľudstvo, než vyvíjať sa bez pohrôm!“ – zdôrazňuje nám Sün c’ už v úvode svojho diela.
Súborné dramatické dielo I.
Prvý zväzok súborného diela dramatika Juraja Váha (vl. menom Henricha Herzoga, 1925 – 1976) obsahuje 15 divadelných hier.
Na sklade 3Ks
15,68 €
16,50 €
Súborné dielo I.
Slovenský muzikológ Miroslav Filip (1932-1973) sa vo svojej vedeckej činnosti venoval predovšetkým dvom disciplínam: teórii harmónie a hudobnej akustike. Prvý zväzok Miroslava Filipa sa sústreďuje na práce z oblasti teórie harmónie. Autorovo exaktné myslenie sa tu snúbi s dôvernou znalosťou hudby klasicizmu, z ktorej vyberá viac ako štyristo príkladov na demonštrovanie svojich úvah. 2. vydanie (reprint)
Súborné dramatické dielo I.
Divadelný ústav sa ako prvé vydavateľstvo vracia k pôvodnej Chalupkovej "kocúrkoviáde" z rokov 1830 - 1836.
Chalupkove dramatické texty boli doteraz verejnosti známe len z neskorších vydaní, ktoré sám autor podstatne
prepracoval a upravil. Vydanie obsahuje aj porevolučné komédie a "činohru" Dobrovoľníci, ktorá patrí k prvým odozvám
na revolučné roky 1848/49 v našej dramatickej tvorbe a je doplnené podrobným poznámkovým aparátom a rozsiahlou
štúdiou o európskych súvislostiach Chalupkovej tvorby. Publikácia tak unikátnym spôsobom dopĺňa a miestami i
reviduje doterajšie poznatky a rehabilituje portrét nášho prvého klasického dramatika.
Na sklade 2Ks
15,20 €
16,00 €
Ľudovít Novák Súborné dielo I. (1929 - 1934)
Ľudovít Novák patril a doteraz patrí medzi najvýznamnejších slovenských jazykovedcov všetkých čias, niektorí autori ho považujú dokonca za najväčšieho slovenského jazykovedca. Zohral nielen úlohu zakladateľskej osobnosti slovenskej modernej jazykovedy, ale aj fundátora novodobej vedy na Slovensku a jeho pohnutý život dokonale odrážal nepokojné dediny Slovenska v 20. storočí.Bol zakladateľom slovenskej fenológie i tvorcom kongeniálnych fonologických dejín slovenčiny, vydavateľom skvelých štrukturalistických periodík Linguistica Slovaca, autorom, ktorý zásadne prispel k hlbšiemu poznaniu stredoeurópskeho jazykového zväzu a vedcom , ktorý aj v čase oficiálnej československej ideológie išiel naraz ? proti prúdu" a neohrozene obhajoval samostatnosť slovenského národa. Po dlhom období zaznávania objavil Ľudovíta Štúra ako vinikajúceho jazykovedca , stavajúceho kodifikáciu na synchrónnych princípoch. Pomáhal nielen slovenskej vede postaviť sa na nohy a možno i zbaviť sa komplexov, ale pomáhal aj jednotlivým osobnostiam najmä vtedy, keď sa dostali do existenčných ťažkostí.
Missa in C (Súborné dielo, E:I, 2)
Ján Levoslav Bella komponoval svetskú aj cirkevnú hudbu. Z jeho početných omšových kompozícií pre rôzne obsadenie sa mnohé stratili, preto dnes z tejto tvorby poznáme iba niekoľko diel, ku ktorým sa radí aj vokálno-orchestrálna Omša C dur, latinsky Missa in C pre sóla, zbor, orchester a harmónium/organ. Kompozícia, ktorá pôvodne patrila do série deviatich nedeľných omší, nesie na pramennom materiáli názov Sonntagsmesse in C dur No. 6. Zachovaný pramenný materiál vo forme vokálnych a orchestrálnych partov bolo potrebné vzhľadom na jeho archivovanie v rôznych fondoch a pod rôznymi signatúrami najprv skompletizovať a následne spartovať, čiže vyhotoviť partitúru. V súbornom vydaní v súlade so zhudobneným latinským textom omšového ordinaria dostala omša latinský názov Missa in C a je zaradená do edície ako zväzok E:I, 2. Predkladaný zväzok prináša zároveň jej premiérové vydanie. Napriek tomu, že omša bola pôvodne určená na liturgické účely, jej umelecká a estetická hodnota je nespochybniteľná.
Diablovo dielo
Pre výstavbu novej stanice kodanského metra na námestí Norrebros Runddel musia zo severnej časti cintorína Assistens presťahovať viac ako tisícku kostier. Vyvolá to silný odpor verejnosti, pretože podľa mnohých ľudí sa tým naruší pokoj zosnulých. Na zastavenie výstavby metra to však nestačí. Odstraňovanie hrobov vedie súdna antropologička Josefine Jespersenová, ktorej úlohou je zároveň analyzovať kostrový materiál v rámci vedeckého projektu, skôr než sa ľudské pozostatky uložia naspäť do zeme. Jej kolegyňa archeologička Rita Magnussenová sa jedného večera stane obeťou brutálnej vraždy. Vrah ju hodí do otvoreného hrobu a do lebky jej vyreže kríž. Neskôr sa v centre Kodane nájde na ulici ďalšia zavraždená žena s vyrezaným krížom na tele.
Všetko nasvedčuje tomu, že po slobode behá satanistický vrah. Policajný vyšetrovateľ Alexander Damgaard sa preto rozhodne navštíviť exorcistu, vysokopostaveného katolíckeho kňaza. Ten je presvedčený, že zaúradoval sám diabol a že to nepochybne súvisí so sťahovaním ľudských pozostatkov z cintorína Assistens. Znesvätenie hrobov podľa neho otvorilo brány zlu.
Z dánskeho originálu Dj?venels v?rk (Lindhardt og Ringhof Forlag, Kobenhavn 2017) preložila Ľubomíra Kuzmová.
dostupné aj ako:
Spisovatelia: Život a dielo
„Zámerom spisovateľa je zachrániť civilizáciu pred zničením.“
Albert Camus
William Shakespeare a Jane Austenová, Haruki Murakami či Toni Morrisonová. Spisovatelia, ktorí literatúru formovali, aj súčasní autori, ktorí otvárajú nové obzory. Kniha Spisovatelia, život a dielo skúma životnú púť a tvorbu viac než stovky velikánov literárneho umenia. Každého prozaika, dramatika a básnika spoznáte cez portréty, miesta, kde žili a tvorili, aj ukážky originálnych rukopisov.
Súborné dramatické dielo III.
Tretí a posledný zväzok rozsiahleho vydavatelského projektu editora Jána Sládecka Ivan Stodola: Súborné
dramatické dielo je zložený z niekolkých blokov: Popri dalších divadelných hrách ci iných variantoch materiálov už
uverejnených v predchádzajúcich dieloch tu nájdeme aj Stodolove texty publicistické ci rozhovory s dramatikom z
rôznych období jeho života. Významnou castou zväzku je obsiahla štúdia z pera popredného slovenského teatrológa
prof. Júliusa Pašteku, ktorá erudovane aj citatelsky prítažlivo komentuje osobnost MUDr. Ivana Stodolu nielen ako
dramatika, ale aj ako popredného slovenského lekára,a hlavne charakterného, statocného cloveka, ktorého bytostný
humanizmus nezlomili ani roky strávené v komunistickom väzení 50-tych rokov.
Vnútorný hrad. Súborné dielo: 3.zväzok
Vnútorný hrad je vrcholným dielom sv. Terézie od Ježiša (Avilskej). Venovala ho najmä svojim sestrám, bosým karmelitánkam, ale môže osožiť všetkým veriacim. Cestu k čoraz hlbšiemu vzťahu k Bohu prirovnáva k putovaniu príbytkami duše, ktorú opisuje ako nádherný drahokam – až do jej stredu, kde sídli Najsvätejšia Trojica.
Boh pozýva každého, ale nie všetci ochotne odpovedajú.
Tí, ktorí sa úprimne rozhodnú pravidelne praktizovať vnútornú modlitbu, rozjímať nad Božím slovom, pristupovať k sviatostiam a pomáhať blížnym, dozrievajú ako ľudia i kresťania, menia svoj život a začínajú si uvedomovať, ako veľmi po nich nebeský Otec túži.
“Keď som dnes úpenlivo prosila nášho Pána, aby hovoril cezo mňa, pretože ja som neprichádzala na nič, čo by som mohla povedať, ani ako začať plniť túto úlohu, ktorú mi zadala poslušnosť, ponúklo sa mi ako východisko to, čo teraz poviem: a to je uvažovať o našej duši ako o hrade, ktorý je celý z jediného diamantu alebo veľmi číreho krištáľu a v ktorom je veľa komnát, tak ako v nebi je veľa príbytkov.
Predstavme si teda, že tento hrad má veľa príbytkov – ako som už povedala -, jedny hore, druhé dolu, ďalšie uprostred všetkých je ten najhlavnejší, v ktorom sa odohrávajú tie najtajnejšie veci medzi Bohom a dušou.”
Súborné dielo II.
Pri čítaní II. zväzku Súborného diela Stanislava Vrbku sa pred čitateľom objaví bohaté spektrum kritikovych tematických okruhov. Za touto vypätou aktivitou stojí autorova osobná vášeň pre divadlo. Prijmite pozvanie na cestu... "Všetko je tu cestou preskúšavajúceho a načúvajúceho odpovedania. Na ceste vždy číha nebezpečenstvo, že sa stane bludnou. Chôdza po takýchto cestách vyžaduje cvik. Zácvik je remeslo. Vydržte na ceste aj v skutočnej núdzi a vytrvalo sa učte, aj za cenu poblúdenia, remeslu myslenia." (Martin Heidegger: Nachwort. Ein Brief an einen jungen Studenten, 1950).
Súborné dramatické dielo I.
V nadväznosti na projekt súborného dramatického diela Júliusa Barča-Ivana, ktorý sa stretol s veľkým ohlasom nielen u odbornej verejnosti, ale aj u širokého spektra čitateľov, vydal Divadelný ústav obdobnú publikáciu z pera Ivana Stodolu. Ide o náročný projekt, ktorý zahŕňa 35 hier, vrátane filmového scenára, bábkovej hry a televízneho scenára, pričom prinesie aj doteraz neznáme Stodolove tituly, ako aj pôvodné, necenzurované texty, ako boli publikované v období prvej Československej republiky. Kniha obsahuje aj podrobnú štúdiu z pera profesora Júliusa Pašteku, ktorý je zároveň editorom publikácie a prináša aj ďalšie cenné materiály, rozhovory, články autora, súpisy a mnohé iné.
Prašina: Kriedový panáčik, súborné vydanie
Prašina je späť! Zmenená, s novými hrdinami a v komikse, no stále je to ona. Sedem samostatných komiksových zošitov autorskej dvojice Vojtěch Matocha a Karel Osoha vychádza ako knižné súborné vydanie v slovenčine.
Príbeh sa v komiksoch posúva ďalej, v komiksovej Prašine už nestretneme Jirku ani En. Elektrina funguje, Prašina je však stále tajomným miestom, v ktorom to pod povrchom vrie. Keď sa do nej prisťahuje nesmelý Vašek, aby tu našiel domov, narazí na tajomného podpaľača. Vyšetrovanie záhadného prípadu sa vydáva nečakaným smerom. Čo znamená čudný symbol a ako súvisí s požiarmi?
Umelci: život a dielo
„Každý dobrý maliar maľuje to, čím je.“
JACKSON POLLOCK
Kniha Umelci, život a dielo je úchvatnou oslavou viac než osemdesiatich umelcov od ranej renesancie až po súčasnosť. Mapuje fascinujúce životné príbehy, lásky a tvorivé úsilie maliarov, ktorých diela obdivujeme už celé storočia. Majstrovské ťahy štetcom približujú reprodukcie umeleckých diel a historické súvislosti objasňujú prehľadné časové osi tvorby jednotlivých autorov.
Môj život a dielo
Henry Ford, zakladateľ jednej z najúspešnejších automobilových značiek na svete Ford Motor Company svoju životopisnú knihu Môj život a dielo uverejnil už v roku 1922, teda rovných 5 rokov pred ukončením výroby legendárneho Modelu T. Viac ako spomienky na svoj život v nej však zhrnul svoje videnie automobilovej výroby na úsvite motoristickej éry. Pri jej písaní mu pomáhal Samuel Crowther.
Ford sa vo svojich ohliadnutiach do minulosti zamýšľa nad akousi filozofiou modernej priemyselnej výroby, poslaním (nielen) automobilového výrobcu a vôbec priemyselníka.
Jeho inovátorský postoj vychádzal zo štyroch hlavných princípov, ktorých sa pridržiaval po celý život: 1. Nebáť sa budúcnosti 2. Nevšímať si konkurenciu 3. Uprednostňovať služby pred ziskom 4. Výrobu chápať ako proces férového nakupovania materiálov a ich pretváranie na spotrebný tovar, ktorý sa má následne distribuovať zákazníkom.
Fordove novátorské postupy sa stali predmetom abecedy každého manažéra v prvej polovici 20. storočia, no ani dnes, v predvečer 100. výročia od ich vyjdenia, nestrácajú na originalite a miestami na aktuálnosti. Ford sa totiž ukázal ako nefalšovaný vizionár, obdivuhodný stratég a prezieravý človek, a to i napriek chabému vzdelaniu. Málokto vie, že súčasný päťdňový pracovný týždeň zaviedol práve Henry Ford spolu so zníženým pracovným časom, nehovoriac o rôznych iných sociálnych vymoženostiach pre vlastných pracovníkov, zavedení montážnej linky či metodiky JIT (Just-in-Time).
Henry Martin Ford (1863 1947) patril k priekopníkom automobilového priemyslu. Stál a najväčšou mierou sa podieľal na ranej motorizácii Spojených štátov amerických. Zavedením pásovej výroby zrevolucionizoval poňatie automobilovej výroby. Jeho progresívne myslenie v oblasti výroby sa prejavilo aj zavádzaním prevratných sociálnych programov pre vlastných zamestnancov, ktorých zároveň podnecoval k inovatívnosti. Ako syn farmárov sa odmietol podvoliť osudu farmára a radšej ako šestnásťročný opustil domov. Vyučil sa na zámočníka. Najskôr pracoval v známej americkej firme Westinghouse, neskôr sa vypracoval na hlavného inžiniera vo firme slávneho amerického vynálezcu Thomasa Alvu Edisona. Fordovým najväčším snom však bolo skonštruovať lacný automobil, ktorý si bude môcť dovoliť každá priemerná americká rodina. Za týmto účelom založil spoločnosť Ford Motor Company. Na začiatku 20. storočia uzrel svetlo sveta legendárny Model T, ktorý sa predával za menej než 1 000 dolárov. Za necelých 20 rokov jeho výroby z montážnej linky zišlo viac než 15 miliónov kusov. Ford sa postupne stal lídrom na americkom automobilovom trhu s podielom prevyšujúcim 50 %. S nástupom fašizmu však Ford prejavil aj svoju kontroverznú tvár. Ako neústupný antisemita podporoval Hitlera v jeho ceste k európskej hegemónii. Zo ziskov z nemeckej filiálky dokonca financoval NSDAP. Po vstupe USA do druhej svetovej vojny však od podpory Hitlera upustil, a naopak, významnou mierou sa podieľal na výrobe bombardérov pre americkú armádu. Po jeho smrti spoločnosť Ford Motor Company prevzal jeho vnuk Henry II.
Dielo X
Desiaty zväzok edície DIELO MILANA RÚFUSA obsahuje úvahy, eseje, príhovory, nekrológy, recenzie a články M. Rúfusa z rokov 1953 – 1979, publikované v knihách Človek, čas a tvorba (1968), Štyri epištoly k ľuďom (1969), O literatúre (1974) a v príležitostných tlačiach. Autor básnických kníh Až dozrieme, Zvony, Stôl chudobných a kníh pre deti Kniha rozprávok, Sobotné večery sa tu v polemických i filozoficky ladených textoch prejavil tiež ako významný esejista, ktorý vnášal do celospoločenského diskurzu závažné témy mravnosti, humanizmu a kresťanského postoja k rozporuplnému vývinu slovenskej spoločnosti, najmä v oblasti kultúry a tvorby ľudských hodnôt.
Dielo XI
Jedenásty zväzok edície DIELO MILANA RÚFUSA obsahuje úvahy, eseje, príhovory, nekrológy, recenzie a články M. Rúfusa z rokov 1981 – 2008, publikované v knihách Epištoly staré a nové (1996), Život básne a báseň života (2002) a v priležitostnych tlačiach. Básnik „veľkého mravného i umeleckého výtlaku“, v tom čase najväčšia osobnosť v slovenskej literatúre, sa tu zamýšľa nad tvorbou svojich generačných druhov (výtvarníkov, spisovateľov, literárnych vedcov), dáva priestor spomienkam na detstvo, mladosť a priateľstvo s básnikmi a maliarmi, lúči sa s inými, najmä staršími kolegami, dvíha varovný prst v období gorbačovovskej perestrojky a v čase po „nežnej revolúcii“, nadväzuje na diaľku kontakt s básnikmi celého sveta.
Život s láskou Ivana a Karel Gottovi
"Nejbáječnější manžel a otec mých dvou dcer, jakého jsem si mohla přát."
Kdyby žil Johann Wolfgang Goethe, řekl by, že ti dva - mladá dáma Ivana a Karel, jakýsi šlechtic hudby - jsou spřízněni volbou, jak ostatně zní titul jednoho klasikova románu. A na geniálním umělci by ocenil schopnost se v pozdnějším věku tak vážně a navždy zamilovat, což je zřejmým znakem duševního mládí.
Úvodní citace manželky Ivany jen potvrzuje, že její muž zdaleka nebyl a není "pouze" zpěvákem s jedinečným tenorem, jaký tady nebude nejméně jedno století, jak se vyjádřil skladatel mnoha hitů Karel Svoboda, ale také dobrým člověkem, jakýmsi obyčejným bohem chodícím - jako my - po Zemi. Byl a nadále zůstává v našich myslích člověkem laskavým, pokorným, empatickým a skromným. Nad nikoho se nepovyšoval, rád se setkával s fanynkami a fanoušky, dlouze s nimi rozprávěl. I v tomto nazírání je umělcem ojedinělým. Základ jeho hodnot nacházíme v dětství, jak sám potvrzuje.
"Důležitý okamžik pro mě je mé narození. Tam to všechno vzniklo. Za ten den bych chtěl poděkovat svým prvním producentům, rodičům. Pak už ta dráha spočívala v inspiracích světa kolem. Přitom jsem chtěl být původně mašinfírou a vézt parní lokomotivu, pak jsem chtěl být malířem."
A koho si zvolil za životní lásku "věčný kluk" z Plzně, anebo jaká bytost se jím nechala okouzlit, aby si ho rovněž vybrala? "Holka" z Opavy, ale velice neobyčejná.
Dívka, která se odvážně vydala do světa, aby více pochopila život a svět. Později mladá žena, avšak dospělá i moudrá, která také vystudovala. A hlavně Karlova láska, která vyvoleného milovala a miluje. Velkému muži dokázala dát úžasnou rodinu, v níž už pomalu nedoufal.
"Ty jsi pro mě ta pravá a já tvůj muž," jak Karel Ivaně a celému světu zpíval...
Kniha, jejíž první verze vyšla pod názvem Manželství století již v roce 2008, vidí spojení Karla Gotta, muže velice interesantního, opravdového gentlemana, člověka pracovitého a zásadového a veskrze slušného, a jeho životní partnerky Ivany jako velice souladné, vyjádřeno nadsázkou, jako krásný zázrak, jehož podstatou jsou láska, úcta a důvěra, nádherný vztah k dětem a víra v rodinu. Tedy hodnoty trvalé, nepomíjivé, a přiznejme si, dnes velice vzácné. A jak by vzájemný vztah Ivany a Karla, nejdříve dvou úplně cizích lidí, které spojil osud, - vyjádřil možná Paolo Coelho, klasik novodobý, který nás knihou bude provázet?
"Miluji Tě, protože celý Vesmír se spojil, abych došel až k Tobě."
Carl Rogers - Život a dielo
Život a dielo jedného z najvplyvnejších amerických psychológov. Stále inšpiruje ľudí zaujímajúcich sa o človeka a špeciálne ľudí v pomáhajúcich profesiách, v oblasti poradenstva, psychoterapie, pedagogiky, zdravotnej a sociálnej starostlivosti, ale aj manažmentu a riešenia konfliktov.