Hľadanie: Súčasné trendy podnikateľskej etiky. Od teórie k praxi
zobraziť:
Súčasné trendy podnikateľskej etiky
Podnikateľská etika nadobúda v dnešnom svete oveľa väčší význam, ako tomu bolo v minulosti. Pochopenie jej podstaty či významu dlhodobého rozvoja však stále nie je jednoduché. Problémy často vytvára používanie základných termínov a pojmov, bez pochopenia ktorých nemožno uskutočňovať ucelený a kvalifikovaný etický vzostup a rozmach organizácie. Manažéri v praxi riešia denne veľké množstvo vecných i komunikačných problémov a je pochopiteľné, že nedokážu venovať pozornosť vyjasňovaniu obsahu pojmov a významu výrazov, ktorými disponuje aj prax a teória v ekonomickej sfére vrátane oblasti podnikateľskej etiky. Túto situáciu sťažuje v ekonomickej teórii i praxi obľúbené používanie rôznych alegórií, metafor, epitetónov, jazykových klišé, ale aj modelov či rozmanitých schém, ktoré pôsobia vábivo a „odľahčene“. Ich používanie však často spôsobuje zľahčovanie teoretického problému a zmätok v praktickom riešení. Táto kniha umožní niektoré nejednoznačnosti odstrániť a pochopiť podstatu etického rozvoja organizácie a spôsoby jeho aplikácie do praxe.
Objasneniu pojmov nevyhnutných na porozumenie procesu aplikácie podnikateľskej etiky do reálneho života organizácie sa venujeme v prvej časti knihy. Zároveň prinášame vysvetlenie, aký je vzťah medzi týmito pojmami a ktoré z nich sú teoreticky fundamentálne a primárne. Druhá časť knihy sa zameriava na systémové včleňovanie etiky a podnikateľskej etiky do činnosti organizácie, s čím majú organizácie na Slovensku malé skúsenosti. Aj keď sa prvé etické kódexy začali v podnikoch uplatňovať už v 90. rokoch minulého storočia, zavádzanie etiky ako systémovej inovácie stále zaostáva.
Financie podnikateľskej sféry
Autori tejto vysokoškolskej učebnice sú toho názoru, že je opodstatnené a potrebné analyzovať vplyv faktorov ovplyvňujúcich aplikáciu poznatkov príslušných okruhov financií podnikov. Napriek mnohorakosti a jedinečnosti prístupov k riešeniu finančných úloh v jednotlivých podnikoch je na druhej strane možné nájsť i isté podstatné črty či spoločné postupy platné pre všetky podniky.
Ďalej vychádzajú z toho, že sa nestačí zaoberať iba teóriou, politikou a praxou financií podnikov, ale aj financiami podnikateľskej sféry, ich teóriou, politikou a praxou, a teda finančnými rozhodnutiami všetkých foriem organizácie podnikania (jednotlivcov, podnikateľských jednotiek obchodných spoločností, bánk, družstiev, združení podnikov a ich vnútropodnikových jednotiek).
Zámerom tejto vysokoškolskej učebnice je snaha o analýzu faktorov ovplyvňujúcich finančnú politiku podnikov a zhrnutie poznatkov všeobecne platných vo vybraných zložkách financií podnikateľskej sféry. Kritériom pri voľbe jednotlivých zložiek bola aktuálnosť problémov, ktoré existujú v riadení podnikov podnikateľskej sféry na Slovensku. Zaradené boli preto kapitoly zaoberajúce sa zdrojmi financovania podnikateľskej sféry, alokáciou získaných zdrojov do obežných aktív, do vecného a finančného investovania, finančnou analýzou a finančným plánovaním.
Dôležitou súčasťou jednotlivých kapitol je charakteristika aktuálneho stavu vo vybraných zložkách financií podnikateľskej sféry prostredníctvom konkrétnych kvantitatívnych údajov.
Na sklade 1Ks
12,92 €
13,60 €
Súčasné trendy v ekonomickej žurnalistike: diskurzná analýza
Témou monografie Súčasné trendy v ekonomickej žurnalistike: diskurzná analýza je porovnanie situácie v uvedenej výskumnej oblasti na Slovensku a v anglosaských krajinách. Prevažne kvalitatívna analýza odborného ekonomického diskurzu sa vykonáva pomocou interdisciplinárnej metódy, ktorou je špecifická textová analýzy navrhnutá Normanom Faircloughom. Výskumný materiál pochádza z ekonomicky orientovaných periodík (Trend, Hospodárske noviny, The Economist, Financial Times).
Aktuálne prístupy tvorby podnikateľskej stratégie v kontexte udržateľného rozvoja podniku
Aktuálne prístupy tvorby podnikateľskej stratégie v kontexte udržateľného rozvoja podniku
Top trendy v bývaní/bydlení 2016
Každý rok magazín Ttb Top trendy v bývaní dekóduje novú dobu, definuje trendy a vnáša medzi čitateľov novú energiu. Rovnaké je to aj v sezóne 2016, v ktorej sme, inšpirovaní svetovými výstavami dizajnu, tému vydania zhrnuli do pojmu „Novodobý luxus“. Na cenné a vzácne sa dá pozerať z rôznych uhlov. V oblasti dizajnu možno hovoriť o všadeprítomnom trende metalických prvkov a povrchov. Keby sme chceli ísť hlbšie k postate, k umeniu spracovania, tu so sebou luxus nesie brilantnosť dokonalo zvládnutého remesla. Moderný človek má však rôzne potreby, zamyslite sa s magazínom TTB, čo má dnes pre nás skutočnú hodnotu.
Rozvojové trendy sociálnej práce
Publikace představující dějiny sociální práce a její rozvojové trendy. Tato odborná kniha reaguje na změny, ke kterým v posledních letech dochází v lidské společnosti. Procesy globalizace, zkracování vzdáleností, rostoucího množství informací a rychlosti, s jakou se šíří, zvyšujícího se tlaku na jedince, stárnutí populace vyspělých zemí, měnících se požadavků na vzdělání, ale také rostoucí význam populismu a demagogie, to vše jsou výzvy, kterým musí naše společnost čelit. Zároveň tyto trendy otevírají prostor pro rozvoj sociální práce jako profese i vědy, jejímž cílem je sociální soudržnost. Profese a vědy, která se opírá o principy sociální spravedlnosti, lidských práv, společné odpovědnosti a respektování rozmanitostí. Tato učebnice je určena studentům bakalářských a navazujících magisterských studijních programů z oblasti sociální politiky a sociální práce, ale také široké odborné i laické veřejnosti, která není lhostejná k vývoji naší společnosti.
Marketing Nástroje, stratégie, ľudia a trendy
Vysokoškolská učebnica prináša nový pohľad na moderný marketing 21. storočia. Pútavým spôsobom vysvetľuje jeho súčasnú podobu, princípy, nástroje a procesy. Čitateľom načrtáva budúcnosť marketingu ako podnikovej filozofie a koncepcie riadenia a podnikania. Ambíciou autorov je, aby vyvrátili niektoré mýty, ktoré marketing sprevádzajú v slovenských podmienkach od jeho začiatkov.Učebnica zdôrazňuje posuny, ktoré v marketingu nastali začiatkom 21. storočia, a takisto novú výzvu pre firmy, ktorou je tvorba a dodanie hodnoty pre zákazníka. Učebnica je prehľadne rozdelená do ôsmich častí, v ktorých prezentuje nový pohľad na produkt ako najdôležitejší marketingový nástroj v podmienkach lineárnej, ale aj cirkulárnej ekonomiky. Takisto sa venuje tvorbe cien a cenovým stratégiám a popri zaužívaných prvkoch distribučných systémov opisuje aj ich nové prvky, ktoré firmy zavádzajú v rámci svojich distribučných systémov. Podrobne rozoberá tradičné aj moderné formy marketingovej komunikácie a zameriava sa na trhové správanie nielen spotrebiteľov, ale tiež firiem, pričom vychádza z trendov biznis marketingu. Zdôrazňuje význam marketingových aktivít aj vnútri firmy a úlohu ľudí, určených na marketingový výkon.Je určená predovšetkým študentom Ekonomickej univerzity v Bratislave, ale aj iných univerzít a vysokých škôl, pričom dôležité informácie si v nej nájdu aj všetci záujemcovia o marketing a činnosti spojené s ním.
Vousáči - péče, střihy, trendy
Kniha Vousáči. Péče, střihy, trendy je praktická príručka pre mužov, ktorí chcú vyzerať čo najlepšie. Kniha čerpá z autorových bohatých kultúrnych skúseností, ktoré získal pri svojich cestách po svete a obšírnom štúdiu historických prameňov – ponúka úžasné postrehy získané od najuznávanejších holičov na svete, kúpeľníckych umelcov, vyznávačov (bradatého) štýlu a majstrov holičského remesla. Rokmi overené postupy zdokonalil Kapitán Fawcett modernými metódami a pridáva k nim zrozumiteľné návody. Text prešpikovaný vtipnými postrehmi a podnetnými historickými i literárnymi citátmi dopĺňa mnoho úžasných fotografií. Štýlová publikácia Vousáči do detailu preskúmava všetky aspekty výzoru moderného muža a zamýšľa sa nad tým, čo znamená byť džentlmenom v 21. storočí.
Inovácie a trendy v M&A
"M&A transakciám sa na Slovensku venuje mnoho právnikov, finančníkov a daňových poradcov, ktorí sa svoje remeslo pri neexistencii odbornej literatúry v tejto oblasti zväčša učili za pochodu od skúsenejších kolegov. Veľmi sa teším, že v priebehu dvoch rokov vychádza už druhá kniha, ktorá má ambíciu túto medzeru vyplniť. Kolektív vynikajúcich a skúsených autorov pod vedením Viliama Myšičku urobil skvelý kus práce a teším sa, že veľmi praktickým spôsobom nasvietili špecifické oblasti M&A transakcií ako sú akvizičné financovanie, warranty & indemnity insurance, transakcie so štátom, valuácie, osobné údaje a duševné vlastníctvo, arbitráž a moderné technológie."
JUDr. Juraj Gyárfáš, LL.M.
Kolektiv autorů
Karol Balco, Zoran Draškovič, Michal Hrušovský, Miroslav Kapinaj, Peter Kováč, Lukáš Královič, Marc Leubner, Tomáš Melišek, Lukáš Augustín Mrázik, Boris Stancl, Stanislav Šumský, Miroslav Talian, Martin Vojtko
Management - Základy, přístupy, soudobé trendy
Nová monografie autorského kolektivu pod vedením prof. Jaromíra Vebera, předního českého odborníka na obor managementu a vysokoškolského pedagoga, představuje upgrade původní učebnice managementu, jíž bylo prodáno více než deset tisíc výtisků. Toto nové vydání kopíruje do značné míry původní koncepci a obsah, tj. profil manažera, manažerské funkce (rozhodování, plánování, implementaci, kontrolu, organizování), manažerské přístupy, jako jsou strategický, projektový a procesní management, řízení vztahů se zákazníky, management znalostí, management změny, problematiku inovací apod. Výrazně aktualizovány jsou části pasáže zaměřené na manažerské úsilí při posilování výkonnosti a prosperity firmy a problematika krizového řízení. Nově je zařazena kapitola pojednávají o reflexi soudobých společensko-ekonomických trendů, jakojsou globalizace, digitalizace či udržitelný rozvoj v managementu. Opomenuta není ani vysoce aktuální otázka ekologie v managementu. I toto nové vydání je určeno jednak studentům vysokých škol a pro potřeby dalších manažerskýchvýcvikových m programů, jako jsou kurzy MBA, jednak širokému spektru vedoucích pracovníků v různých sférách, ať podnikatelských, neziskových či veřejných institucí.
Na sklade 1Ks
24,11 €
25,38 €
Barvy, trendy, interiéry
Díky této knížce budete vědět, jak barvy v interiéru používat a jak je kombinovat, abyste dosáhli požadovaného účinku.
Autorka, která je zkušenou a uznávanou designérkou, vám představí jednotlivé odstíny a barevné kombinace a jejich praktické využití. Budete se moci inspirovat na řadě fotografií a doporučených barevných paletách v kombinaci s materiály. Seznámíte se také s interiérovými trendy a trendovými barvami z celého světa, a to v souvislostech a chronologicky od roku 2015 až do současnosti. Zajímavou částí knihy je zachycení vývoje a shrnutí interiérových trendů ze světových veletrhů od Milána po Frankufurt nad Mohanem, což dělá knihu unikátní.
Publikace je určena běžným uživatelům, kteří si právě zařizují své bydlení nebo ho rádi dekorují. Vhodná je také pro designéry a studenty, protože přehledně ukazuje vývoj v oblasti bydlení za několik let. Velmi užitečná je také pro české výrobní společnosti, které svým sortimentem chtějí trendy následovat.
Top Trendy v obrábaní VII
Publikácia TOP TRENDY v obrábaní s poradovým číslom VII, nadväzuje na úspešnú sériu tematicky orientovanú na primárnu a najdôležitejšiu oblasť strojárskych technológií – obrábanie. Predstavuje to najlepšie z náradia, nástrojov a technológií, čo v ostatných dvoch rokoch prišlo na trh a do výrobnej praxe. Publikácia je určená výrobným manažérom, technológom či operátorom. Svoje miesto si nájde aj medzi študentmi stredných odborných škôl a technických univerzít, zameraných na strojárske technológie.
Nové trendy v leadershipu
Cílem knihy je představit základní přístupy v leadershipu a v šesti studiích vybraných konceptů poukázat na specifika leadershipu uplatňovaného v českých podmínkách a představit trendy leadershipu, které jsou aktuální v globálních podmínkách. Leadership je v současnosti vymezován jako proces ovlivňování druhých za účelem dosažení společných cílů. Ovlivňovat druhé ve smyslu dosažení organizačních cílů však již nestačí. K tomu je zapotřebí kompetentních lídrů, kteří jsou schopni motivovat své spolupracovníky.
Top Trendy v obrábaní VIII. časť
Osmy diel plynulo nadväzuje na všetky predchádzajúce vydania. Pokým siedmy bol venovaný trendom v náradí a v nástrojoch, ôsmy diel približuje zmeny, ktorými v ostatných rokoch prešli obrábacie a tvárniace stroje. Súčasne je v tejto časti venovaný priestor i ďalším technológiám, bez ktorých by mikrometricky presné obrábanie kovov nebolo možné. Osme pokračovanie sa vriacia aj k inováciám v presných nástrojoch.
Trendy soudobé oftalmologie, sv. 9
Devátý svazek publikační řady postgraduálních textů Trendy soudobé oftalmologie přináší informace o nových poznatcích z mnoha oblastí očního lékařství, které jsou jen málo dostupné v běžné literatuře a jsou předmětem zájmu jak lékařů, tak i jejich pacientů. Oftalmologové zde najdou odpovědi na problémy, s nimiž se setkávají ve své praxi, a jistě ocení jejich zpracování našimi předními odborníky, kteří se danou problematikou dlouhodobě zabývají.
Môj salón krásy – TRENDY ÚČESY
Staň sa módnou kaderníčkou a navrhni tie najúžasnejšie účesy! Kombinuj strihy, farby, melíry či ozdoby a nájdi štýl, ktorý bude naozaj dokonalý a cool! Tvoj salón krásy sa práve otvára, tak pozvi svoje kamošky a riadne to tam roztočte...