Hľadanie: Ružomberok
zobraziť:
Čarovný Ružomberok a okolie
Pozývame vás do tajomstva v podobe nádherného objavovania dolného Liptova, ako ho ešte nikdy predtým nevideli. Predstavujeme vám knihu "Čarovný Ružomberok a okolie", jedinečnú zbierku nezabudnuteľných záberov tohto očarujúceho regiónu.
Začína sa ako prebudenie prírody na jar, prechádza zrelými lánmi polí v lete, pokračuje pestrými farbami jesene a končí pokojnou krásou zimy. Táto kniha je cestou ročnými obdobiami, kde každý mesiac prináša novú scenériu, novú atmosféru, nový príbeh.
Za objektívom stáli miestni fotografi, ktorí svoje domovské prostredie poznajú ako vlastnú dlaň. Vďaka tomu dokázali zachytiť nielen dobre známe miesta ako Veľký Choč, Prosiecku a Kvačiansku dolinu, Vlkolínec, Liptovskú maru alebo Malinô brdo, ale aj skryté poklady ostatných okolitých obcí a vôbec celého regiónu dolného Liptova.
"Čarovný Ružomberok a okolie" je knihou, ktorá vás prenesie do sveta, kde sa spája krásna príroda, historické dedičstvo a miestne tradície. Jej strany sú plné kúziel, ktoré vám umožnia cítiť, vidieť a objavovať dolný Liptov s novými, sviežimi očami.
5 hlavných výhod produktu "Čarovný Ružomberok a okolie":
1. Autentické zobrazenie dolného Liptova očami miestnych fotografov na takmer 200 stranách
2. Výnimočná zbierka fotografií zachytávajúca jedinečnú atmosféru a zmeny ročných období
3. Zahrňuje známe aj menej známe miesta celého regiónu
4. Ideálny darček pre milovníkov prírody, fotografií a dolného Liptova
5. Príležitosť cestovať a objavovať dolný Liptov z pohodlia vášho domova.
Na sklade 3Ks
23,70 €
24,95 €
Ružomberok a okolie z neba
Ružomberok je metropolou jedného z najkrajších a najnavštevovanejších regiónov Slovenska, dolného Liptova. Z troch strán ho lemuje veniec majestátnych vrchov Veľkej Fatry, Nízkych Tatier a Chočských vrchov, ktorý mení svoje farby podľa ročných období. Štvrtá strana, odkiaľ priteká strieborný Váh, nám ponúka scenériu ešte impozantnejších končiarov Západných a Vysokých Tatier. Zriadenie dvoch národných parkov Veľká Fatra a Nízke Tatry podčiarkuje vzácnosť a význam tohto územia pre našu krajinu. Dolný Liptov je krásny a zaujímavý v každom ročnom období a poskytuje bohaté možnosti na pešiu turistiku, cykloturistiku, mototuristiku, lyžovanie, skialp, ako aj aquaturizmus, relax a liečenie. Kto má rád históriu, môže navštíviť Likavský hrad, Vlkolínec, kaštiele a sakrálne pamiatky tohto regiónu jednotlivo, alebo sa s nimi oboznámiť v Liptovskom múzeu. Pravú a nefalšovanú chuť Liptova však zažijete priamo na tunajších salašoch. My vám však v tejto knihe ponúkame nevšednejší pohľad na dolný Liptov – pohľad z neba.
+ maľovaná mapa ako DARČEK
Okres Ružomberok
Publikácia Národné kultúrne pamiatky na Slovensku: Okres Ružomberok je prvý diel z rozsiahleho a jedinečného 74-zväzkového diela zachytávajúceho všetky kultúrne pamiatky na Slovensku, edície, ktorú pripravuje Pamiatkový úrad SR v spolupráci s Vydavateľstvom Slovart od roku 2008. Postupne sa v nej verejnosti predstavia hnuteľné a nehnuteľné pamiatky jednotlivých okresov Slovenskej republiky zapísané v Ústrednom zozname pamiatkového fondu. Celofarebnú publikáciu s rozsahom 288 strán, ktorá využíva bohatý archívny fond, ale aj súčasnú fotodokumentáciu slovenských a zahraničných pamiatkarov, zostavil kolektív odborných pracovníkov PÚ SR.
Edícia je teda rozdelená na jednotlivé okresy, ktoré budú postupne spracúvané počas niekoľkoročného časového rozpätia. Každý diel zachytáva pamiatky hlavného mesta kraja a obcí, čo doň spadajú. Publikácia je bohato ilustrovaná fotografiami, mapami i nákresmi pôdorysov.
Diamantovanie podľa čísiel Hrad Ružomberok 2 (40x60cm)
Súprava na diamantové maľovanie obsahuje:
1x plátno vypnuté na ráme, 1x diamantovacie pero, 1x kocka lepivej hmoty na prichytenie diamantov k peru, 1x plastová lopatka na diamanty, vrecúška s diamantmi označené číselným kódom (počet je individuálny), zip vrecúška (na presypanie načatých diamantov) a nálepky so symbolmi na zip vrecúška.
Postup:
Rozbaľte balíček a pripravte si na rovnú plochu pred seba obraz na ráme a všetko príslušenstvo.
Vrchná strana plátna s predtlačeným motívom má na sebe ochrannú vrstvu – opatrne kúsok odlepte. Nestrhávajte ju ale celú, aby lepivý podklad nevyschol, kým obraz dokončíte. Aj lepivá hmota na diamantovacie pero obsahuje fóliu. Pred použitím ju z vrchnej časti odstráňte.
Ako nájsť správne vrecúško s diamantmi? Pozrite sa na odhalenú časť obrazu. Aký symbol sa na plátne opakuje najčastejšie? Symbol diamantu na plátne spojte s číselným kódom vrecúška s diamantmi.
Povedzme, že je to napríklad symbol „D“. Pozrite sa do legendy na druhej strane návodu, kde zistíte, akú má symbol „D“ farbu a aký má priradený kód. Podľa týchto informácií ľahko nájdete príslušné vrecúško s diamantmi.
Trochu diamantov z vrecúška nasypte do plastovej lopatky a jemne ňou zatraste. Diamanty sa obrátia plochou stranou nadol, takže budú v ideálnej polohe na prenesenie na obraz.
Pero zatlačte hlboko do lepivej hmoty, aby ste ním mohli diamanty ľahko naberať. Hmota sa v špičke drží, takže nie je zakaždým nutné pero do nej vkladať.
Vo chvíli, keď máte diamant na špičke diamantovacieho pera, umiestnite ho na zodpovedajúci symbol na plátne. A tak stále dokola! Odstraňujte kúsok po kúsku ochrannú fóliu a nanášajte diamanty, kým vidíte prázdne symboly.
Keď pokryjete všetky symboly na plátne príslušnými diamantmi, zatlačte ich doň napríklad pomocou knihy, aby lepšie držali.
Upozornenie: Diamantové maľovanie môže spôsobovať závislosť :)
Obraz ani diamantovacie pero nie sú hračka a plastové diamanty nie sú pochúťka. Varovanie: Výrobok nie je vhodný pre deti do 3 rokov.
TIPY:
Najprv sa vrhnite na nalepovanie jednej farby diamantov, až potom prejdite na ďalšiu.
Vložiť diamant medzi 2 už umiestnené môže byť trochu ťažšie. Zatlačte naň perom silnejšie a diamant krásne zapadne na miesto.
Vložili ste pero do lepivej hmoty, ale diamant sa k nemu neprilepil? Skúste pero do hmoty ešte raz poriadne zatlačiť. Pero je pripravené na diamantové maľovanie, ak v jeho špičke vidno nabratú lepivú hmotu.
Skončili ste zatiaľ s jednou farbou? Presypte si zvyšné diamanty z lopatky priamo do náhradného zip vrecúška. Aby ste už nabudúce nemuseli párovať kód a symbol z plátna, nalepte si na vrecúško nálepku s označením.
Aby ste už nabudúce nemuseli párovať kód a symbol z plátna, nalepte si na vrecko nálepku s označením.
Dokončili ste odlepenú časť obrazu? Prikryte ju fóliou a zatlačte na ňu dlaňou, aby ste sa uistili, že diamanty držia na mieste.
TM 5010 Malá Fatra 1:50 000 - slov. - nové, aktualizované vydanie
Turistická a cykloturistická mapa v mierke 1:50 000 v slovenskej jazykovej mutácii. V mape je zachytené územie celej kriváňskej časti Malej Fatry a na západe siaha až po Rajecké Teplice a Hričov, na východe je celý Dolný Kubín a Ružomberok.
Krčma môjho života
V bratislavskej Astórii na jeseň roku 1942 napísal Ján Kostra slávnu skladbu Ave Eva, Milo Urban svoj román Živý bič, U Michala Rudo Sloboda rozdával svoj Rozum, Mitana tam dostal riadne po papuli. Básnici, spisovatelia, novinári, mladé redaktorky miestnych vydavateľstiev a ďalší spolustolovníci bohémy sa presúvali medzi Metropolkou, Luxorkou a Grandkou, Astorkou či Štefánkou, od rána vysedávali v Daxe, vo Fajke, v Perličke, vo Vagóne, v Tulipáne či v Kryme. Celé generácie sa stretávali a polemizovali na Korze U Michala. Nielen Bratislava, ale aj Bystrica, Štiavnica, Ružomberok, Košice, Čierny Balog a ďalšie mestá mali svoju bohému, svoje "krčmy" kde pulzoval život... Tie miesta už neexistujú, aj ľudia poodchádzali. Všetky tie mená a názvy už dnes znejú cudzo a predsa krásne ako spomienka na staré zlaté časy.
Požierač
Príbeh o ľudskom nešťastí, o nezvládnutí, či schopnosti predísť životným prekážkam. Trojica hlavných hrdinov, ktorí sa točia vo víre nebezpečenstva, klamstiev, nešťastia a všadeprítomnej smrti, a to všetko v nádhernom prostredí hôr Malej Fatry, Žiliny a priľahlých lokalít. Aký je hlavný motív vraha? Skutočne sa podarí detektívovi spolu s ostatnými vyriešiť prípad a oslobodiť tak svet z pazúrov ďalšieho krutého šialenca? Aké tajomstvá začnú postupne vyplavovať na povrch?
Roman Kulich (1980, Ružomberok). Po maturite doštudoval Akadémiu vzdelávania, odbor malé a stredné podnikanie, ktoré mu pomohlo pri pracovnej činnosti v rodinnej firme, zaoberajúcej sa gastro podnikaním. Písaniu sa venuje od šestnástich rokov. Požierač je jeho prvý román. Poviedky mu vyšli v časopisoch Fantázia, Dotyky a v zbierkach Fantastická 55 a Utekajme, už ide. Momentálne žije na sídlisku v Žiline a s vervou sa venuje rodinnej firme...
Vatikánsky denník I.
Publikácia predstavuje prvú časť denníkových zápiskov Karola Sidora z obdobia jeho pôsobenia v Ríme. Časovo je ohraničená Sidorovým nástupom do funkcie vyslanca v júni 1939 a salzburskými rokovaniami v júli 1940. Sidor sa vo svojich zápiskoch venuje dianiu na slovenskom vyslanectve pri Svätej stolici a vzťahov Slovenskej republiky a Svätej stolice, ale aj politickému vývoju na Slovensku v dramatickom období rokov 1939 – 1940. Denníky Karola Sidora predstavujú unikátny prameň, ide totiž o jediného slovenského politika, ktorého denníkové zápisky sa zachovali v takejto ucelenej podobe. Karol Sidor (16. 7. 1901 Ružomberok – 20. 10. 1953 Montreal, Kanada) – bol slovenský štátnik, politik, novinár spisovateľ. V tridsiatych rokoch 20. storočia bol výraznou osobnosťou slovenskej a česko-slovenskej politickej scény a slovenskej žurnalistiky. Hoci bol jednou z vedúcich osobností Hlinkovej slovenskej ľudovej strany, po nátlaku nacistického Nemecka bol od marca 1939 odstavený z aktívnej politiky. V rokoch 1939 – 1945 pôsobil ako vyslanec Slovenskej republiky pri Svätej stolici. Po roku 1945 bol jednou z vedúcich osobností slovenského politického exilu. Karol Sidor začal písať svoj denník v decembri 1916 ešte ako študent a písal ho až do svojej smrti. Prvý zväzok denníkov Karola Sidora, ktorý sa venuje obdobiu 1930 – 1939, vydal ÚPN v roku 2010.
Františkánska mariológia a jej využitie v katechéze
Názov Františkánska mariológia... neznamená, že by františkáni mali inú, osobitnú mariológiu, ale vyjadruje, že františkáni sa v pravom čase pričinili o hlbšie chápanie právd o Panne Márii, čím obohatili celú Cirkev.
Panna Mária má z Božej vôle výnimočné postavenie v dejinách spásy: dokazuje to skutočnosť, že sa o nej píše v prvej i poslednej knihe Svätého písma.
Je rozhodujúcim spôsobom vložená do vášnivého nepriateľského duchovného boja, boja na život a na smrť, ktorý vo svete reálne existuje. Tak ako kedysi v rajskej záhrade, aj v súčasnosti sa diabol neúnavne usiluje oddialiť svojimi intrigami srdcia ľudí od Boha, aby ich zvádzal a priviedol do večného nešťastia.
Súčasná katechéza nutne potrebuje mariológiu. Je veľmi žiaduce, aby aj dnešná mládež poznávala a vytvárala si osobný vzťah so Ženou odetou slnkom ako s vlastnou duchovnou mamou, aby v živote neblúdila a nedávala sa klamať zákerným, ale aj inteligentným Božím odporcom sľubujúcim to, čo nemôže dať. Mária bezpečne privádza k Ježišovi. Jej Nepoškvrnené Srdce je ako Noemova archa v čase potopy. Františkánski mariánski svätí obohacujú mariológiu svojím špecifickým spôsobom, lebo odovzdali ďalším generáciám o Panne Márii to, čo spoznali hlavne v modlitbe na kolenách, zo živého bytostného vzťahu s ňou. Mariánska spiritualita spojená s františkánskou napomáha efektívnosti, životnosti, dynamike katechézy, podporuje novú evanjelizáciu a šírenie Božieho kráľovstva.
Strach
Audiokniha Strach, kterou napsal Jozef Karika. Pětatřicátník Jožo ztratil práci i partnerku a pokouší se o restart ve městě svého dětství, kam se zaboha neměl vracet. Co může provinční Ružomberok na zlomu dvou tisíciletí a dvou nanicovatých slovenských vlád nabídnout vyhořelému lúzrovi v únoru? Střechu nad hlavou v bytovce, kde pod tlakem příšerných vzpomínek bolí každý krok.
Na stiahnutie
12,78 €
Andrej Hlinka – autorská bibliografia
Z úvodu
Osobnosť Andreja Hlinku (27. septembra 1864 Ružomberok – Černová -16. augusta 1938 Ružomberok) patrí k najvýraznejším osobnostiam slovenského spoločenského života. Aktívne stvárňoval národné hnutie a slovenskú politiku od 90. rokov 19. storočia až do svojej smrti, teda takmer polstoročie. Ako katolícky kňaz zastával konzervatívne princípy, vychádzajúce zo sociálneho učenia katolíckej cirkvi. Do politického kolbišťa vstupoval s predsavzatím pozdvihnúť slovenský národ na vyššiu kultúrnu, vzdelanostnú a hospodársku úroveň a chrániť jeho tradičné náboženské ukotvenie, zvyky a kultúru. V centre jeho pozornosti stáli širšie ľudové vrstvy, ktoré nemali skúsenosť so zapojením sa do politického života. Išlo o sociálne slabšie vrstvy slovenských roľníkov a remeselníkov. Hlinka sa stal dôležitou súčasťou zápasu za základnú demokratickú požiadavku všeobecného volebného práva v Uhorsku. Jeho politika mala dosah na celý národ, no, pochopiteľne, ohlas nachádzala predovšetkým u katolíckeho obyvateľstva. Už v 90. rokoch 19. storočia nadviazal čulé kontakty s českým prostredím a v nasledujúcom období ich ďalej rozvíjal. Stal sa dôležitým hlásateľom česko-slovenskej spolupráce. Tragédia v Černovej, kde pri pokuse o násilnú posviacku kostola 27. októbra 1907 uhorskí žandári zastrelili 15 osôb, zviditeľnila slovenskú otázku a urobila Andreja Hlinku známym vo svete. Vďaka jeho vplyvu sa v máji 1918 podarilo prekonať váhanie popredných slovenských politikov a stanoviť si cieľ orientovať sa v budúcnosti na spoluprácu s Čechmi. Aktívne sa pričinil aj o prihlásenie sa slovenského národa k myšlienke spoločného Česko-slovenského štátu Deklaráciou slovenského národa prijatou 30. októbra 1918 v Turčianskom sv. Martine. Pomerne rýchlo po vzniku Česko-Slovenska sa Hlinka začal skepticky a so sklamaním stavať k pomerom v novom štáte. Prekážala mu najmä antiklerikálna agitácia a prienik socialistických strán na Slovensko. Tento problém spájal s pôsobením českých štátnych a verejných zamestnancov, ktorí vo väčšom počte prichádzali na Slovensko. Obnovenie Slovenskej ľudovej strany v decembri 1918 Hlinka považoval za najlepší prostriedok, ako čeliť novým výzvam. Programom tejto strany sa stalo uzákonenie autonómie Slovenska v rámci Československej republiky.
Viktor Tegelhoff
Viktor Tegelhoff bol najväčším hráčskym symbolom zlatej povojnovej éry Š.K. Bratislava a v tomto období patril medzi najlepších hráčov v celej Európe. S futbalom začínal v rodnom meste Ružomberok, kde sa už v dorasteneckom veku vypracoval na lídra seniorského mužstva. Vďaka Tegelhoffovým kvalitám postúpil klub Š.K. Ružomberok do najvyššej slovenskej súťaže. Koncom roka 1942 prestúpil Viktor Tegelhoff do klubu Š.K. Bratislava, s ktorým už natrvalo spojil svoju futbalovú kariéru. Stal sa rešpektovanou osobnosťou na trávniku aj v osobnom živote. Patril k vynikajúcim kanonierom a neraz sám rozhodoval zápasy. V belasom drese sa stal v sezóne 1943/1944 majstrom Slovenska, hral v slovenskej reprezentácií a ako prvý Slovák sa po skončení druhej svetovej vojny stal členom česko-slovenskej reprezentácie.
V tomto období už bol lídrom belasého mužstva, ktoré v rokoch 1949-1951 trikrát za sebou vybojovalo česko-slovenský majstrovský titul a prerušilo tak hegemóniu pražských klubov Sparty a Slavie. Tegelhoff sa stal najväčším symbolom tohto mužstva. V roku 1955 vybojoval Viktor Tegelhoff so Slovanom Bratislava svoj štvrtý česko-slovenský majstrovský titul. V belasom klube hral až do veku 38 rokov a ani potom neprestal hrať futbal. Stal sa hrajúcim trénerom klubu Slavoj Piešťany. Bohužiaľ, v roku 1957 bol zatknutý orgánmi Štátnej bezpečnosti a na základe vymysleného obvinenia bol v politickom procese odsúdený na 5 rokov odňatia slobody nepodmienečne. Z väzenia sa vrátil v roku 1960, krátko opäť trénoval Slavoj Piešťany, potom TJ Pozemné stavby Bratislava až nakoniec začal pracovať v klube Inter Bratislava. V tomto klube trénoval dlhé roky žiakov, s ktorými dosiahol veľké úspechy v rámci celého Česko-Slovenska. Zároveň aktívne hrával futbal aj za internacionálov Slovana Bratislava. Viktor Tegelhoff zomrel 11. septembra 1991 vo veku nedožitých 73 rokov. V súčasnosti je po ňom pomenovaná ulica pri štadióne Tehelné pole.
Hlad
Dvojitá porcia temnej imaginácie Jozefa Kariku vychádza ako dvojkniha Hlad/Smäd.
Každá z kníh ponúka samostatný zážitok, no pri čítaní oboch nadobúda príbeh nové významové vrstvy.
Neprirodzene vysoký muž s kufrom, v ktorom sa ukrývajú tie najhoršie nočné mory, brutálny vrah v žltej vetrovke, strašidelná maska zo starej vrecoviny...
Mrazivé rozprávanie zachytáva storočie prízračnej histórie vrchu Čebrať a blízkeho Ružomberka. Autor ho podáva cez majstrovsky vyskladanú mozaiku príbehov, ktoré sa preplietajú v priestore aj v čase.
„Táto dvojkniha vznikla inak než moje predchádzajúce romány. Chcel som zostaviť zbierku svojich starších aj nových mysterióznych noviel. Pri práci som si všimol, že vytvárajú súvislé rozprávanie. Podvedomie mi ho dávkovalo dvadsať rokov. Tento objav ma prekvapil, s údivom som odkryl najdesivejší príbeh, s akým som sa doteraz stretol.“
dostupné aj ako:
Smäd
Dvojitá porcia temnej imaginácie Jozefa Kariku vychádza ako dvojkniha Hlad/Smäd.
Každá z kníh ponúka samostatný zážitok, no pri čítaní oboch nadobúda príbeh nové významové vrstvy.
Neprirodzene vysoký muž s kufrom, v ktorom sa ukrývajú tie najhoršie nočné mory, brutálny vrah v žltej vetrovke, strašidelná maska zo starej vrecoviny...
Mrazivé rozprávanie zachytáva storočie prízračnej histórie vrchu Čebrať a blízkeho Ružomberka. Autor ho podáva cez majstrovsky vyskladanú mozaiku príbehov, ktoré sa preplietajú v priestore aj v čase.
„Táto dvojkniha vznikla inak než moje predchádzajúce romány. Chcel som zostaviť zbierku svojich starších aj nových mysterióznych noviel. Pri práci som si všimol, že vytvárajú súvislé rozprávanie. Podvedomie mi ho dávkovalo dvadsať rokov. Tento objav ma prekvapil, s údivom som odkryl najdesivejší príbeh, s akým som sa doteraz stretol.“
dostupné aj ako:
Prekliatie
V malebnej dedinke Vlkolínec, v horách pri Ružomberku, prežíva rodina Rúčkových strašné prekliatie. Ich usadlosť navštevuje zohavená bytosť v spoločnosti krkavca, ktorú nazvali Havran. Odkiaľ sa tento krutý tvor vzal? Prečo im neustále ubližuje a zabíja dobytok? Deti sa odsťahujú, no po rokoch sa opäť vracajú, aby vyriešili tento problém. Kto je tajuplný Havran? Ako sa zachová otec, ktorý odišiel od matky? Prečo všetkých zožiera nenávisť a kto napokon prežije? Rodinná dráma vyvrcholí nečakaným rozuzlením, pri ktorom potečie krv...
Denníky-1930-1939
Karol Sidor /16.7.1901 Ružomberok - 20.10.1953 Montreal, Kanada/ bol slovenský politik, novinár a spisovateľ. V tridsiatych rokoch 20. stroročia bol výraznou osobnosťou slovenskej politiky a žurnalistiky. Hoci patril k hlavným predstaviteľom Hlinkovej slovenskej ľudovej strany, po nátlaku nacistického Nemecka bol od marca 1939 vyradený z aktívnej politiky. V rokoch 1939 - 1945 pôsobil ako vyslanec Slovenskej republiky pri Svätej stolici. Po roku 1945 bol jednou z vedúcich osobností slovenského politického exilu. Karol Sidor začal písať svoj denník v decembri 1916 ešte ako študent a písal ho až do svojej smrti. Denníky z rokov 1930-1939 predstavujú unikátny pohľad reprezentanta nastupujúcej mladej laickej generácie v Hlinkovej slovenskej ľudovej strane nielen na vývoj v samotnej strane, ale sú aj významným dokumentom o zavŕšení dvadsaťročného zápasu za autonómiu Slovenska a o prvých mesiacoch existencie samostatného Slovenského štátu.
Na smrť I + II
Československo roku 1928. Dvaja kamaráti, maturanti z Ružomberka, Žid Viktor a Nemec Karol, neúmyselne zabijú syna miestneho podnikateľa. Viktor uteká k príbuzným do New Yorku a stáva sa členom mafiánskej organizácie Murder, Inc. Karol študuje medicínu v Mníchove a pod vedením Reinharda Heydricha sa mení na oddaného stúpenca nacistickej ideológie. Ocitajú sa tak na opačných stranách rodiaceho sa vojnového besnenia... Na smrť je rozsahom a dejovým oblúkom najväčší slovenský porevolučný román. Prepája svet americkej mafie s hrôzami nacizmu. Detailne približuje vojnu mafiánskych rodín v Amerike, ako aj vzostup nacizmu v Nemecku, Noc dlhých nožov, Krištáľovú noc, nacistické programy eutanázie, vyhladzovacie operácie na východnom fronte a fungovanie koncentračných táborov. Román sa odohráva v rokoch 1928 – 1945 v Československu, Nemecku, Spojených štátoch, Poľsku, na Ukrajine, v Pobaltí a vrcholí v čase Slovenského národného povstania. Autor ponúka desivú pripomienku, ako málo stačí, aby z nás spadla civilizačná škrupina a zmenili sme sa na kruté, bezcitné monštrá.
Pri príležitosti 10. výročia prvého vydania vychádza román Na smrť I+II ako súborné dielo v exkluzívnom zberateľskom prevedení. Na obálke knihy je použitý parciálny UV lak a razba striebornou fóliou na dosiahnutie metalického efektu. Kniha je vytlačená dvojfarebne na bezdrevnom papieri a doplnená predsádkami z červeného surbalínu potlačenými čiernou farbou. Má dve farebné záložky (lacetky), čiernu a červenú. Kniha vyniká unikátnou červenou farebnou oriezkou, ktorá je potlačená čiernou farbou a vytvára mramorový efekt. Knižný blok bol vytlačený v tlačiarňach TBB v Banskej Bystrici, odkiaľ putoval do Nemecka do kníhviazačskej dielne Richarda Mayera v Esslingene, kde sa vyhotovila spomínaná mramorová oriezka. Finálne knihárske spracovanie spolu s obálkou sa realizovalo v tlačiarňach TBB v Banskej Bystrici. Autorom obálky je renomovaný český grafický dizajnér Emil Križka. Toto jedinečné vydanie určite patrí k tomu najkrajšiemu na slovenskom knižnom trhu.
dostupné aj ako:
Zborník o živote - Andrej Žarnov
Zborník, ktorý zostavil Jozef M. Rydlo obsahuje príspevky z dvoch konferencií, ktoré sa konali na Katolíckej univerzite v Ružomberku (7. – 9. septembra 2005) a v Univerzitnej knižnici v Bratislave (27. októbra 2005). Zostavovateľ ich rozšíril o niekoľko dokumentárnych, spomienkových a faktografických príspevkov, o bibliografiu básnika a ikonografickú prílohu.
Na sklade 1Ks
12,62 €
13,28 €
Zajatec
Aj skúsený majster psychotrilerov by mal čo robiť, aby vymyslel podobný príbeh, aký ponúka táto kniha. Lenže všetky udalosti opísané autorom sa skutočne stali. Sedemnásťročný JÁN ŠPIRKO možno ani netušil, akému riziku vystavuje seba a svoju rodinu, keď robil spojku medzi partizánskymi skupinami. Jeho vlasť bola ohrozená, a tak ju išiel brániť. Zdalo sa mu to rovnako prirodzené ako vyrieknutie sľubu priateľovi v zajateckom tábore, ktorý sa jednému z nich stal neskôr osudným. Keď Špirka v obci Veľké Borové Nemci ranili, odvliekli ho na gestapo do Ružomberka. A tam sa začína cesta plná hrôzy, bolesti, sklamania, ale i veľkej viery a odhodlania. V ružomberskej väznici stála Špirkovi smrť za chrbtom prvý raz. Život mu zachránil neznámy Cigán, ktorý jediným úderom zlikvidoval besniaceho gestapáka. Špirko však nemal za svoju záchranu ako poďakovať, s najväčšou pravdepodobnosťou gestapáci Deža umučili, kým on ležal v bezvedomí. Odvtedy osud raneného partizána tvorili úteky a zajatecké tábory...
Tento projekt finančne podporil
dostupné aj ako: