Hľadanie: Rozvíjanie myslenia, rečí a základných zručností
zobraziť:
Dejiny právneho a politického myslenia
Učebnica politickej, právnej a sociálnej filozofie, ktorá predstavuje teoretické riešenia politicko-právnych a právno-filozofických problémov v jednotlivých etapách vývoja politického a právneho myslenia i spoločenských zmien, ktoré boli významnými ideovými počinmi reflektované. Ide najmä o prínos najvýznamnejších mysliteľov k poznaniu východísk a povahy prirodzeného a pozitívneho práva, vzťahu etiky, práva a politiky, slobody, rovnosti a spravodlivosti, slobody a spoločenského poriadku, štátu a moci, ľudských práv.
Zámerom autorov je oboznámiť študentov práva s dedičstvom politickej, právnej a sociálnej filozofie a zároveň poukázať na konfrontáciu rôznych stanovísk, rozličné štýly myslenia a spôsoby argumentácie.
Jej cieľom je prispieť ku kultivácii myslenia študentov a k prehĺbeniu poznania rozmanitostí myšlienkového vývoja právnej, politickej a sociálnej filozofie.
Zákony myslenia a viery
Veľmi úspešná kniha propagátora pozitívneho myslenia - veľmi významného objavu pre ľudstvo. Poukazuje na fakt, že okrem prírodných zákonov existujú aj duchovné zákony, ktoré sú pre život rovnako dôležité. Nazval ich zákonmi myslenia a viery. Táto kniha ponúka možnosti, ako poznaním a využívaním moci myslenia a viery usmerňovať sily svojho ducha a dosiahnuť úspech a šťastie v živote.
Argument: nástroj myslenia a presviedčania
Argumentácia je dôležitá súčasť medziľudských interakcií. Stretávame sa s ňou v bežných rozhovoroch, v článkoch uverejnených na internete a v médiách, v politických debatách, ale aj v odborných diskusiách. Monografia prezentuje argumentáciu ako činnosť, ktorej primárnym cieľom je uvádzať dôvody v prospech pravdivosti informácií, no spravidla sa používa na ďalšie ciele. Zaoberá sa štruktúrou argumentov, ich rekonštrukciou a hodnotením, rozlíšeniu rôznych druhov argumentov a podmienok ich korektného používania. Osobitná pozornosť sa venuje chybám v argumentácii a zámernému zavádzajúcemu používaniu argumentov. Problematika argumentácie a argumentov je interdisciplinárnou oblasťou siahajúcou od teórie argumentácie a logiky po psychológiu a sociálnu antropológiu. Kniha akcentuje najmä perspektívu teórie argumentácie, no poukazuje aj na presahy do iných oblastí. Objasňovanie teoretických aspektov argumentácie sa v nej dopĺňa analýzou množstva príkladov reálnych argumentov.
Na sklade 1Ks
14,25 €
15,00 €
Veľká kniha reči tela
Veľká kniha reči tela vám pomôže naučiť sa čítať myšlienky iných podľa ich gest. Znie to neuveriteľne, no reč tela sa dá ľahko naučiť a je zábavné ju používať. Zistite ako: -rozoznať, že niekto klame, -pôsobiť sympaticky, -presvedčiť ľudí, aby s vami spolupracovali, -úspešne viesť rozhovory a rokovania, -si zvoliť partnera. Naučte sa tajomstvá reči tela spolu s Allanom a Barbarou Peasovcami, autormi bestsellerov Prečo muži nepočúvajú a ženy sa nevyznajú v mapách, Prečo muži klamú a ženy plačú a Prečo muži nemôžu robiť viac vecí súčasne a ženy stále rozprávajú.
2. vydanie
KuliFerdo Rozvoj myslenia
Červené pracovné zošity KuliFerdo sú výnimočnou pomôckou pre pedagógov a rodičov detí predškolského veku na rozvoj školskej zrelosti. Sú vhodné pre použitie v školskom aj domácom prostredí. Všetky úlohy sú výborné na osvojenie, precvičovanie a rozvoj schopností a zručností potrebných na vstup do základnej školy. Pracovných zošitov je osem, každý sa zameriava na inú oblasť: zrakové vnímanie I, zrakové vnímanie II, grafomotorika, rozvoj myslenia, pozornosť, predmatematické predstavy, orientácia, sluchové vnímanie. Úlohy vytvorili odborníci priamo pre potreby detí. Za edíciou stojí vydavateľstvo Raabe.
Kurz myslenia
Psychologička Woo-kyoung Ahn vysvetľuje, prečo sa tak často
mýlime vo svojom úsudku a ponúka stratégie, ako sa naučiť lepšie
rozmýšľať a na základe toho robiť lepšie rozhodnutia. Ahn ukazuje,
že „nedostatky v myslení“ sú príčinou mnohých problémov, ktoré
sa týkajú tak jednotlivcov, ako aj najzávažnejších celospoločenských
záležitostí, a svoje poznatky prezentuje podmanivým, ľahko
čitateľným spôsobom, pričom využíva zábavné príbehy z popkultúry,
anekdoty z vlastného života a názorné príklady z histórie
i súčasnosti.
Kniha Kurz myslenia ide oveľa ďalej ako iné knihy na túto tému,
pretože ukazuje, ako tým, že si lepšie uvedomíme svoje skreslené
úsudky, môžeme zlepšiť nielen vlastný každodenný život, ale aj
životy ľudí okolo nás. Jednoducho, je to kniha, ktorú by si mal
prečítať každý, kto sa chce naučiť lepšie myslieť – a lepšie žiť.
dostupné aj ako:
Umenie reči medzi sofistikou a sokratikou
Kniha nášho najvýznamnejšieho odborníka na antickú filozofiu, autora niekoľkých kníh sa tentokrát týka umenia reči, ktoré sa stalo jedným z najdynamickejších umení klasickej doby, čo potvrdzuje aj neskorší alexandrijský kánon desiatich atických rečníkov. Predtým, ako sa rečníctvo etablovalo ako dôležité umenie pôsobiace vo verejnej sfére života, muselo sa obhájiť pred viacerými kritikmi. Nové umenie malo slúžiť človeku na to, aby sa naučil používať silu reči a presvedčivosti tam, kde doteraz používal zbrane a donucovanie. Kniha obsahuje Štúdie a Pramene, takže čitateľ má možnosť pozrieť sa na pôvodné predlohy, ktoré sú predmetom jednotlivých analýz a interpretácií.
Rok magického myslenia
Kniha Joan Didion osciluje na pomedzí eseje, autobiografie a románu. Autorka v nej mapuje jeden rok od smrti svojho muža Johna Gregoryho Dunnea. Vťahuje nás do svojho „magického“ myslenia, ktoré sa pre jeho stratu stalo myslením vychýleným, odkloneným od reality. V období takmer štyridsiatich rokov s ním zdieľala nielen rodinu s adoptovanou dcérou (o ktorú prišla o dva roky po smrti Johna), povolanie spisovateľky a publicistky, ale predovšetkým spoločne prežitý čas života: „dvadsaťštyri hodín denne, čo zostávalo zdrojom bujarého veselia aj zlej predtuchy pre moju mamu a tety. ,V dobrom aj v zlom, ale nikdy nie celý deň,‘ hovorievali mi v prvých rokoch manželstva. Nedokážem spočítať, koľkokrát za deň, celkom obyčajný deň, sa objavilo niečo, čo som mu nutne musela povedať. Toto nutkanie ma neprešlo ani po jeho smrti. Už mi však nemal kto odpovedať.“
So stratou sa nevyrovnáva, ale ju cez krátke spomienky vkladané do pradiva svojho života opätovne prežíva a zakomponováva do novej, nevyžiadanej etapy bytia bez Johna. Vťahuje nás do rozličných období a prostredí, sme svedkami veselých i smutnejších príhod i osudov rôznych ľudí.
Text Joan Didion sa číta aj nečíta ľahko, je boľavý aj liečivý, môže byť návodom, porovnávacou štúdiou, odkazom z minulosti alebo prípravou na budúcnosť.
Rok magického myslenia sa stal takmer okamžite klasikou a denník Guardian ho zaradil na 2. miesto v rebríčku 100 najlepších non-fiction kníh všetkých čias.
„Napínavá... živá a ostrá, nezabudnuteľná kniha... Presný, úprimný a
prenikavý opis pocitov smútenia potom, ako autorka ovdovela... knihe
nechýba vtip, pretože sa nebojí pravdy.“
Robert Pinsky, The New York Times Book Review
„Ohromujúco úprimná kniha plná prenikavých detailov... Nezmazateľný
obraz straty a smútku.“
Michiko Kakutani, The New York Times
„Neviem o inej knihe, ktorú by sme potrebovali viac než túto...
Nedokážem si predstaviť umieranie bez tejto knihy.“
John Leonard, New York Review of Books
Z rečí v nížinách - Tváre a oslovenia - Epištoly
Prvý zväzok súborného diela Ivana Kadlečíka obsahuje texty z rokov 1971-1991. Reflexie diel modernej slovenskej literatúry, portréty spisovateľov, eseje o tvorbe, úvahy, listy priateľom i intímne denníkové zápisky. Autor mal počas komunistického režimu zakázané publikovať v oficiálnych vydavateľstvách a preto jeho knihy vychádzali v samizdatových a zahraničných edíciách.
Stratégie rozvoja kritického myslenia
Cieľ a obsah publikácie reagujú na absenciu podpory rozvoja kritického myslenia človeka – aktéra spoločnosti. Dielo je zostavené na princípe hlbšieho premýšlania prostredníctvom piatich logicky na seba nadväzujúcich celkov – kritické myslenie, kritické argumentovanie, debata Karla Poppera, kritické písanie a organizovanie poznatkov. Čitateľ v ňom nájde všeobecné východiská nosných pojmov, množstvo príkladov, zaujímavostí, názorných ukážok, interaktívnych úloh, poznámok, vysvetlení, námety na premýšlanie a nevšedný transfer poznatkov do aplikačnej roviny. Publikácia je určená pre študentov učiteľských a neučiteľských študijných programov v dennej a externej forme bakalárskeho, magisterského a doktorandského štúdia, pre vysokoškolských učiteľov, ktorí participujú na zabezpečení pedagogicko-psychologických a spoločensko-vedných disciplín rôznych študijných programov, pre učiteľov v rámci profesijného rozvoja a podnetná je aj pre akademikov a edukantov vedeckých smerov, keďže schopnosť kriticky myslieť by mala byť elementárnou akademickou spôsobilosťou. Inšpirácie v nej nájdu hlavne tí, ktorí chcú eliminovať súčasnú kognitívnu lenivosť.
Rozvíjanie sociálnych spôsobilostí v pomáhajúcich profesiách
Publikácia ako celok poskytuje čitateľovi istý exkurz do problematiky výcviku (tréningu) sociálnych spôsobilostí a sociálnej kompetencie pomáhajúcej profesie vychádzajúci z teórií učenia. Je tiež zhrnutím niekoľkoročných skúseností vo vedení výcviku (tréningu) so zameraním na rozvíjanie sociálnych spôsobilostí v pomáhajúcich profesiách. Je určená predovšetkým pomáhajúcim profesiám, napr. sociálnym pedagógom, vychovávateľom, učiteľom, andragógom, sociálnym pracovníkom, výchovným poradcom, psychológom, manažérom, terénnym pracovníkom, ako aj adeptom uvádzaných profesií.
Úvod do dejín sociologického myslenia
Sociológia existuje ako samostatná veda necelé dve storočia, pričom tesne pred svojím vznikom sa pomenovávala ako sociálna fyzika. Za vyše 150 rokov vývoja sociológie sa z nej stala jedna z najrozšírenejších, ale aj najzložitejších spoločenských vied. Vzniklo v nej mnoho názorov, ideí a pojmov, ktoré sa prejavujú v spojeniach vytvárajúcich viacero škôl, smerov, paradigiem, prúdov a línií. Tieto súhrny myšlienok sa ovplyvňujú a doplňujú, ale aj navzájom kritizujú.
Objasnenie vývoja sociologického myslenia preto predstavuje náročnú záležitosť, ku ktorej sa dá pristúpiť rôznymi spôsobmi.
Rozvoj dětské řeči
Řeč je důležitý prostředek, který nám pomáhá se začlenit do lidského společenství. Už od narození v dětech posilujeme projevy, které vedou ke snadnějšímu dorozumívání. Nemusí se jednat jen o řeč jako takovou, důležitá je také neverbální komunikace. Jelikož je tento proces velice složitý, je vhodné s ním dítěti trochu pomoci.
Jak vlastně probíhá vývoj jednotlivých schopností a co by mělo dítě umět v určitých fázích svého života? Jak můžeme dovednosti svých dětí dále rozvíjet? Na tyto a další otázky pomůže odpovědět předkládaná publikace. Přináší mnoho užitečných rad i nápadů na aktivity, jak tvořivým způsobem pracovat se slovy, říkankami, básněmi a veršíky, které podpoří rozvoj řečových schopností.
Scientológia: Základy myslenia
Človek pátral po skutočnom "zmysle života", zvažoval ho a dumal nad ním po tisíce rokov. V Scientológií sa toto hľadanie zavŕšilo - tajomstvo bolo totiž objavené. Toto sú odpovede a sú založené na presných axiómach. Toto je základná kniha teórie a praxe Scientológie a obsahuje objavy zo všetkých oblastí života. Z tejto knihy sa nebudete len "učiť" - jej princípy budete sami objavovať. Toto je totiž Scientológia - znalosť o VÁS.
Poruchy vývoje řeči, 2.doplněné a rozšířené vydání
Monografie Poruchy vývoje řeči je zaměřena na různorodé problémy dětské řeči, které jsou dány porušeným raným vývojem. Úvodní část popisuje anatomické a fyziologické aspekty a procesy, které se podílejí na vývoji nejen řeči a jazyka, ale i mozku. Nejsou opomenuta ani jazykovědná hlediska. Obecná část se věnuje klasifikaci, etiologii, diagnostice a terapii vývojových poruch řeči. Ve speciální části publikace jsou pak prezentovány všechny základní oblasti vývojových poruch řeči a jazyka: především vývojová dysfázie, ale i vývojová dysartrie, dyspraxie, dyslalie, pervazivní vývojové poruchy řeči, poruchy u postižení dalších důležitých oblastí CNS a oblasti otoorofaciální, včetně chromosomálních a vrozených metabolických vad.
Význam monografie zvyšuje skutečnost, že poznatky a názory z vlastní dlouholeté klinické zkušenosti a výzkumu autorky a jejích spolupracovníků jsou doplněny mezioborově a pohled na vývoj řeči a jeho poruchy je zpracován z hlediska dětské neurologie, klinické psychologie, klinické logopedie, foniatrie i dětské psychiatrie.
Publikace se zabývá vývojovými řečovými poruchami především z pohledu lékaře, nikoli pedagoga. Je určena všem, kdo se zabývají problematikou poruch verbální komunikace, tedy foniatrům, neurologům, psychiatrům, pediatrům, klinickým psychologům a rovněž specialistům z oboru klinické logopedie.
Součástí knihy je i samostatně neprodejné CD s ukázkami nejběžnějších poruch řeči u dětí (dysartrie; dysfázie; dyslalie; koktavost; porucha sluchu; rozštěpy rtu a patra) z archivu pražské foniatrické kliniky.
OBSAH
Úvod * 1. Vývoj komunikace * 2. Anatomie a fyziologie struktur a procesů v CNS, které se podílejí na vývoji a realizaci řečové komunikace (Centrální nervový systém – Artikulační a fonační orgány – Centrální sluchové procesy) * 3. Jazykovědná hlediska (Fonetika – Fonologie – Morfologie – Gramatika – Sémantika a pragmatika – Poznámky k bilingvismu) * 4. Fyziologický vývoj řeči * 5. Vývojové poruchy řeči – obecná část (Klasifikace vývojových poruch řeči – Etiologie a genetika u vývojových poruch řeči – Mezioborový pohled na poruchy vývoje řeči – Diagnostika vývojových poruch řeči – Terapie vývojových poruch řeči) * 6. Vývojové poruchy řeči – speciální část (Prostý opožděný vývoj řeči – Vývojová dysfázie – Vývojová dysartrie, dyspraxie a kombinované formy postižení – Vývojová porucha artikulace – dyslalie – Pervazivní vývojové poruchy řeči – Poruchy řeči u dětí s postižením dalších důležitých oblastí hlavy a krku) * 7. Hodnocení disability (WHO) a medicínsko-sociální hlediska * Abstract * Souhrn * Zkratky * Přílohy * Rejstřík
Úlohy na rozvíjanie čitateľskej gramotnosti žiakov 3. ročníka základných škôl
Pracovný zošit voľne nadväzuje na Úlohy na rozvíjanie čitateľskej gramotnosti žiakov 2. ročníka základných škôl. Jeho autorka opäť pripravila pre žiakov rôzne kratšie príbehy, rozprávky, básničky, vyčítanky aj žartovné či náučné texty. Vo viacerých z nich uplatnila medzipredmetové vzťahy. Pod textami sa nachádzajú otázky a nápadité úlohy na čítanie s porozumením, vytvorené na princípe doplňovačiek, štvorsmeroviek, rébusov či tajničiek. Pri úlohách si žiak zvolí správnu odpoveď z niekoľkých možností, alebo odpovedá priamo, prípadne rozhoduje o pravdivosti či nepravdivosti tvrdenia. Autorka starostlivo vybrala hravé úlohy, ktoré rozvíjajú nielen pozornosť, logické myslenie alebo riešia problém, no tiež kreativitu a výtvarné schopnosti žiakov. V závere publikácie sa nachádza kľúč na overenie správneho riešenia úloh.Práca so zošitom žiakov určite zaujme a prinesie im veľa tvorivej zábavy. Prehĺbia si schopnosť plynulo čítať, no najmä spôsobilosť dobre porozumieť písanému textu a zadaniam úloh, čo vedie k úspešným výsledkom aj v iných predmetoch, ako je slovenský jazyk. Žiaci sa postupne naučia, ako sa dá obsah prečítaného textu využiť aj pre vlastné ciele v reálnom živote. Svojím zameraním rešpektuje pracovný zošit súčasný trend a potreby vzdelávania v škole i domácom prostredí.
Na sklade 1Ks
5,23 €
5,50 €
Řeči na sněmu, 2. vydání
Nejslavnější řečník antického Řecka Démosthenés musel vyvinout značné úsilí, než dosáhl svého věhlasu. Pod jeho jménem se dochovalo 60 řečí, řada listů a návodů k vystoupením. Mezi nejslavnější řeči patří O věnci, Řeči proti Filippovi (tzv. filippiky), O míru a Řeči olynthské.
Soubor 13 řečí zařazených do tohoto svazku je svým charakterem unikátní - představuje totiž jediný dochovaný soubor řečí pronesených ve sněmu, tzv. démégorií. Démosthénes je vytvořil a přednesl v letech 354-335 př. Kr., tedy na vzestupu své politické aktivity v protimakedonské opozici.
Navzdory několika překladatelským pokusům v minulosti vychází soubor Démosthenových démégorií poprvé v úplnosti zásluhou prof. dr. Pavla Olivy, který překlad doplnil obsáhlou předmluvou a poznámkami.
Poď sa s nami hrať! Aktivity na rozvíjanie zručností (3-4 roky)
Túto cvičebnicu sme zostavili s cieľom, aby sme vám do rúk dali pomôcku, ktorú môžete využívať pri rozvíjaní zručností detí. Aktivity sú vybrané a tematicky zoradené na základe základných zručností /jemná motorika, rozoznávanie tvarov a foriem, orientácia v priestore, počítanie, komunikácia, chápanie súvislostí atď/. Do pracovného zošita sme okrem klasických zadaní zaradili aj podnety na ďalšie hravé aktivity so zreteľom na fakt, že toto obdobie vývinu dieťaťa musí byť predovšetkým o tvorivosti, pohybe a aktívnych činnostiach.