Hľadanie: Riadenie školy a školského zariadenia
zobraziť:
Koncepcia rozvoja školy a školského zariadenia, 4. vydanie
Zámerom tvorcov štvrtého, aktualizovaného vydania príručky je na základe praktických skúseností z priebehu výberových konaní na funkciu riaditeľa školy či školského zariadenia spracovať odporúčania pre tvorbu koncepcií týchto vzdelávacích inštitúcií. Uchádzači o funkciu riaditeľa predkladajú rade školy či školského zariadenia takúto koncepciu prioritne na účely výberového konania, ako povinnú súčasť materiálov. Podstatný pre tvorbu koncepcie je prístup jej tvorcu a jeho snaha a schopnosť rozpoznať a pomenovať kľúčové faktory pre určenie vízie fungovania školy či školského zariadenia pre nasledujúce obdobie. Cieľom príručky nie je direktívne predpisovať postupy, ale odporúčať efektívne, zrozumiteľné a akceptovateľné prístupy a možnosti pri tvorbe koncepcie. Tvorcovia príručky zároveň pomenúvajú zásady pre vystupovanie uchádzača na výberovom konaní pri prezentovaní koncepcie, pri zodpovedaní otázok a poukazujú na niektoré nevhodné spôsoby vyjadrovania alebo vystupovania uchádzača na výberovom konaní. Kniha je určená pre všetkých zriaďovateľov škôl a školských zariadení, odbory školstva pri územných aj miestnych samosprávach, riaditeľov škôl, tých, ktorí sa nimi chcú ešte len stať a pre všetkých tu nemenovaných funkcionárov škôl a školských zariadení.
Riadenie školy a školského zariadenia - 3. vydanie
Podmienkou efektívneho fungovania výchovno-vzdelávacieho zariadenia je potreba osvojenia si moderných manažérskych metód zo strany riaditeľa a manažmentu školy. Ich uplatnenie v riadiacej funkcii je daná schopnosťou plánovať, organizovať, motivovať a viesť ľudí, koordinovať, komunikovať a kontrolovať tak, aby škola či školské zariadenia fungovalo úspešne. Manažérska prax si vyžaduje vedomosti a znalosti z oblasti ekonómie, práva, účtovníctva, správy majetku, finančnej kontroly atď. Riaditeľ ako kľúčový manažér si musí tieto odborné vedomosti, skúsenosti a schopnosti osvojiť a uplatňovať vo svojej riadiacej činnosti. Aj keď je pritom poznanie určitých teoretických základov nevyhnutné, autorka v publikácii nevolila cestu teoretického výkladu, ale formu prezentácie poznania aplikáciou jednotlivých ustanovení všeobecne záväzných právnych predpisov v praxi v podobe praktických ukážok a odporúčaní. Príručka preto ponúka množstvo príkladov, upozornení, otázok a odpovedí, vzorov a odporúčaní riešenia situácií, ktoré sa môžu vyskytnúť. Tretie, aktualizované a doplnené vydanie už osvedčenej príručky, je určené všetkým riadiacim pracovníkom v oblasti školstva a vzdelávania v každodennej rozhodovacej praxi ako aj všetkým ostatným, ktorým záleží na efektívnosti a prosperite vzdelávacích inštitúcií na Slovensku.
Riadenie školy a školského zariadenia
Podmienkou efektívneho fungovania výchovnovzdelávacieho zariadenia je osvojenie si moderných manažérskych metód zo strany riaditeľa. Jeho odbornosť v manažovaní školy či školského zariadenia je daná schopnosťou plánovať, organizovať, motivovať a viesť ľudí, koordinovať, komunikovať a kontrolovať tak, aby škola a školské zariadenia fungovalo úspešne. Manažérska prax si často vyžaduje vedomosti a znalosti z oblasti ekonómie, práva, účtovníctva, správy majetku, finančnej kontroly atď. Riaditeľ ako kľúčový manažér si musí tieto odborné vedomosti, skúsenosti a schopnosti osvojiť a uplatňovať vo svojej riadiacej činnosti. Aj keď je pritom poznanie určitých teoretických základov nevyhnutné, autorka v publikácii nešla cestou teoretického výkladu, ale zvolila formu prezentácie poznania aplikáciou jednotlivých ustanovení všeobecne záväzných právnych predpisov v praxi v podobe praktických ukážkok a odporúčaní. Kniha ponúka 29 príkladov, 22 upozornení, 22 otázok a odpovedí, 22 vzorov a 18 odporúčaní riešenia situácií, ktoré sa môžu vyskytnúť. Poslúži všetkým riadiacim pracovníkom v oblasti školstva a vzdelávania v každodennej rozhodovacej praxi ako aj všetkým ostatným, ktorým záleží na efektívnosti a prosperite vzdelávacích inštitúcií na Slovensku.
Vypredané
9,31 €
9,80 €
Riadenie školy a školského zariadenia - 2. aktualizované vydanie
Podmienkou efektívneho fungovania výchovno-vzdelávacieho zariadenia je potreba osvojenia si moderných manažérskych metód zo strany riaditeľa a manažmentu školy. Ich uplatnenie v riadiacej funkcii je daná schopnosťou plánovať, organizovať, motivovať a viesť ľudí, koordinovať, komunikovať a kontrolovať tak, aby škola či školské zariadenia fungovalo úspešne. Manažérska prax si vyžaduje vedomosti a znalosti z oblasti ekonómie, práva, účtovníctva, správy majetku, finančnej kontroly atď. Riaditeľ ako kľúčový manažér si musí tieto odborné vedomosti, skúsenosti a schopnosti osvojiť a uplatňovať vo svojej riadiacej činnosti. Aj keď je pritom poznanie určitých teoretických základov nevyhnutné, autorka v publikácii nevolila cestu teoretického výkladu, ale formu prezentácie poznania aplikáciou jednotlivých ustanovení všeobecne záväzných právnych predpisov v praxi v podobe praktických ukážok a odporúčaní. Príručka preto ponúka množstvo príkladov, upozornení, otázok a odpovedí, vzorov a odporúčaní riešenia situácií, ktoré sa môžu vyskytnúť. Druhé, aktualizované a doplnené vydanie už osvedčenej príručky, je určené všetkým riadiacim pracovníkom v oblasti školstva a vzdelávania v každodennej rozhodovacej praxi ako aj všetkým ostatným, ktorým záleží na efektívnosti a prosperite vzdelávacích inštitúcií na Slovensku.
Ekonomika školy a školského zariadenia
Publikácia „Ekonomika školy a školského zariadenia“ je samostatným odborným knižným titulom a súčasne aj akýmsi voľným pokračovaním uspešnej knihy „Riadenie školy a školského zariadenia“ (2013). Autorka sa v nej zamerala na ekonomický a personálny manažment školy a školského zariadenia s cieľom vytvoriť jednoduchý a zrozumiteľný návod na zákonnú a správnu aplikáciu právnych predpisov, ktoré sa musia uplatňovať a dodržiavať pri ekonomickom a personálnom riadení školy. Na základe dlhoročnej praxe, osobných poznatkov a skúseností autorka prezentuje potrebné odborné vedomosti a praktické skúsenosti pri realizácii ekonomických procesov a činností, ktoré zamestnanci školy a školského zariadenia vo svojej každodennej praxi vykonávajú, ako je uzatváranie zmlúv v rámci pracovnoprávnych vzťahov, dohôd o vykonávaní mimopracovnej činnosti, starostlivosť o bezpečnosť a ochranu zdravia pri práci, realizácia sociálnej politiky a starostlivosť o zamestnancov, poskytovanie príspevkov zo sociálneho fondu, poskytovanie cestovných náhrad, vedenie účtovníctva, zodpovednosť za škodu a náhrada škody či zákonné zverejňovanie a poskytovanie informácií. Autorka sa pritom pre čitateľov už osvedčeným spôsobom vyhla citáciám jednotlivých ustanovení všeobecne záväzných právnych predpisov, ale podáva ich výklad a aplikáciu formou odporúčaní, praktických ukážok, otázok a odpovedí a vzorov štandardizovaných písomností. Publikácia sa tak stáva akousi príručkou pre riadenie ekonomických procesov a činností v školách či školských zariadeniach.
Ekonomika školy a školského zariadenia
Druhé vydanie publikácie „Ekonomika školy a školského zariadenia“ predstavuje samostatný odborný knižný titul, a súčasne je aj akýmsi voľným pokračovaním uspešnej knihy „Riadenie školy a školského zariadenia“ (2019). Autorka sa v nej zameriava na ekonomický a personálny manažment školy a školského zariadenia s cieľom vytvoriť jednoduchý a zrozumiteľný návod na zákonnú a správnu aplikáciu právnych predpisov, ktoré sa musia uplatňovať a dodržiavať pri ekonomickom a personálnom riadení školy. Na základe dlhoročnej praxe, osobných poznatkov a skúseností autorka prezentuje potrebné odborné vedomosti a praktické skúsenosti pri realizácii ekonomických procesov a činností, ktoré zamestnanci školy a školského zariadenia vo svojej každodennej praxi vykonávajú, ako sú uzatváranie zmlúv v rámci pracovnoprávnych vzťahov, dohôd o vykonávaní mimopracovnej činnosti, starostlivosť o bezpečnosť a ochranu zdravia pri práci, realizácia sociálnej politiky a starostlivosť o zamestnancov, poskytovanie príspevkov zo sociálneho fondu, poskytovanie cestovných náhrad, vedenie účtovníctva, zodpovednosť za škodu a náhrada škody či zákonné zverejňovanie a poskytovanie informácií. Autorka sa pritom pre čitateľov už osvedčeným spôsobom vyhla citáciám jednotlivých ustanovení všeobecne záväzných právnych predpisov, ale podáva ich výklad a aplikáciu formou odporúčaní, praktických ukážok, otázok a odpovedí a vzorov štandardizovaných písomností. Publikácia sa tak stáva akousi príručkou pre riadenie ekonomických procesov a činností v školách či školských zariadeniach.
Riadenie rizík a poisťovníctvo
Učebnica Riadenie rizík a poisťovníctvo prináša ucelený pohľad na teóriu a najnovšie poznatky z praxe v oblasti riadenia rizík a poisťovníctva. Publikácia poukazuje na proces, význam a potrebu kvalitného a odborného riadenia rizík, a to tak fyzických, ako aj právnických osôb. Zároveň sa zameriava na pochopenie fungovania poisťovníctva, jeho väzieb, podstaty, významu a prínosu pre celú spoločnosť, ale aj na analýzu poistných zmlúv, charakteristiku najdôležitejších poistných produktov a základov poistnej matematiky v životnom a neživotnom poistení. Každá kapitola obsahuje veľký počet praktických aplikácií, prípadových štúdií a príkladov na osvojenie si problematiky riadenia rizík a poisťovníctva. Publikácia je primárne určená ako vysokoškolská učebnica. Je avšak koncipovaná tak, aby bola aj cenným zdrojom pre zanietených profesionálov v oblasti ekonómie a finančného trhu, či pracovníkov v poisťovníctve a vo finančných službách, ktorí majú záujem spoznať kľúčové oblasti poisťovníctva a riadenia rizík.
Riadenie ľudí v digitálnej a post-pandemickej dobe
Globalizácia svetovej ekonomiky, pandemická situácia, digitalizácia a virtualizácia pracovného prostredia ovplyvňujú zásadným spôsobom riadenie ľudských zdrojov. Ako sú podniky pripravené na riadenie ľudí v digitálnej a post-covidovej ére?Monografia „Riadenie ľudí na Slovensku v digitálnej a post-pandemickej dobe' prináša odpovede na mnoho otázok súvisiacich s riadením ľudí. Autori publikácie najprv čitateľa prenesú do počiatočnej éry riadenia ľudských zdrojov a postupne ho sprevádzajú kľúčovými obdobiami – míľnikmi v riadení ľudských zdrojov až po súčasnosť.V ďalšej časti publikácie sa zameriavajú na výskumy systémov riadenia ľudských zdrojov na Slovensku v rokoch 2010 – 2020 a prinášajú komplexný pohľad na východiská a potenciál pripravenosti podnikov na riadenie ľudí v budúcnosti.Publikácia je určená študentom vysokých a nadstavbových škôl, ale výsledky výskumu v nej publikované môžu využiť aj organizácie pôsobiace na Slovensku. Svojím obsahom však má potenciál zaujať každého, kto sa zaujíma o vplyv zmien pracovného prostredia na ľudský potenciál a pripravenosť našich podnikov na riadenie novej generácie zamestnancov.
Zo škôlky do školy Precvičovanie a úlohy
Učenie už nikdy nebude nuda. Táto zábavná cvičebnica prevedie malých predškolákov (a nielen ich) svetom rozmanitých úloh z oblasti písania, počítania či jazykových hier. Neváhajte a vyskúšajte ju!
stovky aktivít
pre deti vo veku 5–8 rokov
Ďuro a Muro idú do školy, 2. vydanie
Chlapec Ďuro a jeho kamarát kocúr Muro – to je teda podarená dvojka! Keď sa tí dvaja do niečoho pustia, stojí to za to! Nie vždy spravia všetko správne, ale zaručene si pri tom užijú veľa zábavy! Chcete aj vy spoznať ich veselé školské dobrodružstvá? Všetky ich nájdete v tejto knižke. Dočítate sa v nej napríklad o tom, ako Ďuro s Murom písali diktát, ako vyzerá mačací krasopis, ako znie správny kocúrí spev alebo aj o tom, prečo mačky nehovoria po anglicky. Do čítania, milé deti!
Micka a Maxík idú do školy PZ: Zima
Predškoláci Micka a Maxík pôjdu za rok do školy. Naučia sa mnoho nových vecí - avšak už budú vedieť, že zima nie je iba sneh a mráz. Pracovný zošit Micka a Maxík idú do školy - ZIMA rozvíja znalosti o znakových systémoch (číslice 4, 5, 6, 7 a písmená CH, I, J, K, L, M, N, O) a zameriava sa na získavanie predmatematických predstáv. Ponúka tréning vizuomotorických zručností a hravou formou približuje deťom zimné obdobie s jeho neodmysliteľnými tradíciami. Cieli na pamäťové a rečové schopnosti a dôsledne sa pritom sústreďuje na nácvik zložitejších grafomotorických cvikov. Pracovný zošit bol pripravený v súlade so Štátnym vzdelávacím programom a zostavený na základe praktických skúseností učiteľov s predškolskou výučbou s cieľom napomáhať optimálnemu rozvoju osobnosti dieťaťa.
Edícia pozostáva zo 4 pracovných zošitov (Micka a Maxík pôjdu do školy - Jar, Leto, Jeseň a Zima). Vzhľadom na charakter a náročnosť úloh odporúčame zošity vypracovať v poradí Jeseň, Zima, Jar a Leto, keďže tvoria ucelený program pre predškolskú prípravu, ktorá vyústi nástupom dieťaťa do školy v septembri.
Micka a Maxík idú do školy PZ: Leto
Chystáš sa po lete do školy? Micka a Maxík ti ukážu, čo všetko by si mal vedieť. Pracovný zošit Micka a Maxík idú do školy - LETO je zameraný na predškolskú prípravu. Obsahuje rozmanité úlohy zamerané na nácvik a tréning grafomotorických zručností, predmatematických predstáv a doplnenie znalostí o ľudskom tele. Deti si vyskúšajú aj sebahodnotenie. Pripomenú si základy bezpečného správania v prázdninovom období a osvoja si poznatky o lete. Letný zošit sa sústreďuje aj na rozvoj rečových schopností. Deti vďaka nemu získajú predstavu o školskom prostredí. Kapitoly obsahujú vždy niekoľko možností, ako jednoducho a prakticky danú tému s deťmi precvičiť. Pracovný zošit bol pripravený v súlade so Štátnym vzdelávacím programom a zostavený na základe praktických skúseností učiteľov s predškolskou výučbou s cieľom napomáhať optimálnemu rozvoju osobnosti dieťaťa. Edícia pozostáva zo 4 pracovných zošitov (Micka a Maxík pôjdu do školy - Jar, Leto, Jeseň a Zima). Vzhľadom na charakter a náročnosť úloh odporúčame zošity vypracovať v poradí Jeseň, Zima, Jar a Leto, keďže tvoria ucelený program pre predškolskú prípravu, ktorá vyústi nástupom dieťaťa do školy v septembri.
Literatúra 3 - pre stredné školy a gymnáziá PZ
Pracovný zošit je zameraný na rozvoj analytických, interpretačných a tvorivých kompetencii študentov. Rešpektuje základné rámce výkonového vzdelávacieho štandardu. Typológia a náročnosť úloh je koncipovaná tak, aby zohľadnila nielen systémové požiadavky ale aj potreby každodennej školskej praxe.
Micka a Maxík idú do školy PZ: Jeseň
Pracovný zošit Micka a Maxík idú do školy - JESEŇ je zameraný na predškolskú prípravu. Obsahuje rozmanité úlohy zamerané na spoznávanie písmeniek (písmeno A, B, C, D, E, F, G, H), rozvoj predmatematických predstáv (čísla 1, 2, 3) a zrakového vnímania a precvičovanie pamäte. Predškoláci si vyskúšajú základné grafomotorické cviky, zopakujú si tvary a farby, budú sa učiť rozprávať, rozvíjať jemnú i hrubú motoriku a začnú sluchovo rozlišovať hlásky. Dozvedia sa aj rôzne zaujímavosti o svete, ktorý nás obklopuje na jeseň. Pracovný zošit bol pripravený v súlade so Štátnym vzdelávacím programom a zostavený na základe praktických skúseností učiteľov s predškolskou výučbou s cieľom napomáhať optimálnemu rozvoju osobnosti dieťaťa. Edícia pozostáva zo 4 pracovných zošitov (Micka a Maxík pôjdu do školy - Jar, Leto, Jeseň a Zima). Vzhľadom na charakter a náročnosť úloh odporúčame zošity vypracovať v poradí Jeseň, Zima, Jar a Leto, keďže tvoria ucelený program pre predškolskú prípravu, ktorá vyústi nástupom dieťaťa do školy v septembri.
Riadenie malých a stredných podnikov
Autori venovali zvýšenú pozornosť otázkam inovácií v podnikoch, budovaniu ich transformačných a komunikačných systémov i etike podnikania. Výklad problematiky je orientovaný na študentov ekonomiky a manžmentu podnikania na vysokých školách technického zamerania a na čitateľov bez hlbšieho ekonomického vzdelania. Autori sa snažili o jeho zrozumiteľnosť a doplnenie príkladmi z praxe. Môže však slúžiť aj ako príručka podnikania a riadenia malého a stredného podniku.
Na sklade 2Ks
11,56 €
12,17 €
Pracovné právo pre školy a školské zariadenia
Cieľom publikácie Pracovné právo pre školy a školské zariadenia je podať čitateľovi výklad problematiky týkajúcej sa uplatňovania pracovnoprávnych vzťahov v školách a školských zariadeniach. Publikácia venuje priestor všetkým zamestnancom v školách a školských zariadeniach, nielen pedagogickým a odborným zamestnancom.
Publikácia sa člení na sedem základných kapitol pojednávajúcich o prameňoch pracovného práva pre školy a školské zariadenia, zamestnancoch a zamestnávateľoch v prostredí školstva, o pracovnom pomere, pracovnom čase, odmeňovaní zamestnancov, prekážkach v práci a stravovaní zamestnancov, pričom čitatelia určite ocenia aj praktické príklady a odpovede na otázky, ktoré autor zapracoval do textu.
Publikácia je určená predovšetkým pre riaditeľov škôl a školských zariadení, personalistov v školách a školských zariadeniach, zriaďovateľov škôl a školských zariadení a ich zamestnancov a zamestnancov školských úradov.
Micka a Maxík idú do školy PZ: Jar
Poď aj ty s Mickou a Maxíkom objavovať veľa nových vecí a spoznávať krásne jarné obdobie, kedy sa príroda zobúdza zo zimného spánku.
Pracovný zošit Micka a Maxík idú do školy - JAR je zameraný na predškolskú prípravu. Deti oboznámi so základnou znakovou sústavou (písmená P, U, S, T, R, V, X, Y, Z a čísla 8, 9, 10). Sústreďuje sa aj na orientáciu v priestore a v čase. Nechýbajú úlohy zamerané na grafomotoriku a jemnú motoriku. Zošit upriamuje pozornosť detí na správne chápanie sluchových vnemov. Priblížením priebehu jarného obdobia v prebúdzajúcej sa prírode a s ním súvisiacich tradícií podporuje záujem detí o vnímanie okolitého sveta a získavanie základných ekoogických poznatkov. Usporiadane úloh je koncipované tak, aby napomáhalo optimálnemu rozvoju každého dieťaťa. Pracovný zošit bol pripravený v súlade so Štátnym vzdelávacím programom a zostavený na základe praktických skúseností učiteľov s predškolskou výučbou s cieľom napomáhať optimálnemu rozvoju osobnosti dieťaťa. Edícia pozostáva zo 4 pracovných zošitov (Micka a Maxík pôjdu do školy - Jar, Leto, Jeseň a Zima). Vzhľadom na charakter a náročnosť úloh odporúčame zošity vypracovať v poradí Jeseň, Zima, Jar a Leto, keďže tvoria ucelený program pre predškolskú prípravu, ktorá vyústi nástupom dieťaťa do školy v septembri.
Fyzika pre 7. ročník základnej školy a 2. ročník gymnázia s osemročným štúdiom
Učebnica Fyzika pre 7. ročník ZŠ a 2. ročník GOŠ oboznamuje žiakov s teplotou a meraním teploty, premenami skupenstiev a teplom, ktoré je jednou z foriem energie. Publikácia vychádza z praktických skúseností a pomocou pokusov objasňuje fyzikálne pojmy, fyzikálnu podstatu dejov a skutočností, ako sú:
teplota, meranie teploty,
topenie a tuhnutie látok, vyparovanie a var, kondenzácia,
prúdenie vzduchu, slnečné žiarenie, počasie a jeho predpovedanie,
predstavy o teple, výmena tepla a jeho šírenie,
meranie tepla a jeho využitie.
Praktické časti učebnice dávajú námety, ako môžu žiaci:
merať fyzikálne veličiny,
spracovať namerané údaje do tabuliek a grafov,
vysvetľovať pozorované deje a nájsť odpovede na otázky,
otestovať svoje vedomosti.
Každá tematická časť je ukončená zhrnutím učiva. Vyhľadávanie informácií v knihe uľahčuje register. Prehľadné grafické spracovanie umožňuje žiakom lepšiu orientáciu v učebnici a podporuje ľahšie osvojenie prebraného učiva.
Učebnica Fyzika pre 7. ročník ZŠ a 2. ročník GOŠ má platnú schvaľovaciu doložku Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR a je zaradená do Zoznamu učebníc pre základné školy a osemročné gymnáziá
Na sklade 1Ks
13,25 €
13,95 €
Chodiť do školy má svoje výhody
Čo všetko čaká malého prváčika v školskej lavici? Aké zaujímavosti ukrývajú prvácke zošity a učebnice? Knižočka prináša sedem dôvodov, prečo je chodenie do školy zábava nielen pre prváčikov.
Knižka odkrýva prváčikovi 7 výhod chodenia do školy nenúteným, ale zábavným a poučným spôsobom: 1. naučí sa počítať a logicky myslieť, 2. naučí sa o rastlinkách a stromoch, 3. naučí sa o živočíchoch, 4. naučí sa o striedaní dňa a noci i ročných období, 5. naučí sa o hygiene, zdraví a zdravej výžive, 6. naučí sa prekonať svoj strach, 7. naučí sa čítať a hlavne získa veľa nových kamarátov.
Ilustrácie: akadem. maliarka Anna Gajová