Hľadanie: Rezistencia
zobraziť:
Rezistencia
Ernesto Sabato vyštudoval teoretickú fyziku, ale sľubne sa rozvíjajúcu kariéru fyzika opustil, aby sa venoval literatúre, lebo bol presvedčený, že práve ona, a nie veda, dokáže poskytnúť kľúč k záhadám ľudskej existencie. Je autorom troch významných románov, z ktorých boli dva preložené aj do slovenčiny (Tunel samoty, 1965 a O hrdinoch a hroboch, 1980). Jeho eseje však doteraz v Slovensku knižne nevyšli, pričom práve v tejto oblasti bol E. Sabato mimoriadne úspešným autorom. Aj do literatúry vstúpil práve ako esejista knihou Jedinec a vesmír (Uno y el universo, 1945). V Sabatových esejach dominujú dve ťažiskové témy: človek v čase krízy a otázky o poslaní literatúry. Celé Sabatovo dielo je preniknuté hlbokými filozofickými úvahami o zmysle našej existencie, o dobre a zle, ale aj o nástrahách virtuálneho sveta a potrebe pestovania tradičných hodnôt. Kniha La resistencia (Rezistencia) obsahuje šesť esejí, v ktorých sa autor zamýšľa nad malými aj veľkými vecami každodenného života. Je napísaná sugestívnou epištolárnou formou a je svojským literárnym odkazom tohto veľkého humanistu, keďže ju písal na sklonku svojho života. Obsah: Prvý list: Malé a veľké, Druhý list: Staré hodnoty, Tretí list: Medzi dobrom a zlom, Štvrtý list: Spoločné hodnoty, Piaty list: Rezistencia. Epilóg: Rozhodnutie a smrť.
Rezistencia - Divergencia 2
Jedno rozhodnutie ťa môže zmeniť alebo zničiť. Každé rozhodnutie má však svoje dôsledky a po napätí, ktoré vzniklo medzi frakciami, sa Tris Priorová snaží zachrániť seba a tých, ktorých miluje. Zápasí s ničivými otázkami o smútku a odpustení, identite a oddanosti, politike a láske. Iniciačná ceremónia Neohrozenosti mala byť pre Tris dňom osláv a radosti, no skončila sa krvavými bojmi.
V mysliach a dušiach frakcií sa rozhostil nepokoj, napätie každým dňom narastá. Tris stojí pred výzvou. Aby pomohla sebe a ostatným, musí naplno rozvinúť svoju divergenciu, aj keď nevie, čo všetko tým môže stratiť.
Divergencia, Rezistencia, Experiment set (mäkká väzba)
DIVERGENCIA a REZISTENCIA vtiahli čitateľov do mrazivo realistického postapokalyptického sveta. Teraz nastal čas zistiť, či to nebol všetko len EXPERIMENT! Jedno rozhodnutie ťa môže zmeniť. Jedno rozhodnutie ťa môže zničiť. Jedno rozhodnutie spečatí tvoj osud. Tris a Tobias sú opäť spolu. Ale za akú cenu? Systém frakcií je od zákaldov rozvrátený a polovica mesta leží v troskách. Jediná záchrana môže prísť zvonka. Niekto musí ísť za plot, priviesť pomoc a odhaliť pravdu. Nad mestom totiž visí mr ak pochybností, že je len súčasťou nepodareného experimentu. Alebo je aj toto len ďalšia simulácia?
Divergencia, Rezistencia, Experiment set
DIVERGENCIA a REZISTENCIA vtiahli čitateľov do mrazivo realistického postapokalyptického sveta. Teraz nastal čas zistiť, či to nebol všetko len EXPERIMENT!
Jedno rozhodnutie ťa môže zmeniť.
Jedno rozhodnutie ťa môže zničiť.
Jedno rozhodnutie spečatí tvoj osud.
Tris a Tobias sú opäť spolu. Ale za akú cenu? Systém frakcií je od zákaldov rozvrátený a polovica mesta leží v troskách. Jediná záchrana môže prísť zvonka. Niekto musí ísť za plot, priviesť pomoc a odhaliť pravdu. Nad mestom totiž visí mrak pochybností, že je len súčasťou nepodareného experimentu. Alebo je aj toto len ďalšia simulácia?
Vypredané
30,40 €
32,00 €
Rezistencia - Zberateľské vydanie (Divergencia 2)
Exkluzívne zberateľské vydanie najpopulárnejšej dystopickej série Divergencia - Rezistencia - Experiment s bombastickým bonusovým materiálom. Toto vydanie by nemalo chýbať v knižnici žiadneho fanúšika a knihomoľa!
Tris prežila brutálny útok na svoju pôvodnú frakciu. Cena za prežitie je priveľká. Nová budúcnosť sa jej protiví, a tak sa radšej utápa v žiali a sebaobviňovaní.
V mysliach a dušiach frakcií sa rozhostil nepokoj a napätie medzi preživšími každým dňom narastá. Konflikt je už takmer neodvratný - a v čase hroziaceho boja, si musí každý zvoliť jednu stranu barikády, odhaliť najhlbšie tajomstvá a zžiť sa s činmi, ktoré už nemožno zvrátiť.
Toto zberateľské vydanie obsahuje bonusový materiál: poviedku Slobodu Štyrimu - Ako to videl Tobias, rozhovor s Veronicou Roth, esej Veronicy Roth o smrti postáv, zoznam piesní, ktoré počúvala Veronica Roth počas písania Divergencie a Rezistencie, tipy a triky ako usporiadať párty v štýle každej frakcie a plagát, ktorý je súčasťou obálky!
S inklúziou od raného veku
Úvahy, čo je a čo nie je inklúzia, a či vôbec existuje v našich podmienkach brzdí jedna skutočnosť, NEPRIPRAVENOSŤ, nepripravenosť prostredia, okolia a všetkých. A práve táto knižka jednoducho a jasne objasňuje základné pojmy, ktoré by mali byť súčasťou inklúzie. Sú zoradené v heslári, v abecednom poradí ako heterogenita, jedinečný, predsudok, ... V knihe už je vnímaný človek s odlišnosťou, nielen v zmysle zdravotného znevýhodnenia, ale aj odlišný v zmysle výzoru, správania a pod. Čitateľovi je k dispozícii 41 príkladov z praxe, mnohé z nich Vás prekvapia, iné sú uvádzané aj na zamyslenie, či používanie nálepiek (nepomáhajko, nekamarát) je skutočne vhodnými počas komunikácie. Stalo sa takéto aj mne? Využívam aj ja nálepky počas práce s človekom? Čitateľ nájde odpovede, prečo je nevyhnutné začínať s INKLÚZIOU od RANÉHO VEKU. Autorka popisuje aj možnosti podpory vytvárania inkluzívneho prostredia v materskej škole v zmysle spoločného vzdelávania, akceptácie bez rozdielov, pomoci bez rozdielov a spoločného štartu pre každého v našej spoločnosti ... kniha, ktorá tvrdí, že svoje miesto majú nielen inkluzívne školy, ale aj školy špeciálne ...
44 hier na podporu práce s knihou pre deti predškolského veku
Zaujímavá publikácia 44 hier na podporu práce s knihou pre deti predškolského veku ponúka 44 hier, ktoré umožňujú deťom spoznávať knihu cez hru a zároveň práve tieto hry podporujú nadobúdanie pozitívneho vzťahu ku knihám. Čitateľ v tejto podnetnej publikácii nájde nielen originálne hry, ale aj postupy ako priblížiť knihu nevšedným spôsobom. Jednotlivé hry sú v publikácii rozdelené do troch skupín. V prvej skupine hier má dieťa možnosť spoznať knihu s využitím pohyblivosti celého tela. Prostredníctvom zážitku sa dozvie, čo sa na knihe nachádza vpredu a čo vzadu, ako vyzerá kniha s obrázkom, ako zase kniha so zvukom, alebo budú vedieť rozlíšiť, kedy je kniha otvorená a zatvorená. Počas hier sa bude u dieťaťa postupne rozvíjať a zdokonaľovať smerová a pravo-ľavá orientácia a spôsobilosť porozumieť počutej inštrukcii. Druhá skupina hier je zameraná na konkrétnu prácu s knihou, obrázkom, dejom, rozprávkovými postavami. Počas hier je vytvorený priestor na rozvíjanie komunikácie a predstavivosti. Dieťa má tak možnosť zdokonaliť sa v prerozprávaní príbehu, v dokončení príbehu, či popísaní obrázku so slovami, alebo prostredníctvom pohybu. Tretia skupina hier je zameraná na tvorbu originálnej a netradičnej knihy. Dieťa sa dozvie, že kniha môže mať nielen veľa strán, ale aj len jednu, alebo môže byť aj čierno-bielou ...
Ako autorka odporúčam publikáciu práve TEBE, aby si naučil deti, že kniha je poklad, lebo sa z nej dozvedia vždy niečo nové a zároveň cez tieto jednoduché hry spoznajú knihu iným, zaujímavým spôsobom.
45 hier na podporu sluchového vnímania detí raného a predškolského veku, 2.vydanie
Publikácia 45 hier na podporu sluchového vnímania detí raného a predškolského veku je garantovaná odborno-metodickým časopisom Predškolská výchova, ktorý vychádza už viac ako 70. rokov a je určený pre rodičov, jasle, materské školy.
Ide o prepracované druhé vydanie, ktoré je doplnené o teoreticko-metodické východiská (napr. tvorba hier na základe vývinových atribútov) a nové hry (napríklad jedna z viacerých s názvom Veve, Vivi, Vuvu a Vovo). Sumárne nájdete 45 hier (tradičných aj autorských), ale aj úplne nových a originálnych, ktoré boli overené v praxi materských škôl a v detských centrách.
Na podporu sluchového vnímania je spracovaných:
11 hier na oblasť počúvania;
8 hier na sluchovú pamäť,
8 hier na sluchové rozlišovanie;
10 hier na sluchovú analýzu a syntézu
8 hier na vnímanie rytmu.
Vyšším počtom hier sú podporené oblasti, ktoré sú významnými najmä pre proces učenia sa.
Drábik. Malé bludiská
Pracovný zošiť s názvom Drábik. Malé bludiská je určený k práci s deťmi od 4 do 5,5 roka. Zameriava sa na riešenie malých bludísk (týmto úlohám predchádza pracovný zošit Švábik. Prvé cestičky). Ide o edukatívny pracáčik, ktorý bol overovaný v slovenských materských školách, v centrách a jasliach.
Ide o pracovný zošit, ktorý akceptuje aktuálnu vývinovú úroveň dieťatka od 4 rokov. Samozrejme je možné kvôli nadväznosti na úlohy zabezpečiť si aj pracovný zošit, v ktorom sú úlohy jednoduchšie napriek tomu, že sú odporúčané pre vekovo mladšie dieťa (možno aj preto, že úspešnosť v jednoduchých bludiskách motivuje dieťa k samotnej činnosti). Úlohy v pracovnom zošite Drábik. Malé bludiská sú zamerané na nácvik orientovať sa na ploche papiera s primeranou motiváciou.
Dieťatko rieši pomocou ceruzky a spoločne s kamarátom Drábikom 16 bludísk. Bludiská sú rôznorodé, zaujímavé, s prekážkami/bez prekážok, s využitím obťahovania rôznych ciest a sú spostupnené podľa obťažnosti. Každá úloha má uvedené inštrukcie ako postupovať pri práci. Ak je dieťatko mladšie je možné vyskúšať hľadanie cestičky z bludiska prstom a potom ceruzkou, alebo jednoducho len ceruzkou. Hľadanie, pomenovanie, skúšanie a poznávanie rôznych bludísk podporí dieťatko v rozvíjaní koordinácie ruky s očami (zrakom). Každá úloha je doplnená aj o poznávanie zvuku obrázku, ktorý je súčasťou úlohy (autíčko trúbi TÚ-TÚ, Drábik sa teší - JUPÍ-JUPÍ, malý Čvirko volá - ČVIRI-ČVIRI).
Riešenie úloh v pracovnom zošite DRÁBIK okrem spolupráce rúčky a oka/očí (vizuo-motorickej koordinácie) podporuje aj úchop ceruzy, nájdenie správneho riešenia, koncentráciu pozornosti pri činnosti, porozumenie inštrukcií, trpezlivosť pri dokončení úlohy, podporu jemnej motoriky a to všetko v spolupráci s dospelým (rodičom, učiteľom alebo iným odborníkom).
Švábik. Prvé cestičky
Pracovný zošiť s názvom ŠVÁBIK. Prvé cestičky je určený k práci s deťmi od 2,5 do 4 roka. Zameriava sa na riešenie prvé cestičky. Ide o edukatívny pracáčik, ktorý sa zameriava na podporu spolupráce rúčky a očí pri činnosti. Úlohy v pracovnom zošite boli overované v slovenských materských školách, v centrách a jasliach.
Ide o pracovný zošit, ktorý akceptuje aktuálnu vývinovú úroveň dieťatka od 2,5 roka. Úlohy v pracovnom zošite ŠVÁBIK. Prvé cestičky sú zamerané na zvládanie prvých cestičiek na ploche papiera s primeranou motiváciou.
Dieťatko rieši pomocou ceruzky a spoločne s kamarátom Švábikom 12 cestičiek (pre odlíšenie ide o pracáčik Švábik zelený). Cestičky sú rôznorodé, zaujímavé a s veľmi zaujímavými úlohami. Každá úloha má uvedené jednoduché inštrukcie ako postupovať pri práci s dieťatkom. Každá úloha je doplnená aj o poznávanie zvuku obrázku, ktorý je súčasťou úlohy (raketa letí ZZZ, Švábik hryzie jablko HAM). Riešenie úloh v pracovnom zošite ŠVÁBIK okrem spolupráce rúčky a oka/očí (vizuo-motorickej koordinácie) podporuje aj úchop ceruzy, nájdenie správneho riešenia, koncentráciu pozornosti pri činnosti, porozumenie inštrukcií, trpezlivosť pri dokončení úlohy, podporu jemnej motoriky a to všetko v spolupráci s dospelým (rodičom, učiteľom alebo iným odborníkom).
Švábik. Prvé stopy s ceruzkou
PRACOVNÝ ZOŠIT Švábik, Prvé stopy s ceruzkou je určený pre rodičov s dieťatkom od 2,5 do 4 rokov.
Zameriava sa na zvládnutie čiarky (rôznymi smermi) a kruhu. Všetko, čo by vývinovo malo dieťatko zvládnuť v tomto období. Každý pracovný list má vypísané úlohy pre rodiča aj pre dieťatko, všetky úlohy sú na tvrdom papieri (aby vydržalo prítlak rúčky dieťatka pri činnosti). Je vyslovene vytvorený na podporu činnosti rodiča s dieťatkom. Pracovných listov je spolu 12. Možno sa to zdá málo, ale ten počet je primeraný, vzhľadom na vek dieťatka a schopnosť koncentrovať sa na činnosť.
Úlohy na jednom pracovnom liste je možné si rozdeliť, dieťatko nemusí zvládnuť celý pracovný list na jedenkrát. A o to ide! Aby malo príležitosť postupne (nie odrazu) sa čoraz viac koncentrovať na konkrétnu činnosť a zároveň byť podporované vo svojom vývine.
Počas činnosti si dieťatko rozvinie slovnú zásobu, pozornosť a nakoniec vyskúša kresliť čiarky alebo krúžky.
Biblioterapia v ranom a predškolskom veku
Akú knihu vybrať pre dieťa od narodenia? Ako čítať knihu s dieťaťom? Prečo je dôležité pri čítaní s dieťaťom ukazovať na obrázky v knihe? Musí mať dieťa priestor na čítanie? Aké sú to textilné, vizuálne či papierové knihy? Ako je možné aktivizovať dieťa v začiatkoch čítania? ... a mnohé ďalšie zaujímavé informácie sa dozviete z tejto knihy. Autorky B. Kováčová a B. Valešová Malecová tvrdia, že kniha a príbeh sú prirodzenou súčasťou života dieťaťa a kniha je zároveň fascinujúcim objektom pre dieťa, či už farebná alebo v bielo-čiernom spracovaní. Napriek tomu, že ide o vysokoškolskú učebnicu, je prvou svojho formátu v našich podmienkach. Predkladá teoretické poznatky, ktoré sú potrebné k práci s knihou a následne ponúka podrobné informácie pre obdobie novorodenca, dojčaťa, batoľaťa a predškoláka, tzn. na prácu s dieťaťom od narodenia až po vstup do základnej školy. Text je doplnený o konkrétne príklady z poradenskej praxe.
Švábik. Prvé hry s rúčkou
Publikácia s názvom ŠVÁBIK. Prvé hry s rúčkou ponúka jednoduché námety na tvorbu stôp, ako predprípravu na prácu s ceruzou. Je určená pre dospelého (rodiča i odborníka), ktorý podporuje vývin dieťaťa vo veku od 18 mesiacov do 3 rokov. Aktivity sú popísané jednoducho, ich súčasťou sú zdôvodnenia prečo je vhodné práve tú-ktorú aktivitu vyskúšať s dieťaťom.
Dieťa má možnosť práve v týchto hrách spoznať stopu. Spoznáva ju vytváraním prostredníctvom rôznych materiálov a tak vznikajú škvrny, fľaky, odtlačky. Pozor, práve počas tejto činnosti je mu to dovolené: zašpiniť sa a experimentovať. Ešte lepšie mu to pôjde v spolupráci s dospelým, napríklad spoločne budú odtláčať kocky, fŕkať farby alebo kresliť drievkom do mokrého piesku.
V publikácii nájdete 22 hier, prvých hier so stopou, vybrané hry sú doplnené o fotoseriál postupu.
Pred nami sedí dieťa a teší sa. Teší sa na hru s Vami, dospelými, lebo Vy ste tými, ktorí mu umožnia skúšať, manipulovať, experimentovať, vytvárať ... jednoducho učiť sa a rozvíjať.
ICT nástroje a učitelé: adorace, či rezistence?
Monografie je zaměřena na problematiku využívání ICT nástrojů v práci učitelů základních a středních škol. Sumarizuje tak dílčí vědecko-výzkumné aktivity řešitelského kolektivu, které se zaměřují na problematiku využití informačních a komunikačních technologií ve vzdělávacím procesu s přesahem do oblasti netradičních vzdělávacích přístupů a integruje je do podoby komplexního výzkumu zaměřeného na možnosti a limity tohoto využívání ze strany učitelů základních a středních škol.
Projevy a podoby protirežimní rezistence v komunistickém Československu 1948-1989
Kniha mapuje rozmanité projevy a ohlasy rezistence vůči komunistickému režimu v Československu v letech 1948 až 1989. Autoři chápou rezistenci jako přirozenou a často spontánní reakci jedince či skupiny osob na totalitní, nelidské, nezákonné nebo morálně neakceptovatelné požadavky režimu, jenž se snaží prosadit závazný ideový výklad světa, vychovávat či převychovávat, a neváhá proto zasahovat i do volnočasových aktivit ve snaze usměrňovat a modifikovat jejich průběh.
Svým způsobem představuje rezistence pomyslnou základnu společenského vzdoru, který může vyústit jak v opoziční postoj, snažící se nenásilnou formou reformovat stávající systém, tak v aktivity odbojové, usilující o jeho zánik, a to i za použití násilí. Různé projevy rezistenčního chování, kterým je věnována tato kniha představují jakousi přirozenou obrannou reakci jedince, jenž se tímto způsobem snažil realizovat svou představu o světě, popřípadě prosadit vlastní zájmy v pracovním i každodenním životě, aniž by přitom a priori usiloval o střet s režimem, či dokonce vytvářel nějaký programově-politický rámec své činnosti.
Zda skutečně ke konfliktu nakonec došlo, záviselo nejen na intenzitě a formě projeveného vzdoru, ale rovněž na aktuálním stupni sankční nálady, bdělosti bezpečnostních orgánů a bohužel i na míře kolaborace sousedů či spolupracovníků aktéra některé z vybraných klíčových forem rezistence.
Lacná kniha 44 hier na podporu hry s bábkou pre deti predškolského veku (-90%)
Základom procesu hry s niečím, s niekým môže byť predmetná bábka, ktorá na začiatku pôsobí ako motivačný prostriedok vo vzájomnej interakcii dieťaťa s dospelým. Táto forma činnosti stimuluje detskú fantáziu, podporuje tvorivú hru a zároveň predstavuje objavnú činnosť pre dieťa v rámci skupinových hier. Publikácia ponúka možnosti ako rozvíjať dieťa postupne, a to prostredníctvom hier s celým telom, hier s konkrétnymi časťami tela (hlavou, nohami, rukami a prstami) až k samotnej hre s reálnym predmetom, s bábkou. Hry (v počte 44) je možné použiť bez ohľadu na prvotný zámer, tzn. aby dieťa zvládlo vytvoriť dramatickú postavu. Predložená publikácia 44 hier na podporu hry s bábkou pre deti predškolského veku je materiálom, ktorý je primárne určený pre pedagógov materských škôl, taktiež pre vychovávateľov v školských kluboch, pre animátorov, pre rodičov a iných odborníkov, ktorí sú neodmysliteľnou súčasťou (ne)formálneho vzdelávania orientovaného na vekovú skupinu detí predškolského veku. A v konečnom dôsledku je určená pre všetkých pomáhajúcich profesionálov ako súčasť ich odborného rozvoja a rastu.
Vypredané
0,45 €
4,50 €
dostupné aj ako:
A rezidencia - Magánélet a Fehér Házban - Kennedytől Obamáig
Senki sem érti és ismeri úgy az Egyesült Államok elnökét és családját, mint azok a férfiak és nők, akik a Fehér Ház mindennapi üzemeltetéséről gondoskodnak. Történeteik, amelyek ötven évet, tíz adminisztrációt és számtalan kisebb-nagyobb válságot ölelnek fel, most először kerülnek nyilvánosságra ebben a kötetben. A komornyikokkal, a szobalányokkal, a főszakácsokkal, a virágkötőkkel, a portásokkal és más alkalmazottakkal, valamint egykori First Ladykkel és elnöki családtagokkal készített több száz órányi interjúból merítve Kate Andersen Brower a Fehér házhoz lojális, elhívatott szakemberek csoportját mutatja be. Ők azok, akik fényűző díszvacsorákat vezényelnek le, készenlétben állnak a külföldi méltóságok látogatásai alatt, gondoskodnak az elnöki család gyermekeiről, és teljesítik az elnöki pár minden kívánságát, legyen az bármilyen bonyolult vagy esetenként akár meghökkentő.
Tělo jako prostor anarchistické rezistence
Odkud čerpat naději ve zdevastované cynické současnosti? Jsme v ní sami? Můžeme obstát jen na úkor ostatních? Vzestup politiky identity zakryl v posledních dekádách univerzální aspiraci emancipačních snah. Původní příspěvek k teorii radikální politiky, který Klára Lang čtenářstvu předkládá, je slibným vykročením za tento rámec. Napájí se z emancipační tradice odporu proti útlaku a inspiruje se především třemi proudy: anarchistickým, feministickým a poststrukturalistickým. Na jejich základě se do centra pozornosti nové radikální politiky dostává tělesnost ta je vlastní každému, preformuje budoucnost, utváří ji tady a teď. V trhlině mezi selhavšími pokusy o osvobození člověka se opět potvrzuje staré povědomí, že vize nového světa musí být v souladu s metodami, kterými je o něj usilováno. Tělo se stává naší politickou zbraní přesahující subjekt-objektové schéma: je současně osvobozováno a osvobozuje, je součástí kolektivního procesu rezistence proti útlaku. Zásadní je přitom experimentace rozšiřuje totiž pole představitelného a dává vzniknout novému, které odporuje glajchšaltování a normalizaci. Odevzdanost systému a údajná danost náhle korodují před prožívanou svobodnou tvorbou a sebetvorbou.
Četba Těla jako prostoru anarchistické rezistence je osobitým přínosem k promýšlení svobodného života ve společném soubytí, v němž ideje svobody, vzájemnosti, lásky a péče přestávají být prázdnými slovy a získávají zásadní význam. V tomto smyslu je i jeho četba nadějí toho, co vzniká.
44 hier na podporu vizuomotorickej koordinácie detí raného a predškolského veku
Neisté obťahovanie po čiare, nedokončené vyfarbovanie omaľovánky, ťažkosti s podaním a prinesením predmetu na základe požiadavky zo strany dospelého, alebo oslabenie v orientovaní sa v priestore pri činnosti môžu poukazovať na možné oslabenie v oblasti vizuomotorickej koordinácie, tzn. koordinácie oka s činnosťou ruky. U detí sa tieto ťažkosti bežne vyskytujú, ale je možné ich podporiť a nácvikom skorigovať ešte pred vstupom do školy. Ich odhalenie v škole je vždy na úkor prospechu žiaka, preto práve túto knihu považujem aj za možnú prevenciu pred školským neúspechom. Kniha ponúka konkrétne hry (v počte 44), ktoré je možné hrať s dieťaťom individuálne, alebo aj v skupine. Hry sú doplnené o základné poznatky popisujúce oblasť koordinácie oko a ruky (vizuomotorická koordinácia) a pomerne jednoducho objasňujú, čo dieťa zvláda vo vekových míľnikoch. Popísané hry, sú materiálne i priestorovo nenáročné.
Knižka je určená pre všetkých, ktorí sa zameriavajú na vývin dieťaťa od dvoch do šiestich rokov, tzn. pre rodičov podporujúcich vývin svojho dieťaťa, pre pedagógov v materských školách a detských centrách, pre profesionálov v oblasti špeciálno-pedagogického poradenstva, pre záujmové útvary ako súčasť interaktívnych skupinových hier, pre študentov pripravujúcich sa na povolanie učiteľa, pre domáce vzdelávanie, ... jednoducho povedané pre všetkých, ktorí svojou snahou podporujú vývin detí, vývin budúcej generácie.