Hľadanie: Radošinské naivné divadlo
zobraziť:
Radošinské naivné divadlo - Jááánošííík LP
KTO: Jozef Sloboda (Otec), Iveta Straková (Mamička a Madam), Mária Drozdova (Helena, Anička a Madam), Dušan Nágel (Dráb), Pavel Schwarz (Okoličáni), Stanislav Štepka (Jánošík a Vedúci), Milan Markovič (Uhorčík a Herec), Pavol Šago , Michal Rigáň (Ošetrovateľ), Tamara Koričanská (spev)
ČO: Jááánošííík, kultové divadelné predstavenie legendárneho Radošinského naivného divadla, ktoré uzrelo svetlo sveta v roku 1970. Opus vydal záznam tohto predstavenia prvýkrát v roku 1983 a teraz prichádza s jeho obnovenou reedíciou na vinylovej LP-platni. V hlavných postavách Jánošíka a Uhorčíka tu účinkujú ikony vtedajšej zostavy divadelného súboru Stanislav Štepka a Milan Markovič. Táto nesmrteľná satira je ozdobou katalógu Opusu, veď koniec-koncov Jááánošíík je najviac reprízovaný pôvodný titul v histórii slovenskej dramatickej literatúry.
LP
A1 01. ZRODENIE LEGENDY
A2 02. ZLATÝM POVOJNÍČKOM BOLA POVÍJALA
A3 03. HYD - PARÁDA (pieseň)
A4 04. KEBY SLNKO ZNALO
A5 05. ALE CHOĎ (pieseň)
A6 06. NO PRÍDE I PRÍSŤ MUSÍ
A7 07. KUKURUKUKU... (pieseň)
A8 08. SMRŤ JÁNOŠÍKOVA
B1 09. MALÁ ČIASTKA ZEME
B2 10. TEČTE, SLZY, PRÚDMI TEČTE
B3 11. ANJEL (pieseň)
B4 12. KOHOS' JÁNOŠÍK NA PALOŠ NAČIARA
B5 13. KONIEC LEGENDY
Radošinské naivné divadlo - Jááánošííík/Človečina 2CD
Keď sa 14. novembra 1970 v Klube mladých v Radošine konala premiéra piatej hry vyštudovaného pedagóga (v tom čase redaktora Učiteľských novín) Stanislava Štepku, zrejme nikto netušil, že videl kultové predstavenie, ktorého počet repríz o pár rokov prekročí číslovku 500, a spolu s ďalšou verziou Jááánošííík po tridsiatich rokoch (2000, počet
repríz 237) a s posledným úspešným uvedením inscenácie pod názvom Jááánošííík po tristo rokoch (2013), dokonca neskôr aj so Slovenským ľudovým kolektívom, tento legendárny titul dosiahne v júni 2017 tisícu reprízu, čo je nevídaný a iste aj ojedinelý slovenský divadelný rekord! A navyše: Jááánošííík po tristo rokoch je stále v repertoári Radošinského naivného divadla! (...), pričom o jeho nesmrteľnosť sa svojím skromným
spôsobom pričinila aj opusovská verejná nahrávka z konca
V tom istom období dostala svoju vinylovú podobu aj šiesta Štepkova hra, ktorá mala premiéru presne rok po Jááánošíííkovi, teda 14. novembra 1971 opäť v Klube mladých v Radošine. A aj v tomto prípade sa „Správa o domácnosti alebo Hra na domáce zvieratá“ stala kultovým predstavením,
v ktorom excelovala legendárna Katarína Kolníková. A opäť v prostredí vysokoškolských klubov vznikla nahrávka, ktorá zľudovela a citáty z nej sa hojne využívali aj v bežnej komunikácii. Človečina vyšla spolu s Jááánosšíííkom ako dvojplatňový komplet s ilustráciami dvorného grafika Radošinského naivného divadla Svetozára Mydla a dodnes patrí k najlepším (a v oblasti hovoreného slova aj najúspešnejším) titulom vydavateľstva Opus.
Radošinské naivné divadlo - Lá-ska-nie/Kino Pokrok 2CD
CD I. LÁS-KA-NIE (Druhá správa o človečine)
Skrátená verzia hry
Verejná rozhlasová nahrávka sa uskutočnila v Radošinskom naivnom divadle v roku 1998
Účinkujú: Katarína Kolníková (Alžbeta Lásková), Stanislav Štepka (Bystrík Láska), Anna Warchalová (Dana Lásková), Monika Hilmerová (Zuzaza Lásková), René Štúr (Capanda), Csongor Kassai (Ing. Bartko), František Rehák (Štefan Házy), Maruška Nedomová (Slečna A), Soňa Norisová (Slečna B)
CD II. KINO POKROK (Naivný javiskový film)
Skrátená verzia upravenej hry
Verejná rozhlasová nahrávka sa uskutočnila v Radošinskom naivnom divadle v roku 2003
Spievajú a hrajú vo viacerých postavách: Stanislav Štepka, Zuzana Maurery, Monika Hilmerová, Soňa Norisová, Mojmír Caban, Richard Felix, Maruška Nedomová, Vladimír Svítek, Milan Šago
Radošinské naivné divadlo - Pavilón B 2CD
Psychofraška alebo správa z pekla – správa z raja. Voľným pokračovaním nadväzuje vydavateľstvo Opus na doterajšiu dvojdiskovú edíciu titulov Radošínského naivného divadla reedíciou albumu Pavilón B.
Legendárna nahrávka z roku 1987 si našla svojich priaznivcov už v čase prvého vydania na vinylovom dvojalbume. Nezabudnuteľné výkony Kataríny Kolníkovej, Stanislava Štepku, Jána Melkoviča, či Milana Markoviča nestratili dodnes nič na svojej jedinečnosti a aktuálnosti.
Predstavenie sa začalo hrať v roku 1984 a do derniéry začiatkom deväťdesiatych rokov zažilo tristo repríz. Nepochybne k veľkej radosti všetkých fanúšikov RND vychádza Pavilón B v nezostrihanej verzii.
CD I.
Po návštevných hodinách
Mici
Mira
Maruška
Ernest
Alino a Bandy
Pani Marta (1. Ruky chcú lietať)
Dovidenia na slávnosti
CD II.
Slávnosť
Mici (2. Číslo)
Mira (3. V obrazárni mojich očí)
Maruška (4. Na ľudovú nôtu)
Ernest (5. Zázraky lásky)
Alino a bandy (6. neviem s kým, neviem čím)
Pani Marta (7. Znejú sladké melódie)
Koniec (8. Ľahnime si)
Radošinské naivné divadlo - Vygumuj a napíš/Delostrelci na Mesiaci 2CD
CD I. VYGUMUJ A NAPÍŠ (Správa z pamäti hudobného skladateľa)
Verejná rozhlasová nahrávka sa uskutočnila v Radošinskom naivnom divadle v roku 1998
Účinkujú:Ján Melkovič (skladateľ Ján Petrovič), Stanislav Štepka, (Lekár, Ja), Zuzana Maurery (Matka), Milan Šago (Prvý zväzák), Vladimír Svítek (Druhý zväzák), Anna Warchalová (Gabina)
CD II. DELOSTRELCI NA MESIACI (Správa o tom, čo mám na srdci – a čo ty máš na jazyku)
Verejná rozhlasová nahrávka sa uskutočnila v Radošinskom naivnom divadle v roku 2002
Účinkujú: Stanislav Štepka (Henri Rousseau), Darina Abrahámová (Alica Cooková), Csongor Kassai (Paul von Hlavacek), Zuzana Maurery (Eva Gunarsonová), Monika Hilmerová (Monika Perce-Neige), Ľudmila Trenklerová (Emília), Mojmír Caban (Luigi Bonasera), Richard Felix (Anton Pavlovič), František Rehák (Ondrej Krška), Vladimír Svítek (Sándor), Kamil Mikulčík (Ali)
Človečina - Radošinské naivné divadlo (kniha+CD)
Správa o domácnosti alebo hra na domáce zvieratá. Absurdná tragifraška Stanislava Štepku vydaná v podobe knihy. Obsahuje okrem doslovného prepisu legendárnych LP aj fotografie a kresby. Súčasťou knihy je aj CD uložené v papierovej pošetke priamo vloženej do väzby.
Vypredané
16,14 €
16,99 €
Divadlo ZáBaVKa - Jednoducho ZáBaVKa CD
Nový album piesní z divadla, pesničiek pre najmenšie deti, piesní pre celú rodinu, tanečných, či rockových. To je Jednoducho ZáBaVKa. Nové CD pre deti a rodiny. Zuzana Kolejáková a Vojtech Koleják prinášajú najšikovnejších z umelcov na jeden album. Hrajú s nami: Andrea Bučková, Radovan „Bady“ Kráľ, Dávid Bílek, Juraj Bača, Barnabás Kollárik, či Vladimír Kubalák.
Tracklist: 1. Divadlo ZáBaVKa a Andrea Bučková - U starkých (Prázdniny), 2. Divadlo ZáBaVKa a Dávid Bílek - Tvary, 3. Divadlo ZáBaVKa - Keď si šťastný, 4. Divadlo ZáBaVKa - Superhrdina, 5. Divadlo ZáBaVKa - Telo, 6. Divadlo ZáBaVKa a Andrea Bučková - Pestrofarebná, 7. Divadlo ZáBaVKa a Radovan „Bady“ Kráľ - Jar, leto, jeseň, zima, 8. Divadlo ZáBaVKa - Krutovlada, 9. Divadlo ZáBaVKa - Zázrak (poetický dialóg), 10. Divadlo ZáBaVKa - Abraka-motyka, 11. Divadlo ZáBaVKa a Juraj Bača - Dokelukelovitého, 12. Divadlo ZáBaVKa - Detenele ditinili, 13. Divadlo ZáBaVKa a Mária Kmeťková - Ľúbim
Bábkové divadlo
Na severozápade Anglicka vyčíňa sériový vrah. Svoje obete upaľuje v prehistorických kamenných kruhoch a nezanecháva po sebe žiadne stopy. Polícia je bezradná. Médiá mu hovoria Spaľovač. Do vyšetrovania sa zapojí suspendovaný detektív Washington Poe. Ten by najradšej nemal s prípadom nič spoločné, ale keď sa na hrudníku tretej obete objaví jeho meno, nemá na výber. Spolu s geniálnou, no spoločensky neohrabanou analytičkou Tilly Bradshawovou vytvoria čudný pár, ale odhalia stopy, ktoré sú pre iných neviditeľné. Úskočný vrah má plán a z neznámeho dôvodu doň patrí aj Poe. S narastajúcim počtom obetí sa Poe ponára do prípadu viac, ako je preňho prípustné. Čoskoro zistí, že existujú aj oveľa horšie veci než smrť v plameňoch.
dostupné aj ako:
Divadlo ZáBaVKa - ZáBaVKové Vianoce CD
Najlepšie a najzábavnejšie Vianoce sú s Divadlom ZáBaVKa! Piesne pre celú rodinu. Nielen na počúvanie, ale aj na karaoke. Rodine, škôlkam, družinám. Každý si rád zaspieva nové vianočné piesne! A s úplnou novinkou a to piesňou pre Nový Rok!
Tracklist: 1. Divadlo ZáBaVKa - Mikuláš, príď medzi nás, 2. Divadlo ZáBaVKa - Mikuláš, príď medzi nás (Instrumental), 3. Divadlo ZáBaVKa a Andrea Bučková - Cililing (Vianočný čas), 4. Divadlo ZáBaVKa a Andrea Bučková - Cililing (Vianočný čas) (Instrumental), 5. Divadlo ZáBaVKa - Nový Rok, šťastný krok, 6. Divadlo ZáBaVKa - Nový Rok, šťastný krok (Instrumental), 7. Divadlo ZáBaVKa - Yeti, 8. Divadlo ZáBaVKa - Yeti (Instrumental), 9. Divadlo ZáBaVKa - Pred oknom, za oknom, 10. Divadlo ZáBaVKa - Pred oknom, za oknom (Instrumental), 11. Divadlo ZáBaVKa a Andrea Bučková - Pieseň o dobrom anjelovi (Škaredé slová), 12. Divadlo ZáBaVKa a Andrea Bučková - Pieseň o dobrom anjelovi (Škaredé slová) (Instrumental), 13. Divadlo ZáBaVKa - Pieseň o smutnom anjelovi (Anjel Rafael), 14. Divadlo ZáBaVKa - Pieseň o smutnom anjelovi (Anjel Rafael) (Instrumental), 15. Divadlo ZáBaVKa - Rolničky (podľa Alicky), 16. Divadlo ZáBaVKa - Rolničky (podľa Alicky) (Instrumental)
Čítať divadlo
Anne Ubersfeld patrila k zakladajúcim osobnostiam modernej francúzskej teatrológie. Podieľala sa na vybudovaní prvej špecializovanej katedry Études théâltrales, situovanej na Université Sorbonne Nouvelle – Paris 3. Etablovala priekopnícku teoretickú disciplínu, vyznávajúcu komplexnosť pohľadu na predmet výskumu a interdisciplinaritu. Francúzska vedecká obec si pre ňu osvojila pomenovanie semiológia, anglofónny svet prijal názov semiotika.
Predložená publikácia Lire le théâtre (Čítať divadlo), pozostávajúca z troch dielov I. Čítať divadlo, II. Škola diváka (L´école du spectateur) a III. Divadelný dialóg (Le dialogue de théâtre), predstavuje vo svetovom meradle avantgardnú prácu. Sumarizuje dovtedajší vývoj výskumu semiológie, ale najmä posúva myslenie jednotlivých teoretikov k adekvátnejším záverom. Preto ju domáca i zahraničná kritika hneď prijala ako pedagogický fundament a čitateľsky prístupné zasvätenie milovníkov divadla do intelektuálne rovnocennej reflexie ambicióznych artefaktov.
Čítať divadlo sa považuje za klasický teoretický text, nevyhnutnú súčasť pedagogického portfólia a podnet pre súčasné uvažovanie o divadle.
Lacná kniha Hudební divadlo jako výzva (-90%)
Soubor dvaadvaceti převážně původních textů od domácích i zahraničních odborníků. Je rozdělen do třech samostatných tematických oddílů. První oddíl je věnován problematice výzkumu hudebního divadla a nastoluje některé dílčí teoretické otázky. Textům o vybraných, doposud většinou opomíjených tématech z dějin hudebního divadla je vyhrazen druhý, nejdelší oddíl práce. Třetí, závěrečný díl má poněkud exluzivní charakter, jak napovídá už jeho název "Hudební divadlo (opera) v kontextu soudobých interpretačních trendů.
Na sklade 1Ks
1,32 €
13,20 €
dostupné aj ako:
Kvído: Rozprávkové divadlo
Rozprávkové divadlo Princezné a rytieri u detí rozvíja slovnú zásobu a komunikatívnosť, kreatívne myslenie, priestorovú orientáciu, vlastnú fantáziu aj vzájomnú spoluprácu.
Výrobok obsahuje :
• drevenú základňu zloženú z 2 častí
• obojstranné pozadie
• 22 postáv a rekvizít
• 4 kocky
• pravidlá hry
Priebeh hry : Hráči postavia divadlo s kulisami a niekoľkými doplnkovými rekvizitami. Najmladší hráč hodí tromi kockami a určí, ktoré postavy budú hrať v jeho príbehu a 4. akčná kocka predstavuje, aká akcia sa v príbehu odohrá, napr. princ beží k drakovi, aby s ním bojoval a pod. Dieťa začína rozprávať príbeh podľa vlastnej fantázie. Povie prvné dve vety a predá kocky ďalšiemu hráčovi, ktorý pokračuje v príbehu a hodom kockami pridá ďalšie postavy. Hra končí po dohode hráčov, až je príbeh dokončený.
Divadlo a svoboda
Publikace Divadlo a svoboda – První dekáda nezávislosti českého divadla po roce 1989 představuje bouřlivou energii a pluralitu estetik, témat i aktivit českého nezávislého divadla prvního porevolučního desetiletí. Jedná se o kritický katalog, který rozšiřuje o odborné studie a úryvky z rozhovorů, které byly v rámci výzkumu vedeny s téměř sedmdesátkou osobností české divadelní scény 90. let, původní materiál ze stejnojmenné výstavy, již IDU uspořádal k 30. výročí sametové revoluce. Jednotlivé oddíly publikace se soustředí na vývoj podmínek a infrastruktury pro provozování nezávislého divadla a na činoherní, loutkové a pohybové divadlo 90. let, přičemž pro potřeby popisu divadelního dění během přechodu české společnosti ze socialistické na tržní je časové vymezení mírně, zřídka i více, vychýleno rovněž do období před rokem 1989.
Na sklade 2Ks
26,08 €
27,45 €
DIVADLO SkRAT. CTIBOR BACHRATÝ. FOTOGRAFIE
Monografia Divadlo SkRAT. Ctibor Bachratý. Fotografie. má niekoľko prvenstiev – napríklad je prvou publikáciou, ktorá dokumentuje etapu tvorby Divadla SkRAT vo fotografii a je tiež prvou samostatnou publikáciou venovanou tvorbe Ctibora Bachratého. Výber fotografií je vizuálnou prechádzkou takmer 20-ročnou históriou tvorby tohto divadla, ktoré je výnimočným reprezentantom fenoménu devised theatre („metóda kolektívnej tvorby“). Fotografie z 25 inscenácií sú zoradené chronologicky od prvej premiéry (Morča, 2003) až po poslednú inscenáciu, ktorú bolo možné do tohto edičného projektu zaradiť (Skupinová terapia, 2021). Na knihe spolupracovali. Autorkou úvodnej štúdie je Anna Grusková, druhým textom v tejto primárne výtvarnej publikácii je osobne ladený príspevok vedúcej osobnosti SkRATu – Ľubomíra Burgra.
Spoločné východiská, pohľady na tému pomenúva sám Bachratý v citátoch, ktoré čitateľa sprevádzajú fotografickou prechádzkou:„SkRAT prešiel veľkým a odvážnym vývojom. Poetiku tohto divadla zachytávam, ale nedokážem alebo nechcem ju pomenovať a hodnotiť. Na začiatku bola určitá mágia, niečo, čo sa prenieslo zo Stoky a prešlo premenou. A potom prišla tá špecifická paródia v Umri, skap a zdochni. A ďalej tie inscenácie so zvláštnou vizualitou širokouhlého plátna ako napríklad Napichovači a lízači.“ (...) „Vždy mám pochybnosti. Ale keď som vyberal fotografie do tejto knižky, povedal som si – predovšetkým to bude dobré svedectvo o jednom dobrom divadle. Na prvom mieste je to divadlo a až potom fotograf.“ (...) „Moje pomenovanie podstaty SkRAT-u je v týchto fotografiách.“ Autorkou návrhu obálky a grafického dizajnu je Mária Rojko.
Feministické divadlo a jeho slovenská cesta
Často sa v súvislosti s činnosťou žien, napr. v autorskej tvorbe, pri manažovaní divadla, v teatrológii, konštatuje tzv. pragmatický rozpor, ktorý „nehovorí o tom, o čom nie je možné hovoriť, ale ukazuje, že je tu niečo, o čom sa hovoriť nedá...“ Na tento rozpor narážam v praxi a v osobnom živote stále.
(Iveta Škripková)
Monografia Ivety Škripkovej Feministické divadlo a jeho slovenská cesta je vôbec prvou odbornou publikáciou, ktorá sa venuje prieniku feministického umenia a filozofie do slovenskej divadelnej praxe. Vzácnym prínosom textu významnej slovenskej divadelníčky – autorky, režisérky, divadelnej manažérky a v neposlednom rade teoretičky – Ivety Škripkovej je práve zameranie sa na dokumentáciu a hĺbkovú analýzu feministického divadla na Slovenska od deväťdesiatych rokov. No publikácia neprináša len pohľad na aktivity banskobystrického zoskupenia T.W.I.G.A a zaujímavý pohľad na súčasnú slovenskú drámu a divadelnú prax. Čitateľ sa okrem fundovaného pohľadu na slovenské divadlo oboznámi so svetovými teoretickými koncepciami feminizmov, feministickou filozofiou, feministickým divadlom, s prínosmi a dielami najvýznamnejších feministických autoriek a umelkýň. Ide o výberový a subjektívny exkurz do problematiky – aj v tom tkvie jeho výnimočnosť, pretože čitateľa zároveň nabáda k úvahe o zdrojových myšlienkových kódoch súčasného slovenského feministického divadla. Ivetu Škripkovú môžeme považovať za jeho iniciátorku a zakladateľku.
Divadlo ZáBaVKa - Piesne z divadla 2 (a Vianočný bonus) CD
Profesionálne DIVADLO ZáBaVKa rozdáva radosť deťom aj dospelým a inšpiruje k tancu! NOVÝ album pre deti a celú rodinu PIESNE Z DIVADLA 2 obsahuje autorské, spevavé, tanečné a hravé piesne z predstavení divadla ZáBaVKa, niekoľko úprav ľudových piesní, ktoré tak dostali nový zvuk a bonusové vianočné pesničky! V deťoch podnecujú fantáziu, nabádajú k starostlivosti o planétu, či k pomoci mame pri upratovaní, alebo učia, čo znamenajú číslice v hodinách. PIESNE Z DIVADLA 2 aranžovali a skladali naši obľúbení hudobníci. Väčšinu piesní produkovala skvelá hudobníčka, autorka a režisérka ANDREA BUČKOVÁ, iné aranžovali naši kolegovia: BARNABÁS KOLLÁRIK, JAKUB HROZÁŇ a VLADIMÍR KUBALÁK. Texty piesní napísali ZáBaVKovskí tvorcovia ZUZANA KOLEJÁKOVÁ a VOJTECH KOLEJÁK. Známu predmikulášsku pesničku "PRED OKNOM, ZA OKNOM" sme už síce publikovali, ale máme z nej veľkú radosť, preto ju nájdete aj na novom albume! A na cédečku sa dokonca objaví aj prvý slovenský ENVIRO-HIP-HOP song pre deti a celé rodinky, ktorý pre nás vytvoril ZVERINA, pod producentskou taktovkou od eLPe. Pesničky pre vás spievajú: ANDREA BUČKOVÁ a ZáBaVKa: ZUZANA a VOJTECH KOLEJÁKOVCI a naši herci, speváci a kolegovia: INGRIDA BAGINOVÁ, MICHAL ZEMAN, ESTER ČUŘÍKOVÁ a CYRIL ŽOLNÍR! Jednoducho ZáBaVKa: pre deti, pre nás, ale aj pre VÁS.
Na sklade 1Ks
9,49 €
9,99 €
Divadlo ZáBaVKa - Cédečko pre deti CD
"Divadlo ZáBaVKa je profesionálne divadlo zamerané na autorské a interaktívne predstavenia pre deti. Názov "ZBVK" vznikol spojením iniciál zakladateľov a spolužiakov Zuzany Bírešovej (ZB) a Vojtecha Kolejáka (VK). Dnes už sme manželia a rodičia, stále vymýšľame nové rozprávky a pesničky. A tieto pesničky, ktoré si spievame s deťmi na divadelných predstaveniach, práve držíte v rukách! Robíme radosť deťom, ich rodičom, ale aj sebe, lebo zábavka je predsa z lásky! Hudbu do našich pesničiek zábavkovským spôsobom vytvorila talentovaná umelkyňa a speváčka Andrea Bučková a hudobne prispela aj jej maminka, úžasná Adriena Bartošová."
Zoznam skladieb:
1. Bábo Song (Príručka na bábätko)
2. O zvieratkách
3. Pršteky
4. Dni v týždni
5. Buvi Buvi (Uspávanka pre najmenších)
6. Yeti
7. Indiáni
8. O priateľstve
9. Škaredé slová (Pieseň o dobrom anjelovi)
10. Cez cestu
11. Uspávanka (Buvi Buvi Instrumental)
Bonus: 12. Nighty Night (Buvi Buvi Lullaby in English)
Na sklade 1Ks
7,59 €
7,99 €
Slovenské činoherné divadlo 1938 - 1945
Pokus o plastickú mapu, ako knihu označil autor v podtitule, je vzácny nielen hodnotou samotného prvovýskumu, ale aj spôsobom uchopenia témy. Nezameriava sa výlučne na dejiny konkrétneho súboru či profily vybraných osobností. Prináša koncept zaľudnených dejín. Ak štýl jeho písania v recenziách osciloval medzi odborným hodnotením a esejou, štýl v prípade rozsiahlejších textov, vrátane tejto knihy, osciluje medzi vedeckým a rozprávačským. Princíp príbehu o dobe a ľuďoch umožňuje autorovi zachytiť dynamickú a neoddeliteľnú koexistenciu viacerých vývinových línií divadla (popri profesionálnych súboroch aj život ochotníckych divadiel), ale i pohyb osobností medzi jednotlivými inštitúciami a organizáciami. To všetko na prehľadne zachytenom pozadí spoločensko-politických pomerov.
Autor tak vytvára pomyselnú spoločensko-kultúrnu mapu. Umožňuje rýchlu a spoľahlivú orientáciu, ale i možnosť pristaviť sa pri jednotlivých detailoch. Pripája aj výnimočne rozsiahly poznámkový aparát. Obsahuje dôležité fakty z prvovýskumu, ktoré v súdobej literatúre neboli publikované a sú pre porozumenie textu užitočné. Nemenej dôležitý je náčrt súvislostí, ktoré zaraďujú slovenské divadlo do širšieho európskeho kontextu.
(Zdenka Pašuthová)