Hľadanie: Porozumenie s otcom
zobraziť:
Ako rozvíjať porozumenie textu u žiaka
Táto knižka je určená učiteľom, ďalším odborníkom i ostatnej verejnosti, ktorá sa zaujíma o problematiku porozumenia textu u žiaka.
Porozumenie textu, hlavne učebného textu, je dôležitou podmienkou "vstupu" žiaka do učiva. Učenie sa nie je zmyslu
plné a nie je ani efektívne, keď v ňom chýba porozumenie. Žiaľ, pohľad do učební základných škôl nám ukazuje, že žiaci sa často naučia učivo naspamäť bez hlbšieho porozumenia a potom ho viacmenej mechanicky reprodukujú. Má to všetky znaky neefektívn
eho učenia sa, pretože takto naučené učivo sa zle spája s iným učivom, žiak nechápe súvislosti ani aplikačné možnosti učiva a rýchlo ho zabúda. Nielen to. Vzniká uňho predstava, že učenie sa je akási formálna činnosť, založená na princípe rýchlo sa
naučiť, získať známku a potom rýchlo zabudnúť.
Čítanie s porozumením však nie je len nástrojom osvojovania si učiva, ale aj základom chápania sveta. Bez porozumenia žije človek v nevedomosti, je nesamostatný, možno ním ľahšie manipulovať. Porozumen
ie textov (školských i mimoškolských) hrá mimoriadnu úlohu vo vývine dieťaťa. Keďže text prináša nové informácie, núti ho myslieť, uvažovať, formuje jeho hodnoty a ovplyvňuje postoje k svetu.
Čítanie a porozumenie textu nie je však len otázkou učeni
a sa žiaka a jeho interakcie s učiteľom. Žiakovu kompetenciu porozumieť text ovplyvňujú rodiča a iní dospelí, azda i priatelia a rovesníci. V tej či onej miere obsahom textu dieťa vstupuje do interakcie s inými ľuďmi, hovorí o prečítanom, hodnotí ho.
Čítanie teda nie je len individuálny akt, ale aj sociálna činnosť.
Knižku, ktorú máte pred sebou, napísali pracovníci Katedry pedagogiky Pedagogickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave, ktorí majú skúsenosti ako učitelia i ako výskumníci čí
tania a učenia sa z textu. V tejto knižke odovzdávajú čitateľom svoje poznanie. Impulzom, ktorý ich viedol k napísaniu tejto knihy, boli okrem iného slabé výkony žiakov v medzinárodných štúdiách čitateľskej gramotnosti PIRLS a PISA. Azda táto knižka
osvetlí záujemcom, čo je podstata čítania, porozumenia textu a gramotnosti a ako možno tieto zručnosti a schopnosti rozvíjať u žiaka v škole i v rodine.
Kniha má pomerne priamočiaru štruktúru výkladu. Začína sa charakterizovaním predmetu čítania t
extu. Potom nasledujú kapitoly, ktoré sa venujú základom čítania, porozumeniu textu a jeho rozvíjaniu, ako aj rozvoju kritického myslenia na základe čítania textu. Osobitná kapitola je venovaná vysvetleniu konštruktivistickej koncepcie vyučovania. Ke
ďže dôležitou podmienkou rozvoja gramotnosti je motivácia čítať, venujeme jej samostatnú kapitolu. Posledná kapitola posledná pozíciou, nie významom sa zaoberá podporou čítania v rodine.
Autori
Obsah
Úvod
1 Text, učebný text, učebnica (Mária M
ihálechová)
2 Žiaci začínajú čítať (Jolana Manniová)
3 Čo sa skrýva pod porozumením textu (Peter Gavora)
4 Ako viesť žiakov k porozumeniu textu (Peter Gavora)
5 Rozvíjame kritické myslenie pri čítaní (Jolana Manniová)
6 Konštruktivistický prístup vo
vyučovaní ako možnosť rozvoja myslenia a porozumenia textu (Renáta Tóthová)
7 Ako motivovať žiakov k čítaniu a porozumeniu textu (Peter Gavora)
8 Čítanie v rodine a s rodinou ako na to? (Viola Tamášová)
Literatúra
Z čoho sa skladá porozumenie
Čo odhalíte v tejto neveľkej knihe? Keď zistíte z čoho sa skladá porozumenie, máte prostriedky k tomu, ako zvládať vzťahy oveľa ľahšie. To znamená, že máte riešenia na to, aby ste zvýšili vaše porozumenie s čímkoľvek a kýmkoľvek – vrátane ľudí, ktorých poznáte.
Schizofrénie Základy pre porozumenie a orientáciu
Keď sa stanoví diagnóza "schizofrénia" znamená to pre pacientov a príbuzných často dlhoročný zápas s chorobou. Okrem toho musia žiť so stigmou, ktorú táto porucha v našej spoločnosti stále ešte má. Preto je dôležité získavať dôkladné informácie o tom
to ochorení. Dostatočné znalosti o vzniku, priebehu a liečbe schizofrénie dodáva viac istoty pre rozhovor s lekármi a psychológmi. A v neposlednom rade aj viac istoty pri
zaobchádzaní so susedmi a priateľmi, ktorí sa často uťahujú do ústrania len z n
eistoty.
Z obsahu:
Čo sú schizofrénie?
Ako prebiehajú a čo ich spôsobuje?
Možnosti liečby
Podpora pre príbuzných pri zaobchádzaní s členmi rodiny chorými na schizofréniu
Slovník najdôležitejších pojmov
Adresy svojpomocných skupín
Na sklade 1Ks
8,06 €
8,67 €
Porozumenie slobody u S. Kierkegaarda a C. S. Bartnika
Križujúc Kongens Nytorv v Kodani, tak obľúbené miesto pre Kierkegaardove prechádzky, ma zastavila pani predávajúca ruže a ponúkla mi jednu z nich. Z ničoho nič som stála pred štyrmi rôznymi druhmi ruží a nevedela som, ktorú si vybrať. Nakoniec som si vybrala a pobrala sa ďalej. Cestou som začala rozmýšľať, či som si nemala vybrať buď inú farbu, alebo o niečo menej rozkvitnutú ružu. Neskôr som usúdila, že som vlastne najviac chcela takú ružu, ktorá ani nebola na výber. A nakoniec mi napadlo, že som vôbec nechcela ružu. Tak či onak, ruža v mojej ruke ma nijako neuspokojila. Či toto je sloboda? Vybrať si niečo z ponúknutých možností a potom nielenže ľutovať svoj výber, ale aj samotnú možnosť výberu? Po určitom čase som sa prechádzala po centre „mesta draka“, Krakova. Zo stien starých budov v židovskej štvrti na mňa doslova kričali obrovské nápisy. Všetky z nich boli úpenlivým volaním po nezávislosti a slobode. Stále tam bola prítomná silná spomienka z vojny. Či toto je sloboda? Oslobodenie sa spod vonkajšieho nátlaku? Ľudský život je neustálym tokom, nedá sa zastaviť. Každodennosť je dvojaká: buď je nudná, alebo je turbulentná. Buď sa nudíme, alebo nevieme kam skôr „skočiť“. Pri našom rozhodovaní, výberoch a skutkoch máme skúsenosti s viacerými druhmi čiastkovej či čiastočnej slobody. Ale ktorá z toho množstva slobôd je tá „pravá“? Kedy človek môže zodpovedne povedať, že našiel zmysel života vo svojej slobode?
Vysvetlenie, porozumenie a interpretácia v spoločenskovednom výskume
Monografie "Úvod do metodológie spoločenskovedného výskumu" a "Úvod do metodológie sociálnych vied", o ktoré sa táto publikácia opiera a ktorá ich chce ďalej rozvíjať, si nekládli za cieľ podať ucelený výklad problémov vedy ani metód. Predložená publikácia predpokladá istý stupeň orientácie čitateľa v teórii vedy i v otázkach metodológie výskumu.
První obrázky - kartičky s kroužkem / Prvé obrázky - kartičky s krúžkom (12+ mesiacov)
Sada kartiček spojených na kroužku pro nejmenší děti. Vhodné pro děti od narození do tří let. Sada obsahuje 20 obrázků s poutavými ilustracemi.
Nalepujeme a kreslíme - sešit s housenkou / zošit s húsenicou
Deti milujú nalepovanie samolepiek a omaľovánky. V zošite nájdu obe obľúbené aktivity v jednom. Dolepovaním samolepiek a kreslením rozvinú svoju predstavivosť, manuálnu zručnosť a logické myslenie. Práca s týmto zošitom ich bude určite baviť.
Pohybový vývoj dítěte s láskou a respektem
Na dobrém začátku záleží!
Cílem této knihy, sepsané dvěma fyzioterapeutkami a zároveň maminkami malých dětí, je srozumitelně, přehledně a prakticky provést rodiče pohybovým vývojem jejich děťátka v prvních třech letech života. Vysvětluje, co je dobré sledovat a proč, kdy už je vhodné navštívit odborníka, i to, jak mohou rodiče své děti v jednotlivých obdobích rozvíjet. Publikace zároveň usnadňuje orientaci v často nepřeberném množství dětských pomůcek, které dnešní trh nabízí, včetně pomoci s výběrem správného kočárku či nosítka a později i vhodné obuvi.
Na sklade 2Ks
17,44 €
18,75 €
První obrázky - kartičky s kroužkem / Prvé obrázky - kartičky s krúžkom (6+ mesiacov)
Sada kartiček spojených na kroužku pro nejmenší děti. Vhodné pro děti od narození do tří let. Sada obsahuje 20 obrázků s poutavými ilustracemi.
První obrázky - kartičky s kroužkem / Prvé obrázky - kartičky s krúžkom (3+ mesiacov)
Sada kartiček spojených na kroužku pro nejmenší děti. Vhodné pro děti od narození do tří let. Sada obsahuje 20 obrázků s poutavými ilustracemi.
Hry s rečou
Kniha je výbornou pomôckou pre deti od 4 do 7 rokov, ktoré sa učia správne vyslovovať slová, v ktorých pri rozprávaní robia najviac chýb. V knihe nájdete stručné vysvetlenie pre dospelých, ako u detí postupovať pri nácviku problematických hlások. Táto bohato ilustrovaná kniha obsahuje množstvo zábavných cvičení slúžiacich na upevnenie jednotlivých hlások (príbehy s obrázkami na doplnenie a rôzne slovné hračky).
Tečky a čtverečky/Bodky a štvorčeky - procvič si ručku s pejskem/precvič si rúčku s psíkom
Spájanie bodiek a obkresľovanie štvorčekov do veselých obrázkov, zlepšuje motoriku a obrazotvornosť deti. Predlohy ponúkajú možnosť vytvoriť si svoje originálne obrázky.
Raňajky. Schudni s DaVe
Prinášame ti knižku od Schudni s DaVe plnú výdatných, pestrých a nenáročných receptov v zdravšej verzii, ktoré budú zaručene chutiť celej rodine!
Knižka RAŇAJKY Schudni s DaVe je knižka v tlačenej forme, v pevnej väzbe so zaoblenými rožkami a s krásnou zelenou saténovou záložkou.
Obsahuje 25 sladkých a 25 slaných zdravých raňajkových receptov s tabuľkou nutričných hodnôt, definovanými porciami a nááádhernými fotografiami jedál.
Každý si tam nájde svoje obľúbené chuťové kombinácie a prekvapíme ťa aj nejakými nekonvenčnými, ktorým určite daj šancu!
Zoznam receptov:
Sladké toasty
Makové muffiny s čokoládovým prekvapením
Kokosový sen
Zdravá “nutela”
Jemný tvarohový puding
Overnight ovocné vločky
Banánová kaša s arašidmi
Maková kaša
Mandarínky s čokoládou
Brownie v miske
Domáci “termix'
Banánové lievance so zdravou “nutelou''
Malinové palacinky s ricottou
Tvaroháčik
Banánový superchlieb
Sladká kefírová kaša
Domáci “Pribináčik”
Krupica s kakaom
Domáce “cini minis” z tortilly
Mandle a kuskus
Piškótový puding s koko tvarohom
Jahodové crumble
Banánový rýchlokoláč
Vražedné kombo: Avokádo s džemom
Toastové kocky s arašidmi
Fazul'ová nátierka
Vajíčková nátierka so sardinkou
Slatinské hrianky s volským okom
Opečený chlebík s lososom
Pochúťka s prosciuttom
Hrianky s hruškovou špecialitou
Surimi Thai šalát
Slané palacinky
Vlašák
Domáca treska exclusive
Raňajkový wrap
Vajíčková roláda
Vegetariánsky tatarák
Nivová nátierka so šampiňónmi
Olomoucky tatarák
Cviklová nátierka
Holandská nátierka
Orechové sardinky
Slonie žrádlo
Bryndzový koláč s vajíčkom
Luxusné raňajky z Anglicka
Turecké lečo
Poctivá praženica
Vajíčko so šunkou
Zeleninová tortilla
Prajeme ti dobrú chuť!
Dávid&Veri
Objavte svoj osud s mníchom, ktorý predal svoje Ferrari
Sedem stupňov sebauvedomenia
Keď pred desiatimi rokmi vyšla prvotina Robina Sharmu Mních, ktorý predal svoje Ferrari, spôsobila obrovský rozruch. Odvtedy zmenila život miliónom ľudí a stala sa fenoménom. Rozpráva príbeh o Julianovi Mantlovi, špičkovom právnikovi, ktorého ohromný materiálny úspech zakrýval prázdnotu v jeho vnútri.
V knihe Objavte svoj osud s mníchom, ktorý predal svoje Ferrari, sa Julian Mantle vracia, aby tentoraz naučil úspešného medzinárodného hoteliera Dara Sandersena skutočne žiť. Presnejšie, Julian Darovi pomáha objaviť podstatu pravých hodnôt a učí ho, ako ich uviesť do života. Kniha je napísaná ľahkým, čitateľsky príťažlivým štýlom plným dialógov a aktuálnych postrehov.
Kniha nás na konkrétnych príkladoch naučí, že: neznámeho sa netreba báť, lebo práve v ňom prebýva naša veľkosť; človek sa má usilovať a snažiť vždy zo všetkých síl, ale potom nechať veciam voľný priebeh a dať životu čas, aby urobil ostatné; ak zmeníme pud prežiť na odhodlanie slúžiť pravde a životu, náš život bude vždy úspešný... a mnoho ďalších vecí.
dostupné aj ako:
Súboj s láskou
Prvá dáma slovenskej historickej romance Jana Pronská si svojou jedinečnou tvorbou už pred rokmi získala priazeň slovenských čitateliek. V najnovšom, dvadsiatom piatom románe s názvom Súboj s láskou, inšpirovanom skutočnými udalosťami z našej histórie, vás zavedie na tajomný, povesťami opradený hrad Bystrica, na ktorom sa odohráva nezabudnuteľný príbeh o láske, zrade a pomste.
Bratia Rafael a Ján Podmanickí z Bystrice, mocní veľmoži a lúpežní rytieri, ovládajú celé Považie a trasie sa pred nimi i šľachta na Morave a v Sliezsku. Sú nielen neľútostní bojovníci, ale aj obratní diplomati a všetky útoky proti nim sa končia ich víťazstvom. Príbuzenské zväzky s predstaviteľmi cirkvi a významnými šľachtickými rodmi im otvárajú všetky dvere a zároveň ich chránia pred pomstou tých, ktorým siahli na majetky.
Pri jednom z lúpežných prepadov Rafael zajme krásnu poľskú šľachtičnú Hedvigu, ktorá ho očarí tak veľmi, že jej ponúkne manželstvo. V Bystrici však žije Janika, dcéra pána z Lomnice, ktorú vychovali drsní žoldnieri z Rafaelovej družiny. Odjakživa sa zo všetkých síl usilovala získať uznanie bratov Podmanických, navyše v srdci celé roky skrývala lásku, ktorú nesmela nikomu ukázať. Keď sa jej konečne podarí uspieť medzi bojom ošľahanými mužmi, na hrade sa zjaví očarujúca zajatkyňa a Janika si musí vybrať: buď zabojuje o Rafaelovo srdce, alebo sa vzdá a príde o všetko. No ako má presvedčiť muža, o ktorého stojí, že krásna tvár nie je všetko, na čom v živote záleží? Že nie vždy ten, kto o láske hovorí, ju aj skutočne cíti? A stihnú si vôbec dve srdcia nájsť k sebe cestu, keď sa nad nimi začnú sťahovať mračná pomsty a zrady?
dostupné aj ako:
44 hier na podporu práce s knihou pre deti predškolského veku
Zaujímavá publikácia 44 hier na podporu práce s knihou pre deti predškolského veku ponúka 44 hier, ktoré umožňujú deťom spoznávať knihu cez hru a zároveň práve tieto hry podporujú nadobúdanie pozitívneho vzťahu ku knihám. Čitateľ v tejto podnetnej publikácii nájde nielen originálne hry, ale aj postupy ako priblížiť knihu nevšedným spôsobom. Jednotlivé hry sú v publikácii rozdelené do troch skupín. V prvej skupine hier má dieťa možnosť spoznať knihu s využitím pohyblivosti celého tela. Prostredníctvom zážitku sa dozvie, čo sa na knihe nachádza vpredu a čo vzadu, ako vyzerá kniha s obrázkom, ako zase kniha so zvukom, alebo budú vedieť rozlíšiť, kedy je kniha otvorená a zatvorená. Počas hier sa bude u dieťaťa postupne rozvíjať a zdokonaľovať smerová a pravo-ľavá orientácia a spôsobilosť porozumieť počutej inštrukcii. Druhá skupina hier je zameraná na konkrétnu prácu s knihou, obrázkom, dejom, rozprávkovými postavami. Počas hier je vytvorený priestor na rozvíjanie komunikácie a predstavivosti. Dieťa má tak možnosť zdokonaliť sa v prerozprávaní príbehu, v dokončení príbehu, či popísaní obrázku so slovami, alebo prostredníctvom pohybu. Tretia skupina hier je zameraná na tvorbu originálnej a netradičnej knihy. Dieťa sa dozvie, že kniha môže mať nielen veľa strán, ale aj len jednu, alebo môže byť aj čierno-bielou ...
Ako autorka odporúčam publikáciu práve TEBE, aby si naučil deti, že kniha je poklad, lebo sa z nej dozvedia vždy niečo nové a zároveň cez tieto jednoduché hry spoznajú knihu iným, zaujímavým spôsobom.
Hell´s Angels (český jazyk)
Na počátku šedesátých let byl Hunter S. Thompson, tou dobou novinář v San Franciscu, fascinován motorkářským klubem Hell's Angels. Jeho článek o těchto pánech silnic vyvolává senzaci, takže se autor rozhodl pustit do delší verze: rok stráví ježděním a psaním vedle nich. Dobrodružství však končí divoce: protože se odmítne podělit o své honoráře, andělé opustí literáta na silnici, polomrtvého a s rozbitou hlavou...
Kniha vás stáhne do podsvětí klubu, jehož jméno má mezi všemi motorkářskými gangy Kalifornie ten nejhorší zvuk. Thompson popisuje ve výmluvných, působivých detailech jejich stroje, vlastní zákony, slang, původ a každodenní existenci...
Cvičení s kojenci
Když si rodiče přinesou dítě z porodnice domů, často nevědí, co přesně dělat. Kniha napsaná zkušenou fyzioterapeutkou přináší inspiraci, jak se rodiče mohou dítěti kromě základní péče věnovat a tím krok za krokem ovlivňovat jeho správný pohybový vývoj. Současně rodiče povzbuzuje k láskyplnému a citlivému přístupu k dítěti, který se vzájemnými dotyky při cvičení prohlubuje.
Kniha obsahuje řadu jednoduchých cviků, které lze s dítětem provádět od narození do doby, kdy začne chodit. Najdete v ní také krátká zamyšlení například o používání autosedaček, důležitosti vzájemných dotyků nebo obutí nejmenších.
Publikace je určena především rodičům, ale také každému, kdo se zajímá o pohybový vývoj dítěte, tedy i např. zdravotníkům. Autorka v ní kromě jiného vysvětluje princip cvičení na základě konceptu Bobathové. Dozvíte se, jak ovlivnit správné držení hlavičky, páteře i končetin už v novorozeneckém věku, což může mít dosah pro správné držení páteře i chodidel v dospělosti. Cvičení je jednoduché a snadno je zvládne i laik. Cvičí se s ohledem na náladu a bezpečnost dítěte.
Každý člověk má v sobě určitý vzorec pohybového vývoje. Bohužel u dětí neprobíhá pohybový vývoj vždy ideálně, což může vést k zafixování špatného tvaru páteře, k chybnému postavení končetin, zbytečnému zpožďování se v pohybovém vývoji apod. Proto je třeba dětem pomoci, což je hlavním záměrem knihy.
Výchova dítěte s Aspergerovým syndromem
200 tipů a strategií
Kniha tvoří komplexního průvodce výchovou dítěte s Aspergerovým syndromem (AS). Autorka, matka chlapce s AS, doporučuje 200 výchovných tipů, strategií a her, jež mohou pomoci překonat obtížné výchovné momenty, které výchovu dítěte s AS provázejí. Rodičům, ale i všem, kteří se na výchově těchto dětí podílejí, autorka radí, co dělat, aby se dítě s AS cítilo milováno a přijímáno, jak ho naučit sociálním a emocionálním dovednostem, jak zvyšovat jeho motivaci, co dělat, aby dítě uposlechlo apod.
Brenda Boyd je vystudovaná právnička, pracuje pro National Autistic Society. Se svojí rodinou žije v Severním Irsku.
Na sklade 1Ks
11,24 €
11,83 €