Hľadanie: Pedagogika predškolského veku
zobraziť:
Zdravotné cvičenia pre deti predškolského veku
Publikácia je členená do 6 častí plynulo na seba nadväzujúcich. Prvé tri časti sú teoretickým a metodickým východiskom danej problematiky. Ďalšie tri časti sú už konkrétne rozpracované zdravotné cvičenia podľa jednotlivých vekových kategórií. Jednotlivé zdravotné cvičenia sú spracované do zostáv tak, aby boli účinné (precvičenie všetkých častí tela), pestré, ale aj zaujímavé, hlavne pre deti. Každá zostava je rozdelená do troch základných častí: rozohriatie, zdravotné cvičenia, relaxácia, uvedené je cvičenie s hudbou a náčinie, či pomôcky. Každú cvičebnú zostavu charakterizuje obrázok na jej začiatku. Cvičebných zostáv je dvadsať pre každú vekovú kategóriu detí.
44 hier na podporu práce s knihou pre deti predškolského veku
Zaujímavá publikácia 44 hier na podporu práce s knihou pre deti predškolského veku ponúka 44 hier, ktoré umožňujú deťom spoznávať knihu cez hru a zároveň práve tieto hry podporujú nadobúdanie pozitívneho vzťahu ku knihám. Čitateľ v tejto podnetnej publikácii nájde nielen originálne hry, ale aj postupy ako priblížiť knihu nevšedným spôsobom. Jednotlivé hry sú v publikácii rozdelené do troch skupín. V prvej skupine hier má dieťa možnosť spoznať knihu s využitím pohyblivosti celého tela. Prostredníctvom zážitku sa dozvie, čo sa na knihe nachádza vpredu a čo vzadu, ako vyzerá kniha s obrázkom, ako zase kniha so zvukom, alebo budú vedieť rozlíšiť, kedy je kniha otvorená a zatvorená. Počas hier sa bude u dieťaťa postupne rozvíjať a zdokonaľovať smerová a pravo-ľavá orientácia a spôsobilosť porozumieť počutej inštrukcii. Druhá skupina hier je zameraná na konkrétnu prácu s knihou, obrázkom, dejom, rozprávkovými postavami. Počas hier je vytvorený priestor na rozvíjanie komunikácie a predstavivosti. Dieťa má tak možnosť zdokonaliť sa v prerozprávaní príbehu, v dokončení príbehu, či popísaní obrázku so slovami, alebo prostredníctvom pohybu. Tretia skupina hier je zameraná na tvorbu originálnej a netradičnej knihy. Dieťa sa dozvie, že kniha môže mať nielen veľa strán, ale aj len jednu, alebo môže byť aj čierno-bielou ...
Ako autorka odporúčam publikáciu práve TEBE, aby si naučil deti, že kniha je poklad, lebo sa z nej dozvedia vždy niečo nové a zároveň cez tieto jednoduché hry spoznajú knihu iným, zaujímavým spôsobom.
45 hier na podporu sluchového vnímania detí raného a predškolského veku, 2.vydanie
Publikácia 45 hier na podporu sluchového vnímania detí raného a predškolského veku je garantovaná odborno-metodickým časopisom Predškolská výchova, ktorý vychádza už viac ako 70. rokov a je určený pre rodičov, jasle, materské školy.
Ide o prepracované druhé vydanie, ktoré je doplnené o teoreticko-metodické východiská (napr. tvorba hier na základe vývinových atribútov) a nové hry (napríklad jedna z viacerých s názvom Veve, Vivi, Vuvu a Vovo). Sumárne nájdete 45 hier (tradičných aj autorských), ale aj úplne nových a originálnych, ktoré boli overené v praxi materských škôl a v detských centrách.
Na podporu sluchového vnímania je spracovaných:
11 hier na oblasť počúvania;
8 hier na sluchovú pamäť,
8 hier na sluchové rozlišovanie;
10 hier na sluchovú analýzu a syntézu
8 hier na vnímanie rytmu.
Vyšším počtom hier sú podporené oblasti, ktoré sú významnými najmä pre proces učenia sa.
Předškolní pedagogika
Publikace představuje výchovu dítěte jako významnou sociálně komplexní činnost, jejíž zákonitosti působí v kontextu každodenních zkušeností a prožitků vychovávaného i vychovávajícího. Prostřednictvím poznatků, kterými současná věda vládne, i zhodnocením zkušeností získaných mnoha generacemi podává přehled pedagogických prostředků, jež přispívají k naplnění výchovných cílů. Rovněž vysvětluje optimální podmínky pro růst, vývoj a zrání předškolního dítěte, které je nutno připravit a respektovat. Práce také upozorňuje na některé křižovatky, slepé uličky, tradiční omyly a rizika, s nimiž se ve výchově předškolního dítěte setkáváme. Výchova je proces dynamický a proměnlivý, který ustavičně přináší nečekané výzvy a jehož všechny souvislosti nelze vyčerpávajícím způsobem postihnout. Proto tato kniha zahrnuje také náměty a otázky k dalšímu samostatnému studiu a vlastnímu tvořivému bádání.
Postpandemická pedagogika
Táto kniha Vám úplne zmení pohľad na svet, v ktorom žijeme a na výchovu a vzdelávanie dnešných detí a mládeže. Aké sú špecifiká generácie Z a čo vieme o generácii Alfa? Ktoré schopnosti a zručnosti budú potrebovať na trh práce budúcnosti? Ako formujú mladí súčasnú firemnú kultúru na pracoviskách?
Autorka vychádza zo svojich skúseností mentorky teenagerov vo vzdelávacom programe Životológia® a prináša hotové návody, odporúčania a aktivity, ktoré vám pomôžu pochopiť a pripraviť generáciu Z na ich úspešnú budúcnosť. Zároveň načrtáva špecifikáciu generácie Alfa a zmeny, ktoré táto generácia detí prináša a ako sa časom odrazia v celej spoločnosti.
Zaoberá sa digitálnou dobou, v ktorej žijeme, jej vplyve na nás a naše životy. K tejto téme podáva jasné a jednoduché návody, ako dnes prežiť a udržať si zdravé hranice pri používaní technológií.
Kniha je určená rodičom, učiteľom, školským psychológom, výchovným a kariérnym poradcom, sociálnym pracovníkom, pracovníkom s mládežou, študentom pedagogických škôl a budúcim psychológom
O autorke:
Henrieta Holúbeková je expertka na tvorbu a metodiku inovatívnych vzdelávacích programov, kurzov, projektov. Viac než 20 rokov vzdeláva neformálnymi metódami odborné kurzy na medzinárodnej úrovni, špecializujúce sa na lektorské zručnosti, komunikáciu, osobný rozvoj, vodcovstvo, zdolávanie náročných životných situácií, vedenie tímov a mentoring dospelých a mládeže z generácie Z. Učí, ako učiť ľahko, hravo, odborne a zároveň inak. Ako objaviť svoj vlastný štýl výuky a vniesť ho do vzdelávacieho procesu.
dostupné aj ako:
Inkluzivní speciální pedagogika
Inkluze je tématem rezonujícím nejenom mezi pedagogickými odborníky a profesionály ve školské praxi, ale díky poměrně intenzivní medializaci (v pozitivním i negativním smyslu) se s touto problematikou nepochybně setkala i převážná část veřejnosti. Inkluzivní přístup ve vzdělávání je již popsán v řadě českých publikací, nikoliv ale dostatečně srozumitelným, přehledným a komplexním způsobem.
Mezi odborníky proto panují značné rozpaky v otázce porozumění a zejména aplikace tohoto přístupu jak ve školní a mimoškolní edukaci, tak rovněž v širším významu inkluze coby sociálního konceptu.
Zcela nevyjasněn zůstává vztah mezi inkluzivní pedagogikou (jako nově se formující pedagogickou disciplínou) a speciální pedagogikou (jako již pevně etablovaným oborem s dlouholetou tradicí v českém školství i v dalších oblastech souvisejících se životem osob s postižením či znevýhodněním, včetně dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami).
Kniha nabízí čtenářům vymezení a zpřehlednění oblastí inkluzivní a speciální pedagogiky, kterým se autor dlouhodobě věnuje teoreticky, výzkumně, publikačně i na úrovni přímé praxe, a zejména pak jejich propojení v konceptu inkluzivní speciální pedagogiky.
Může být proto přínosná nejenom pro odborníky v oblasti pedagogiky a vzdělávání, sociální práce nebo dalších pomáhajících profesí v akademické sféře i v profesní praxi, ale stejně dobře poslouží jako učebnice pro studenty řady souvisejících oborů (učitelství, sociální práce, psychologie, sociologie, zdravotnických oborů apod.), zejména na úrovni terciárního a celoživotního vzdělávání. Tím spíše, že podobným způsobem u nás dosud nebyl předkládaný obsah publikačně zpracován.
Psychológia a pedagogika pomáhajú škole
Kniha nadväzuje na úspech predchádzajúcich vysokoškolských učebníc Základy učiteľskej psychológie a Základy učiteľskej pedagogiky. Hlavným zámerom knihy je konkretizovať pedagogické a psychologické poznatky tak, aby sa mohli účinne aplikovať v praxi. Je určená všetkým učiteľom, výchovným a pedagogickým pracovníkom. Podáva teoretické poznatky z oblasti využívania voľného času žiakov, spolupráce školy s rodinou, tvorivosti žiakov i pedagógov, hodnotenia a sebahodnotenia žiakov, využitia práce s rómskym dieťaťom, drogových závislostí, etickej výchovy, atď.
Na sklade 2Ks
7,48 €
7,87 €
S inklúziou od raného veku
Úvahy, čo je a čo nie je inklúzia, a či vôbec existuje v našich podmienkach brzdí jedna skutočnosť, NEPRIPRAVENOSŤ, nepripravenosť prostredia, okolia a všetkých. A práve táto knižka jednoducho a jasne objasňuje základné pojmy, ktoré by mali byť súčasťou inklúzie. Sú zoradené v heslári, v abecednom poradí ako heterogenita, jedinečný, predsudok, ... V knihe už je vnímaný človek s odlišnosťou, nielen v zmysle zdravotného znevýhodnenia, ale aj odlišný v zmysle výzoru, správania a pod. Čitateľovi je k dispozícii 41 príkladov z praxe, mnohé z nich Vás prekvapia, iné sú uvádzané aj na zamyslenie, či používanie nálepiek (nepomáhajko, nekamarát) je skutočne vhodnými počas komunikácie. Stalo sa takéto aj mne? Využívam aj ja nálepky počas práce s človekom? Čitateľ nájde odpovede, prečo je nevyhnutné začínať s INKLÚZIOU od RANÉHO VEKU. Autorka popisuje aj možnosti podpory vytvárania inkluzívneho prostredia v materskej škole v zmysle spoločného vzdelávania, akceptácie bez rozdielov, pomoci bez rozdielov a spoločného štartu pre každého v našej spoločnosti ... kniha, ktorá tvrdí, že svoje miesto majú nielen inkluzívne školy, ale aj školy špeciálne ...
Pedagogika voľného času, 2.vydanie
Vysokoškolská učebnica patrí svojím zameraním do pedagogiky voľného času. Užšie sa zameriava na problematiku výchovy vo voľnom čase a výchovy mimo vyučovania. Autorka venuje pozornosť výchove ako takej, jej vymedzeniu, súčasným trendom, filozofickým školám a kategorizácii teórií výchovy a vzdelávacích koncepcií.
V širokom spektre publikácia predstavuje základné východiská, teórie a koncepty pedagogiky voľného času. Poskytuje ucelený a moderný obraz tejto pedagogickej disciplíny. Zámerom publikácie je prezentovať problematiku výchovy vo voľnom čase a výchovy mimo vyučovania na pozadí aktuálne platných legislatívnych nariadení, inovácií a zmien. Dôraz je kladený na potrebu reflektovania nastupujúcich tendencií a trendov vo svete vzdelávania a výchovy, v mládežníckej politike a práce s deťmi a mládežou. Publikácia je koncipovaná ako vysokoškolská učebnica, ktorá má vyvážené časti teoretické, prakticko-legislatívne i metodické. Zachytáva vedecké trendy vo výchove v podmienkach informačnej spoločnosti. Je vhodným a inšpiratívnym študijným materiálom nielen pre študentov na pedagogických fakultách, vysokoškolských učiteľov, učiteľov profesijného rozvoja, vychovávateľov, ale i pre širokú odbornú verejnosť.
Pedagogika - 2. vydání
Publikace slouží k základní orientaci v pedagogice jako moderní vědě. Je koncipována jako učebnice základů pedagogiky a didaktiky s úvodem do sociální pedagogiky, pedagogického výzkumu a diagnostiky žáka. Poskytuje nové pohledy na výchovu a vzdělávání a otevírá prostor k rozvoji samostatného pedagogického uvažování.
Základním cílem učebnice je především podporovat tvořivost a prostřednictvím variabilních úkolů a otázek umožnit reflexi vlastního učení. Nejde tedy o pouhé zvládnutí teorie poznání z oblasti výchovy a vzdělávání, ale především o hledání jeho smyslu a vývoje v různých kontextech. Naučíte se:
- porozumět pedagogice jako vědě o člověku
- pochopit proměny pedagogiky v 21. století s ohledem na digitalizaci vzdělávání a okolního světa
- používat kritické myšlení při hodnocení změn, inovací a situací v pedagogickém procesu
Druhé vydání knihy reaguje na současné proměny výchovy a vzdělávání v souvislosti s koncepty Průmysl 4.0 a Práce 4.0. Do textu jsou zařazeny nové informace a úkoly, které potvrzují nezbytnost změn v tomto ohledu.
Kniha je určena především studentům středoškolského pedagogického vzdělávání a studujícím učitelství na pedagogických i jiných fakultách, ale také začínajícím učitelům, vychovatelům a všem ostatním, kteří mají touhu po vědění a zajímá je putování pedagogickou teorií a praxí.
Pedagogika
Učebnice obsahuje všechna učební témata RVP pro obor vzdělání Předškolní a mimoškolní pedagogika. Neobsahuje dlouhé souvislé texty, ze kterých by si studenti měli dělat poznámky. Text je heslovitý, přehledový, strukturovaný tak, aby připomínal sešit, ze kterého se studenti učí při opakování nebo k dílčí či maturitní zkoušce.
Každý větší učební celek je doplněný myšlenkovou mapou, ve které jsou shrnuty základní pojmy o látce a vztahy mezi nimi.
Úvod do pedagogiky
Pedagogika volného času
Předškolní pedagogika
Speciální pedagogika
Vybrané kapitoly z dějin pedagogiky
Na sklade 1Ks
18,29 €
19,25 €
Rozvíjanie emocionality dieťaťa predškolského veku
Predškolský vek je len krátke obdobie v živote človeka, no práve tento krátky čas dáva jedinečnú možnosť rozvíjať vrodené danosti celistvej osobnosti. Platí to aj pre rozvoj a formovanie citového sveta dieťaťa. Sebadôvera, sebaovládanie, sebaúcta, zvedavosť a prístupnosť všetkému novému, schopnosť empatie, radosť zo styku s inými a kooperácia, patria k spôsobilostiam emocionálnej inteligencie, ktorá je kľúčom k šťastnému a plnohodnotnému životu človeka.
Ako rozvíjať socio-emocionálnu oblasť u deti predškolského veku a ich kompetencie v tejto oblasti sa dozviete v tejto publikácii.
Naivná pedagogika z praxe
Volám sa Juraj Šimkovič, ale môžete ma volať Šimuraj. Tak ma volajú deti, s ktorými pracujem v školách prírody, táboroch a v školstve už viac ako 15 rokov.
Kniha, ktorú uvádzam na svet hovorí o tom, čo ma naučili deti. O tom, ako byť lepším človekom a lepším pedagógom.Lebo ak ich chcem meniť formovať a vychovávať, musím najprv pracovať sám na sebe.
Aké hlavné posolstvá kniha prináša?
- Aj ja som bol dieťaťom, dokážem si pripomenúť, aké to bolo?
- Deti žijú tu a teraz – super, mám sa čo učiť!
- Dokážem sa ešte od brucha zasmiať?
- Som milý a prívetivý, aj keď ma deti na slovo neposlúchajú?
- Predpokladom úspechu je spolupráca, nie konkurencia.
- Učme deti budovať silné a úprimné vzťahy.
Kniha je rozdelená do niekoľkých kapitol. Každá kapitola okrem textu obsahuje dobrovoľné úlohy a priestor na zamyslenie sa nad prečítanou kapitolou.
Kniha je určená tým, ktorí sa chcú inšpirovať a ktorí chcú vstúpiť do naivného sveta detskej pedagogiky. Pre animátorov, pedagógov, rodičov, súrodencov a všetkým, ktorí sa chcú deťom priblížiť.
dostupné aj ako:
Speciální pedagogika pro zdravotnické obory
Běžnou součástí naší společnosti jsou i lidé se speciálními vzdělávacími potřebami nebo zdravotním a sociálním handicapem. Pro jejich pochopení a plynulou integraci je nezbytná informovanost a znalost jejich speciálních problémů. Předkládaná moderní a stručná učebnice zkušených autorek obsahuje přehled speciálněpedagogických termínů, základní informace a seznamuje i s aktuálními problémy vědního oboru speciální pedagogika. Učebnice je členěna do šesti hlavních kapitol, které jsou zaměřeny na význam předmětu, cíle, úkoly a klasifikaci speciální pedagogiky. Další kapitoly se věnují přístupům společnosti vůči jedincům s postižením v jednotlivých historických etapách, integraci osob s postižením do společnosti. Poslední kapitola je věnována pedagogicko-psychologickým poradenským službám.
Na sklade 1Ks
9,93 €
10,45 €
Premeny školy v digitálnom veku
V tejto knihe sa autori zaoberajú predovšetkým tým, aký potenciál ponúkajú žiakom digitálne technológie na iné učenie sa, na rozvoj znalostí a zručností v 21. storočí, na učenie sa objavovaním veľkých myšlienok a vyjadrovaním seba samých, učenie sa vytváraním čohosi, čo má zmysel pre deti osobne i pre iných. Zaujíma ich, ako a aká škola dokáže produktívne využiť tento potenciál, ako ho dokáže využiť líder školy či inovatívny učiteľ. Publikácia je určená pre všetkých učiteľov, pre manažérov pôsobiacich v školstve, pre zriaďovateľov a lídrov vzdelávania - jednoducho pre všetkých, ktorí sú pripravení premýšľať o veľkej zmene, o modernejšom vzdelávaní našich žiakov - o inej škole.
Lacná kniha 44 hier na podporu hry s bábkou pre deti predškolského veku (-90%)
Základom procesu hry s niečím, s niekým môže byť predmetná bábka, ktorá na začiatku pôsobí ako motivačný prostriedok vo vzájomnej interakcii dieťaťa s dospelým. Táto forma činnosti stimuluje detskú fantáziu, podporuje tvorivú hru a zároveň predstavuje objavnú činnosť pre dieťa v rámci skupinových hier. Publikácia ponúka možnosti ako rozvíjať dieťa postupne, a to prostredníctvom hier s celým telom, hier s konkrétnymi časťami tela (hlavou, nohami, rukami a prstami) až k samotnej hre s reálnym predmetom, s bábkou. Hry (v počte 44) je možné použiť bez ohľadu na prvotný zámer, tzn. aby dieťa zvládlo vytvoriť dramatickú postavu. Predložená publikácia 44 hier na podporu hry s bábkou pre deti predškolského veku je materiálom, ktorý je primárne určený pre pedagógov materských škôl, taktiež pre vychovávateľov v školských kluboch, pre animátorov, pre rodičov a iných odborníkov, ktorí sú neodmysliteľnou súčasťou (ne)formálneho vzdelávania orientovaného na vekovú skupinu detí predškolského veku. A v konečnom dôsledku je určená pre všetkých pomáhajúcich profesionálov ako súčasť ich odborného rozvoja a rastu.
Vypredané
0,45 €
4,50 €
dostupné aj ako:
Aktivity pre ŠKD I. pre deti vo veku 6-8 rokov
Kniha Aktivity pre školský klub detí 1 obsahuje konkrétne námety na aktivity vo výchovnej činnosti s deťmi v školskom klube detí s metodickými pokynmi vrátane výkonových, obsahových štandardov a výchovno-vzdelávacích cieľov.
Prináša edukačné materiály s námetmi na zdokonaľovanie jednotlivých oblastí výchovy:
• Vzdelávacia oblasť výchovy,
• Spoločensko-vedná oblasť výchovy,
• Pracovno-technická oblasť výchovy,
• Prírodovedno-environmentálna oblasť výchovy,
• Esteticko-výchovná oblasť výchovy,
• Telovýchovná, zdravotná a športová oblasť výchovy...
Aktivity pre školský klub detí v publikácii sú prehľadne usporiadané a rozdelené podľa ročných období a sú tak využiteľné na prácu s deťmi vo veku 6 – 8 rokov počas celého kalendárneho roka.
Aktivity pre ŠKD II. pre deti vo veku 9-11 rokov
Kniha Aktivity pre školský klub detí 2 obsahuje konkrétne námety na aktivity vo výchovnej činnosti s deťmi v školskom klube detí s metodickými pokynmi vrátane výkonových, obsahových štandardov a výchovno-vzdelávacích cieľov.
Prináša edukačné materiály s námetmi na zdokonaľovanie jednotlivých oblastí výchovy:
• Vzdelávacia oblasť výchovy,
• Spoločensko-vedná oblasť výchovy,
• Pracovno-technická oblasť výchovy,
• Prírodovedno-environmentálna oblasť výchovy,
• Esteticko-výchovná oblasť výchovy,
• Telovýchovná, zdravotná a športová oblasť výchovy...
Aktivity pre školský klub detí v publikácii sú prehľadne usporiadané a rozdelené podľa ročných období a sú tak využiteľné na prácu s deťmi vo veku 9 – 11 rokov počas celého kalendárneho roka.
Montessori pedagogika na doma
Tato kniha přináší 200 her a aktivit pro děti ve věku pár měsíců až 12 let podle metodiky Marie Montessori, s jejichž pomocí podpoříte přirozený rozvoj svého dítěte a budete mu na jeho cestě tím nejlepším průvodcem. Některé jsou určeny na ven, jiné na doma. Při všech se používá běžný materiál a pomůcky, které najdete v každé domácnosti.
Aktivity tematicky rozvíjejí dítě ve znalostech o přírodě, kultuře a světě kolem nás, o lidském těle a smyslech a podporují osvojení praktických dovedností.
Na sklade 2Ks
11,87 €
12,49 €