Hľadanie: Občianska výchova pre 7. ročník špeciálnej základnej školy
zobraziť:
Výtvarná výchova pre 7. ročník základnej školy a 2. ročník gymnázia s osemročným štúdiom
Výtvarná výchova pre 7. ročník základnej školy a 2. ročník gymnázia s osemročným štúdiom
Etická výchova 7 – Pracovný zošit
Autorka pracovného zošita Etická výchova pre 7.ročník ZŠ je skúsenou učiteľkou Etickej výchovy na základnej škole. Pri tvorbe textov v pracovnom zošite vychádzala zo svojich praktických skúseností, preto všetky texty, úlohy a aktivity sú overené v praxi.
V prvom polroku je pracovný zošit venovaný okruhom známym z predchádzajúcich ročníkov – sebapoznávanie, asertivita a prosociálnosť, v druhom polroku pribudnú nové témy – rodina, vzťahy medzi chlapcami a dievčatami, empatia a porozumenie vo vzťahu k starým, chorým a postihnutým.
Pracovným zošitom Etická výchova pre 7.ročník ZŠ sprevádza žiakov príbeh malého princa zo známej knihy Antoine Saint Exuperyho, ktorý v skutočnosti prežíva príbeh každého človeka – učí sa spoznávať samého seba, porozumieť ľuďom vo svojom okolí a hľadať cesty, ako robiť svet lepším.
Pracovný zošit je odporúčaný MŠVVaŠ SR.
Úspešná maturita - Občianska náuka
Učebnica je vypracovaná s ohľadom na platné cieľové požiadavky na vedomosti a zručnosti maturantov z občianskej náuky. Kvalitne spracovaná a súhrnná publikácia Úspešná maturita – Občianska náuka ponúka kompletne spracované materiály zamerané na prípravu maturitnej skúšky z občianskej náuky. Učebnica má jednotnú štruktúru, jemné odlišnosti vyplývajú z odlišností charakteru jednotlivých tematických celkov. Hlavná časť učiva je doplnená zaujímavosťami i rozširujúcim učivom, ktoré vhodne obohacujú a zatraktívňujú obsah učebnice. Obsah učebnice je koncipovaný do šiestich tematických okruhov: Psychológia, Sociológia, Politológia, Ekonómia, Filozofia, Religionistika.
Elektrotechnická spôsobilosť pre elektrikárov, 7. vydanie
Siedme, aktualizované vydanie knihy obsahuje informácie o nových technických normách, právnych a bezpečnostných predpisoch, postupy pri ochrane pred zásahom blesku a prepätím a zásadách v poskytovaní prvej pomoci pri úrazoch elektrickým prúdom a ďalších informácií potrebných na overenie odbornej spôsobilosti pracovníkov v elektrotechnike.
Prehľadne a názorne ukazuje v jednotlivých kapitolách problematiku požadovaných technických predpisov pre elektrotechnikov s najnovšími zmenami pre praktické použitie.
Je vhodná pre prípravu na overenie odbornej spôsobilosti v elektrotechnike základného rozsahu §21, §22, §23 a §24 podľa vyhl. č. 508/2009 Z.z., ako aj pre Aktualizačnú odbornú prípravu elektrotechnikov. Pre svoj prehľad má svoje miesto pre projektantov a revíznych technikov VTZE, ale aj pre elektromontérov a elektroúdržbárov v prevádzkovej praxi. Je vhodná aj ako učebná pomôcka pre žiakov elektrotechnických stredných škôl a poslucháčov vysokých škol s elektrotechnickým zameraním ako aj pre širokú elektrotechnickú verejnosť.
Kniha je plnofarebná vo formáte A4 a obsahuje viac ako 400 strán s názornými obrázkami.
Občianska náuka pre SŠ - 1. časť
Prečo občianska náuka?
"Základným posolstvom humanitných a sociálnych vied je, že vďaka nim je človek schopný anticipácie – schopnosti predvídať, ktorá sa neraz vníma ako niečo intuitívne či inštinktívne, ako schopnosť, ktorú buď máme, alebo nemáme. Táto schopnosť je však osvojiteľná a naším cieľom je, aby ste boli schopní predvídať konanie a správanie ľudí, sociálnych skupín a spoločnosti, aby ste toto konanie mohli ovplyvňovať a vystríhať sa pred ním. Anticipácia nie je samoúčelná schopnosť, ale prostriedok s výrazne praktickým i mravným dosahom. Výskumy vied, ako sú psychológia, sociológia, ekonómia, politológia, právna veda a filozofia, nám v tom budú veľmi nápomocné.
Psychológia umožňuje predvídať konanie ľudí v bežných i záťažových situáciách. Sociológiu je potrebné budovať na experimentoch, ktoré umožnia zažiť a dešifrovať správanie sa sociálnych skupín. Právna veda i ekonómia na základe analýzy prípadových štúdií umožňujú odhaľovať kauzálne (príčiny i dôsledky) súvislosti nášho konania. Politológia vytvorí predpoklady predvídať konanie politikov a elít. Filozofia nám nastoľuje otázky, ktoré sme si nikdy predtým nekládli alebo sme nedokázali na ne odpovedať.
Občianska náuka nás bude nútiť reflektovať naše doterajšie konanie a tým dospieť k hlbšiemu sebapoznaniu. Prostredníctvom zážitkového vyučovania bude vytvárať situácie, ktoré umožnia priamo nacvičiť a prežiť okolnosti, s ktorými sa môžete v živote stretnúť: „sprítomní“ problémy, ktoré riešite a ktoré majú dosah na vaše životy. Občianska náuka vám pomôže naformulovať vlastné názory či zaujať postoje a podporí vašu tvorivosť a vynaliezavosť.“ (Štefan Bojnák, autor)
Zošit pre študenta má ambíciu nahradiť klasický zošit a zefektívniť prácu na hodinách i doma: žiak si doň píše poznámky, zisťuje dôvody, prečo sa danú tému učí, vypracúva úlohy, aktívne manipuluje s materiálmi (schémy, texty, grafy, tabuľky, obrázky), opakuje si učivo a na záver sa hodnotí. Zošit sa dá využiť na klasickej hodine, čo však nevylučuje použitie alternatívnych metód.
Každej téme je venovaná jedna dvojstrana, ktorá má pevnú štruktúru:
1. Priestor na poznámky, ktorý využije žiak podľa svojho uváženia (záznam výkladu na hodine, poznámky z prezentácií prístupných on-line, informácie navyše, vlastné pátranie...).
2. Motivácia je venovaná príbehu človeka. V jeho centre je Jozef, priemerný typický obyvateľ Slovenska, osudy ktorého sa budú prepletať celým zošitom a ktorému bude neraz potrebné pomôcť prekonať rôzne situácie. Príbeh má evokovať problém, niekedy provokovať, či „nakopnúť“ žiakov k téme.
3. Úlohy, pomocou ktorých majú žiaci dospieť k poznaniu témy, resp. k získaniu vedomostí, zručností, schopnosti sformulovať vlastné názory či zaujať postoje. Niekedy je možné dopracovať sa k záverom bez toho, aby žiaci mali vysvetlené učivo, niekedy sa vyžaduje istý teoretický vstup.
Mnoho úloh je zameraných na čitateľskú gramotnosť. Žiaci analyzujú texty, grafy, karikatúry, nahrávky, videá. Schopnosť analytického myslenia je predpoklad pre poznanie príčin i dôsledkov, čo je aj cieľom vyučovania občianskej náuky. Zošit podnecuje zážitkové vyučovanie, ktoré umožní priamo nacvičiť a prežiť situácie, s ktorými sa žiak môže v živote stretnúť. To však predpokladá pojmové i metodologické zvládnutie spomenutých vedných disciplín.
Zošit obsahuje aj produkčné úlohy, kde žiaci môžu dať priestor svojej tvorivosti. Nie je nevyhnutné vypracovať všetky úlohy, učiteľ si vyberie tie, ktorými sa dopracuje k naplneniu cieľa.
4. Reflexia v závere obsahuje otázky na zopakovanie. Majú tvoriť reflexiu toho, čo si žiaci zapamätali
a osvojili na danej hodine.
5. Hodnotenie hodiny v samotnom závere môžu využiť žiaci na posúdenie kognitívnej úrovne a pragmatickosti vyučovacej hodiny (Do akej miery považujem poznatky a zručnosti získané na hodine za prínosné? +/–) alebo na vyjadrenie svojej emócie z nej (jednoslovné hodnotenie pocitov z dnešnej hodiny).
6. Informácie navyše majú motivovať žiakov pátrať po ďalších poznatkoch.
Na sklade 2Ks
7,43 €
7,82 €
Etická výchova pre 1.ročník ZŠ
Pracovný zošit ETICKÁ VÝCHOVA PRE 1.ROČNÍK ZŠ základných škôl obsahuje komplexný súbor aktivít v súlade s iŠVP pre prvý ročník ZŠ ako zaujímavý a účelný doplnok pre každého prváka na hodiny Etickej výchovy. Zameriava sa na rôzne vzdelávacie oblasti: medziľudské vzťahy, prvky prosociálnosti, ľudská dôstojnosť, pozitívne hodnotenie a naša rodina a žiaci sa v ňom oboznamujú s vybranými oblasťami prostredníctvom atraktívnych aktivít ako práca s príbehom, pohybové aktivity, kreslenie, dopĺňanie, vyfarbovanie, strihanie či lepenie.
Etická výchova pre 5.- 9. ročník ZŠ PZ
ETICKÁ VÝCHOVA PRE 5. – 9. ROČNÍK ZŠ a 1. – 4. ročník GOŠ je netradične spracovaný pracovný zošit, ktorý obsahuje výber systematicky usporiadaných aktivít na hodiny etickej výchovy od 5. po 9. ročník ZŠ. V jednotlivých ročníkoch sa riešia v súlade so ŠVP témy zamerané na vzory správania, empatiu, prosociálne správanie, asertivitu, priateľstvo, riešenie konfliktov, životný štýl, mravné normy a hodnoty, sociálnu empatiu atď.
Hravá Občianska náuka 7 PZ
Pracovný zošit je zameraný na osvojenie základných vedomostí, zručností a spôsobilostí z oblasti štátu a práva, ktoré umožňujú žiakom orientovať sa v sociálnom prostredí, pomáhajú im v procese socializácie, učia ich demokraticky myslieť a konať, poznať svoje práva a povinnosti, vedú ich k aktívnej občianskej angažovanosti a kritickému mysleniu.
Občianska náuka
PSYCHOLÓGIA
1.1 Všeobecná psychológia
Psychologické vedy a ich členenie
Prehľad smerov v psychológii
Predmet skúmania psychológie
Metódy psychológie
Psychické procesy
1.2 Psychológia osobnosti
Definovanie osobnosti a základné témy psychológie osobnosti
Teórie osobnosti
Determinanty formovania osobnosti a socializácia
Typológie osobnosti
SOCIOLÓGIA
2.1 Sociológia – veda o spoločnosti
Vznik sociológie
Predmet sociológie
Štruktúra sociológie
Funkcie sociológie
2.2 Spoločnosť – prostredie ľudí a pre ľudí
Definícia spoločnosti
Človek ako osobnosť
Socializácia
Sociálne učenie
2.3 Spoločnosť prostredie určené sociálnymi pozíciami, statusmi a rolami
Sociálna pozícia
Sociálny status
Sociálna rola
2.4 Spoločnosť prostredie rôznych vzťahov
Sociálny vzťah
Sociálna interakcia
2.5 Sociálna štruktúra spoločnosti
Spoločnosť ako štruktúrovaný sociálny systém
Sociálna stratifikácia
Typy spoločnosti
Spoločenská zmena
2.6 Život v rôznych sociálnych skupinách
Charakteristika sociálnej skupiny
Rozdelenie a druhy sociálnych skupín
2.7 Život v súkromí a v rôznych pospolitostiach
Rodina
Spoločenstvá detí a mládeže
Žena v spoločnosti
Komunita
Národné spoločenstvo a problémy jeho integrity
2.8 Sociologický výskum
Ako získame prvotné informácie?
Etapy sociologického výskumu
K obsahu kľúčových pojmov
Technika zberu informácií pozorovaním
Dotazník a anketa
Rozhovor (interview)
Analýza dokumentov
EKONÓMIA
3.1 Vývoj, podstata a členenie ekonómie
Vývoj ekonómie
Podstata a členenie ekonómie
Organizácia ekonomiky
Trh a trhový mechanizmus
Trh tovarov a služieb
Trh výrobných faktorov
Trh práce
Trh pôdy
Trh peňazí (kapitálu)
Podnik a podnikanie
Klasifikácia podnikateľských subjektov
Dokonalá a nedokonalá konkurencia
Banky a banková sústava
Poisťovníctvo
Úloha štátu v súčasnej ekonomike
Hospodárska politika
Nezamestnanosť a inflácia
3.2 Svetová ekonomika
Ekonomická integrácia
ZÁKLADY PRÁVA
4.1 Právo a právna veda
Právo
Normatívne systémy
Funkcia práva v spoločnosti
Právna norma a právny predpis
Pramene práva
Štátne právo
Občianske právo
Rodinné právo
Pracovné právo
Trestné právo
Orgány ochrany práva
4.2 Základné práva a slobody v demokratickej spoločnosti
POLITOLÓGIA
5.1 Politológia ako veda
Predmet politickej vedy (politológie)
Metódy politickej vedy (politológie)
Súčasti politickej vedy (politológie)
Vzťah politickej vedy (politológie) k iným spoločenským vedám
5.2 Právny štát – základ občianskej demokracie
Teoretické koncepcie vzniku štátu
Pojem a znaky štátu
Horizontálne členenie štátnej moci a formy vlády
Územnoorganizačná štruktúra štátu
Funkcie štátu
5.3 Občianska spoločnosť
5.4 Demokracia a princíp jej uplatnenia v právnom štáte
Vymedzenie pojmu demokracia
5.5 Volebné právo a volebné systémy
Slobodné voľby, volebný výber a charakteristika volebných systémov
Volebný systém Slovenskej republiky
Petičné právo
5.6 Politický systém a politický pluralizmus
Prvky politického systému spoločnosti
Základná typológia politických systémov
Ďalšie členenie politických systémov
5.7 Národ a menšiny v politike
Národ a národný štát
Pojem národnostné menšiny
5.8 Politológia ako kritická veda
Princípy kritického myslenia
Obranné mechanizmy demokratických spoločností
Informácia ako mocenský nástroj v politike
Kritické myslenie vo svete médií a internetu
Konšpiračné teórie
FILOZOFIA
6.1 Systémová filozofia
Vznik a podstata filozofie
Filozofia a duchovný život spoločnosti
Štruktúra filozofie
Ontológia
Gnozeológia
Etika
Logika
Estetika
Filozofická antropológia
Sociálna filozofia
Filozofia a náboženstvo
Náboženstvo a vývoj spoločnosti
Náboženstvo a religionistika
Svetové náboženstvá
Náboženstvá na Slovensku
6.2 Dejiny filozofie
Antická filozofia
Stredoveká a renesančná filozofia
Klasická novoveká filozofia
Filozofia 19. storočia
Filozofia 20. storočia
Filozofické myslenie na Slovensku
Krátky filozofický slovník
Občianska náuka -Príprava na maturity a prijímacie skúšky na VŠ
Publikácia je určená predovšetkým študentom – maturantom z predmetu občianska náuka a uchádzačom o štúdium na vysokých školách so spoločenskovedným zameraním. Zahŕňa poznatky z psychológie, práva, politológie, sociológie, ekonómie a filozofie. Samostatnú časť tvoria medzinárodné organizácie vznikajúce v procese zjednocovania Európy po druhej svetovej vojne a OSN, ako aj abecedne usporiadaný slovník ďalších medzinárodných organizácií a inštitúcií. Aktualizované vydanie obsahuje najnovšie zmeny nielen v právnej oblasti, ale aj zmeny v medzinárodných inštitúciách a v spoločenskom dianí.
Päťminútovky zo slovenského jazyka pre 7. - 9. ročník základných škôl
Táto zbierka úloh a cvičení je pokračovaním zbierky Päťminútovky zo slovenského jazyka pre 5. a 6.
ročník a dopĺňa učebnice týchto ročníkov o úlohy s gramatickými a pravopisnými javmi, s ktorými majú žiaci najväčšie problémy.
Vychádza z platného Štátneho vzdelávacieho programu a je zostavená tak, aby ju žiak mohol používať sám. Preto sú k cvičeniam a úlohám priložené aj riešenia. Súčasne môže pomôcť rodičom alebo učiteľom pri precvičovaní učiva s deťmi.
Jednotlivé tematické celky obsahujú na konci prémiové úlohy určené pre tých, ktorí si chcú preveriť, či učivo zvládli výborne. Zbierka obsahuje aj kapitolu so súhrnným zopakovaním všetkých pravopisných javov, ktoré by mali žiaci jednotlivých ročníkov ovládať. V závere sa nachádzajú testy na zopakovanie učiva.
Pre žiakov 7., 8. a 9. ročníka ZŠ
Etická výchova pre 3. ročník základných škôl
Pracovný zošit je spracovaný moderne a pútavo, reflektuje vekové osobitosti žiakov tretieho ročníka a súčasné trendy v grafickej a obrazovej rovine.
Biológia pre 7.roč. ZŠ a 2 roč. gymnázia s 8 štúdiom
Biológia pre 7.roč. ZŠ a 2 roč. gymnázia s 8 štúdiom
Výchova umením pre 9. ročník ZŠ - pracovné materiály pre žiakov
Výchova umením pre 9. ročník ZŠ predstavuje pracovný zošit k Metodickým materiálom pre učiteľov Výchovy umením pre 9. ročník ZŠ.
Láske sa treba učiť (pre deti od 4 do 7 rokov)
Cesta objavovania emócií, vzťahov a sexuality.
Vydajte sa so svojimi deťmi v rodine na cestu objavovania emócií, vzťahov a sexuality. Ukážte deťom, že sexuálna výchova nie je niečím tajným, ale príležitosťou vyjadriť svoju jedinečnú osobnosť v emóciách, vzťahoch a širších súvislostiach.
Sexuálna edukácia znamená vychovávať a viesť ku kráse: k radosti žiť, milovať a cítiť sa milovaný.
Kniha obsahuje aj príručku pre rodičov a vychovávateľov, ktorá pri témach afektívno-sexuálnej edukácie rešpektuje špecifické edukačné a kognitívne požiadavky detí.
Geografia pre 7. ročník ZŠ - učebnica
Geografia pre 7. ročník ZŠ a 2 GOŠ ponúka aktualizovanú formu zoznamovania sa s učivom geografie. Táto séria učebníc a pracovných zošitov komplexne pokrýva učivo druhého stupňa a je plne v súlade s iŠVP.
Pred žiakov predstupuje v atraktívnej a modernej úprave. Koncept stavia na názorných a pútavých vizuáloch, ktoré majú žiakom uľahčiť pochopenie učiva a odstrániť bariéry, ktoré by mohla spôsobiť abstraktnosť či náročnosť jednotlivých tém.
Séria ideálne pokrýva potrebu medzipredmetových vzťahov a poukazuje aj na aktuálne problémy súčasného sveta ako sú ekológia, klimatické zmeny či rasizmus.
Členenie tém je prístupné a ľahko spracovateľné pre žiaka i pre učiteľa. Mapy, schémy a obrazové materiály sú informačne bohaté, učiteľovi poskytujú ideálne východisko pre prácu v rôznych fázach vyučovacej hodiny.
Na sklade 2Ks
10,89 €
11,46 €
Hravé úlohy z anglického jazyka pre deti 7-8 rokov Pracovný zošit
Publikácia pomôže vašim deťom zvládnuť základy anglického jazyka.
Pracovný zošit pozostáva z 10 kapitol s rôznorodou slovnou zásobou. Je určený 7 - 8 ročným deťom, ktoré už vedia čítať a písať. Všetky zadania sú v slovenskom jazyku a slovná zásoba je doplnená správnou výslovnosťou a vysvetlivkami k nej.
Dopravná výchova pre 5. až 9. ročník základnej školy
Učebnica Dopravná výchova pre 5. – 9. ročník základnej školy obsahuje pravidlá cestnej premávky, dopravné značky, ktoré by mal ovládať každý cyklista. Súčasťou učebnice sú tiež zásady prvej pomoci pri dopravných nehodách, praktické návody na údržbu a opravu bicykla. Osvojenie si týchto poznatkov a zručností pomôže predchádzať chybám vedúcim k dopravným nehodám.
Výchova umením pre 8. ročník ZŠ - Pracovné materiály pre žiakov
Výchova umením pre 8. ročník základných škôl