Hľadanie: Nácvičné diktáty zo slovenského jazyka pre 5. ročník základných škôl
zobraziť:
Nácvičné diktáty zo slovenského jazyka pre 1. ročník ZŠ
Sú výborným pomocníkom pri osvojovaní si základných pravopisných zručností, ale rozvíjajú aj pozornosť, bystrosť, fantáziu a obohacujú slovnú zásobu žiaka. Diktáty sú zamerané na písanie a precvičovanie hlások, slabík, dvojhlások, slov, slovných spojení, viet a opakovanie. Vybrané texty sú prirodzené, veku primerané a adekvátne nasýtené gramatickými javmi. Nácvičné diktáty sú súčasťou Pravopisných cvičení pre 1. ročník ZŠ. Nadväzujú na učivo šlabikárov pre 1. ročník ZŠ a zodpovedajú Štátnemu vzdelávaciemu programu a korešpondujú s požiadavkami ISCED 1 na žiakov 1. ročníka ZŠ v predmete slovenský jazyk a literatúra.
Nácvičné diktáty zo slovenského jazyka pre 2. ročník ZŠ, 4. vydanie
Diktáty sú zamerané na opakovanie z 1. ročníka, na samohlásky, dvojhlásky, tvrdé a mäkké spoluhlásky, ako aj na podobne znejúce slová, výslovnosť písmen, na oznamovacie, opytovacie, rozkazovacie, zvolacie, želacie vety a opakovanie jednotlivých celkov. Vybrané texty v podobe úryvkov z rozprávok a príbehov sú prirodzené a veku primerané. Nácvičné diktáty pomáhajú osvojiť si základné pravopisné zručnosti, rozvíjajú však aj bystrosť , fantáziu a obohacujú slovnú zásobu žiaka. Sú vhodným doplnkom príručky Pravopisné cvičenia pre 2. ročník ZŠ. Zodpovedajú novému Štátnemu vzdelávaciemu programu a korešpondujú s požiadavkami ISCED 1 na žiakov 2. ročníka ZŠ v predmete slovenský jazyk a literatúra.
Nácvičné diktáty zo slovenského jazyka pre 6. ročník ZŠ, 3. vydanie
Diktáty sú zamerané na opakovanie učiva z 5. ročníka, na neutrálne a citovo zafarbené slová, tvorenie slov, podstatné mená, prídavné mená, zámená, slovesá, príslovky, predložky, citoslovcia, priamu reč, jednoduchú vetu, sloh (statický a dynamický opis, ,,ja“ a ,,on“ rozprávanie) a záverečné opakovanie. Nácvičné diktáty pomáhajú rozvíjať a upevňovať nadobudnuté vedomosti, obohacujú slovnú zásobu a zlepšujú rečové schopnosti žiaka. Sú tematicky rôznorodé a svojím obsahom pútavé. Zodpovedajú novému Štátnemu vzdelávaciemu programu a korešpondujú s požiadavkami ISCED 2 na žiakov 6.ročníka ZŠ v predmete slovenský jazyk a literatúra.
Nácvičné diktáty zo slovenského jazyka pre 5. ročník ZŠ, 3. vydanie
Diktáty sú zamerané na opakovanie učiva z 1. stupňa, na podstatné mená (mužský, ženský a stredný rod, vzory, skloňovanie, zvieracie a neživotné podstatné mená), prídavné mená, zámená, číslovky, slovesá, tvorenie slov, synonymá, antonymá a na krátke formy ľudovej slovesnosti (príslovia, porekadlá a pranostiky). Nácvičné diktáty pomáhajú rozvíjať a upevňovať nadobudnuté vedomosti, obohacujú slovnú zásobu a zlepšujú rečové schopnosti žiaka. Sú tematicky rôznorodé a svojím obsahom pútavé. Sú doplnkom Pravopisných cvičení pre 5. ročník ZŠ. Zodpovedajú novému Štátnemu vzdelávaciemu programu a korešpondujú s požiadavkami ISCED 2 na žiakov 5. ročníka ZŠ v predmete slovenský jazyk a literatúra.
Nácvičné diktáty zo slovenského jazyka pre 3. ročník ZŠ
Diktáty sú zamerané predovšetkým na vybrané slová, ale obsahujú aj kapitoly s ohybnými slovnými druhmi (podstatné mená, prídavné mená, zámená, číslovky a slovesá) a opakovaním jednotlivých celkov. Nácvičné diktáty rozvíjajú a upevňujú nadobudnuté vedomosti, ale rozvíjajú aj pozornosť, bystrosť, fantáziu a obohacujú slovnú zásobu žiaka. Sú súčasťou Pravopisných cvičení pre 3. ročník ZŠ. Zodpovedajú novému Štátnemu vzdelávaciemu programu a korešpondujú s požiadavkami ISCED 1 na žiakov 3. ročníka ZŠ v predmete slovenský jazyk a literatúra.
Nácvičné diktáty zo slovenského jazyka pre 5. ročník ZŠ
Diktáty sú zamerané na opakovanie učiva z 1. stupňa, na podstatné mená (mužský, ženský a stredný rod, vzory, skloňovanie, zvieracie a neživotné podstatné mená), prídavné mená, zámená, číslovky, slovesá, tvorenie slov, synonymá, antonymá a na krátke formy ľudovej slovesnosti (príslovia, porekadlá a pranostiky). Nácvičné diktáty pomáhajú rozvíjať a upevňovať nadobudnuté vedomosti, obohacujú slovnú zásobu a zlepšujú rečové schopnosti žiaka. Sú tematicky rôznorodé a svojím obsahom pútavé. Sú doplnkom Pravopisných cvičení pre 5. ročník ZŠ. Zodpovedajú novému Štátnemu vzdelávaciemu programu a korešpondujú s požiadavkami ISCED 2 na žiakov 5. ročníka ZŠ v predmete slovenský jazyk a literatúra.
Nácvičné diktáty zo SJ pre 7. ročník ZŠ
Diktáty sú zamerané na podstatné mená (pomnožné a vlastné), prídavné mená, zámená, číslovky, slovesá, príslovky, predložky (vokalizácia), spojky, tvorenie slov, priamu reč a slová cudzieho pôvodu. Nácvičné diktáty pomáhajú rozvíjať a upevňovať nadobudnuté vedomosti, obohacujú slovnú zásobu a zlepšujú rečové schopnosti žiaka. Sú tematicky rôznorodé a svojím obsahom pútavé. Zodpovedajú novému Štátnemu vzdelávaciemu programu a korešpondujú s požiadavkami ISCED 2 na žiakov 7. ročníka ZŠ v predmete slovenský jazyk a literatúra.
Nácvičné diktáty zo slovenského jazyka pre 2. ročník ZŠ
Diktáty sú zamerané na opakovanie z 1. ročníka, na samohlásky, dvojhlásky, tvrdé a mäkké spoluhlásky, ako aj na podobne znejúce slová, výslovnosť písmen, na oznamovacie, opytovacie, rozkazovacie, zvolacie, želacie vety a opakovanie jednotlivých celkov. Vybrané texty v podobe úryvkov z rozprávok a príbehov sú prirodzené a veku primerané. Nácvičné diktáty pomáhajú osvojiť a rozvíjať základné pravopisné zručnosti, podporujú však aj bystrosť, fantáziu a obohacujú slovnú zásobu žiaka. Sú neoddeliteľnou súčasťou Pravopisných cvičení pre 2. ročník ZŠ. Zodpovedajú novému Štátnemu vzdelávaciemu programu a korešpondujú s požiadavkami ISCED 1 pre žiakov 2. ročníka ZŠ v predmete slovenský jazyk a literatúra.
Nácvičné diktáty zo slovenského jazyka pre 6. ročník ZŠ
Diktáty sú zamerané na opakovanie učiva z 5. ročníka, na neutrálne a citovo zafarbené slová, tvorenie slov, podstatné mená, prídavné mená, zámená, slovesá, príslovky, predložky, citoslovcia, priamu reč, jednoduchú vetu, sloh (statický a dynamický opis, ,,ja“ a ,,on“ rozprávanie) a záverečné opakovanie. Nácvičné diktáty pomáhajú rozvíjať a upevňovať nadobudnuté vedomosti, obohacujú slovnú zásobu a zlepšujú rečové schopnosti žiaka. Sú tematicky rôznorodé a svojím obsahom pútavé. Zodpovedajú novému Štátnemu vzdelávaciemu programu a korešpondujú s požiadavkami ISCED 2 na žiakov 6. ročníka ZŠ v predmete slovenský jazyk a literatúra.
Diktáty zo slovenčiny pre 3. a 4. ročník ZŠ
Publikácia je určená pre žiakov 3., 4. ročníka základnej školy na precvičenie a utvrdenie pravopisu a gramatických zručností.
Diktáty zo slovenčiny pre 7. a 8. ročník ZŠ
Publikácia je určená pre žiakov 7., 8. ročníka základnej školy na precvičenie a utvrdenie pravopisu a gramatických zručností.
Hravé diktáty 8 PZ
Publikácia formátu A5 ponúka tematicky usporiadané diktáty pre 8. ročník základnej školy zo zvukovej, lexikálnej aj morfologickej roviny jazyka. Každá téma obsahuje 3 diktáty zoradené podľa stúpajúcej náročnosti. Precvičované gramatické javy sú v textoch farebne vyznačené. Na záver publikácie je zaradený text s chybami určený na precvičenie všetkých gramatických javov z 8. ročníka. Voľné strany na konci sú určené na praktické poznámky podľa potreby každého žiaka.
Spravodlivé diktáty pre 2. roč. ZŠ
Príručka s vyše 50 spravodlivými diktátmi určenými pre žiakov 2. ročníka ZŠ.
– V diktátoch sa druháci stretnú iba s tými jazykovými javmi, ktoré by už mali ovládať.
– Učiteľ alebo rodič nájde pri diktáte informáciu o osvojenom pravopisnom učive.
– Diktáty sú rozsahovo primerané, monotematické. Pozostávajú takmer výlučne z jednoduchých viet, súvetia sú v nich výnimočne (zlučovacie súvetie so spojkou a).
– Texty možno využiť ako nácvičné alebo ako kontrolné diktáty. Ich poradie kopíruje zvyčajné poradie osvojovania si pravopisu v 2. ročníku ZŠ.
– Témy diktátov sú spojené so životom detí.
– O tom, ako možno tému diktátu využiť pri práci s diktátmi, sa dočíta užívateľ v kapitole Metodické odporúčania.
– Zo súboru vyše 40 textov si môže učiteľ alebo rodič okrem preberaného jazykového javu voliť primeraný text k príslušným vzdelávacím potrebám a aktuálnym možnostiam daného dieťaťa.
– Diktáty sú rozčlenené podľa rozsahu (počet slov v diktáte), podľa náročnosti (frekvencia sledovaného javu v diktáte) a podľa témy diktátu.
– Náročnosť diktátov je graficky označená podľa počtu precvičovaného pravopisného javu v diktáte.
– Príručka obsahuje odporúčania pre rodičov a odporúčané metodické postupy pre učiteľov, ktoré môžu uľahčiť cestu k zvyšovaniu pravopisných znalostí detí bez stresu pre dieťa alebo pre rodiča.
Hravé diktáty 5
Publikácia formátu A5 ponúka tematicky usporiadané diktáty pre 6. ročník základnej školy zo zvukovej, lexikálnej aj morfologickej roviny jazyka. Každá téma obsahuje 3 diktáty zoradené podľa stúpajúcej náročnosti. Precvičované gramatické javy sú v textoch farebne vyznačené. Na záver publikácie je zaradený text s chybami určený na precvičenie všetkých gramatických javov zo 6. ročníka. Voľné strany na konci sú určené na praktické poznámky podľa potreby každého žiaka.
Hravé diktáty 4
Publikácia Hravé diktáty 4 je zameraná na precvičovanie správneho písania a upevňovanie vedomostí zo slovenskej gramatiky na prvom stupni základnej školy. V diktátoch sú obsiahnuté všetky gramatické javy, ktoré má žiak vo štvrtom ročníku ovládať - vybrané slová, spodobovanie, vlastné podstatné mená, ohybné a neohybné slovné druhy. Druhá časť pozostáva z diktátov pre žiakov so špecifickými poruchami písania a pravopisu, ktorí majú nedostatočne rozvinutú alebo narušenú schopnosť vytvárať stereotypy písacích pohybov v spojení s obrazovými a zvukovými predstavami písmen a písacích celkov, a nedostatočnú schopnosť pamätať si a na podnet vybavovať písané štruktúry. Publikácia zohľadňuje predpísané požiadavky Štátneho vzdelávacieho programu na zameranie, rozsah a náročnosť diktátov.
Diktáty do vrecka
Aby nás slovenčina nebolela, musíme ju často precvičovať! S našimi Diktátmi do vrecka pre 2. stupeň ZŠ si s pravopisom hravo poradí skutočne každý. Praktické Diktáty do vrecka vo formáte A5 sú skvelou, univerzálnou príručkou na precvičenie slovenčiny pre všetkých školákov na druhom stupni. Publikácia je zostavená v súlade s obsahom učiva slovenského jazyka na 2. stupni základných škôl a je určená na praktické a efektívne precvičovanie a upevnenie vedomostí zo slovenskej gramatiky.
Hravé diktáty 3
Publikácia Hravé diktáty 3 je zameraná na precvičovanie správneho písania a upevňovanie vedomostí zo slovenskej gramatiky na prvom stupni základnej školy. V nácvičných a kontrolných diktátoch sú obsiahnuté všetky gramatické javy, ktoré má žiak v treťom ročníku ovládať - slová s l, ĺ, r, ŕ, vybrané slová, slovné druhy (podstatné a prídavné mená, zámená). Súčasťou publikácie sú aj diktáty zamerané na opakovanie učiva. Druhá časť pozostáva z diktátov pre žiakov so špecifickými poruchami písania a pravopisu, ktorí majú nedostatočne rozvinutú alebo narušenú schopnosť vytvárať stereotypy písacích pohybov v spojení s obrazovými a zvukovými predstavami písmen a písacích celkov, a nedostatočnú schopnosť pamätať si a na podnet vybavovať písané štruktúry. Publikácia zohľadňuje predpísané požiadavky Štátneho vzdelávacieho programu na zameranie, rozsah a náročnosť diktátov.
Hravé diktáty 9 PZ
Publikácia formátu A5 ponúka tematicky usporiadané diktáty pre 9. ročník základnej školy zo zvukovej, lexikálnej aj morfologickej roviny jazyka. Každá téma obsahuje 3 diktáty zoradené podľa stúpajúcej náročnosti. Precvičované gramatické javy sú v textoch farebne vyznačené. Na záver publikácie je zaradený text s chybami určený na precvičenie všetkých gramatických javov z 9. ročníka. Voľné strany na konci sú určené na praktické poznámky podľa potreby každého žiaka.
Hravé diktáty 2
Publikácia Hravé diktáty 2 je zameraná na precvičovanie správneho písania a upevňovanie vedomostí zo slovenskej gramatiky na prvom stupni základnej školy. V nácvičných a kontrolných diktátoch (aj s uvedením počtu slov) sú obsiahnuté všetky gramatické javy, ktoré má žiak v druhom ročníku ovládať - hláska a písmeno ch, dz, dž, samohláska ä, dvojhlásky, tvrdé a mäkké spoluhlásky, slabiky de, te, ne, le aj di, ti ni, li. Súčasťou publikácie sú aj diktáty zamerané na opakovanie učiva. Druhá časť pozostáva z diktátov pre žiakov so špecifickými poruchami písania a pravopisu, ktorí majú nedostatočne rozvinutú alebo narušenú schopnosť vytvárať stereotypy písacích pohybov v spojení s obrazovými a zvukovými predstavami písmen a písacích celkov, a nedostatočnú schopnosť pamätať si a na podnet vybavovať písané štruktúry. Publikácia zohľadňuje predpísané požiadavky Štátneho vzdelávacieho programu na zameranie, rozsah a náročnosť diktátov.