Hľadanie: My sme majstri nad majstrov
zobraziť:
Nech sme to navždy my (Čo ak sme to my 2)
Pokračovanie letnej love story Čo ak sme to my od autorov najobľúbenejších romantických príbehov!
Ben strávil prvý rok na výške prácou na rukopise svojej fantasy knihy spolu so svojím parťákom Mariom, ktorý skvelo doučuje španielčinu a ešte lepšie sa bozkáva. Tak prečo nedokáže prestať myslieť na to, že Arthur je dva roky po ich rozchode späť v meste?
Arthur je znovu v New Yorku - na vysnívanej stáži na Broadwayi a doma ho čaká priateľ, s ktorým by nemohol byť šťastnejší. Keď však narazí na Bena v objatí záhadného chalana, začne uvažovať, či jeho city k Benovi naozaj vyprchali.
Akokoľvek veľmi sa obaja snažia zamerať na budúcnosť, v ktorej sa ich cesty uberajú rôznymi smermi, v prítomnosti na seba ustavične narážajú. Núti ich vesmír zamyslieť sa, či vážne nepatria k sebe?
Možno nie. Koniec koncov, prvý raz to nevyšlo. Možno áno. Koniec koncov, iskry stále lietajú. Občas to skrátka treba risknúť.
dostupné aj ako:
Fotoalbum: My sme starí Prešporáci
Knižná novinka "My sme starí Prešporáci" je unikátna publikácia zostavená a vydaná našim občianskym združením obsahuje 21 príbehov zo starej Bratislavy. Každú jej kapitolu tvorí jedno autentické rozprávanie Prešporáčky či Prešporáka, v ktorom približuje dejiny svojej rodiny a svoj vzťah k rodnému mestu. Tieto osobné texty sú doplnené bohatým výberom vzácnych fotografií zo starých albumov danej rodiny a spoločne čitateľom približujú tolerantného ducha viacjazyčného starého Prešporku.
My sme Slovan
My sme Slovan nie je obyčajná športová encyklopédia, ani chronologická správa o storočnej histórii najznámejšieho slovenského hokejového klubu. Kolektív autorov – skúsených športových novinárov, publicistov a historikov – si pri príležitosti belasého hokejového jubilea dal náročnejšiu úlohu: prostredníctvom presnej stovky jedinečných príbehov o legendárnych hráčoch a tréneroch, slávnych víťazstvách, ale aj trpkých prehrách, o autentickej atmosfére celých období medzi svetovými vojnami, vo federálnej či slovenskej hokejovej lige alebo na medzinárodnej scéne vyrozprávať výnimočný príbeh klubu, ktorý spolutvoril dejiny slovenského hokeja a slovenského športu vo všeobecnosti.
Vznikla tak kniha, ktorá sa dá prečítať takpovediac na jeden dych a zároveň sa k nej dá nespočetnekrát vracať. „Kniha kníh“ pre každého verného fanúšika Slovana a tiež dôležité dielo, ktoré si nájde miesto v knižnici priaznivcov najrýchlejšej kolektívnej hry na svete.
My sme história
Táto kniha ťa chce ťa rozosmiať a chce ťa previesť tvojím bežným dňom a ukázať, že všetky každodenné nudné somarinky majú v skutočnosti úžasnú históriu, ktorá siaha stovky, ba dokonca tisíce rokov dozadu. Začneme budíkom, ktorý ťa ráno vytiahne z postele, prejdeme k umývaniu a obliekaniu, cestovaniu do školy,vymoženostiam v domácnosti, jedlám a nápojom, k domácim miláčikom, s ktorými sa hráš, zábavným aktivitám a skončíme späť v tvojej peknej, útulnej posteli.
Ideš do toho?
My sme malí muzikanti
Deti si svoj prvý bubienok zamilujú. S činelmi a paličkami sa naučia hrať a spievať štyri pesničky, ktoré si môžu celé prehrať aj vďaka špeciálny tlačidlám. Čaká ich plno zábavy strávené bubnovaním s touto čarovnou zvukovou knižkou.
Lojzo - My nie sme Taliani 2LP
KTO: Marián Kochanský (sólový spev, akordeón), Jozef Ciller (sólový spev, husle), Jozef Štalmašek (akustická gitara), Ján Brzáč (akustická gitara), František Mikurčík (sólový spev, kontrabas, basová gitara), Tomáš Fabor (malý a veľký bubon, ozembuch), Miroslav Lukáčik (tenorový saxofón, klarinet); a hostia: Marián Jaslovský (altový a tenorový saxofón, flauta), Jozef Ráž (sólový spev), skupina Elán (hrá), Miroslav Žbirka (sólový spev), František Griglák so štúdiovou skupinou (hrá)
ČO: My nie sme Taliani je jedinečná vinylová 2LP kompilácia legendárnej slovenskej recesistickej skupiny Lojzo. Na dvojalbume, ktorý zostavil stály spolupracovník Opusu Juraj Čurný, sa nachádzajú všetky veľké hity skupiny vrátane evergreenu Každý deň budú vraj Vianoce, ktorý celú kolekciu 28 piesní uzatvára. Titul je obohatený (textovo i graficky) o historické úryvky z článkov, ktoré venovala tejto skupine dobová tlač. Je to skutočná lahôdka pre každého fanúšika skupiny Lojzo i každého fanúšika kvalitnej slovenskej populárnej hudby.
LP1
01. A1 NA CENTRÁLNOM TRHOVISKU
02. A2 TOREADOR KAROL
03. A3 ZITA OBEZITA
04. A4 NEDEĽA JE HROZNÝ DEŇ
05. A5 UČITEĽKA CHÉMIE
06. A6 UKULELE, UKULALA, IAÁ
07. A7 MY NIE SME TALIANI
08. B1 ANČA SI DRAHÁ AKO VOLVO
09. B2 ÁNO A NORMÁLNE NO NÉ
10. B3 ŠTRONZO
11. B4 POVOLÍME SKRUTKU (LOJZO METAL)
12. B5 PRIDRUŽENÁ VÝROBA
13. B6 ZOLL SEM, ZOLL TAM
14. B7 VINCENTKA VAN GOGOVÁ
LP2
01. C1 ZIPSY WOMAN
02. C2 SCHÖNE NÁCI
03. C3 NA NOHU JEJ STÚPIL
04. C4 PROSÍM ŤA, STLAČ MA!
05. C5 MOLEKULA BLUES
06. C6 JA SOM DNES CHORÝ
07. C7 MUCHA TSE-TSE
08. C8 BALADA O TURECKOM MEDE
09. D1 ŽE MI JE ĽÚTO
10. D2 HURÁ NA PAPRIKE
11. D3 TICHO PO PLEŠINE
12. D4 LAZ VEGAZ
13. D5 STRÁCAM
14. D6 KAŽDÝ DEŇ BUDÚ VRAJ VIANOCE
Majstri sveta
,,Priatelia, jedna sekunda do konca finálového stretnutia.
Toto už nemôžeme prehrať.
Priatelia na Slovensku, budeme majstri sveta.
Sme majstri sveta!
Sme majstri sveta!,,
Titul majstrov sveta v ľadovom hokeji z roku 2002 spojil ľudí na Slovensku tak ako máloktorý iný moment v športovej histórii. Kniha reportéra Štefana Bugana vychádza najmä zo spomienok tých, ktorí vtedy boli na ľade a na striedačke a ktorí si aj po rokoch spomínajú na množstvo detailov a doteraz nezverejnených informácií. Po dvadsiatich rokoch sa už dá hovoriť nielen o spôsobe, akým sme vyhrali, ale aj dôvode, prečo sa to stalo práve vtedy, prečo sa neskôr hokeju nedarilo a čo je potrebné na to, aby príbeh slovenského hokeja úspešne pokračoval.
Stali by sme sa majstrami sveta aj pod trénerom Selvekom? Prečo Filcovi na prvé sústredenie neprišiel žiadny hráč? Ako by sa vyvíjala Lašákova kariéra, keby sa za neho neprihovorili maséri? Začala by sa úspešná éra, keby Šťastný neprehovoril Handzuša do Petrohradu? Získali by sme medaily, keby Šatan zostal v šatni ticho ako vo finále Stanley Cupu? A čo by sa stalo, keby Pálffy nezrušil plánovanú dovolenku na Havaji?
,,Dodnes si pamätám, ako spojení boli ľudia. To mi dnes chýba. Vtedy sme šli po námestí a tešili sa katolíci s ateistami, robotníci s právnikmi. Bez ohľadu na to, koho ľudia volili, všetci sa vedeli spojiť pri jednej téme, ktorou bol hokej. To bolo krásne, krajina vtedy naozaj držala pokope.,, Ján Lašák
dostupné aj ako:
To sme my
Artúr má štyri roky, chodí do škôlky, má rád špagety a svojho najlepšieho kamoša Reného. Žije vo veľkej rodine, v ktorej neustále panuje ruch, spôsobený okrem iného aj tým, že jeho súrodenci občas odídu z domu. Áno, aj na noc! Avšak o pár dní sa vždy vrátia. A tak stále dookola. No akoby to nestačilo dnes, dnes sa stratila mladšia zo sestier!
Obrázková knižka (picture book)
Aktivity pre rodičov s deťmi
Vložený veľký plagát
Zrodenie alebo aj my sme (sa) rodili doma
Poslaním tejto knižky je podať pomocné informácie všetkým vnímavým rodinkám, ktoré sa pripravujú na
narodenie dieťatka – či už v pôrodnici, alebo v prirodzenom sociálnom prostredí, teda doma.
Podáva skutočné svedectvo o našej aktuálnej pôrodnej epoche. Pre súčasných rodičov je studničkou poznania a pre
budúce generácie bude vzácnym archívom o dobe, v ktorej si ženy vzali pôrody späť do svojho aktívneho vedenia.
Je dôkazom, že pôrod môže byť práve takým, akým si ho rodinka vysníva, takým, akým si ho nastaví pre svoj
pozemský plán duša dieťatka, takým, aký má pre dobro všetkých byť.
Ukazuje, že neexistuje jeden najlepší model pôrodu pre všetkých, ale je každému šitý na mieru. Otvára dvierka
nemocničných pôrodov, odhaľuje, ako vyzerá pôrod pod vedením niekoho iného a ako vyzerá spanilo spirituálny pôrod
aktívne poňatý pod kontrolou čarokrásne-divoko rodiacej ženy.
Poukazuje na súvislosti, znamenia, strácanie sa, hľadanie a katarzné nájdenie sa.
Kniha, ktorá je tou pravou pre tých, ktorí majú silu a odvahu niesť zodpovednosť za vlastný život – vlastné pôrody.
Zodpovedá napríklad otázky:
čo priniesla prvá kniha Rodili sme doma, aké zmeny podporila,
aká je funkcia pôrodníka, pôrodnej asistentky, duly, babice, neonatológa, detskej sestry,
ako nazerajú na svoje narodenie doma naši starkí,
výskumy, štatistiky pôrodov doma v porovnaní s pôrodmi v pôrodnici,
zodpovedné vs nezodpovedné mamy,
neasistovaný pôrod,
pôrod doma po cisárskom reze,
myšlienkové nastavenie – programovanie a pôrod,
je pôrod doma cestou pre všetkých?
Príbehy 20. storočia - Aj my sme emigranti
Čo pre teba znamená slovo domov?
Domov? Je to niekde v bezpečí. Niekde, kde vieš, že môžeš zostať a nemusíš ísť ďalej. Nie je to len niečo dočasné.
Amin vo filme Utiecť (2021)
Národ emigrantov, hovorili na začiatku dvadsiateho storočia o Slovákoch v Spojených štátoch. V priebehu polstoročia sa zo Slovenska vysťahovala takmer tretina obyvateľstva. Mnohých lákal zárobok, vidina lepšieho sveta, spravodlivosti, ale aj útek pred represiami.
Slováci neutekali len do USA. Niektorých zlákala Južná Amerika, iní sa nechali nalákať vidinou robotníckeho raja v Sovietskom zväze. Ďalší utiekli, lebo vzrastajúci fašizmus v Európe ohrozoval priamo ich životy, iní odišli, lebo po vojne stratili nádej, že tu bude lepšie. Niektorí neodišli dobrovoľne, iným nádej rozpučili pásy ruských tankov v roku 1968 a inú možnosť ako odchod nevideli. A niektorí to skúšali, ale neúspešne.
Emigrácia k Slovensku bytostne patrí aj dnes množstvo ľudí pracuje alebo študuje za hranicami, iní odchádzajú nastálo. Dlho sme si však mysleli, že emigrácia ako útek pred hrozbami vojny sa nás už týkať nebude. Posledné týždne nám ukázali, ako sme sa mýlili.
Vojna u nášho východného suseda túto tému okamžite vniesla do našich bežných životov. Aj keď utečenecká kríza tu bola len pred pár rokmi, mnohí sa od nej cítili vzdialení. Teraz je to iné a pre ľudí, ktorí utekajú pred bombardovaním, sme jednou z prvých destinácií. Uvedomil som si to, keď som štvrtý deň vojny sedel na byte v ukrajinskom Ľvove a okolo mňa na matracoch na zemi ležali ľudia, ktorí dúfali, že ďalší deň sa im podarí prekročiť hranice na Západ. Uvedomil som si to, keď som v kolóne asi 600 áut čakal 30 hodín pred slovenskými hranicami a hovoril som si, že na rozdiel od mnohých Ukrajincov za tou hranicou mám domov a zázemie.
Keď sme pripravovali prvé tohtoročné číslo štvrťročníka Príbehy 20. storočia s témou emigrácie, netušili sme, ako bytostne sa nás táto téma bude dotýkať. Že samotné Post Bellum sa bude zapájať do humanitárnej pomoci Ukrajine a že nútený odchod z krajiny pred vojnou pocítia mnohé slovenské rodiny, väčšinou vo forme pomoci, ktorú ukrajinským utečencom poskytnú.
Pripomína nám to, že kým mnohí si vyberú emigráciu ako dobrovoľný krok za zmenou či lepším životom, pre iných to je naozaj nevyhnutná voľba.
V prvom tohtoročnom čísle preto reagujeme na celý fenomén emigrácie od historickej až po najaktuálnejšiu. Pozeráme sa na to, ako vyzerali vysťahovalecké vlny na začiatku minulého storočia, keď sa Slováci vybrali za veľkú mláku s vidinou lepšieho zárobku, alebo keď ich naivný agitátor presvedčil, že v strednej Ázii môžu vybudovať robotnícku komúnu, kde si budú všetci rovní
Čo ak sme to my
Arthur trávi prázdniny v New Yorku a práve Broadway ho naučil, že vesmír vás môže prekvapiť nezabudnuteľnou romancou vtedy, keď to najmenej čakáte. Ben je presvedčený o tom, že vesmír sa nemá čo starať do jeho života. Ak by mu totiž kryl chrbát, určite by teraz nesmeroval na poštu, aby odoslal balík s vecami po bývalom priateľovi.
Môžeme len hádať, čo si nevyspytateľný vesmír na nich oboch prichystal, keď sa rozhodol skrížiť im cesty práve na pošte.
Čo ak nič? A ich životy sa uberú rôznymi smermi.
Čo ak všetko? A ich príbeh čaká šťastný koniec.
Čo ak?
Bestselleroví autori Becky Albertalli (Ja, Simon, Leah mimo rytmu, Molly vo svete neopätovaných lások) a Adam Silvera spojili svoje sily, aby napísali unikátnu love story o tom, nakoľko máme svoj osud vo vlastných rukách...
dostupné aj ako:
Nie sme tu nato, aby sme sa zabávali
Satirický román zo spisovateľského prostredia
Knut je spisovateľ v stredných rokoch, ktorý sa márne snaží zopakovať veľký úspech spred mnohých rokov. Svojím posledným literárnym pokusom chcel vyvrátiť obvinenia literárnych kritikov, že píše iba o privilegovanej bielej strednej vrstve, redaktora však rukopis neoslovil a dielo nikdy neuzrelo svetlo sveta.
Teraz Knuta pozvú na prestížny literárny festival do Lillehammeru, aj keď len ako náhradníka do panelovej diskusie. Ako podporu si vezme so sebou suseda a zároveň jediného priateľa Franka. Spolu s Knutom totiž do panelovej diskusie pozvali aj nového manžela jeho bývalej ženy a mladú spisovateľku, ktorá ho vo svojom poslednom autofiktívnom románe zobrazila tak, že sa cíti načisto odpísaný.
Proti sebe však stoja dva opisy skutočnosti. Je Knut celkom obyčajný človek so silnými a slabými stránkami na ústupe, ako ho pozná jeho bývalá manželka – alebo je to nadržaný jašter obvinený zo zneužívania, ako ho vykresľujú v tisícoch výtlačkov autofiktívneho románu?
Autorka nám naservíruje všetko, o čom sa dá povedať, že patrí do štandardného menu nórskeho literárneho festivalu v roku 2020. Sámovia, feministky v hidžábe, transrodoví ľudia a mumlajúci básnici z Kene. Nekonečné rady zle pripravených literárnych rozhovorov budú viesť náladoví moderátori pred publikom, ktoré si nemôže pomôcť a pozerá do svojich mobilov.
dostupné aj ako:
Lacná kniha Majstri papiera! (-70%)
Patríš medzi milovníkov hier s papierom ? Ak áno, čaká na teba nonstop papierové dobrodružstvo - vystrihovanie, dokresľovanie, vytláčanie, zlepovanie, zostavovanie 3D.
Na sklade 2Ks
3,57 €
11,90 €
dostupné aj ako:
Majstri piatich čiar
Beletrizované rozprávanie Karola Dubeckého sa opiera o historické fakty a zachované dokumenty. Autor pri písaní knihy čerpal nielen z odbornej literatúry, ale i z listov, denníkov, poznámok umelcov a zo životopisov. Za každým príbehom čitateľ nájde poznámky, v ktorých sú v skratke zhrnuté základné údaje o skladateľovi a jeho diele aj vysvetlené hudobné termíny, cudzie slová, mená a historické udalosti. Čitateľa určite poteší príloha „Malé skladby veľkých majstrov“, v ktorej nájde notový materiál najjednoduchších skladieb majstrov. Albín Brunovský, jeden z našich významných výtvarníkov, v roku 1975 doplnil knihu portrétmi hudobníkov a krásnymi ilustráciami, ktoré čitateli oslovia i dnes.
Ilustrácie: Albín Brunovský
Na sklade 1Ks
10,64 €
11,20 €
Nemali by sme
Bennett Fox mi do života vstúpil v jedno nepríjemné pondelkové ráno. Meškala som v prvý deň do práce – do novej práce, o ktorú som mala teraz pre nečakanú fúziu bojovať. Na upevnení svojej pozície vo firme som pritom drela osem rokov. Kým som si sťahovala veci do nových priestorov, za stieračom som si našla pokutu za parkovanie. Dostali ju všetky autá na ulici okrem toho predo mnou – šlo o rovnaké audi, ako mám ja. Naštvalo ma to, preto som sa rozhodla, že mu svoju pokutu podarujem. Dúfala som, že ju majiteľ zaplatí a nič si nevšimne. Nanešťastie som mu pritom zlomila stierač. Uznajte, mohlo to byť horšie? Vo výťahu som potom stretla neskutočne príťažlivého chlapa. To mi trochu zlepšilo náladu. Poznáte to ? motýliky v bruchu, zrýchlený dych, napätie, že by sa dalo krájať. Pri vystupovaní z výťahu na mňa pozrel takým žeravým pohľadom, až ma zalial rumenec. Možno má tá fúzia predsa len svoje výhody. Tak sa mi aspoň zdalo, kým som nevkročila do šéfovej kancelárie a nespoznala svojho konkurenta. Z chlapa vo výťahu sa razom stal môj úhlavný nepriateľ. A ten žeravý pohľad? Ani zďaleka nešlo o príťažlivosť. Videl, ako som mu poškodila auto, a nevedel sa dočkať, kedy ma zničí.
Medzi láskou a nenávisťou je veľmi tenká hranica, ktorú by sme nemali prekročiť. Hej, nemali by sme… Ale balansovať nad priepasťou je niekedy také zábavné!
dostupné aj ako:
Deti, ktorými sme boli, rodičia, ktorými sme
Deti, ktorými sme boli, rodičia, ktorými sme rozpráva o deťoch, o rodičoch i o tých, čo nimi nie sú. Rozpráva aj o emóciách, o detstve a oslobodení, ktoré nástojčivo potrebujeme, aby sme akceptovali samých seba i svojich rodičov.
Byť rodičmi je jedna z najväčších výziev, ktorej počas života čelíme. Chceme byť dobrými otcami a matkami, no často v tomto procese nepostrehneme množstvo zážitkov, názorov a mýtov z minulosti, ktoré sa nám priplietajú do každého jedného rozhodnutia v prítomnosti a ktoré môžu v budúcnosti mimovoľne zdeformovať alebo poškodiť vzťah k našim deťom.
Z pera špeciálnej psychologičky Beatriz Cazurrovej, citlivo reagujúcej na trendy v spoločenskom diskurze, vychádza kniha o dieťati, ktorým sme boli, o zážitkoch a traumách, a tiež o súcite a odpustení ako nástrojoch na zmierenie sa s tými najhoršími spomienkami z vlastného detstva.
Vráť sa ku koreňom svojho detstva,
aby si pochopil svoje deti: osloboď sa od pocitov
falošnej viny, ktoré ti bránia tešiť sa z toho, ako rastú
a dennodenne s nimi múdrieť
Komunikácia v mediácii – alebo čo sme si, to sme si, len o tom hovorme!
Moderátorka, herečka, spisovateľka Katarína Brychtová v predslove ku knihe, o.i. uviedla:
"Knižka je skvelá pomôcka nielen pre mediátorov, ale pre všetkých tých, pre ktorých je komunikácia základom ich profesie.
A dovolím si povedať, že môže pomôcť všetkým, ktorým záleží na sebarozvoji, na dobrých vzťahoch a spokojnosti v živote. Veď častokrát, možno aj nevedomky, sa snažíme urovnať konflikty, obrusujeme hrany, hľadáme riešenia vo vlastných rodinách, s našimi deťmi, rodičmi, uhládzame napäté vzťahy na pracovisku či s priateľmi."
Áno, publikácia Komunikácia v mediácii – mediácia v komunikácii alebo čo sme si, to sme si, len o tom hovorme! má ambíciu osloviť širokú čitateľskú obec a byť užitočnou pomôckou nielen pre mediátorov, ale aj pre manažérov, pedagógov, sociálnych pracovníkov či lídrov rôznych kolektívov, ktorých úlohou je, v prípade vzniknutých medziľudských turbulencií, tenzií či rôznych problémov, komunikovať a aktívne zasiahnuť do riešenia sporov, respektíve konfliktov.
V tejto súvislosti sa pozornosť sústreďuje nielen na verbálnu i neverbálnu komunikácii, na jej etický rozmer, empatiu a nenásilný prístup, ale aj na techniky aktívneho počúvania, na umenie klásť otázky a dokázať na ne aj kompetentne a pohotovo reagovať. Autor otvára aj ďalšie, súvisiace témy, napríklad kontext komunikácie s teóriou hier (ako sa pri nepríjemnom rozhovore možno inšpirovať hráčmi pokru), respektíve, ako zabrániť strate tváre pri nevhodnej forme komunikácie.
Primeraný priestor je venovaný aj čoraz aktuálnejšej téme, ktorou je elektronická komunikácia, či už v podobe e-mailov alebo prostredníctvom rôznych foriem videohorovorov a videokontaktov. Ako čerešnička na torte je v publikácii spomenutá aj téma umelej inteligencie prostredníctvom rôznych četbotov a súčasne vízií, čo nás v tejto oblasti čaká a určite neminie.
Nechýba však ani humor, nadhľad a exkurz do dávnej i nedávnej minulosti; spomeňme Sokratove filtre, vysvetlenie prečo pri komunikácii veľa hovoriť a veľa povedať nie je vždy to isté, čo spája Gilgameša, Pygmaliona, Golema či Hugovho Jeana Valjeana pri umení komunikovať, respektíve, prečo je, podľa G.B.Shawa, niekedy najväčším problémom komunikácie ilúzia, že k nej vôbec niekedy došlo.
Ako sme kedysi žili
Nová kniha o živote našich predkov úspešnej spisovateľky a etnografky Zory Mintalovej Zubercovej. Vznikla v spolupráci s dizajnérom, fotografom a ilustrátorom Vladimírom Holinom, takže obrazová časť knihy je rovnako príťažlivá ako textová. Kniha približuje život v minulých storočiach prostredníctvom približne 300 farebných fotografií, ktoré vznikli vo viacerých slovenských skanzenoch. Čitatelia tak môžu vojsť do dediny či mestečka, vstúpiť do usadlostí, dvorov a domov rôznych vrstiev obyvateľstva. Spoznajú domček bezzemka, obecného sluhu, pastiera i chovateľa oviec, usadlosti malých a stredných roľníkov, hospodárstva bohatých gazdov, dom vinohradníka, dielne remeselníkov, dom richtára, kúrie zemanov aj sídlo strednej šľachty. Uvidia zariadené izby, ako spávala viacčlenná rodina, dobový obchod i školu, predmety v pitvore, čiernej i svetlej kuchyni, v komore, ale aj domáce a hospodárske práce i náradie či remeselnícke nástroje. Knihu dopĺňajú čierno-biele fotografie zaniknutých prác na poli, v hospodárstve či domácnosti, zachytávajúce aj hodnovernú atmosféru.
Publikáciu z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia.