Hľadanie: Manažment kultúry
zobraziť:
Manažment vzdelávania
Publikácia je určená všetkým súčasným a potenciálnym vedúcim pedagogickým a vedúcim odborným zamestnancom, ako aj riadiacim zamestnancom na vyšších úrovniach riadenia školstva na účely získania cenných informácií nielen o teoretických a výskumných aspektoch riadenia. Kniha obsahuje množstvo cenných informácií a rád ako riešiť náročné rozhodovacie situácie, či už v ekonomickej, pracovno-právnej oblasti, ale aj v procese riadenia a osobného manažmentu. Publikácia je v súčasnosti najkomplexnejšie spracovaným materiálom pre študentov študijných programov zameraných na manažment vzdelávania, resp. funkčné vzdelávanie. Ide o ojedinelú publikáciu, ktorá ponúka komplexný pohľad na riešenie súčasných problémov manažmentu vzdelávania.
Manažment výroby
Manažment výroby (Production Management) predstavuje významnú vednú disciplínu, ktorá sa vo svojom súhrne zaoberá nielen hlavnou (základnou) výrobou, ale aj predvýrobnými etapami a manažmentom obslužných procesov. Synergia týchto, na pohľad samostatných oblastí, je nevyhnutná preto, že dané subjekty musia participovať nielen ako základňa, ale aj nadstavba ďalším, rozvojovým procesom v manažmente výroby (Production Development Management). Samozrejme, je tu aj množstvo iných, ďalších faktorov, ktoré na manažment výroby pôsobia, nútia ho neustále zdokonaľovať. Sú to napríklad: ľudský činiteľ, inovácie, marketing, informatika, finančné predpoklady, kvalita výrobkov a výrobných procesov, logistika, ekologické aspekty a podobne. Tie možno rovnako označiť za imanentné a významné z hľadiska ďalšieho rozvoja manažmentu výroby.
Významnou stránkou disciplíny manažmentu výroby je aj skutočnosť, že nielen u nás, ale i v manažérskych štúdiách na biznis univerzitách v zahraničí patrí tento predmet do základného repertoára výroby. Pramení to z toho, že výsledky výroby sú hlavnou náplňou podnikania. Aj väčšina ďalších ekonomických predmetov je naostatok zameraná na rozvoj výroby, pretože až vo výrobe sa transformujú finančné, inovačné, marketingové a iné aktivity na produkty, ktoré kapitalizujú na trhu. Manažment výroby poskytuje základy anatómie výrobného organizmu a jeho riadenia. Rozhodujúci moment a ťažisko spočíva v riadení procesov tvorby novej produkcie a v ekonomickom zhodnocovaní všetkých výrobných činiteľov i nehmotných aktív. V tom je aj zmysel a jadro podnikania vo výrobnom systéme v podniku.
Novo koncipovaná vysokoškolská učebnica Manažment výroby je výsledkom vedeckej, odbornej a pedagogickej práce kolektívu autorov, učiteľov či pedagógov na Katedre manažmentu výroby a logistiky, Fakulty podnikového manažmentu Ekonomickej univerzity v Bratislave. Jej cieľom je poskytnúť hlavne študentom fakulty nielen teoretické, ale aj praktické poznatky a skúsenosti učiteľov na katedre. Novší obsah, forma a štruktúra vysokoškolskej učebnice rešpektuje ako klasické súvislosti, ktoré sú prirodzené a adekvátne na základné pochopenie celého komplexu problémov typických pre manažment výroby, tak aj poznatky rozvojového charakteru, disciplín, moderných koncepcií či procesného riadenia, ktoré v súčasnom manažmente výroby navodzujú potrebu zmien.
V zmysle obsahu, štruktúry, genézy jednotlivých kapitol je vysokoškolská učebnica usporiadaná do týchto celkov:
*Podstata a náplň manažmentu výroby.
*Etapy tvorby výrobného programu v podniku.
*Manažment predvýrobných etáp (prípravy výroby) v podniku.
*Manažment hlavnej (základnej) výroby v podniku.
*Manažment obslužných procesov vo výrobe.
*Rozvojové procesy a vnútropodnikový manažment vo výrobe.
*Manažment kvality a služieb v rozvoji výroby.
*Logistika výroby v rozvoji podniku.
*Súčasné trendy a smerovanie procesnej orientácie manažmentu výroby a logistiky.
*Udržateľný rozvoj a ekologizácia v manažmente výroby.
Kolektív autorov učebnice záverom vyjadruje presvedčenie, že predložená publikácia efektívne poslúži nielen študentom na našej fakulte, ale aj ostatným, ktorí sa o danú problematiku intenzívnejšie zaujímajú. Zároveň ďakujeme za pomoc, ochotu a rady všetkým, ktorí boli nápomocní v súvislosti s jej vydaním.
Manažment
Pojem manažment v súčasnosti, nie je iba módnou záležitosťou, ale pôsobí ako vecne ucelený a reálny faktor metódy v riadiacom systéme v kľúčovej podnikateľskej metóde, stratégie i úspechu. Autori v predkladanej vysokoškolskej publikácii poukazujú na užitočné i nevyhnutné nástroje a podrobujú analýze funkcie riadiaceho procesu, určujú krivku systémového vymedzenia a definíciu funkčnej pôsobnosti v organizačnej štruktúre podnikateľských subjektoch ozrejmujú základnú schému riadenia odvetvových zložiek v podnikateľských firmách, uvádzajú a charakterizujú komplexné súbory manažérskeho systému a subsystému riadenia. Mapujú poslanie, zhodnocujú vytvorenie komplexného sieťového podnikateľského systému a sféry trhovej ekonomiky, zhodnocujú obraz trhu, v jeho objeme, štruktúre, dynamike a konkurencie. Určujú strategický riadiaci, marketingový a kontrolný systém, inovácie produktov i vzťahy reprodukcie výroby a pomenovávajú ďalšie činnosti, ktoré predstavujú kreatívne a efektívne jadro podnikania a manažérskeho riadenia.
Doplnená a inovačne prepracovaná vysokoškolská učebnica, vzhľadom na jej aktuálny obsah, iste poslúži aj podnikateľom, ktorí sa zaujímajú o zlepšenie hodnôt – ukazovateľov rastu rentability a efektivity manažérskeho riadenia.
Procesný manažment
Publikácia prináša ucelený pohľad na teóriu procesného manažmentu a súčasne poskytuje konkrétne pohľady a odporúčania pre aplikáciu teoretických prístupov v manažérskej praxi. Ponúka najnovšie poznatky o podnikových procesoch, metódach a postupoch pri identifikovaní, modelovaní, optimalizácii a zlepšovaní podnikových procesov s podporou procesných analýz smerom k zvyšovaniu výkonnosti procesov. Osobitnú pozornosť venuje implementácii procesného manažmentu v organizácii, koncepciám vychádzajúcim z procesného prístupu, ako aj ich podpore zo strany informačných technológií a softvérových nástrojov so zdôraznením súvislostí medzi zavádzaním procesného manažmentu a manažmentom zmien.
Publikácia je určená pre manažérov z podnikovej praxe, ktorí hľadajú cesty a spôsoby, ako aplikovať procesný prístup a procesný manažment vo svojich organizáciách a tak zvyšovať ich výkonnosť. Takisto osloví študentov vysokých škôl, ktorí sa v rámci svojho štúdia zaujímajú o nové aktuálne prístupy v manažmente a chcú sa zodpovedne pripraviť na výkon pozície manažérov.
Manažment
Učebnica Manažment prináša čitateľom najnovšie poznatky zo súčasného manažmentu spôsobom, ktorý je obsahovo hodnotný, no tiež prehľadný a zaujímavý. Akceptuje členenie manažmentu na jednotlivé sekvenčné funkcie (plánovanie, organizovanie, riadenie ľudských zdrojov, vedenie a kontrolovanie), v rámci ktorých prebiehajú neustále rozhodovacie procesy využívajúce informačné zdroje. Keďže publikácia je určená najmä študentom Ekonomickej univerzity v Bratislave, ale aj iných univerzít vyučujúcich predmet manažment, je spracovaná textovo aj graficky tak, aby študenti dokázali pochopiť často abstraktný a vzdialený svet riadenia. Teoretický výklad je kombinovaný s krátkymi príkladmi a poznatkami z praxe, reálnymi príbehmi zameranými na vysvetlenie toho, ako je možné konkrétny koncept, nástroj, proces či metódu riadenia preniesť do praxe.
Manažment portfólia v kolektívnom investovaní
Centrom pozornosti publikácie Manažment portfólia v kolektívnom investovaní je nielen charakteristikafinančnej teórie, ale aj nahliadnutie do hospodárskej praxe. Autorský kolektív preto na začiatku publikácieopisuje historický vývoj a súčasný stav kolektívneho investovania vo svete, osobitne v USA a Európe. Je zaujímavé sledovať spôsob, ako autori definujú investičné stratégie na trhu. Veľká pozornosť sa venuje základným pasívnym a aktívnym stratégiám, ich špecifikám, výhodám, ale aj rizikám v oblasti investovania. Dôraz autori kladú aj na typy investorov na trhu, kde sa zohľadňuje najmä kategorizácia investorov podľa sklonu k riziku. Táto publikácia zaujme nielen odbornú verejnosť, ale všetkých nadšencov, ktorí si chcú rozšíriť znalosti z oblasti kolektívneho investovania. Cieľom publikácie je takisto prispieť k zvýšeniu finančnej gramotnosti, ktorá je nevyhnutnou súčasťou fi nančného investovania.
Obchodný manažment
Cieľom autoriek publikácie je priblížiť a vysvetliť problematiku manažmentu a jeho funkcií v obchodných firmách podľa najnovších prístupov, ktoré integrujú jednotlivé špecifické disciplíny do jedného komplexného celku. Takýto prístup umožňuje manažérom a vedúcim pracovníkom získať prehľad o hlavných problémových oblastiach potrebných na riadenie a organizovanie podniku a jeho organizačných jednotiek. Dôraz kladú na praktickú aplikáciu poznatkov moderného manažmentu, pričom vychádzajú z procesnej charakteristiky podnikového manažmentu. Hlavnú pozornosť venujú základným funkciám riadenia v obchodnej firme (v stredných a veľkých podnikoch) – plánovaniu, organizovaniu, riadeniu ľudských zdrojov a kontrole, ako aj mäkkým determinantom manažmentu.
Súčasťou manažmentu je aj vedenie ľudí v organizácii a osobnosť manažéra, ktorý uvádza do pohybu všetky zložky organizácie so zámerom dosiahnuť vytýčené ciele. Dôležitou súčasťou jeho práce je tiež účinná motivácia a stimulácia pracovníkov, a preto sa pozornosť autoriek zameriava aj na tieto oblasti riadenia obchodnej organizácie.
Publikácia je určená predovšetkým študentom vysokých škôl ekonomického zamerania.
Manažment sociálnych sietí
Sociálne siete zmenili pohľad na marketingovú komunikáciu na internete. Internetoví používatelia sa z pasívnych príjemcov marketingových správ stali aktívnymi účastníkmi konverzácie, nad ktorou má firma limitovanú kontrolu. Manažment sociálnych sietí prináša komplexný pohľad na sociálne siete, ich vplyv na marketing, firmu a spoločnosť ako takú. Ponúka prehľad sociálnymi sieťami a detailne sa venuje sociálnym sieťam relevantným pre lokálny trh. Na manažment jednotlivých sociálnych sietí sa pozerá z obsahového aj z výkonnostného hľadiska a čitateľovi buduje poznatkovú bázu potrebnú pre efektívny manažment sociálnych sietí.
Klenoty svetovej kultúry
Od artefaktov staroveku po ikony súčasnosti
Spoznajte históriu prostredníctvom najvzácnejších, najkultovejších a najslávnejších artefaktov, aké boli kedy vytvorené. Každá krajina a kultúra má poklady, ktoré si cení viac než všetky ostatné. Táto kniha spája a predstavuje vyše 200 týchto artefaktov a skúma ich fascinujúce a jedinečné príbehy. Zistite, ako a prečo boli vytvorené, odhaľte ich skryté významy a symboliku a spoznajte kultúrne dedičstvo, ktoré po sebe zanechali.
Publikácia, ktorá ponúka nový pohľad na civilizácie a spoločnosti, kombinuje úžasné fotografie s prístupným textom. Pokrýva širokú škálu regiónov, období a médií vrátane sochárstva, maľby, šperkov, tapisérií či posvätných predmetov.
Klenoty svetovej kultúry potešia nielen pravidelných návštevníkov galérií a múzeí, ale aj cestovateľov a každého, koho zaujíma umenie, história a kultúra.
Z anglického originálu preložil Juraj Žáry.
Adverzity manažment (karty)
Adverzity manažment kartičky sú praktickým nástrojom pre všetkých, ktorí sa chcú naučiť zvládať stres a mať pokojnú myseľ.
Adverzita je schopnosť zvládať tlak. Týždeň čo týždeň narážame na rôzne situácie, ktoré nás okrádajú o vnútorný kľud. Dokonca niektoré nás vedia znepokojiť a vyviesť z psychickej pohody.
Čo urobíte, ak narazíte na prekážky? Necháte sa znepokojiť? Spanikárite? Sústredíte sa na problém tak intenzívne, že prestanete fungovať tam, kde je potrebné?
Tlak, prekážky a krízy sú súčasťou našich životov. K tomu, aby sme ich zvládali s väčšou ľahkosťou potrebujeme byť psychicky odolní.
Neexistuje niečo také, ako rodený psychicky odolný človek. Psychickú odolnosť si budujeme postupne počas života niekedy nás na to spontánne pripraví prostredie, v ktorom sme vyrastali, udalosti, ktorými sme si prešli, inokedy potrebujeme cielene siahnuť po technikách, ktoré nám pomôžu prekonať náročné obdobie.
Čo je zaujímavé častokrát v krízových situáciách, nie je čas na nácvik techník. Buď v sebe odolnosť máte alebo nie. Situáciu ustojíte, alebo vás zomelie.
Práve preto k vám prinášame 80 techník psychickej odolnosti, na základe ktorých si máte možnosť vybudovať psychickú silu. Načo sa zbytočne trápiť a znižovať si kvalitu života, keď existujú nástroje, ako zostať kľudný aj v čase búrok?
Naučte sa čeliť tlaku a vybudujte si psychickú silu na základe užitočných techník.
Ivana Miklovič, PhD. sa už niekoľko desiatok rokov zaoberá osobnostným rozvojom. Pôsobí ako koučka, spíkerka a lektorka. Ako prvá na Slovensku začala školiť tému Adverzity manažment. Svoje vedomosti v danej téme si neustále dopĺňa na školeniach doma i v zahraničí.
Maturita z umenia, kultúry a dejín umenia
Príručka je určená pre študentov, ktorí sa chystajú maturovať z predmetov Umenie a kultúra, či Dejiny umenia. Plne zodpovedá cieľovým požiadavkám novej maturitnej skúšky a poslúži aj na prípravu na prijímacie skúšky na vysokú školu.
Finančný manažment. Zbierka príkladov
Publikácia je určená všetkým študentom, ktorí sa chcú venovať problematike finančného manažmentu podniku, rozvíjať svoje poznanie v oblasti finančného plánovania, finančného rozhodovania, finančnej analýzy a kontroly. Riešené príklady transparentne zobrazujú vnútornú logiku posúdenia nastoleného problému a súčasne uvádzajú čitateľa do problematiky, ktorú treba chápať v kontexte finančnej teórie a praxe. Neriešené príklady majú stimulovať čitateľa k vlastnej tvorivej aktivite obzvlášť v situáciách dynamicky sa meniacich podmienok podnikateľského prostredia.
Publikácia sumarizuje dôležité postupy uplatňované vo vybraných situáciách života podniku, a preto má potenciál zaujať aj odbornú verejnosť, podnikateľov a manažérov podnikov.
Schéma masové kultury
Adornova stať „Schéma masové kultury“ byla nalezena v autorově pozůstalosti a přestavuje volné pokračování kapitoly o kulturním průmyslu z Dialektiky osvícenství. Lze ji považovat za shrnutí Adornovy kritiky masové kultury. Čtenář v ní nalezne Adornovu diagnózu základních prvků masové kultury: reklamy, filmu, rozhlasu, hudby.
Na sklade 1Ks
4,38 €
4,61 €
Sí Učebnica talianskeho jazyka a kultúry + CD
Vybrali a vypracovali sme pre Vás 28 tém, veľká časť korešponduje s tými, s ktorými sa stretávame pri ústnych pohovoroch, či už sú súčasťou maturity, prijímacích skúšok na vysokú školu alebo štátnej jazykovej skúšky. Mnohé vychádzajú najmä zo súčasného kultúrno-spoločenského diania v Taliansku (rodina, vzťahy, médiá, reklama, multikulturalita atď.) a ako také prinášajú aktuálnu slovnú zásobu a nemálo neologizmov. Iné sa výberovo pokúšajú sprístupniť taliansku kultúru a tradície, umenie či literatúru a s nimi spojenú terminológiu. Toto všetko je v prílohe doložené množstvom fotografií a ďalšieho autentického materiálu.
Väčšina lekcií je rozdelená do dvoch jazykových úrovní – B1 a B2 – , ktorým zodpovedajú vstupné texty a na ne nadväzujúce cvičenia. Obe úrovne sú bohaté na konverzačné podnety, ich cieľom je stimulovať schopnosť vyjadriť sa originálnym a tvorivým spôsobom k problému, opísať situáciu, zreprodukovať a interpretovať obsah prečítaného a pod. Cvičenia sú zamerané na špecifické gramatické javy, no hlavne na lexiku. S učebnicou sa dá pracovať v skupinách, ale aj individuálne, keďže k dispozícii je kľúč správnych riešení a v prípade vecných poznatkov zostáva možnosť kontroly na internete.
K učebnici patrí aj CD s 27 nahrávkami, ich prepis nájdete tiež v prílohe.
Obsah
Unita 1 LA FAMIGLIA (B1)
Unita 2 LA CASA DEGLI ITALIANI (B2)
Unita 3 I GIOVANI (B1)
Unita 4 RELAZIONI (B1)
Unita 5 GLI ACQUISTI (B2)
Unita 6 LA SALUTE (B2)
Unita 7 LO SPORT (B1)
Unita 8 I VIAGGI (B1)
Unita 9 LA SCUOLA (B2)
Unita 10 IL LAVORO (B1)
Unita 11 DONNE IN CARRIERA (B1)
Unita 12 L´ UOMO E LA NATURA (B2)
Unita 13 SCIENZA E TECNOLOGIA (B1)
Unita 14 MASS MEDIA (B2)
Unita 15 LA PUBBLICITA (B2)
Unita 16 FESTE E RICORRENZE (B1)
Unita 17 LA CUCINA (B1)
Unita 18 LA SOCIETA MULTICULTURALE (B2)
Unita 19 LA CRIMINALITA (B2)
Unita 20 GLI ITALIANI E IL TEMPO LIBERO (B1)
Unita 21 MODELLI E IDOLI (B2)
Unita 22 ARTE E CULTURA (B1)
Unita 23 LETTERATURA (B1)
Unita 24 I NEOLOGISMI (B2)
Unita 25 GLI ESORDI DELLA MODA ITALIANA (B1)
Unita 26 L´ITALIA (B2)
Unita 27 LUOGHI E CITTA (B1)
Unita 28 LA REPUBBLICA SLOVACCA
CHIAVE – kľúč
Vocabolario – slovník
BIBLIOGRAFIA
Appendice: Ascolto – príloha posluch
Appendice: Foto e immagini – príloha obrázky
Manažment prevádzky penziónu
Publikácia sa zameriava na najdôležitejšie oblasti manažmentu penziónu, akými sú organizácia penziónu, rezervovanie ubytovania, pobyt hosťa v penzióne, starostlivosť o ubytovací úsek, ekologické aspekty prevádzky penziónu, bezpečnosť v penzióne, hygienické podmienky prevádzky penziónu a marketing služieb penziónu. Pritom vychádza z dostupnej domácej a zahraničnej literatúry a tiež z aktuálnych informácií, ktoré sú dostupné na internete.
Claim manažment v stavebnej praxi
Claim manažment v stavebnej praxi ako prvá publikácia na trhu podáva komplexný a podrobný výklad problematiky nárokov a dodatkov, ako aj metodiky požiadaviek predkladaných obidvoma zmluvnými stranami. Jej cieľom je poskytnúť čitateľovi presný návod, ako postupovať v prípade predkladania dodatočných požiadaviek počas výstavby od ich zistenia cez ocenenie, oznámenie nároku investorovi, vyčíslenie časového a finančného dosahu, rokovanie s investorom až po úhradu týchto položiek investorom.
Publikácia nepodáva iba rozbor podmienok FIDIC v súvislosti s nárokmi a prípadne praxou verejného obstarávania u nás, ale v podstatne širšom zábere sa venuje problematike nárokov aj v nemeckej praxi podmienok VOB, podmienok projektových prác HOAI a v širšom meradle medzinárodnej stavebnej praxi. Súčasťou knihy sú vzorové listy v origináli a slovenskom preklade z praxe podmienok FIDIC a VOB, ktoré je možné využiť pri korešpondencii so zahraničným investorom, ako aj množstvo príkladov zo zahraničnej praxe. Kniha je určená stavebným dodávateľom, ktorí realizujú práce a dodávky na základe podmienok FIDIC vo všetkých verziách, podmienok VOB alebo inej aplikovanej zahraničnej praxe, pre verejný sektor, zahraničného investora u nás alebo v zahraničí a tiež pre zhotoviteľov, ktorí realizujú zákazky v súlade s našou stavebnou a obchodnou praxou. Poslúži rovnako projektantom a konzultantským spoločnostiam pracujúcim na projektoch pre zahraničného investora a zadávateľom týchto zákaziek pri príprave zmlúv a zmluvných podmienok a ako pomôcka na elimináciu rizík projektu.
Manažment domácej ošetrovateľskej starostlivosti I.
Predkladaná monografia integruje najnovšie a aktualizované poznatky týkajúce sa manažmentu domácej ošetrovateľskej starostlivosti a zároveň reaguje na trendy vývoja tejto formy starostlivosti. Vychádzajúc zo súčasných poznatkov danej problematiky získaných štúdiom a praxou, je v monografii spracovaný manažment starostlivosti o pacienta v jeho prirodzenom sociálnom prostredí, so zameraním sa na vybrané aspekty a problémy súvisiace s poskytovaním domácej ošetrovateľskej starostlivosti v kontexte manažmentu domácej ošetrovateľskej starostlivosti ako celku. Monografia rešpektuje všeobecne záväzné právne predpisy, ktoré vytvárajú podmienky na optimálne fungovanie domácej ošetrovateľskej starostlivosti.
Cieľom monografie je prispieť svojím obsahom k rozšíreniu a prehĺbeniu poznania domácej ošetrovateľskej starostlivosti. Monografia je určená predovšetkým odborníkom v oblasti komunitného ošetrovateľstva, ale aj ostatnej odbornej verejnosti.
Hodvábne cesty: Národy, kultúry, krajiny
Nádherný ilustrovaný prehľad starovekých obchodných trás
Výmena tovarov a myšlienok od vzácnych kameňov cez koreniny a nové náboženstvá až po technologické inovácie pozdĺž starovekých obchodných trás, známych ako Hodvábne cesty, zohrala kľúčovú úlohu pri rozvoji civilizácií v Európe a Ázii.
Kniha je rozdelená na päť kapitol, pričom každá skúma históriu obchodu a kultúr pozdĺž Hodvábnych ciest v kontexte konkrétneho terénu – stepí, vrchov, púští, riek a morí – s cieľom odhaliť, akú významnú funkciu krajiny Hodvábnych ciest plnili pri definovaní zdrojov, cestovania a komunít ľudí, ktorí žili a obchodovali pozdĺž týchto trás.
Táto priekopnícka kniha si ctí odkaz výrazne rôznorodých kultúr, ktoré sa rozvíjali a prekvitali nie napriek rozdielom medzi nimi, ale vďaka nim. Doplnená je podrobnými mapami a ohromujúcimi fotografiami krajín strednej Ázie aj stovkami ikonických pokladov vrátane archeologických artefaktov a starovekých ruín. Na konci každého textu je odporúčaná literatúra.
Obsahuje 491 ilustrácií, z toho 461 farebných, a príspevky viac ako 80 popredných odborníkov z celého sveta.
Z anglického originálu preložil Róbert Hrebíček.