Hľadanie: Mafiánsky hronbár
zobraziť:
Zahrabaná pravda - Mafiánsky teror v Dunajskej Strede
Dejiny mafie na starom kontinente nepamätajú taký masaker, ako spáchali zločinci v marci 1999 v mestečku Dunajská Streda. Všetky hriechy aj so svojimi obeťami pochovali do zeme na južnom Slovensku. Obete škrtili, aby po sebe zanechali čo najmenej stôp, vraždy páchali až nad tajnými hrobmi, aby ich nemohli muži zákona prichytiť s mŕtvolou v kufri.
Od desaťnásobnej vraždy členov gangu pápayovcov už ubehlo viac než 20 rokov a je najvyšší čas, aby sme sa dozvedeli, prečo na Žitnom ostrove vyrástla taká krutá zločinecká skupina, ktorá má na svedomí zrejme stovky ľudí.
Od siposovcov cez pápayovcov až po sátorovcov. Prečo sa krvavý gang vyzabíjal navzájom a ako sa popri tejto krvavej histórii odvíjal príbeh jedného z najznámejších policajtov na Slovensku.
Kniha Zahrabaná pravda – krvavý teror v Dunajskej Strede prvý raz prináša pohľad na vyčíňanie mafie na južnom Slovensku očami autentického účastníka udalostí.
Dávid Barak je novinár slovensko-maďarského spravodajského portálu Parameter.sk. V rokoch 2018 – 2019 sledoval súdny proces s gangom sátorovcov a vďaka svojim zdrojom a spomienkam dunajskostredského policajta Jaroslava Spišiaka napísal príbeh otrasného zločinu na južnom Slovensku.
dostupné aj ako:
Mafiánsky gang Sýkorovcov
Práca kriminalistov je beh na dlhé trate. Občas pri nej narazia na nečakané svedectvo priamo od aktérov mafiánskych zločinov z 90. rokov. To prebúdza prokuratúru k tomu, aby otvorila zdanlivo neriešiteľné kauzy a dáva súdom šancu, aby za konkrétnymi krvavými príbehmi slovenského podsvetia urobili konečnú bodku. Do mozaiky mafiánskych príbehov najdlhšie pôsobiaceho a najnebezpečnejšieho mafiánskeho gangu „sýkoriek” tak zapadli aj posledné kamienky. Vďaka tomu môžeme ich príbeh dorozprávať a pridať aj tie časti, ktoré sa objavujú prvýkrát.
Mafiánsky gang Sýkorovcov - limitovaná edícia s DVD
Limitovaná edícia s priloženým DVD.
Práca kriminalistov je beh na dlhé trate. Občas pri nej narazia na nečakané svedectvo priamo od aktérov mafiánskych zločinov z 90. rokov. To prebúdza prokuratúru k tomu, aby otvorila zdanlivo neriešiteľné kauzy a dáva súdom šancu, aby za konkrétnymi krvavými príbehmi slovenského podsvetia urobili konečnú bodku. Do mozaiky mafiánskych príbehov najdlhšie pôsobiaceho a najnebezpečnejšieho mafiánskeho gangu „sýkoriek” tak zapadli aj posledné kamienky. Vďaka tomu môžeme ich príbeh dorozprávať a pridať aj tie časti, ktoré sa objavujú prvýkrát.
Mafiánsky kuriér
Drsní chlapi, drsný príbeh, klamstvo, vraždy, krásna žena a nežné city. Len jeden muž dokáže doručiť zásielku... Strhujúci skutočný príbeh z podsvetia. Keď sa stratí zásielka kokaínu v peruánskej rokline, len jeden muž ju dokáže priviezť – mafiánsky kuriér. Z Bratislavy cez Nitru do ďalekého Peru a naspäť so zásielkou, to všetko na pozadí silného príbehu lásky dvoch ľudí z odlišných podlaží spoločnosti. ************************** Strhujúci príbeh zo slovenského podsvetia. z pera autora, ktorý vie, o čom hovorí. Čitateľa zavedie z Bratislavy cez Nitru až do ďalekého Peru... a so stratenou ilegálnou zásielkou nazad, to všetko na pozadí silného príbehu lásky dvoch ľudí z odlišných podlaží spoločnosti. Napínavé, dobrodružné, drsné, a najmä založené na skutočnej udalosti. Po tom, ako si Moto Arty odsedel šesť rokov v base, zomrela mu matka a brat sa zatajuje, zdá sa mu, že život skončil. Iba motorka zo starých čias mu pripomína, o čom je sloboda... Bezcielne brázdi cesty, prechádza hranice hôr, štátov, časových pásiem, až sa rozhodne zastať pri jazere. Je leto, teplo a jemu je všetko jedno. Až na ňu a budúcnosť s ňou. Ale tú si musí ešte odmakať. Bez kriminálu by bol nikto. No s ľuďmi z minulosti mu ide o krk. A nie len jemu. Veď ide iba o doručenie zásielky... Poslednej. A potom mu leží budúcnosť pri nohách...
Mafiánsky hrobár
Philip Carlo je jeden z najvýznamnejších autorov venujúcich sa problematike newyorskej mafie a skúmaniu mentality zločinca. V tejto knihe podáva šokujúci obraz dosiaľ najtemnejšej z postáv v jeho románoch. Tommy „Karate“ Pitera nebol obyčajný mafián. Vykonával funkciu capa v známom klane Bonnanovcov a popritom sa intenzívne venoval štúdiu zločinu. Bol znalcom bojových umení a vedel, ako pomocou nich usmrtiť človeka. Zručne narábal s nožmi a inými zbraňami. Pitera, oblečený vždy v čiernom, sa v osemdesiatych rokoch prepracoval medzi elitu newyorských nájomných vrahov. Bez mihnutia oka, bez najmenších výčitiek svedomia pripravoval ľudí o život. Okrem toho obchodoval aj s heroínom zo Sicílie a s kokaínom z Južnej Ameriky. Bolo verejným tajomstvom, že likviduje ľudí a dokáže zariadiť, aby zmizli navždy. Pošuškávalo sa, že zriaďuje tajné cintoríny, kde zakopáva zmrzačené telá obetí. Možno ho zaradiť k najväčším masovým vrahom, akých poznala Amerika. Jim Hunt mal schopnosť chytať zločincov v krvi, tak ako jeho otec a starý otec. Počas skvelej kariéry na protidrogovom úrade mnohých poslal za mreže a zatkol aj veľkých newyorských priekupníkov s drogami. Ani jeho bohaté skúsenosti však nestačili, keď sa svojou zvláštnou jednotkou pustil do prípadu Tommyho Piteru. Sprvu to vyzeralo ako rutinné vyšetrovanie aktivít priekupníckeho gangu s drogami v brooklynskej štvrti Bensonhurst. Postupne, ako vychádzali najavo nové a nové Piterove vraždy, bežný prípad prerástol do mimoriadneho. Hunt získaval dôkazy proti Piterovi dôkladným odpočúvaním, riskantným sledovaním, cez informátorov a napokon sa mu podarilo poštvať proti nemu kumpánov z Piterovho najbližšieho okolia. Pitera medzitým zavraždil okolo šesťdesiat ľudí.
Vypredané
10,36 €
10,90 €
Mafiánsky princ
„... nikdy som sa nezachoval bezcitne, teda okrem toho, že som zabil zopár ľudí. Ale o tom je náš život. To je naša práca.“
Philip Leonetti
Mafiánsky princ je osobným svedectvom „Magora Phila“ Leonettiho. Ten so svojím strýkom „Krpcom Nickym“ Scarfom viedol filadelfský klan mafiánov. Leonetti sa ako tridsaťtriročný stal najmladším zástupcom bosa La Cosa Nostry v dejinách a osobne sa podieľal na vzostupe aj páde americkej mafie v osemdesiatych rokoch. Práve vtedy prenikol organizovaný zločin do Atlantic City, mesta hazardu. Leonetti sa neskôr obrátil proti vlastným a v roku 1990 sa prvý raz postavil pred súd, aby svedčil proti štyrom bývalým členom skupiny. Podrobne opísal zločinecké operácie, ktoré sám kedysi viedol. Leonetti sa nakoniec priznal k desiatim vraždám a vypovedal o fungovaní tajnej organizácie, zákonoch mlčanlivosti, vydieraní, úžere aj hazardných hrách. Tento krok si vyžiadal nepredstaviteľnú dávku odvahy a nemá v dejinách mafie obdobu.
Svedectvo Philipa Leonettiho viedlo k uväzneniu mnohých vysokopostavených členov mafie vrátane Johna Gottiho, Vincenta Giganteho, no najmä vlastného strýka Nicka Scarfa, čím sa začal postupný rozklad a úpadok La Cosa Nostry.
Mafiánsky princ prináša pohľad na posledný rozkvet mafiánskych štruktúr v osemdesiatych rokoch a opisuje ich krvavý pád. A to všetko očami osoby, ktorá stála pri tom.
Vypredané
14,16 €
14,90 €
Lacná kniha Mafiánsky princ (-90%)
„... nikdy som sa nezachoval bezcitne, teda okrem toho, že som zabil zopár ľudí. Ale o tom je náš život. To je naša práca.“
Philip Leonetti
Mafiánsky princ je osobným svedectvom „Magora Phila“ Leonettiho. Ten so svojím strýkom „Krpcom Nickym“ Scarfom viedol filadelfský klan mafiánov. Leonetti sa ako tridsaťtriročný stal najmladším zástupcom bosa La Cosa Nostry v dejinách a osobne sa podieľal na vzostupe aj páde americkej mafie v osemdesiatych rokoch. Práve vtedy prenikol organizovaný zločin do Atlantic City, mesta hazardu. Leonetti sa neskôr obrátil proti vlastným a v roku 1990 sa prvý raz postavil pred súd, aby svedčil proti štyrom bývalým členom skupiny. Podrobne opísal zločinecké operácie, ktoré sám kedysi viedol. Leonetti sa nakoniec priznal k desiatim vraždám a vypovedal o fungovaní tajnej organizácie, zákonoch mlčanlivosti, vydieraní, úžere aj hazardných hrách. Tento krok si vyžiadal nepredstaviteľnú dávku odvahy a nemá v dejinách mafie obdobu.
Svedectvo Philipa Leonettiho viedlo k uväzneniu mnohých vysokopostavených členov mafie vrátane Johna Gottiho, Vincenta Giganteho, no najmä vlastného strýka Nicka Scarfa, čím sa začal postupný rozklad a úpadok La Cosa Nostry.
Mafiánsky princ prináša pohľad na posledný rozkvet mafiánskych štruktúr v osemdesiatych rokoch a opisuje ich krvavý pád. A to všetko očami osoby, ktorá stála pri tom.
Vypredané
1,49 €
14,90 €
dostupné aj ako:
Oslobodenie zvierat
Témou knihy je nadvláda ľudských bytostí nad bytosťami ne-ľudskými. Táto nadvláda spôsobuje stále obrovské množstvo utrpenia a bolesti zvierat. Boj proti nej je pre autora práve tak dôležitý, ako bol boj za mravné a sociálne otázky v minulých rokoch. Kniha inšpirovala široké celosvetové hnutie, ktoré má teraz stovky organizácií a milióny členov. Oslobodenie zvierat bolo prvou modernou prácou, ktorá obhajovala názor, že ľudia, brániaci utrpeniu
spôsobovanému zvieratám, nie sú iba skupinky preháňajúcich a precitlivelých histerikov. PetermSinger pri obhajobe svojho názoru detailne popisuje neospravedlniteľné bolesti, ktorými trpiamzvieratá pri vedeckom, vojenskom či obchodnom výskume, a nehumánne procesy pri zaobstarávaní mäsa pre spotrebiteľov – pre tých ľudí, ktorí sa sami postavili do pozície ignorantstva reality výroby mäsa. Tá je nielen eticky neobhájiteľná, ale aj nehanebne
márnotratná.
Zaslepenie
Elias Canetti sa narodil v roku 1905 v bulharskom meste Ruse na brehu Dunaja, kde sa usadila židovská komunita vyhnaná zo stredovekého Španielska. Jeho rodičia sa neskôr presťahovali do Viedne, kde si vybral aj literárny jazyk, v ktorom napísal všetky svoje opusy, hoci nemčina nebola jeho materinským jazykom. Vo Viedni študoval prírodné vedy a dosiahol titul doktora. Zároveň pracoval na svojom prvom a jedinom románe, ktorý nazval Zaslepenie (Die Blendung) a ktorý prvýkrát vyšiel v roku 1935 po rôznych peripetiách. Popularitu v intelektuálnych kruhoch získala kniha až po 2. svetovej vojne, keď sa unisono interpretovala ako závažné podobenstvo o modernom svete. Vlastne za túto knihu dostal E. Canetti Nobelovu cenu za literatúru (1981). Vytvoril aj ďalšie svetoznáme diela, z ktorých vynikajú jeho trojdielne memoáre Zachránený jazyk, Fakľa v uchu a Hra očí. E. Canetti zomrel v roku 1994. Protagonista románu Zaslepenie Peter Kien je odborník na čínsky jazyk a kultúru. Vlastní obrovskú súkromnú knižnicu, ktorá sa v románe variuje v rôznych reálnych aj surreálnych súvislostiach. Stretáva sa s viacerými čudákmi vo viac či menej absurdných situáciách, pričom autor využíva aj motívy z iných literárnych diel od Homérovej Odysey až po Danteho Božskú komédiu a Cervantesovho Dona Quijota. Pre román sú príznačné alúzie, dvojzmysly, predbiehania deja, paródie, vedomé používanie klišé a iné. Voľne sa pohybuje v čase a neguje aj logické súvislosti. To všetko vytvára z textu originálny konglomerát odrážajúci náš svet. Hlavným motívom je zaslepenie a slepota v rôznych podobách ako skutočnosť aj ako metafora.
Mimochodom
Kniha Mimochodom je zbierkou samostatných textov venovaných rôznorodým témam, ktoré však zároveň spája optika marginálií alebo mimochodnosti. Jednotlivé reflexie využívajú metódu marginálií v oboch významoch slova: sú poznámkami na okraji každodenných javov a zároveň sa venujú tým zdanlivo menej významným, alebo možno len menej nápadným a zdôrazňovaným témam. Sú teda poznámkami k marginalizovaným témam a zároveň sú ško-lou pohľadu, ktorý sa učí rozpoznať v zdanlivom okraji zásadný priestor slobody, sebarealizá-cie a tvorivosti. Mimochodom znamená chodiť pomimo vychodených a predpokladaných ciest, okázalých tém, vopred stanovených významov. Marginálie sú tak prezentované ako priestor čitateľskej sebarealizácie a slobodnej diskusie, v ktorom sa pasívne čítanie mení na aktívne dopisovanie, prepisovanie a komentovanie textu a tým aj formovanie seba ako tvori-vého čitateľa.
Moja Nitra
Hani (Helenka) Krausová mala päť rokov, keď pod priamym patronátom nacistického Nemecka vznikla formálne samostatná prvá Slovenská republika, a jedenásť, keď bola oslobodená Červenou armádou. Autorka v týchto pamätiach podáva napínavý príbeh nielen svoj, ale celej svojej rodiny, ktorý je zároveň prepletený s osudom celej židovskej komunity. Vo svojom výsostne autobiografickom diele Hani Krausová opisuje boj svojej rodiny o prežitie, pričom podáva aj svedectvo o nezištnej pomoci viacerých slovenských rodín, ktoré im pomohli zachrániť sa. Hani Krausovej sa viackrát pošťastilo uniknúť pred zadržaním a následnou deportáciou. Keď sa spolu so svojím bratom Benjamínom a s rodičmi vrátila do Nitry, odkiaľ pochádzali, s bolesťou museli prijať krutý a neodvrátiteľný fakt, že väčšina členov kedysi prosperujúcej židovskej komunity bola zavraždená. V roku 1949 sa jej aj s bratom za pomoci sionistického hnutia podarilo emigrovať do Izraela. Kniha je ilustrovaná viacerými dobovými fotografiami.
Krajina Hudba a jej obyvatelia
Kniha Krajina Hudba a jej obyvatelia je plnofarebná, bohato ilustrovaná publikácia, určená na vyučovanie hudobnej náuky pre predškolské deti vo veku 5. rokov (niektoré označené časti knihy aj pre štvorročné deti) a ich rodičov, pričom môže slúžiť ako tzv. hudobný predškolák, v ktorom ešte negramotné deti rozoznávajú noty na základe farieb, nie písaného textu. Spievanie, vymaľovávanie a kreslenie v pracovných listoch sú hlavnými aktivitami, ktorými si dieťa pojmy, ktoré mu rodič v rozprávkach prečíta, môže opakovať a upevňovať.
Kniha je plná rozprávok, obrázkov, piesní, básní a zábavných úloh, pomocou ktorých sa deťom poodhalí svet nôt a hudobných pomlčiek. Tie tu berú na seba podobu rozprávkových postavičiek, ktoré bývajú v domčekoch z notových osnov a prežívajú príbehy, ktoré deťom vysvetľujú vzájomné súvislosti jednotlivých hudobných pojmov.
Napriek hravosti a rozprávkovosti však obsah knihy rešpektuje odbornosť pojmov, ako požiadavku, ktorú na ňu kladie exaktnosť hudobnej náuky. Dodržiava didakticko-metodické zásady, ktoré určujú postupnosť materiálu v knihe. Zrozumiteľnosť jeho stvárnenia bola overovaná počas 9. rokov vyučovania a hrania sa so 4-5-ročnými deťmi na pôde základnej umeleckej školy.
Na sklade 1Ks
17,10 €
18,00 €
Otázka jedincovi
Dielo Otázka jedincovi má zásadné miesto v tvorbe významného mysliteľa 20. storočia Mar-tina Bubera. Narastajúci záujem o Buberovu dialogickú filozofiu sa intenzívne týka aj spisu Otázka jedincovi, najmä pre jeho silnú väzbu na myslenie Sorena Kierkegaarda. Autor sa v diele zaoberá predovšetkým základnými otázkami filozofickej antropológie, filozofie dialó-gu, filozofie existencie, sociálno-politickej filozofie a teológie. Nosnou témou je rozpracova-nie konceptu zodpovedného jedinca, ktorý predstavuje korektív voči individualizmu aj ko-lektivizmu. Zodpovedný jedinec je redifiníciou Kierkagaardovej kategórie jedinca, ktorej Buber vyčíta najmä náboženský akozmizmus, z ktorého vyplývajú negatívne sociálno-politické dôsledky (napr. apolitickosť). Buber predstavuje človeka ako bytosť, ktorá sa stáva sebou samým (zodpovedným jedincom) nie v bytostnom vzťahu k sebe samému, ale k dru-hým ľuďom, či už ako jednotlivcom alebo ako spoločnosti a v bytostnom vzťahu k Bohu a k svetu. V tomto diele sa Buber zameriava na skúmanie vzťahu medzi bytostným vzťahom člo-veka k Bohu a k celku verejnosti.
Krajina Hudba a jej obyvatelia II.
Tvorivá kniha hudobnej náuky Krajina Hudba a jej obyvatelia II. je určená pre 6 až 8-ročné deti, navštevujúce
2. ročník prípravného štúdia na ZUŠ, alebo aj 1. ročník 1B časti.
Kniha nadväzuje na prvý diel Krajina Hudba a jej obyvatelia a tvorí ju 33 ucelených lekcií – hodín hudobnej
náuky. Lekcie sú postavené tak, aby každá predstavovala pre dieťa aj pre učiteľa plnohodnotnú vyučovaciu hodinu
s opakujúcim sa sledom cvičení zo 6 oblastí: 1. intonačné cvičenie, 2. sluchové cvičenie, 3. nová látka, 4. rytmické
úlohy, 5. čítanie nôt, 6. hra.
Každé cvičenie má hravú formu, alebo je ilustrované v obrázkovej podobe. Kniha využíva vymaľovávanie nôt
tak, ako ho uviedol 1. diel Krajiny Hudby. Obsahuje rozprávky, piesne aj básne súvisiace s preberanou novou
látkou. Prináša aj námet na počúvanie hudby v spojitosti s predstavovaním dychových nástrojov. Každá úloha, hra
a cvičenie má krátke vysvetľujúce pokyny.
Na začiatku knihy sú umiestnené metodické pokyny pre učiteľa a v závere je notová príloha piesní, ktoré sú
zoradené abecedne a majú akordické značky pre sprievodnú hru.
Rozsah učiva je v súlade so Štátnym vzdelávacím programom pre prípravné štúdium typu A s presahom do 1.
roč. 1B. časti, môžete teda s knihou pracovať vyše roka.
Kniha je odporučená Ministerstvom školstva SR a má pridelenú odporúčaciu doložku.
Boh prichádza v idei
Kniha esejí Boh prichádza v idei z ústredných oblastí filozofie náboženstva nám dáva svedectvo o pokuse tematizovať transcendenciu bez toho, aby siahla po tom, aký má charakter toto transcendentálne. Zvláštnu pozornosť pritom Levinas venuje tomu, aby sa vysporiadal s dedičstvom Husserlovej fenomenológie a Descartesovou ideou nekonečna. Levinas v nej nachádza model myslenia, ktoré sa necháva nekonečne zasiahnuť Bohom, ktorý je transcendentný až po jeho neprítomnosť, a ktorý sa dáva spoznať v bezpodmienečnom záväzku zodpovednosti. Ťažiskom je u Levinasa profetizmus, ktorý je úzko prepojený s hovorením o Bohu. Profetická filozofia je zdanlivým paradoxom, ktorý Levinas akceptuje.
Fenomenologická škola
Kniha svetoznámeho filozofického autora Paula Ricoeura Fenomenologická škola, ktorá vyšla v roku 2004, obsahuje články, reflektujúce myslenie fenomenologického hnutia druhej vlny, respektíve inej fenomenológie, ako bola Hegelova. Ťažiskom záujmu Ricoeura sa stávajú Karteziánske meditácie (Hua I: Cartesianische Meditationen und Pariser Vorträge) Edmunda Husserla, jedného z jeho učiteľov, a jeho druhý diel Ideí (Hua IV: Ideen zu einer reinen
Phänomenologie und phänomenologischen Philosophie. Zweites Buch: Phänomenologische Untersuchungen zur Konstitution), ktoré preložil a vybavil poznámkami, pričom nezabudol ani na jeho slávnu Krízu (Hua VI: Die Krisis der europäischen Wissenschaften und die transzendentale Phänomenologie. Eine Einleitung in die phänomenologische Philosophie).
Rozhodne budú pre čitateľa obohacujúce osobné reflexie Ricoeura nad rôznymi kľučkami miestami až škrupulózne starostlivého Husserlovho myslenia, časový prierez jeho myšlienkami, zdanlivé protirečenia a presuny záujmu, na ktoré autor upozorňuje, hodnotenie a určenie jeho významu vo filozofickom myslení súčasnosti. Pre čitateľa môže byť obzvlášť zaujímavé svojrázne umiestnenie Husserlovho diela do kontextu celkového filozofického myslenia a náznaky fenomenológie Husserlovského štýlu predovšetkým u Immanuela Kanta.
Rozhovor so sebou samou. Apokalypsa
Oriana Fallaci (1929-2006) bola talianska novinárka, ktorá sa stala známou vďaka rozhľadeným a pútavým rozhovorom s mocnými ľuďmi svetovej politiky v druhej polovici dvadsiateho storočia. Autorka bola a je oceňovaná za svoj nezameniteľný literárny prejav, chválená aj ostro kritizovaná za svoje názory, ktoré ako sama vyhlásila písala slobodne a neposlušne. Po niekoľkoročnej odmlke sa k publicistike vrátila po udalostiach 11. septembra 2001. Rozhovor so sebou samou s obsiahlym doslovom pod názvom Apokalypsa dokončila krátko predtým, ako prehrala svoj zápas s rakovinou. V netradičnom žánri autointerview sa nevyhýba osobným vyznaniam, úvahám nad svojím životom a chorobou, ale všetko smeruje k jej opisu mravného a intelektuálneho úpadku západnej civilizácie. S charakteristickou otvorenosťou píše o islamskom terorizme, kríze európskych hodnôt, demaskuje pokrytectvo politikov a nastavuje zrkadlo rezignovanej západnej spoločnosti. Hoci od napísania knihy a smrti autorky uplynulo vyše jedno desaťročie, nastolená téma krízy a konfliktu civilizácií zostáva aktuálna dodnes a ako novinárka sama predvídala do hĺbky poznačuje charakter svetovej politiky.
Pračlovek a neskorá kultúra
Predkladaná kniha patrí k základným dielam zaoberajúcim sa filozofiou inštitúcií; má najmä sociologický a antropologický charakter. Skladá sa z troch častí: Prvá je venovaná problému inštitúcií ako takému a zohľadňuje aspekty tejto problematiky v teoretickom aj historickom pohľade. V druhej časti sa píše o archaických kultúrach, pričom sa autor dotýka aj takých, na prvý pohľad exotických otázok, akými sú totemizmus, mágia, extáza, opojenie, askéza a podobne. Tretia, záverečná časť je akýmsi zhrnutím (prírodné náboženstvá, úlohy filozofie, výhľady). Kniha je dodnes jedným z najviac inšpirujúcich zdrojov pre sociologickú analýzu inštitúcií. Nikto neprepracoval symbolickú štruktúru stabilizácií vyplývajúcich zo spoločných ľudských činností cestou rituálneho sprítomnenia lepšie ako Gehlen. Autor sa najmä v neskorších rokoch zaoberal dejinami ľudskej kultúry a jej ohrozením modernou technikou. Patril tak k výrazným postavám kultúrnych kritikov modernity.
Osamelé cédre
Zámerom knihy Osamelé cédre je priblížiť čitateľovi život a tvorbu troch umelcov v Slovensku zabúdaných, ktorí napriek tomu, že boli rôzni, hľadali Krásu, Pravdu a Dobro.Všetci traja dosiahli svetové uznanie v zahraničí. Kniha predstavuje najmä vnútorný život a duchovné hľadanie Ladislava Mednyánszkeho, Tivadara Kosztku Csontváryho a Bohuslava Reyneka. Na ich životnom zápase a úsilí o autentickosť nielen v umení, ale aj v bytí, chceme poukázať na hodnoty, ktoré nie sú limitované časopriestorovým horizontom. Autor knihy sa sústreďuje na duchovnú podstatu umenia, ktorá v jeho vlastnej tvorbe tvorí primárne miesto, poznatky čerpá teda z vlastných skúseností výtvarníka, pričom sa odvoláva aj na autorov z okruhu Sophia Perennis. Podtitul knihy Sprirituálne poslanie ako umenie, umenie ako spirituálne poslanie prezrádza, že autentické umenie je spirituálnou cestou a že spirituálna cesta je umením života. Bez tohto prepojenia je umenie redukované na zábavu, sebaprezentáciu a jeho hodnota sa devalvuje. Životy L. Mednyánszkeho, T. K. Csontváryho a B. Reyneka sú neustálym hľadaním dokonalosti na základe sebavzdania a pokory, ktoré sa odrážajú v ich tvorbe. Kniha sa stavia odvážne na stranu Krásy a Pravdy ako objektívnych princípov obhajuje teda hodnoty, ktoré postmoderna relativizovala.