Hľadanie: Finančný manažment
zobraziť:
Finančný manažment. Zbierka príkladov
Publikácia je určená všetkým študentom, ktorí sa chcú venovať problematike finančného manažmentu podniku, rozvíjať svoje poznanie v oblasti finančného plánovania, finančného rozhodovania, finančnej analýzy a kontroly. Riešené príklady transparentne zobrazujú vnútornú logiku posúdenia nastoleného problému a súčasne uvádzajú čitateľa do problematiky, ktorú treba chápať v kontexte finančnej teórie a praxe. Neriešené príklady majú stimulovať čitateľa k vlastnej tvorivej aktivite obzvlášť v situáciách dynamicky sa meniacich podmienok podnikateľského prostredia.
Publikácia sumarizuje dôležité postupy uplatňované vo vybraných situáciách života podniku, a preto má potenciál zaujať aj odbornú verejnosť, podnikateľov a manažérov podnikov.
Finančný manažment podniku
Vysokoškolské skriptá Finančný manažment podniku ponúkajú komplexný prehľad súčasných teoretických prístupov, ale aj metód, techník a nástrojov, ktoré možno využiť pri riešení rôznorodých a často zložitých úloh v rôznych oblastiach finančného riadenia v podmienkach podnikateľskej praxe. V úvode sú prezentované prístupy k vymedzeniu obsahu, úloh a cieľov finančného manažmentu podniku, na ktoré je nutné pozerať sa vo vzájomných súvislostiach s rôznymi súčasťami okolia, v ktorom daný podnik pôsobí. Ďalej sa pozornosť venuje aktuálnym otázkam správy a riadenia podniku (corporate governance), charakterizované sú tradičné i moderné teórie kapitálovej štruktúry, ktoré sú základom rozhodovania o vhodných zdrojoch financovania podniku, a to aj v medzinárodnom kontexte. Nasledujúce kapitoly sa zaoberajú alokáciou finančných zdrojov do jednotlivých zložiek majetku podniku – sústreďujú sa na kapitálové rozpočtovanie, finančné investovanie a riadenie pracovného kapitálu podniku. Osobitná pozornosť je upriamená na riadenie rizík, vybrané aspekty medzinárodného finančného manažmentu podniku, rozdeľovanie výsledku hospodárenia a s ním súvisiacu dividendovú politiku. Publikácia sa venuje aj ďalším otázkam a oblastiam, ktoré sú v súčasnosti vo finančnom riadení významné a aktuálne, a to finančným aspektom spájania podnikov, finančnému plánovaniu a rozpočtovníctvu či stanoveniu hodnoty podniku. Záver prináša nové moderné pohľady na behaviorálne aspekty finančného riadenia, ktoré sa stále viac dostávajú do popredia záujmu akademickej obce i podnikateľskej praxe. Predkladaný učebný text je určený študentom, ktorí už zvládli základy podnikových financií a majú záujem ďalej si prehĺbiť svoje poznatky z oblasti finančného riadenia a rozhodovania na podnikovej úrovni, a to najmä v rámci druhého stupňa inžinierskeho štúdia ekonomického a finančného zamerania, ale samozrejme aj pre ostatných čitateľov so záujmom o problematiku moderného finančného manažmentu podniku.
Finančný manažment
Kolektív autorov pod vedením vedúceho Katedry ekonómie a financií a dekana Fakulty managementu Univerzity Komenského v Bratislave prof. RNDr. Jozefa Komorníka, DrSc. spracoval publikáciu Finančný manažment. Cieľom monografie bolo definovať a popísať základné pojmy tak, ako ich vidia viacerí renomovaní autori a v kontexte, v akom ich vidia autori. Autori uviedli nevyhnutné základy pre všetkých, ktorí sa o finančný manažment zaujímajú a položili základy pre ďalšie špecializované štúdium v širokej oblasti financií. Publikácia sa snaží o integráciu viacerých pohľadov na danú problematiku, a to nielen zo strany zahraničných, ale aj domácich autorov. Monografia ponúka čitateľovi ucelený pohľad nielen na základné otázky problematiky dizajnu finančného systému a jeho jednotlivých častí, ocenenia aktív, ale aj na otázky investičných rozhodnutí, či ocenenia spoločností.
Vypredané
14,25 €
15,00 €
Finančný manažment nadnárodných korporácií
Autorka vo svojej monografii predstavuje na relatívne malom priestore mnohé aspekty finančného manažmentu nadnárodných korporácií. Zameriava sa na formy podnikania nadnárodných spoločností, ich právnych štruktúr a prepojení a tiež obsahuje formy investícií a finančného investovania prostredníctvom korporácií. Dôležitou súčasťou publikácie je aj konsolidácia nadnárodných spoločností a ich súčastí, transferové oceňovanie, korporátne zdaňovanie a daňové plánovanie. Záverečné kapitoly monografie sú venované finančnému riadeniu nadnárodných korporácií, risk manažmentu, ich financovaniu a kapitálovej štruktúre.
Publikácia je okrem svojej prehľadnosti a širokého záberu veľmi aktuálna, predovšetkým v oblasti zdaňovania nadnárodných korporácií. Obsahuje aktuálne informácie k projektu OECD s názvom „Base erosion and profit shifting“, ktorý je momentálne v centre záujmu odbornej verejnosti v oblasti medzinárodného zdaňovania. S témou korporátneho zdaňovania súvisí aj téma transferového oceňovania medzi prepojenými osobami. Monografia opisuje plasticky metódy tvorby transferových cien a ich využiteľnosť v praxi; najnovšie požiadavky na dokumentáciu k transferovému oceňovaniu, jednak všeobecnú (master file), a jednak špecifickú (local file), ale aj koncept výmeny informácií o transferovom oceňovaní medzi krajinami (country by country report). Publikácia je určená študentom ekonómie a odborníkom v praxi zaoberajúcim sa danou problematikou.
Vypredané
4,67 €
4,92 €
Medzinárodný finančný manažment
Autorský kolektív vysokoškolskej učebnice sústredil pozornosť na jeden z kľúčových faktorov úspešnosti súčasných podnikov na manažment medzinárodných finančných vzťahov. Po stručnom teoretickom náčrte globálneho finančného okolia autori rozoberajú
Vypredané
14,51 €
15,27 €
Finančný manažment-zbierka príkladov
Z hľadiska štruktúry a obsahu je zbierka príkladov orientovaná tak, aby jednotlivé tematické okruhy nadväzovali na rovnomennú vysokoškolskú učebnicu a tvorili spolu logický celok. Každý tematický okruh obsahuje stručný teoreticko-metodický výklad, súbor riešených a neriešených príkladov. Tento prístup k tvorbe pomôcky umožňuje zvládnuť problémy aj v individuálnom štúdiu. Zbierka príkladov je primárne vypracovaná pre predmet Finančný manažment, ktorý je zaradený v študijnom programe na Fakulte podnikového manažmentu Ekonomickej univerzity v Bratislave medzi povinné predmety inžinierskeho štúdia. Dobre však poslúži aj študentom iných fakúlt s ekonomickým zameraním a finančným pracovníkom v praxi.
Vypredané
11,04 €
11,62 €
Finančný manažment - zbierka príkladov
Finančné riadenie a rozhodovanie podniku má v trhovej ekonomike v rámci jeho ekonomickej činnosti dominantné postavenie. Pritom patrí medzi oblasti, ktoré v súčasnosti prechádzajú najväčšími zmenami. Je preto nevyhnutné, aby študenti ekonomických fakúlt a manažéri podnikov úspešne zvládli teóriu a prax finančného riadenia vyspelých firiem. Úlohou učebnej pomôcky je prispieť k dosiahnutiu tohto cieľa.
Vypredané
11,04 €
11,62 €
Finančný manažment podniku II
Autormi publikácie sú vysokoškolskí učitelia, členovia Katedry ekonomiky, Fakulty prevádzky a ekonomiky dopravy a spojov Žilinskej univerzity. Publikácie je určená poslucháčom všetkých troch stupňov ekonomických študijných odborov, ale najmä: Ekonomika a manažment podniku, Finančný manažment, Odvetvové a prierezové ekonomiky a Manažment.Cenné poznatky môže z nej získať aj široká odborná verejnosť, publikácia má potenciál stať sa neoceniteľnou pomôckou pri praktickom riešení každodenných úloh najmä finančných manažérov na všetkých úrovniach riadenia. Koncepcia učebnice je svojim spôsobom originálna, nedodržiava tradičné usporiadanie a štruktúru tak, ako je to pri väčšine základných publikácií z tejto oblasti. Jednotlivé kapitoly publikácie v mnohých ohľadoch vychádzajú z anglosaského poňatia finančného manažmentu, ktorý je vo finančnej teórii v slovenských podmienkach dominantný.
Vypredané
49,88 €
52,51 €
Finančný manažment - zbierka príkladov
Štvrté, prepracované a doplnené vydanie zbierky príkladov je z hľadiska štruktúry a obsahu orientované tak, aby jednotlivé tematické okruhy nadväzovali na rovnomennú vysokoškolskú učebnicu a tvorili spolu logický celok. Každý tematický okruh obsahuje stručný teoreticko-metodický výklad, súbor riešených a neriešených príkladov. Tento prístup k tvorbe zbierky umožňuje zvládnuť problémy aj v individuálnom štúdiu. Zbierka príkladov je primárne vypracovaná pre predmet Finančný manažment, ktorý je zaradený v študijnom programe na Fakulte podnikového manažmentu Ekonomickej univerzity v Bratislave medzi povinné predmety inžinierskeho štúdia. Dobre však poslúži aj študentom iných fakúlt s ekonomickým zameraním a finančným pracovníkom v praxi.
Vypredané
4,70 €
4,95 €
Medzinárodný finančný manažment - zbierka príkladov
Autorský kolektív vysokoškolskej učebnice sústredil pozornosť na jeden z kľúčových faktorov úspešnosti súčasných podnikov na manažment medzinárodných finančných vzťahov. Po stručnom teoretickom náčrte globálneho finančného okolia autori rozoberajú
problematiku medzinárodných menových trhov a potom sa konkrétne, s praktickými aplikáciami a príkladmi, zameriavajú na transakčnú, operatívnu a účtovnú expozíciu, úrokové riziko a úrokovú expozíciu. V časti venovanej financovaniu spoločnosti a global
izácii ekonomiky načrtávajú otázky internacionalizácie nákladov kapitálu, kapitálovej štruktúry medzinárodných spoločností, najmä získavania vlastných i cudzích zdrojov. Upozorňujú na závažnosť rozhodovania o zahraničnom investovaní vrátane politický
ch rizík. V záverečných kapitolách rozoberajú kontroling medzinárodných operácií, zdaňovanie multinacionálnych spoločností a financovanie medzinárodného obchodu.
Vypredané
1,99 €
2,09 €
Manažment výroby
Manažment výroby (Production Management) predstavuje významnú vednú disciplínu, ktorá sa vo svojom súhrne zaoberá nielen hlavnou (základnou) výrobou, ale aj predvýrobnými etapami a manažmentom obslužných procesov. Synergia týchto, na pohľad samostatných oblastí, je nevyhnutná preto, že dané subjekty musia participovať nielen ako základňa, ale aj nadstavba ďalším, rozvojovým procesom v manažmente výroby (Production Development Management). Samozrejme, je tu aj množstvo iných, ďalších faktorov, ktoré na manažment výroby pôsobia, nútia ho neustále zdokonaľovať. Sú to napríklad: ľudský činiteľ, inovácie, marketing, informatika, finančné predpoklady, kvalita výrobkov a výrobných procesov, logistika, ekologické aspekty a podobne. Tie možno rovnako označiť za imanentné a významné z hľadiska ďalšieho rozvoja manažmentu výroby.
Významnou stránkou disciplíny manažmentu výroby je aj skutočnosť, že nielen u nás, ale i v manažérskych štúdiách na biznis univerzitách v zahraničí patrí tento predmet do základného repertoára výroby. Pramení to z toho, že výsledky výroby sú hlavnou náplňou podnikania. Aj väčšina ďalších ekonomických predmetov je naostatok zameraná na rozvoj výroby, pretože až vo výrobe sa transformujú finančné, inovačné, marketingové a iné aktivity na produkty, ktoré kapitalizujú na trhu. Manažment výroby poskytuje základy anatómie výrobného organizmu a jeho riadenia. Rozhodujúci moment a ťažisko spočíva v riadení procesov tvorby novej produkcie a v ekonomickom zhodnocovaní všetkých výrobných činiteľov i nehmotných aktív. V tom je aj zmysel a jadro podnikania vo výrobnom systéme v podniku.
Novo koncipovaná vysokoškolská učebnica Manažment výroby je výsledkom vedeckej, odbornej a pedagogickej práce kolektívu autorov, učiteľov či pedagógov na Katedre manažmentu výroby a logistiky, Fakulty podnikového manažmentu Ekonomickej univerzity v Bratislave. Jej cieľom je poskytnúť hlavne študentom fakulty nielen teoretické, ale aj praktické poznatky a skúsenosti učiteľov na katedre. Novší obsah, forma a štruktúra vysokoškolskej učebnice rešpektuje ako klasické súvislosti, ktoré sú prirodzené a adekvátne na základné pochopenie celého komplexu problémov typických pre manažment výroby, tak aj poznatky rozvojového charakteru, disciplín, moderných koncepcií či procesného riadenia, ktoré v súčasnom manažmente výroby navodzujú potrebu zmien.
V zmysle obsahu, štruktúry, genézy jednotlivých kapitol je vysokoškolská učebnica usporiadaná do týchto celkov:
*Podstata a náplň manažmentu výroby.
*Etapy tvorby výrobného programu v podniku.
*Manažment predvýrobných etáp (prípravy výroby) v podniku.
*Manažment hlavnej (základnej) výroby v podniku.
*Manažment obslužných procesov vo výrobe.
*Rozvojové procesy a vnútropodnikový manažment vo výrobe.
*Manažment kvality a služieb v rozvoji výroby.
*Logistika výroby v rozvoji podniku.
*Súčasné trendy a smerovanie procesnej orientácie manažmentu výroby a logistiky.
*Udržateľný rozvoj a ekologizácia v manažmente výroby.
Kolektív autorov učebnice záverom vyjadruje presvedčenie, že predložená publikácia efektívne poslúži nielen študentom na našej fakulte, ale aj ostatným, ktorí sa o danú problematiku intenzívnejšie zaujímajú. Zároveň ďakujeme za pomoc, ochotu a rady všetkým, ktorí boli nápomocní v súvislosti s jej vydaním.
Manažment vzdelávania
Publikácia je určená všetkým súčasným a potenciálnym vedúcim pedagogickým a vedúcim odborným zamestnancom, ako aj riadiacim zamestnancom na vyšších úrovniach riadenia školstva na účely získania cenných informácií nielen o teoretických a výskumných aspektoch riadenia. Kniha obsahuje množstvo cenných informácií a rád ako riešiť náročné rozhodovacie situácie, či už v ekonomickej, pracovno-právnej oblasti, ale aj v procese riadenia a osobného manažmentu. Publikácia je v súčasnosti najkomplexnejšie spracovaným materiálom pre študentov študijných programov zameraných na manažment vzdelávania, resp. funkčné vzdelávanie. Ide o ojedinelú publikáciu, ktorá ponúka komplexný pohľad na riešenie súčasných problémov manažmentu vzdelávania.
Manažment
Pojem manažment v súčasnosti, nie je iba módnou záležitosťou, ale pôsobí ako vecne ucelený a reálny faktor metódy v riadiacom systéme v kľúčovej podnikateľskej metóde, stratégie i úspechu. Autori v predkladanej vysokoškolskej publikácii poukazujú na užitočné i nevyhnutné nástroje a podrobujú analýze funkcie riadiaceho procesu, určujú krivku systémového vymedzenia a definíciu funkčnej pôsobnosti v organizačnej štruktúre podnikateľských subjektoch ozrejmujú základnú schému riadenia odvetvových zložiek v podnikateľských firmách, uvádzajú a charakterizujú komplexné súbory manažérskeho systému a subsystému riadenia. Mapujú poslanie, zhodnocujú vytvorenie komplexného sieťového podnikateľského systému a sféry trhovej ekonomiky, zhodnocujú obraz trhu, v jeho objeme, štruktúre, dynamike a konkurencie. Určujú strategický riadiaci, marketingový a kontrolný systém, inovácie produktov i vzťahy reprodukcie výroby a pomenovávajú ďalšie činnosti, ktoré predstavujú kreatívne a efektívne jadro podnikania a manažérskeho riadenia.
Doplnená a inovačne prepracovaná vysokoškolská učebnica, vzhľadom na jej aktuálny obsah, iste poslúži aj podnikateľom, ktorí sa zaujímajú o zlepšenie hodnôt – ukazovateľov rastu rentability a efektivity manažérskeho riadenia.
Procesný manažment
Publikácia prináša ucelený pohľad na teóriu procesného manažmentu a súčasne poskytuje konkrétne pohľady a odporúčania pre aplikáciu teoretických prístupov v manažérskej praxi. Ponúka najnovšie poznatky o podnikových procesoch, metódach a postupoch pri identifikovaní, modelovaní, optimalizácii a zlepšovaní podnikových procesov s podporou procesných analýz smerom k zvyšovaniu výkonnosti procesov. Osobitnú pozornosť venuje implementácii procesného manažmentu v organizácii, koncepciám vychádzajúcim z procesného prístupu, ako aj ich podpore zo strany informačných technológií a softvérových nástrojov so zdôraznením súvislostí medzi zavádzaním procesného manažmentu a manažmentom zmien.
Publikácia je určená pre manažérov z podnikovej praxe, ktorí hľadajú cesty a spôsoby, ako aplikovať procesný prístup a procesný manažment vo svojich organizáciách a tak zvyšovať ich výkonnosť. Takisto osloví študentov vysokých škôl, ktorí sa v rámci svojho štúdia zaujímajú o nové aktuálne prístupy v manažmente a chcú sa zodpovedne pripraviť na výkon pozície manažérov.
Manažment
Učebnica Manažment prináša čitateľom najnovšie poznatky zo súčasného manažmentu spôsobom, ktorý je obsahovo hodnotný, no tiež prehľadný a zaujímavý. Akceptuje členenie manažmentu na jednotlivé sekvenčné funkcie (plánovanie, organizovanie, riadenie ľudských zdrojov, vedenie a kontrolovanie), v rámci ktorých prebiehajú neustále rozhodovacie procesy využívajúce informačné zdroje. Keďže publikácia je určená najmä študentom Ekonomickej univerzity v Bratislave, ale aj iných univerzít vyučujúcich predmet manažment, je spracovaná textovo aj graficky tak, aby študenti dokázali pochopiť často abstraktný a vzdialený svet riadenia. Teoretický výklad je kombinovaný s krátkymi príkladmi a poznatkami z praxe, reálnymi príbehmi zameranými na vysvetlenie toho, ako je možné konkrétny koncept, nástroj, proces či metódu riadenia preniesť do praxe.
Manažment portfólia v kolektívnom investovaní
Centrom pozornosti publikácie Manažment portfólia v kolektívnom investovaní je nielen charakteristikafinančnej teórie, ale aj nahliadnutie do hospodárskej praxe. Autorský kolektív preto na začiatku publikácieopisuje historický vývoj a súčasný stav kolektívneho investovania vo svete, osobitne v USA a Európe. Je zaujímavé sledovať spôsob, ako autori definujú investičné stratégie na trhu. Veľká pozornosť sa venuje základným pasívnym a aktívnym stratégiám, ich špecifikám, výhodám, ale aj rizikám v oblasti investovania. Dôraz autori kladú aj na typy investorov na trhu, kde sa zohľadňuje najmä kategorizácia investorov podľa sklonu k riziku. Táto publikácia zaujme nielen odbornú verejnosť, ale všetkých nadšencov, ktorí si chcú rozšíriť znalosti z oblasti kolektívneho investovania. Cieľom publikácie je takisto prispieť k zvýšeniu finančnej gramotnosti, ktorá je nevyhnutnou súčasťou fi nančného investovania.
Samostaný finančný agent ako dohliadaný subjekt finančného trhu
Samostatní finanční agenti podliehajú právnym normám, ktoré determinujú začiatok a následný výkon podnikania týchto subjektov. Pri realizácii finančného sprostredkovania uskutočňujú aktivity patriace do skupiny spoločensko-ekonomických vzťahov upravených právom finančného trhu. Samostatní finanční agenti okrem toho, že sú „prepojením“ medzi finančnou inštitúciou a klientom, napĺňajú aj edukatívnu funkciu, keďže v individuálnom prípade vysvetľujú predovšetkým neprofesionálnym klientom práva a povinnosti vyplývajúce zo zmluvy o poskytnutí finančnej služby a dodávajú ďalšie informácie v zákonnom rozsahu. Monografia sa zaoberá vybranými aspektmi činnosti samostatného finančného agenta, približujúc podnikateľom v prvom rade kľúčové informácie o procese interakcie s orgánom dohľadu. Dôraz kladie na oba spôsoby výkonu dohľadu – dohľad na mieste a dohľad na diaľku. Publikácia je určená predovšetkým samostatným finančným agentom, ako aj advokátom poskytujúcim právne služby v danej oblasti, môže však slúžiť ako pomôcka pre viazaných finančných agentov a podriadených finančných agentov plánujúcich zmenu a začatie vykonávania činnosti ako samostatný finančný agent.
Na sklade 2Ks
4,94 €
5,20 €
Stredná škola - organizácia a manažment
Publikácia rieši problematiku zriaďovania stredných škôl, náležitostí zriaďovacej listiny, formy hospodárenia a financovania, problematiku organizácie výchovy, vzdelávania a zabezpečenia prevádzky. Manažment a zamestnanci stredných škôl nájdu v nej potrebné teoretické vedomosti ako aj praktické skúsenosti z jednotlivých pracovných oblastí a nimi vykonávaných činností. Autorka venovala pozornosť aj prijímaniu žiakov a ukončovaniu štúdia na strednej škole, ochrane osobných údajov, vedeniu pedagogickej a ďalšej dokumentácie a správe registratúry. Prehľadne spracovaný obsah čitateľovi pomôže zorientovať sa v špecifických, odborných problematikách súvisiacich s riadením, financovaním, výchovou a vzdelávaním v stredných školách a nájsť odpovede na svoje otázky. Cennou súčasťou publikácie je aj 20 najčastejších otázok s odpoveďami a početné odporúčania pre prax. Kniha je určená pre zriaďovateľov, riaditeľov a ostatný manažment škôl ako praktická príručka pre každodennú prax.
Obchodný manažment
Cieľom autoriek publikácie je priblížiť a vysvetliť problematiku manažmentu a jeho funkcií v obchodných firmách podľa najnovších prístupov, ktoré integrujú jednotlivé špecifické disciplíny do jedného komplexného celku. Takýto prístup umožňuje manažérom a vedúcim pracovníkom získať prehľad o hlavných problémových oblastiach potrebných na riadenie a organizovanie podniku a jeho organizačných jednotiek. Dôraz kladú na praktickú aplikáciu poznatkov moderného manažmentu, pričom vychádzajú z procesnej charakteristiky podnikového manažmentu. Hlavnú pozornosť venujú základným funkciám riadenia v obchodnej firme (v stredných a veľkých podnikoch) – plánovaniu, organizovaniu, riadeniu ľudských zdrojov a kontrole, ako aj mäkkým determinantom manažmentu.
Súčasťou manažmentu je aj vedenie ľudí v organizácii a osobnosť manažéra, ktorý uvádza do pohybu všetky zložky organizácie so zámerom dosiahnuť vytýčené ciele. Dôležitou súčasťou jeho práce je tiež účinná motivácia a stimulácia pracovníkov, a preto sa pozornosť autoriek zameriava aj na tieto oblasti riadenia obchodnej organizácie.
Publikácia je určená predovšetkým študentom vysokých škôl ekonomického zamerania.