Hľadanie: Finančné plánovanie podniku
zobraziť:
Finančné plánovanie podniku
Publikácia „Mediácia – Praktický právny sprievodca“ približuje čitateľom z odbornej mediačnej obce a všetkým, ktorých mediácia zaujíma ako metóda alternatívneho riešenia právnych sporov, mediáciu tak, ako sa vyvinula pod vplyvom rôznych legislatívnych zmien za dvanásť rokov existencie zákona č. 420/2004 Z. z. o mediácii. Prináša nové informácie z oblasti slovenskej mediácie, doplnené o príklady a vzory. Zameriava sa najmä na praktickú stránku mediácie a na zmeny v zákone o mediácii účinné od 1. januára 2016. Praktický právny sprievodca mediáciou dá čitateľom odpoveď na to, v čom spočívajú krásy mediácie, ale aj čo sú jej limity; čoho sa treba pri mediácii držať ako osvedčených postupov a ktorým najčastejším chybám sa vyhnúť.
Vypredané
9,64 €
10,15 €
Finančné sprostredkovanie
Publikácia ponúka ucelený pohľad na právnu úpravu finančného sprostredkovania. Podrobne rozoberá znenie zákona o finančnom sprostredkovaní a tiež nadväzné právne predpisy upravujúce podnikanie v tejto oblasti. Vysvetľuje obsah finančného sprostredkovania a jeho osobitne regulovaný rozsah, ako aj kategórie finančných agentov vrátane rozdielov medzi nimi. Dozviete sa, aký typ oprávnenia sa vyžaduje v závislosti od spôsobu vykonávania finančného sprostredkovania a aké sú podmienky jeho získania. Zaoberáme sa tiež registrom finančných agentov a finančných poradcov vrátane zápisu a výmazu z neho. Rozsiahla časť publikácie rozoberá podmienky a pravidlá vykonávania finančného sprostredkovania, dohľad nad ich dodržiavaním a sankcie za porušenie požiadaviek zákona. Súčasťou je opis zákonných požiadaviek na spoluprácu medzi samostatnými a podriadenými finančními agentami. Nájdete tu tiež prehľad všetkých informačných povinností finančných agentov, či už voči klientom alebo voči Národnej banke Slovenska.
Publikácia je napísaná formou príručky, pričom každá z jej častí obsahuje odkaz na zákonné ustanovenia, ktoré vysvetľuje. S právnou úpravou finančného sprostredkovania sa preto možno oboznamovať buď ucelene, alebo sa zamerať len na niektorú z jej častí.
Finančné a cenové rozhodovanie v obchode
Autorský kolektív učebnice „Finančné a cenové rozhodovanie v obchode" sústreďuje pozornosť na podstatné problémy finančného rozhodovania s vplyvom na ekonomické, obchodné a cenové rozhodnutia podniku, najmä pôsobiaceho v obchode. Učebnica nadväzuje na základné predmety ekonomickej a finančnej oblasti, s cieľom poukázať na prepojenie obchodných a finančných rozhodnutí v podniku a ich synergie.
Riadenie podnikových aktív hodnotia autori cez ukazovatele obnovy, štruktúry, využitia a aktivity majetku. Analytický prístup k finančným a ekonomickým aspektom rozhodovania v podniku je postavený na kontrolingovej koncepcii na úrovni podniku a podstatná časť učebného textu sa priamo sústreďuje na finančnú analýzu obchodného podniku. Autori sa venujú aj súčasným metódam hodnotenia výkonnosti podniku, analýzam výsledku hospodárenia a peňažných tokov a analýzam vybraných kvantitatívnych výsledkov obchodného podniku. Kladú dôraz na ekonomickú interpretáciu a vysvetlenie súvislostí marketingových, obchodných činností a ich finančných efektov.
Publikácia osloví najmä študentov vysokých škôl, ale sústreďujú sa v nej aj v praxi využívané užitočné poznatky pri obchodných a marketingových rozhodnutiach na podnikovej úrovni.
Územné plánovanie a výstavba - Stavebný zákon účinný od 1. 4. 2024
Nový zákon o územnom plánovaní si stanovuje za cieľ významne posilniť výskum v oblasti územného plánovania a prenášanie výsledkov výskumu do zásad územného plánovania, ktoré budú vydané ako všeobecne záväzné pri obstarávaní a spracovávaní územnoplánovacej dokumentácie. Okrem toho si nová právna úprav dáva v oblasti územného plánovania za cieľ i profesionalizáciu štátnej správy, znižovanie administratívnej záťaže pri činnostiach súvisiacich s územným plánovaním, predovšetkým jeho elektronizácia a digitalizácia dát slúžiacich ako vstupy súvisiace s územným plánovaním a výstavbou, a na to nadväzujúca integrácia územného rozhodnutia do konania o stavebnom zámere.
Obsah:
Zákon o územnom plánovaní s komentárom
Zákon o výstavbe s komentárom
Územné plánovanie
Nová právna úprava špecifikuje kompetencie Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky. Nakoľko kompetencia územného plánovania je originálnou právomocou orgánov samosprávy, úrad bude obstarávať Koncepciu územného rozvoja Slovenska a vystupovať najmä ako koordinátor jednotného postupu a procesov územného plánovania, prostredníctvom metodických usmernení. Doterajšie stupne jednotlivých územnoplánovacích dokumentácií zostávajú zachované, novým zákonom sa dopĺňa nový typ územnoplánovacej dokumentácie, a to územný plán mikroregiónu. Základom novej právnej úpravy bude elektronizácia procesov územného plánovania v jednotnej metodike a v jednom informačnom systéme územného plánovania a výstavby, v ktorom budú ukladané a zverejňované príslušné údaje a informácie z územnoplánovacích podkladov, územnoplánovacích dokumentácií a vybraných rozhodnutí stavebných úradov a overených projektových dokumentácií stavieb.
Výstavba
Novou právnou úpravou sa mení rozhodovacia právomoc pri povoľovaní stavieb. Centrálne bude povoľovanie stavieb riadiť novozriadený ostatný ústredný orgán štátnej správy. Právomoc doterajších stavebných úradov (obcí) prejde na stavebné úrady, ktoré budú pracoviskami novozriadeného úradu s vymedzenou územnou pôsobnosťou. Regionálnych pracovísk bude osem. Kompetencie doterajších špeciálnych stavebných úradov zostávajú zachované, okrem špecializovaných stavebných úradov na úseku výstavby diaľnic, dráh a letísk.
Proces povoľovania stavieb sa výrazne zjednoduší – prispieť k tomu má jednak zjednodušenie samotných procesných postupov, na druhej strane však jeho elektronizácia, ktorá bude založená na postupnej digitalizácii údajov o území.
Stavebný zákon a územné plánovanie 2024
Stavebný zákon – vlastníctvo bytov a nebytových priestorov
V súvislosti s oddialením účinnosti zákona o výstavbe je prispôsobenie režimu Zákona č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon) a Zákona č. 200/2022 Z. z. o územnom plánovaní tak, aby boli aplikovateľné súčasne a nadväzovali na seba do nadobudnutia účinnosti Zákona o výstavbe č. 201/2022 Z. z.
Primárnym podnetom na spracovanie návrhu je naliehavá požiadavka oddialiť účinnosť zákona č. 201/2022 Z. z. o výstavbe v z.n.p. v súvislosti s nepripravenosťou na spustenie povoľovacích procesov podľa novej legislatívy o výstavbe. Navrhuje sa odloženie účinnosti zákona o výstavbe o jeden rok, t. j. do 1. apríla 2025.
Sekundárnym cieľom v nadväznosti na oddialenie účinnosti zákona o výstavbe je prispôsobenie režimu zákona č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon) v z.n.p. a zákona č. 200/2022 Z. z. o územnom plánovaní v z.n.p. tak, aby boli aplikovateľné súčasne a nadväzovali na seba do nadobudnutia účinnosti zákona o výstavbe.
Návrh smeruje k skráteniu doby prípravy stavieb, najmä doby administratívneho posudzovania vo fáze povoľovania stavieb do nadobudnutia účinnosti zákona o výstavbe. Cieľom je urýchlene vykonať legislatívne úpravy tak, aby sa eliminovalo riziko spustenia nepripravených procesov vo výstavbe a v prechodnej dobe sa v čo najväčšej miere využili existujúce inštitúty stavebného práva, primerane prebrali aplikovateľné inštitúty navrhované zákonom o výstavbe, nenarušil sa priebeh konaní na stavebných úradoch a zároveň aby sa nezaviedla úprava, ktorá by bola v zásadnom rozpore s už schválenými predpismi, ktorých účinnosť sa navrhuje posunúť na 1. apríla 2025.
Výsledkom prijatia navrhovanej zmeny bude počas platnosti stavebného zákona od 1. 4. 2024:
– ponechanie výkonu pôsobnosti stavebných úradov na úrovni samosprávy na obciach,
– integrácia všeobecných stavebných úradov na okresných úradoch v sídle kraja s úradom,
– ponechanie začlenenia špeciálnych stavebných úradov v oblasti pozemných komunikácií, železničných dráh a civilného letectva na rezorte dopravy...
Finance podniku
Sbírka řešených příkladů a otázek pomůže zájemcům lépe pochopit problematiku podnikových financí. Příklady a otázky jsou rozděleny podle jednotlivých oblastí podnikových financí, od základů finančního managementu přes finanční analýzu, krátkodobý a dlouhodobý finanční management a finanční plánování až po stanovení tržní hodnoty podniku, spojování podniků, rozdělování zisku a reinvestice. Obsahuje jak dílčí příklady, tak komplexnější případové studie. Pomocí kvízových a otevřených otázek si čtenář oživí a ověří své znalosti. Sbírka je určena studentům základních kurzů podnikových financí nejen ekonomických vysokých škol.
Finančná analýza podniku
Finančná analýza predstavuje významnú súčasť podnikového riadenia. Zaujíma kľúčové postavenie pri hodnotení súčasného a predvídaní budúceho vývoja, a to nielen podniku, ale aj celého odvetvia národného hospodárstva. Zároveň poskytuje nenahraditeľné informácie tak pre rozhodovanie externých používateľov (banky, dodávatelia, odberatelia, konkurenčné firmy, zamestnanci, vládne orgány), ako aj pre samotné vedenie podniku.
Cieľom publikácie je jasne a zrozumiteľne vysvetliť metódy finančnej analýzy tak, aby získané informácie čitateľ bez problémov využil nielen pri vysokoškolskom štúdiu, ale aj v samotnej podnikateľskej praxi.
Publikácia je koncipovaná ako vysokoškolská učebnica s ukážkovými riešenými príkladmi.
Finance podniku: Komplexní pojetí
Předkládaná publikace popisuje procesy podniku v podobě jejich finančního vyjádření. Zároveň nabízí nástroje optimalizace těchto procesů tak, aby se výsledky projevily v plnění hlavního cíle podniku - růstu hodnoty pro vlastníky.
Dále nabízí nástroje, kterými plnění hlavního cíle management a vlastníci změří. Zabývá se rovněž aparátem nástrojů finančního řízení podniku, tedy aparátem, který umožní kontinuální zefektivnění chodu podniku.
Publikace pojímá finance podniku velmi komplexně. Chápe je v jejich nejširším slova smyslu. Zabývá se vším, co souvisí s penězi a růstem hodnoty pro vlastníky (akcentuje řízení podle cílů jako trend moderního řízení podniku). Publikace je tak komplexní knihou postihující nejen základy podnikových financí, ale prezentuje i velmi pokročilé aspekty řízení financí podniku.
Riadenie hodnoty podniku
Učebnica poskytuje čitateľovi najdôležitejšie teoretické poznatky súvisiace s ohodnocovaním podnikov. Úvodné kapitoly sa zaoberajú všeobecne ohodnocovaním, procesom ohodnocovania a informačnými zdrojmi využívanými pri stanovení hodnoty podniku. Ďalej sa autori venujú metódam a metodike ohodnocovania podniku a zameriavajú sa aj na investície ako na rozhodujúci faktor zvyšovania hodnoty podniku, pričom sa zaoberajú aj zdrojovým zabezpečením investícií. Posledná kapitola učebnice predstavuje praktický príklad na ohodnotenie podniku podnikateľskou metódou. Vysokoškolská učebnica je určená študentom Ekonomickej univerzity v Bratislave, ale je použiteľná aj pre študentov iných fakúlt s ekonomickým zameraním, pracovníkov znaleckých organizácií a samotných ekonomických znalcov.
Finančno - ekonomická analýza podniku + CD 9. vydanie
Od posledného (ôsmeho) vydania učebnice v januári 2013 sa udialo viacero významných legislatívnych zmien. Majú intenzívny dopad na problematiku prezentovanú v učebnici. Osobitnú zmienku si zasluhujú novely Zákona 431/2002 Z. z. o účtovníctve a naň nadväzujúcich opatrení, ktoré významne ovplyvnili najdôležitejší informačný zdroj pre finančnú analýzu – účtovnú závierku. Zavádzajú nové veľkostné kategórie podnikov a zmeny v obsahu a formálnom usporiadaní výkazov (individuálnej) účtovnej závierky, ale aj zmeny požiadaviek na prezentáciu výsledkov za skupinu podnikov v konsolidovanej účtovnej závierke. Rovnako viaceré štandardy IFRS boli podstatne upravované, najmä tie, ktoré sa aplikujú pri zostavovaní konsolidovanej (KÚZ) účtovnej závierky. Uvedené (ale i iné) zmeny si vyžadujú adekvátne zohľadnenie v novom vydaní učebnice. Túto potrebu robí tiež naliehavou skutočnosť, že titul z roku 2013 (ôsme vydanie) je úplne vypredaný a o publikáciu je naďalej záujem i zo strany pracovníkov z praxe.
Deviate vydanie je aktualizované, vo vybraných oblastiach prepracované a doplnené. Tu možno uviesť príklad finančnej analýzy podniku ilustrujúci postup a metódy finančnej analýzy uskutočnenej na báze IÚZ zostavenej podľa slovenských právnych predpisov, ďalej príklad finančnej analýzy v skupine podnikov bazírujúcej na KÚZ zostavenej podľa štandardov IFRS. V texte sú i ďalšie zmeny napr. analýza výkonnosti podniku s využitím tradičných i moderných kritérií výkonnosti a konfrontácia ich výpovede, ako i ďalšie zmeny.
Základy finančního řízení podniku
Publikace určená podnikovým manažerům a studentům VŠ přibližuje základní principy, metody a nástroje moderních podnikových financí. Kniha je jedinečná tím, že oproti klasickým mainstreamovým publikacím v této oblasti se zaměřuje více na výklad problematiky pomocí příkladů z běžného života a na specifika tuzemského podnikatelského prostředí. Jednotlivé oblasti rozhodování podnikových manažerů jsou v textu vysvětlovány ve vazbě na řízení klíčových generátorů tvorby hodnoty podniku pro vlastníka.
Čtenáři se seznámí s možnostmi využití účetních informací ve finančním řízení, s aktuálními přístupy a metodami pro řízení hlavních ekonomických veličin (nákladů, výnosů, výsledku hospodaření, příjmů, výdajů, cash flow), se způsobem rozhodování o financování podniku, s vybranými aspekty rozhodování o dlouhodobých a krátkodobých investicích a s hodnocením finanční výkonnosti podniku. Výklad je doplněn názornými početními příklady a velká pozornost je věnována interpretaci výsledků. Studium problematiky usnadňují také shrnutí základních poznatků, klíčové pojmy a znalostní otázky včetně řešení, které jsou uvedeny v závěru jednotlivých kapitol, jakož i průběžně aktualizovaná internetová podpora knihy.
Finančné dejiny Európy
Len máloktorá vec vie ľudí zaujať viac ako peniaze. Vychádzajúc z ekonomickej teórie ide o jediný statok, ktorý nedokáže nikdy u ľudí vyvolať pocit uspokojenia potreby. Akékoľvek množstvo peňazí totiž vlastníme, vždy by sme chceli mať ešte viac. Podoba peňazí sa časom menila. Pôvodne to boli úžitkové veci. Neskôr si úlohu platidiel prisvojili zriedka sa vyskytujúce, dobre tvarovateľné a odolné kovy. Nakoniec si ľudia vystačili už len s akýmisi náhradami, ktoré hodnotu len symbolizovali. S rozvojom peňazí úzko súvisí ich ukladanie a požičiavanie. Peniaze sú tovar, ale špeciálny tovar. Na označenie obchodníka s peniazmi sa ujalo pomenovanie bankár. Jeho činnosti regulovali nielen trhové zákony, ale aj mravné a náboženské princípy. Narábanie s peniazmi je súčasťou ľudskej kultúry. Peniaze však dobre slúžia aj štátu. Vyberanie daní posilnilo existenciu tejto inštitúcie. Cieľom tejto knihy je priblížiť premeny peňazí, bankovníctva a zdanenia všetkým tým, ktorí nemajú ekonomické vzdelanie ani hlbšie vedomosti z dejepisu, ale chceli by spoznať vývoj tohto fenoménu, ktorý mimoriadne ovplyvnil našu civilizáciu.
Lacná kniha Finančné právo na Slovensku a v Európskej únii (-25%)
Publikácia prináša komplexné spracovanie problematiky finančného práva. Obsahovo je rozdelená do troch častí. Prvá časť je venovaná všeobecným otázkam finančného práva na Slovensku a rozoberá finančno-právne vzťahy a finančno-právne normy a ich organizáciu a finančnú kontrolu. Druhá - osobitná časť prináša rozbor rozpočtového, colného, menového a devízového práva na Slovensku, venuje sa právnej regulácii finančného trhu a hospodáreniu organizácií a inštitúcií. Posledná tretia časť sa zameriava na finančné právo Európskej únie, na jeho podstatu a predmet, inštitúcie a orgány, rozoberá, rozpočtové, devízové a menové právo EÚ, ale aj fondové hospodárstvo, či finančnú pomoc.
Na sklade 1Ks
26,25 €
35,00 €
dostupné aj ako:
Aktuálne prístupy tvorby podnikateľskej stratégie v kontexte udržateľného rozvoja podniku
Aktuálne prístupy tvorby podnikateľskej stratégie v kontexte udržateľného rozvoja podniku
Úvod do operativního řízení podniku
Publikace představuje vybrané základní pojmy, metody a postupy používané v operativním řízení podniku.
Na sklade 1Ks
14,21 €
14,96 €
Reportování o společenské odpovědnosti podniku
S aplikací společenské odpovědnosti podniku (CSR) v podnikohospodářské praxi je spojováno mnoho výhod. Ty však často začnou na podnik působit až při zveřejnění jeho aktivit. Proto se publikace a v ní prezentovaný výzkum zaměřuje na oblast nefinančního reportování. Stavem CSR reportování se v postkomunistických zemích zabývá jen velmi málo výzkumů. Hodnocení se také často omezují jen na vybraná hlediska reportování. Proto se stalo hlavní ambicí výzkumu identifikovat integrující přístup podniků k začleňování CSR informací do výročních zpráv v ČR. Jako vhodná metoda pro odhalení přístupu byla vybrána kvantitativní obsahová analýza. Kódovací schéma nebylo přejato z jiných výzkumů, ale vytvořeno s využitím otevřeného kódování. Výhodou takto sestavené metodiky je, že umožňuje identifikovat specifika v analyzovaném materiálu, což je plně v souladu s exporatorním charakterem výzkumu.
Na sklade 1Ks
13,35 €
14,05 €
dostupné aj ako:
Finančné právo na Slovensku a v Európskej únii
Publikácia prináša komplexné spracovanie problematiky finančného práva. Obsahovo je rozdelená do troch častí. Prvá časť je venovaná všeobecným otázkam finančného práva na Slovensku a rozoberá finančno-právne vzťahy a finančno-právne normy a ich organizáciu a finančnú kontrolu. Druhá - osobitná časť prináša rozbor rozpočtového, colného, menového a devízového práva na Slovensku, venuje sa právnej regulácii finančného trhu a hospodáreniu organizácií a inštitúcií. Posledná tretia časť sa zameriava na finančné právo Európskej únie, na jeho podstatu a predmet, inštitúcie a orgány, rozoberá, rozpočtové, devízové a menové právo EÚ, ale aj fondové hospodárstvo, či finančnú pomoc.
dostupné aj ako:
Zákon o nájme poľnohospodárskych pozemkov, poľnohosp. podniku a lesných pozemkov - Komentár
Zákon č. 504/2003 o nájme poľnohospodárskych pozemkov, poľnohospodárskeho podniku a lesných pozemkov je základným a zásadným právnym predpisom v oblasti poľnohospodárskeho práva. Jeho prijatím v roku 2003 sa v Slovenskej republike určili podmienky a pravidlá prenájmu poľnohospodárskej pôdy subjektom vykonávajúcim činnosti v poľnohospodárstve.
V roku 2019 sa začal legislatívny proces, predmetom ktorého bola novelizácia zákona o nájme poľnohospodárskych pozemkov, poľnohospodárskeho podniku a lesných pozemkov účinná od 1. júla 2019 a ktorou došlo k zrušeniu 4 . časti zákona. Aj v dôsledku toho autori pristúpili k aktualizovaniu komentára, aby odzrkadľoval účinný právny stav.
Predmetom komentára je priblížiť zákon o nájme poľnohospodárskych pozemkov, poľnohospodárskeho podniku a lesných pozemkov tak odbornej, ako aj laickej verejnosti, vysvetliť jeho jednotlivé ustanovenia a aj poukázať na prípadné aplikačné problémy v praxi.
Základy marketingu a marketingové komunikace v sociálním podniku
V současné době se v českém prostředí setkáváme s rostoucím významem sociálních podniků běžných na západních trzích. Tyto podniky se snaží působit tam, kde stát a sociální systém selhávají, a svojí speciální nabídkou pracovních míst dokážou nenásilnou inkluzí zapojit do společenského a ekonomického dění osoby, jež jsou na klasickém trhu práce znevýhodněné. Představují spektrum aktivit hrající v našem tržním systému velmi důležitou roli.
Nová a ojedinělá publikace si klade za cíl poskytnout čtenáři základní orientaci a prohloubení znalostí o problematice sociálního podnikání a marketingu, jehož sílu si málokdo uvědomuje.
Jeho cílem není přesvědčit lidi o koupi určité značky jogurtů nebo čajů, nýbrž změnit chování společnosti, změnit její názory a vnímání světa. Ten, komu se to daří, má v ruce neuvěřitelně silný nástroj. Proto je na místě opatrnost při tvorbě sociální reklamy, ale i kritické myšlení ze strany příjemce.
Dalším cílem knihy je pomoci měnit v naší společnosti hluboce zakořeněné negativní předsudky pramenící ze skutečnosti, že marketing může výrazným a zároveň pro ně nežádoucím způsobem ovlivňovat chování lidí. Tato negativní konotace může být korigována jen detailním poznáním podstaty a účelů marketingu i faktu, že jeho smyslem není vždy jen manipulace.
Publikace je určena odborné veřejnosti z řad sociálních podnikatelů, managementu malých a středních podniků. Určena je rovněž studentům managementu a marketingu pro doplnění uceleného přehledu o možnostech marketingu v sociálním podnikání, pracovníkům veřejné správy a státním i soukromým institucím.
Na sklade 1Ks
12,02 €
12,65 €