Hľadanie: Dvojčatá znovu v škole
zobraziť:
Pedagogické diagnostikovanie v materskej škole
Publikácia je zameraná na komplexné predstavenie pedagogického diagnostikovania v materskej škole. Čitateľ si v nej nájde informácie z teoretického hľadiska, napr. definície, delenia, charakteristiky obsahu diagnostikovania, metódy a zásady diagnostikovania. Každá kapitola v závere má zhrnutie, otázky, aplikačné úlohy a odporúčanú literatúru. V prílohách sú zverejnené diagnostické hárky a testy, ktoré učitelky v materských školách môžu využiť pri diagnostikovaní detí.
Na sklade 2Ks
15,37 €
16,18 €
Znovu v Kaviarni na konci sveta
Od Johnovej poslednej návštevy v Kaviarni na konci sveta už uplynulo desať rokov a bezstarostná mladosť je nenávratne minulosťou. John si uvedomuje, ako čas beží, a bojuje so starnutím. Na spiatočnej ceste z pohrebu milovaného krstného otca ho zastihne búrka a navyše dostane defekt a musí si sám vymeniť koleso. Pred nečasom sa utiahne pod nadjazd, kde sa venuje oprave auta. Tam stretne pätnásťročnú Hannah, ktorú rovnako zaskočilo zlé počasie. Ponúkne sa, že ju odvezie domov. Cestou zablúdia a spolu nanovo objavia Kaviareň na konci sveta.
Prvá návšteva Kaviarne Johnovi dokonale zmenila život. Splnil sa mu veľký sen cestovať po svete a čo najviac vidieť. Teraz sa znovu dostal na životnú križovatku. Čas letí: jeho dcéra vyrástla, čo nevidieť bude dospelá. John zároveň zápasí s vlastnou realizáciou. Cíti sa otupený a frustrovaný, uvedomuje si, že je to kríza stredného veku. Kto by mu mohol v tejto životnej fáze ponúknuť nové impulzy? Čašníčka Casey prináša riešenie jeho problému. Max, svetaznalý starý muž, sa stane jeho mentorom. Pomôže mu znovu sa vydať na cestu a nájsť odpovede na rozhodujúce otázky: Prečo som tu? Bojím sa smrti? Vediem naplnený život?
................................
JOHN STRELECKY je autor mnohých motivačných a inšpiratívnych kníh vrátane trilógie Kaviareň na konci sveta, Návrat do Kaviarne na konci sveta a Znovu v Kaviarni na konci sveta.
V tretej časti úspešnej série, ktorá zarezonovala u čitateľov všade na svete, je John už päťdesiatnik a uvedomuje si, že možností realizovať sa a plniť si sny je s postupujúcim vekom čoraz menej. John Strelecky aj v tomto prípade dokáže poradiť: "Na posledných zákrutách života sa musíš ešte viac sústrediť na to, čo ťa v živote teší. Hľadaj miesta, kde sa cítiš šťastný, spokojný a plný života. Naplň svoje dni činnosťami, vďaka ktorým sa ti nebudú zdať márne. Buď stále s ľuďmi, ktorých miluješ. Čas strávený s nimi je najvzácnejší čas na tomto svete."
Vo vydavateľstve Tatran vyšla aj jeho kniha Veľká životná päťka, ktorá je akousi príručkou líderstva a osobného rozvoja, čo je ďalšia oblasť, ktorej sa John Strelecky intenzívne venuje.
................................
Príbeh o treťom návrate do Kaviarne na konci sveta
Niekedy, keď to najmenej očakávate a azda najväčšmi potrebujete, sa ocitnete na neznámom mieste a spoznáte ľudí, ktorí vás naučia dívať sa na svet inak. A keď to budete opäť potrebovať, s trochou šťastia znovu zablúdite na rovnaké miesto.
"Zábavné čítanie s trvalými následkami pre dušu."
Medium Magazin 6/2019
"Autor nám tu podobne ako v predchádzajúcich dvoch Kaviarňach hovorí, že je dobré občas sa zamyslieť nad doterajším životom, a inšpiruje nás, aby sme niektoré veci prehodnotili a zmenili. Tentoraz Strelecky rozpráva príbeh človeka, ktorý sa nachádza v druhej tretine života, pretože ak sa práve vtedy pozrie na život z iného uhla, môže mu to pomôcť spokojne a bez strachu začať poslednú tretinu pozemskej púte."
Weltbild.at
"Milujem sériu kníh o Kaviarni na konci sveta. Je to zaujímavá literatúra s veľkou výpovednou hodnotou a skrytým posolstvom na každej strane. Núti čitateľa už počas čítania k zamysleniu a sebareflexii."
lovelybooks.de
"Aj tretia Streleckého kniha o návšteve v Kaviarni podnecuje čitateľa k úvahám a zamysleniu. Autorovi sa opäť podarilo vložiť do pekného a strhujúceho príbehu neuveriteľne veľa pozitívneho! Úžasná séria, môžem ju len odporúčať."
Thalia.de
dostupné aj ako:
Najkamošky 1: Prvý rok v novej škole
Julia a Alejandra by sa nemali kamarátiť: pochádzajú z úplne odlišných svetov! Majú spoločné iba jedno: izbu vo Vistalegre, exkluzívnej internátnej škole, kde študujú. Čistá katastrofa! Ale čoskoro zistia, že napriek mnohým rozdielom, im je súdené stať sa NAJKAMOŠKAMI.
Krízová komunikácia v škole
Efektívny, praktický a pomáhajúci štýl komunikácie pedagóga s rodičmi žiakov pri riešení problémov.
Na sklade 1Ks
25,65 €
27,00 €
Rozruch v škole na Kavuličovej ulici, 2. vydanie
Monika ide po prvý raz do školy a hneď zažije veľké dobrodružstvo. Netuší, že jej najvernejší priatelia, dva krásne čierne psy, sa ju vyberú hľadať a cestou povystrájajú neuveriteľné kúsky. Najväčší rozruch však vyvolajú v škole, kam sa im podarí dostať cez plot. Viete si predstaviť ten zmätok, keď sa otvoria dvere do triedy a ukáže sa v nich čierna psia hlava?
Projekt inklúzia v materskej škole 1
Usmernenia a námety, ako prispôsobiť vzdelávacie prostredie materskej školy všetkým deťom bez rozdielu. Prináša rozpracované základné teoretické postupy, metodické usmernenia a špecifiká práce s deťmi vyžadujúcimi si zvýšenú pozornosť v materskej škole.
Cudzinec v materskej škole
Jedinečná pomôcka na prácu s dieťaťom cudzincom v materskej škole. Obsahuje metodické poznámky pre učiteľa, pracovné listy pre deti, aj praktické rady pre rodičov. Dieťa cudzinec sa učí bez stresu, pomocou hry a hravých aktivít (kreslenie, omaľovanky, doplňovačky, pexeso...) sa učí nové slová, vety, precvičuje si pamäť, grafomotorické zručnosti. Ilustrácie podporujú detskú fantáziu a motivujú do učenia.
Mach a Šebestová v škole, 3. vydanie
Deti aj dospelí si v televíznom večerníčku a neskôr aj v knihe obľúbili postavičky dvoch podnikavých školákov Macha a Šebestovej, ich kamaráta psa Jonatána, triedne učiteľky, spolužiakov a všetkých ostatných z domu a mesta, kde sa dej odohráva. Tentoraz žiaci 3.B v siedmich humorných kapitolách pomocou čarovného slúchadla premenia psa Jonatána na chlapca a vezmú ho na školský výlet, vyberú sa do doby ľadovej a privedú odtiaľ človeka neandertálskeho ako názornú školskú pomôcku a zažijú mnoho ďalších príhod.
Zdravotné cvičenia s riekankou v materskej škole
Publikácia Zdravotné cvičenia s riekankou je doplneným a rozšíreným vydaním publikácie, ktorá vyšla v roku 2001 od autorky Ruženy Frankovej. Táto publikácia obsahuje všetky zdravotné cvičenia podľa jednotlivých vekových kategórii, ktoré sú doplnené nákresom a vhodnou riekankou. Publikácia je aktualizovaná o novú terminológiu, ktorá vychádza zo súčasného štátneho kurikula.
Den v mateřské škole
Ačkoli kniha vychází z ověřené pedagogické teorie, nabízí velmi čtivého průvodce běžným dnem v mateřské škole. Autor se ptá, zdali si děti mohou mazat chleba k svačině samy, jak zorganizovat náročné situace typu přechodů z jednoho prostředí do druhého, a ukazuje, že děti toho zvládnou mnohem více, než si sami myslíme. Vychází z reálných zkušeností z prostředí MŠ, jakožto i ze zkušeností jeho kolegů, přátel… V MŠ se každý pedagog každý den setkává s desítkami, ne-li stovkami situací, které se pravidelně opakují a které se podle dají dělat lépe, efektivněji. V knize proto najdete jak praktické tipy na zlepšení jednotlivých edukačních aspektů dne v MŠ, tak i teoretické základy daného aspektu.
Ondřej Koželuh působil několik let jako učitel v MŠ, je lektorem DVPP pro MŠ, v současné době vyučuje na VŠ v oblasti pregraduální přípravy budoucích učitelek MŠ. V Portále vyšla jeho úspěšná kniha Učitelem ve školce.
Sviatky a tradície v materskej škole I.
Brožúra pre riaditeľky a učiteľky v materských školách o sviatkoch a tradíciách naprieč kalendárnym rokom. Prvý diel sumarizuje obdobie od januára do júna a slúži ako inšpirácia pre učiteľky, na čo sa zamerať v jednotlivých mesiacoch roka, čo s deťmi pripraviť, vyrobiť, spievať, apod.
Aktivity v materskej škole - exkurzie, výlety, vychádzky
Praktická príručka o organizácii školských akcií s dokumentáciou s tým súvisiacou na CD. Je určená pre riaditeľov i učiteľov materských škôl. Prevedie ich platnými právnymi predpismi a upozorní na všetky povinnosti a dokumentáciu súvisiacu s organizovaním školských aktivít v materskej škole.
Sviatky a tradície v materskej škole II.
Brožúra pre riaditeľky a učiteľky v materských školách o sviatkoch a tradíciách naprieč kalendárnym rokom. Druhý diel sumarizuje obdobie od júla do decembra a slúži ako inšpirácia pre učiteľky, na čo sa zamerať v jednotlivých mesiacoch roka, čo s deťmi pripraviť, vyrobiť, spievať, apod.
Toto sme sa v červičej škole neučili!
Cyril je červík. Má rád hnedú farbu, blato (lebo je hnedé) a rád sa vŕta v blatovohnedej zemi. Keď Cyril stretne Huga (tučného operenca, ktorý sa podobá na kura, no myslí si o sebe, že je plameniak!), ocitne sa zoči-voči svojej najdesivejšej nočnej more. Cyril má dve možnosti. Prežiť alebo sa dať vcucnúť ako voľajaká špageta…
Šikanovanie v škole
Všetko o kyberšikane a šikanovaní v škole v kontexte trestného zákona.
Brožúra neponúka pohľad psychológa ale práve naopak, nazerá na problematiku šikanovania z legislatívneho pohľadu a upozorňuje na trestnoprávnu zodpovednosť, napĺňanie skutkovej podstaty trestného činu v súvislosti s trestným zákonom a zákonom o priestupkoch a možné sankcie voči agresorovi.
Projekt inklúzia v materskej škole 3
Vybrané témy k uplatneniu inkluzívneho prístupu v edukácii v materských školách s rešpektovaním špecifík vývinu detí. Brožúra obsahuje aktuálne legislatívne informácie,uľahčuje nastavenie spolupráce s členmi odborného podporného tímu, navrhuje spôsoby a možnosti spolupráce s rodičmi detí vyžadujúcimi inkluzívny prístup vo vzdelávaní.
Môj kamarát Tr(A)paslík alebo harmatanec v škole
Ahoj! Čau! Vďaka, že ste otvorili vstupnú bránu do tejto fúzatej rozprávky, teda do knihy. Prepáčte, zabudol som sa predstaviť. Som trpaslík. Ja viem, trpaslíkov sú kopy, hory, milióny. V rozprávkach, v obchodoch, v záhradách, na tričkách, ba i v knihách. Nuda? Tak to teda nie! Ja som výnimočný trpaslík. Jediný svojho druhu. Naozaj.
A viete, o čom bude táto rozprávková kniha? No predsa o mne, to je jasné. A o živote v jednej úplne obyčajnej rodine, v ktorej sa diali neobyčajné veci.
A čo sa dialo, keď som prišiel do školy? Obyčajný deň sa zmenil na veľký harmatanec. Zúfalá je pani učiteľka, zúfalý je pán riaditeľ, a aj žiaci sú riadne vyľakaní, pretože také dačo ešte v škole nevideli...
Ideálna kniha pre predškoláka alebo prváka. Je vtipná, milá a má veľké písmenká, ktoré sa ľahko čítajú. Na konci kapitoly sú otázky, na ktoré dieťa odpovedá, čím sa rozvíja čítanie s porozumením. Je obohatená o pesničky, ktoré ľahko nájdete na internete cez QR-kódy v knižke.
Hry v materskej škole pre deti od dvoch rokov
Keďže v materských školách aktuálne pribúda stále viac a viac detí mladších ako tri roky, prichádza pre pedagógov v MŠ inšpirácia v podobe tejto brožúry. Prináša námety na aktivity a hry, využiteľné vo výchovno-vzdelávacom procese v materskej škole, rozdelené podľa veku detí – dvojročných maličkých nevynímajúc.
Reč a jazyk v škole
Cieľom publikácie Reč a jazyk v škole je ponúknuť učiteľom, ako aj adeptom učiteľského povolania pohľad na jazykovú výchovu v predprimárnej edukácii a na jazykové vzdelávanie a slohovú výchovu v školskom prostredí nie z pozícií tradičného opisu metód a postupov, ako tomu bolo v minulosti, ale z aspektu kognície, t. j. vedy, ktorá pristupuje k interpretácii mnohých ľudských aktivít tak, že ich odvodzuje (aspoň čiastočne) zo samotnej podstaty rozumových procesov a poznávacích aktivít. Tematicky je relatívne samostatná prvá kapitola, ktorá prináša identifikáciu predmetu slovenský jazyk a literárna výchova v súčasnej škole, pričom sa zameriava prevažne na jazykovú zložku tohto predmetu. Ide o priblíženie základných kvalít, postupov a cieľov, ktoré sú vymedzené v školských dokumentoch a zodpovedajú stratégii Ministerstva školstva SR v intenciách obsahovej a metodickej prestavby školstva. Základné požiadavky, ktoré sú kladené na náš vzdelávací systém, v tomto prípade vo vzdelávaní materinského jazyka, by mali poznať študenti, budúci učitelia slovenčiny, už v procese svojej profesionálnej prípravy. Ďalšie kapitoly majú vzájomnú kontinuitu, pretože obsahovo reflektujú isté vývinové štádiá reči a komunikačných kompetencií. Zámerne sme neurobili ostrú hranicu vo vnútri obsahu publikácie podľa toho, ktorá časť patrí do pozornosti učiteľov elementaristov a ktorá do pozornosti učiteľov špecializujúcich sa na vzdelávanie starších žiakov, resp. študentov stredných škôl. Urobili sme tak preto, že obe skupiny učiteľov by mali poznať tak východiská a zákonitosti, stojace na začiatku utvárania komunikačných kompetencií, ako aj ich tendencie smerovania do dospelosti, rešpektujúc fakt, že kompetencia je celoživotne sa utvárajúca zručnosť. V texte publikácie prinášame ukážky textov, na ktorých demonštrujeme alebo vývinovo determinované javy v reči a komunikácii, alebo ich používame ako argumentačný materiál. Ukážky žiackych prác sú prejavom ich mentálnych modelov predovšetkým čo do kvality textu, v ktorom prevláda raz ikonickosť ako výrazová kategória, inokedy operatívnosť ako výrazová kategória. Obsah publikácie by mohol zaujať aj rodičov, ktorí majú vážnejší záujem o vzdelávanie a napredovanie svojich detí a chcú porozumieť vzťahom medzi rečou a myslením, resp. textom a myslením.