Hľadanie: šlabikár pre1. ročník základných škôl
zobraziť:
Šlabikár - 1. časť + kartónová príloha
Obľúbený šlabikár autorského kolektívu Kamila Štefeková, Romana Culková a Zuzana Takáčová sme prispôsobili potrebám žiakov, preto sa vám predstavuje v pozmenenej vizuálnej podobe. Hoci ilustrácie sa líšia iba v maličkostiach, výraznejšia zmena nastala v grafike. Tá je jemne farebná a je primeranejšia deťom v tejto vekovej kategórii. Obsahovo a metodicky sa šlabikár nezmenil.
Charakteristika šlabikára v bodoch
1. Tento šlabikár je prvou učebnicou, ktorú môžeme označiť prívlastkom pracovná učebnica.
2. V celom šlabikári je permanentne prítomný pomocný aparát v podobe súboru nápovedných obrázkov umiestených po obvode všetkých strán. Systematická cielená práca s týmto pomocným aparátom zabezpečuje bezproblémové osvojenie si písmen a výrazným spôsobom odstraňuje stres detí z prípadného zabudnutia.
3. Po prvý krát sa v šlabikári využívajú možnosti farebnej grafiky – najskôr pri všetkých slovách, potom iba pri náročnejších.
4. Súčasťou šlabikára sa po prvý krát stali aktivity, ktoré charakterizujeme ako cielené didaktické hry. Tie sa stali pre deti nielen atraktívnym prostriedkom na zvládnutie čítania, ale slúžia aj ako zdroj humoru. Sú to práve didaktické hry, kde si dieťa po prvý krát uvedomuje význam slova alebo vety. Sú prvým podnetom a prostriedkom pre čítanie s porozumením v čase, keď im to ešte prvé často nič nehovoriace šlabikárové texty neumožňujú.
5. Časť šlabikára, ktorú sme si zvykli označovať ako prípravné obdobie v plnej miere rešpektuje vedomosti, s ktorými prichádza dieťa do školy, ale svojim obsahom myslí aj na deti, ktoré potrebujú individuálny prístup.
6. V prípravnom pracujú deti iba s veľkými tlačenými písmenami, čo je pre pochopenie princípu čítania postačujúce.
S malými tlačenými písmenami sa postupne zoznámia v šlabikárovej časti.
/O problematike elementárneho čítania sa dozviete viac v príručke Metodický sprievodca k šlabikáru, ktorý je voľne prístupný na stránke vydavateľstva. /
V ďalšej časti šlabikára sa pracuje už so všetkými písmenami, či už v súvislých textoch alebo v rôznych didaktických aktivitách a hrách, ktoré sú súčasťou celého šlabikára, teda aj jeho druhej časti, ktorá je koncepčne totožná s prvou časťou.
Okolo každej dvojstrany sa nachádza súbor nápovedných obrázkov, ktorý už od začiatku umožňuje deťom jednoduchšie osvojovanie si písmen a poskytuje možnosť stretávať sa ihneď so všetkými písmenami. Deti poznávajú písmená prostredníctvom sluchového rozlišovania hlások na začiatku slova. Šlabikár obsahuje zmysluplné a vekuprimerané texty a príbehy. V celom šlabikári sú zaradené cielené, často zábavné didaktické hry, ktoré podporujú čítanie s porozumením.
Na vyhradených stranách s písanými textami má žiak možnosť systematicky pracovať s písaným písmom. V spodnej časti každej strany prípravného obdobia je krátka metodická informácia určená učiteľovi. Šlabikár Štefeková 1.časť bol v spolupráci s ŠPÚ experimentálne overený na celoslovenskej vzorke žiakov.
K šlabikáru patrí interaktívne CD s úlohami a didaktickými hrami zahŕňajúcimi aj činnosti, ktoré sa nedajú priamo realizovať v šlabikári, ale pritom výrazne pomáhajú deťom pochopiť princíp čítania.
Šlabikár je spracovaný podľa ŠVP a príloh ISCED 1.
Šlabikár je schválený Ministerstvom školstva SR.
Šlabikár – 1. časť + kartónová príloha a nálepky
Šlabikár pre 1.ročník ZŠ Virgovičová 1.časť je určený na prípravné a nácvikové obdobie čítania v 1. ročníku ZŠ. Inovovaný šlabikár autorského kolektívu L. Virgovičová a Z. Virgovičová- Leetz je modernizovaná a výtvarno-graficky prepracovaná verzia obľúbeného a osvedčeného šlabikára.
V šlabikári zostali zachované všetky osvedčené prvky. Obohatili sme ho však o nové úlohy a bohato ilustrované strany, ktoré výrazne pomáhajú rozvíjať komunikačné schopnosti žiaka. Humanisticko-tvorivá koncepcia rešpektuje základné podmienky rozvoja osobnosti žiaka. Vytvára priateľskú, kreatívnu klímu, pocit dôvery, istoty, akceptácie, priestor na citové prežívanie a komentovanie činnosti, potrieb a problémov.
Šlabikár podporuje poznávacie schopnosti, spontánnosť a zvedavosť. Učiteľovi nepredpisuje, ale ponúka formy práce na dosiahnutie vyučovacích cieľov bez stresu a tak, aby každý žiak zažil pocit úspechu.
Strany Šlabikára obsahujú nápovedné obrázky, normalizované tvary písma, didakticky premyslené cvičenia a texty a tvary na rozcvičenie jemnej motoriky dieťaťa predpísané učebnými osnovami a štandardami.
Šlabikár pre 1.ročník ZŠ Virgovičová 1.časť je zostavený tak, aby všetci žiaci získavali vedomosti aktívne, tvorivo, bez stresu a mali vyššiu motiváciu učiť sa. Obsahuje viac zážitkových, motivujúcich, autoregulujúcich a kreatívnych metód, čím sa zvyšuje kvalita a efektívnosť práce žiakov aj učiteľov.
Koncepcia Šlabikára:
je založená na rozvoji všetkých žiakov podľa ich možností a schopností s cieľom, aby sa každý žiak stal individualitou,
rešpektuje individuálne osobitosti žiakov, rôznorodosť ich záujmov, potrieb, osobné tempo učenia a humanizáciu vyučovacieho procesu.
Texty na jednotlivých stranách sú zostavené s rôznou náročnosťou. Učiteľ má k dispozícii viac textov, ktoré mu umožňujú diferencovane pracovať so žiakmi. Nemusí so všetkými žiakmi preberať všetky texty a úlohy.
K šlabikáru patrí interaktívne CD s úlohami, ktoré sa nedajú priamo realizovať v šlabikári, ale pritom výrazne pomáhajú deťom pochopiť princíp čítania.
Šlabikár je spracovaný podľa požiadaviek ŠVP a príloh ISCED 1.
Šlabikár je schválený Ministerstvom školstva SR.
Šlabikár – 2. časť (Virgovičová)
Šlabikár pre 1.ročník ZŠ Virgovičová 2.časť je určený na nácvikové obdobie čítania v 1. ročníku ZŠ. Inovovaný šlabikár autorského kolektívu L. Virgovičová a Z. Virgovičová- Leetz je modernizovaná a výtvarno-graficky prepracovaná verzia obľúbeného a osvedčeného šlabikára.
V šlabikári zostali zachované všetky osvedčené prvky. Obohatili sme ho však o nové úlohy a bohato ilustrované strany, ktoré výrazne pomáhajú rozvíjať komunikačné schopnosti žiaka. Humanisticko-tvorivá koncepcia rešpektuje základné podmienky rozvoja osobnosti žiaka. Vytvára priateľskú, kreatívnu klímu, pocit dôvery, istoty, akceptácie, priestor na citové prežívanie a komentovanie činnosti, potrieb a problémov.
Šlabikár podporuje poznávacie schopnosti, spontánnosť a zvedavosť. Učiteľovi nepredpisuje, ale ponúka formy práce na dosiahnutie vyučovacích cieľov bez stresu a tak, aby každý žiak zažil pocit úspechu.
Strany Šlabikára obsahujú nápovedné obrázky, normalizované tvary písma, didakticky premyslené cvičenia a texty a tvary na rozcvičenie jemnej motoriky dieťaťa predpísané učebnými osnovami a štandardami.
Šlabikár pre 1.ročník ZŠ Virgovičová 2.časť je zostavený tak, aby všetci žiaci získavali vedomosti aktívne, tvorivo, bez stresu a mali vyššiu motiváciu učiť sa. Obsahuje viac zážitkových, motivujúcich, autoregulujúcich a kreatívnych metód, čím sa zvyšuje kvalita a efektívnosť práce žiakov aj učiteľov.
Koncepcia Šlabikára:
je založená na rozvoji všetkých žiakov podľa ich možností a schopností s cieľom, aby sa každý žiak stal individualitou.
rešpektuje individuálne osobitosti žiakov, rôznorodosť ich záujmov, potrieb, osobné tempo učenia a humanizáciu vyučovacieho procesu.
Texty na jednotlivých stranách sú zostavené s rôznou náročnosťou. Učiteľ má k dispozícii viac textov, ktoré mu umožňujú diferencovane pracovať so žiakmi. Nemusí so všetkými žiakmi preberať všetky texty a úlohy.
Šlabikár
Ľubomír Feldek s Miroslavom Cipárom vydali v Mladých letách svoju prvú spoločnú knihu - Hra pre tvoje modré oči - ktorá vyšla pred nedávnom v reedícii v Slovarte - pred vyše šesťdesiatimi rokmi. Ich šlabikár je žiaľ ich poslednou spoločnou knihou. V porovnaní s inými šlabikármi je to dielo, ktorého úlohou nie je len naučiť deti čítať a písať, ale svojím klasickým poňatím vryť do ich podvedomia hrdosť na slovenskú slovesnosť i ilustráciu.
Môj prvý šlabikár - Básničková abeceda
Tento šlabikár naučí deti celú abecedu, naučí ich čítať aj písať. Všetko si môžu precvičiť pri čítaní známych riekaniek či hádankách. Nechýbajú ani písmenká, ktoré si malí čitatelia môžu vystrihnúť a poskladať.
Šlabikár - 2. časť (Štefeková)
Druhá časť šlabikára je prirodzeným pokračovaním prvej časti. Okrem úloh, ktoré deti riešia priamo v učebnici, poskytuje aj táto časť mnohé ďalšie didaktické aktivity a didaktické hry, ktoré sa naďalej výrazným spôsobom podieľajú na procese osvojovania si čítania.
Rozširovaním súboru písmen sa výrazne mení aj charakter textov. Texty sú zostavované tak, aby sa tematicky viazali na prostredie, ktoré je deťom blízke a známe. Boli zostavované tak, aby zároveň vzbudzovali prirodzenú zvedavosť detí, aby si prostredníctvom nich vytvorili k čítaniu pozitívny vzťah.
Šlabikár K. Štefekovej 2. časť pokrýva prácu v šlabikárovom období. Okolo každej dvojstrany sa nachádza súbor nápovedných obrázkov, ktorý umožňuje žiakom jednoduchšie osvojovanie si písmen a ich priebežné opakovanie. Je dôležitou pomôckou pri poznávaní písmen prostredníctvom sluchového rozlišovania hlások na začiatku slova.
Šlabikár obsahuje zmysluplné a veku primerané texty a príbehy, ktoré vzbudzujú zvedavosť žiaka a nútia ho prečítať ich a dozvedieť sa koniec. Priebežne sú v celom šlabikári zaradené cielené didaktické hry, často zábavné, ktoré podporujú čítanie s porozumením. V šlabikári sa priebežne nachádzajú strany s písanými textami, kde má žiak možnosť systematicky pracovať s písaným textom. V spodnej časti niektorých strán je krátka metodická informácia určená učiteľovi, alebo odkaz na vysvetlenie postupu práce v metodickej príručke. Šlabikár bol experimentálne overený.
K šlabikáru patrí interaktívne CD s úlohami a didaktickými hrami zahŕňajúcimi aj činnosti, ktoré sa nedajú priamo realizovať v šlabikári, ale pritom výrazne pomáhajú deťom pochopiť princíp čítania.
Šlabikár je spracovaný podľa požiadaviek ŠVP a príloh ISCED 1.
Šlabikár je schválený Ministerstvom školstva SR.
Šlabikár financií pre neziskovky
Publikácia, ktorú práve držíte v rukách je určená všetkým, ktorí chcú založiť niektorý z typov neziskových organizácií a tiež tým, ktorí v rámci existujúcich prichádzajú do kontaktu s finančnými prostriedkami.
Šlabikár financií vás prevedie všetkými oblasťami života neziskových organizácií, ktoré sa týkajú financií. Od úvodu, v rámci ktorého sa môžete rozhodnúť, ktorý typ neziskovej organizácie je pre vás vhodný a akým spôsobom sa zakladá, prejdete do úvodných rozhodnutí, ktoré je potrebné v organizácii urobiť. Prvé zasadnutia orgánov, registrácie, zriadenie bankového účtu, finančný poriadok či interné smernice.
Financovanie neziskovej organizácie je viaczdrojové a jednotlivé druhy príjmov sa od seba odlišujú, z pohľadu zákona o dani z príjmov. Na čo si dať pri jednotlivých druhoch príjmov pozor, aby ste zbytočne neplatili viac? Čo je v organizácii úloha účtovníka a čo úloha finančného manažéra? Ako efektívne získavať finančné zdroje a čo znamená fundrising?
Je dôležité zostaviť si rozpočet a plánovať? Kto zodpovedá za projekt a ako deklarovať spolufinancovanie? Aj na tieto otázky nájdete odpoveď v tejto publikácii.
No a na záver, veľkou témou aj pre organizácie neziskového sektora sú finančné prostriedky, ktoré v najbližších rokoch očakávame z Plánu obnovy. Bude sa týchto prostriedkov a všeobecne neziskových organizácií týkať verejné obstarávanie? Čo by ste o ňom mali vedieť?
Šlabikár šťastia 1. Návrat k sebe
Nie náhodou Hirax nazval svoju prvú motivačnú knihu Šlabikár šťastia: Návrat k sebe. Jednoduchou formou vhodnou pre prváčikov v nej vysvetľuje princípy sebaprijatia, odpustenia, pozitívneho myslenia, „pustenia“ rodičov, pochopenia choroby, rozpustenia bolesti, vyriešenia „problému“, zanechania boja, počúvania srdca, vnímania symbolov života, oslobodenia sa od bôľov iných. Príde aj na zákony zrkadlenia, príťažlivosti a rezonancie, dôležitosti nepretvarovania sa, škodlivosti sľubovania, prijatia cudzej i vlastnej smrti, aby sa dostal až k energii z tvorenia, rebélie, meditácie, k dôležitosti ďakovania, chválenia, nezosmiešňovania, neposudzovania a v neposlednom rade k úcte k milovanej zemi.
Autor vás nenútenou a pozitívnou cestou navedie k znovuobjaveniu vlastného dieťaťa v sebe, opäť z vás pokúsi stvoriť prirodzených bláznov a pošepne vám návod, ako sa stať bytosťou, ktorá zoberie vlastný život do svojich rúk, prevezme zodpovednosť za svoje činy a opustí súčasný Matrix. Baričák totiž neverí na zmenu cez politikov. Jeho rovnica je iná a jednoduchá: zmeňte seba, dajte to cez lásku deťom a tie zmenia zajtrajšok.
dostupné aj ako:
Fyzika pre 7. ročník základnej školy a 2. ročník gymnázia s osemročným štúdiom
Učebnica Fyzika pre 7. ročník ZŠ a 2. ročník GOŠ oboznamuje žiakov s teplotou a meraním teploty, premenami skupenstiev a teplom, ktoré je jednou z foriem energie. Publikácia vychádza z praktických skúseností a pomocou pokusov objasňuje fyzikálne pojmy, fyzikálnu podstatu dejov a skutočností, ako sú:
teplota, meranie teploty,
topenie a tuhnutie látok, vyparovanie a var, kondenzácia,
prúdenie vzduchu, slnečné žiarenie, počasie a jeho predpovedanie,
predstavy o teple, výmena tepla a jeho šírenie,
meranie tepla a jeho využitie.
Praktické časti učebnice dávajú námety, ako môžu žiaci:
merať fyzikálne veličiny,
spracovať namerané údaje do tabuliek a grafov,
vysvetľovať pozorované deje a nájsť odpovede na otázky,
otestovať svoje vedomosti.
Každá tematická časť je ukončená zhrnutím učiva. Vyhľadávanie informácií v knihe uľahčuje register. Prehľadné grafické spracovanie umožňuje žiakom lepšiu orientáciu v učebnici a podporuje ľahšie osvojenie prebraného učiva.
Učebnica Fyzika pre 7. ročník ZŠ a 2. ročník GOŠ má platnú schvaľovaciu doložku Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR a je zaradená do Zoznamu učebníc pre základné školy a osemročné gymnáziá
Na sklade 1Ks
13,25 €
13,95 €
Výtvarná výchova pre 7. ročník základnej školy a 2. ročník gymnázia s osemročným štúdiom
Výtvarná výchova pre 7. ročník základnej školy a 2. ročník gymnázia s osemročným štúdiom
Fyzika pre 3. ročník gymnázia a 7. ročník gymnázia s osemročným štúdiom
Fyzika pre 3. ročník gymnázia a 7. ročník gymnázia s osemročným štúdiom
Na sklade 3Ks
27,19 €
28,62 €
Nácvičné diktáty zo slovenského jazyka pre 3. ročník ZŠ
Diktáty sú zamerané predovšetkým na vybrané slová, ale obsahujú aj kapitoly s ohybnými slovnými druhmi (podstatné mená, prídavné mená, zámená, číslovky a slovesá) a opakovaním jednotlivých celkov. Nácvičné diktáty rozvíjajú a upevňujú nadobudnuté vedomosti, ale rozvíjajú aj pozornosť, bystrosť, fantáziu a obohacujú slovnú zásobu žiaka. Sú súčasťou Pravopisných cvičení pre 3. ročník ZŠ. Zodpovedajú novému Štátnemu vzdelávaciemu programu a korešpondujú s požiadavkami ISCED 1 na žiakov 3. ročníka ZŠ v predmete slovenský jazyk a literatúra.
Biológia pre 8. ročník ZŠ a 3. ročník gymnázií s osemročným štúdiom
Nové prepracované vydanie plnofarebného pracovného zošita Biológia pre 8. ročník základných škôl a 3. ročník gymnázií s osemročným štúdiom, ktorého obsah je v súlade s iŠVP pre základné školy – ISCED 2.
Čítanka pre 1. ročník
Inovovaná Čítanka pre 1.ročník ZŠ Virgovičová nadväzuje na Šlabikár pre 1. ročník 1. a 2. diel. Prináša vekuprimeraný, zaujímavý, didakticky premyslený výber textov. Inovovaný učebný text je graficky pútavo spracovaný.
Pri zostavovaní Čítanky pre 1. ročník ZŠ mali autorky na zreteli, že každé dieťa je individuálne, iné, má svoje silné i slabé stránky, spôsob koncentrácie. Každý žiak je aktívnym subjektom vlastného učenia a rozvoja.
Čítanka je zameraná na diferencované vyučovanie. Umožňuje rozvíjať techniku čítania vyspelejších i pomalších žiakov. Všetky texty a úlohy učiteľ nemusí preberať so všetkými žiakmi. Obsah i rozsah čítanky zodpovedá pôvodnej koncepcii. K zmenám dochádza na základe požiadaviek učiteľov prvých ročníkov.
Pracovné strany z druhej časti čítanky sú priradené priamo k jednotlivým textom. Vytvárajú obsahovo jednotné dvojstrany, čo umožní žiakom ľahšiu orientáciu pri riešení úloh. Texty a úlohy môže učiteľ vyberať podľa úrovne žiakov v čítaní tak, aby bolo každé dieťa úspešné. Časť textov a pracovných strán nadväzuje a dopĺňa učivo prírodovedy.
Obsah čítanky je zostavený s postupne rastúcou náročnosťou úloh, ktoré si vyžadujú samostatné myslenie a sebahodnotenie. Núti žiakov hľadať odpovede, objavovať, dopĺňať, dosahovať určitú úroveň operačnej a poznávacej činnosti. Mení sa postavenie žiaka v učení.
Čítanka je schválená Ministerstvom školstva SR.
Šlabikár predaja
Autor vám ponúka jednoduchú a praktickú učebnicu predaja. Vychádza z vyše 20 ročnej praxe z hoteliérstva, cestovného ruchu, vzdelávania a finančného poradenstva. Dozviete sa, čo tvorí podstatu predaja. Naučíte sa šesť základných krokov predaja, ktoré vás rýchlejšie posunú k majstrovskému zvládnutiu tohto remesla. Je tu množstvo osobných príbehov, príkladov, námietok a argumentov z priameho predaja. Kniha Šlabikár predaja vychádza zo systémového myslenia. Dostávate do rúk jedinečný praktický návod na použitie pre začínajúcich, ale aj skúsených predajcov.
Na sklade 2Ks
9,50 €
10,00 €
Fyzika pre 2. ročník gymnázia a 6. ročník gymnázia s osemročným štúdiom
Fyzika pre 2. ročník gymnázia a 6. ročník gymnázia s osemročným štúdiom
Na sklade 2Ks
27,19 €
28,62 €
Fyzika pre 1. ročník gymnázia a 5. ročník gymnázia s osemročným štúdiom
Fyzika pre 1. ročník gymnázia a 5. ročník gymnázia s osemročným štúdiom
Na sklade 2Ks
27,19 €
28,62 €
Motýlí šlabikár 1. diel - Pracovná učebnica
Cieľom pracovnej učebnice Motýlí šlabikár je ponúknuť žiačkam a žiakom lákavú, ale prehľadnú učebnicu s jasne usporiadanou štruktúrou úloh a nevtieravou grafikou.
Pracovná učebnica Motýlí šlabikár 1 nadväzuje na pracovnú učebnicu AHA! motýle. Prostredníctvom Motýlieho šlabikára prejdú Otýlik a Jasenka kus Slovenska. S každým písmenkom deti spolu s nimi navštívia jedno slovenské mesto, obec, miesto či rieku, ktoré sa k písmenu viažu. Motýlí šlabikár 1 korešponduje s písankou Viem písať s Otýlikom 1.
Učebnica je zameraná aj na čítanie s porozumením. Obsahuje i úlohy, ktoré sú gradované. Ponúka teda možnosť vybrať úlohy, ktoré uznáte za vhodné pre svoju triedu.
Učebnica je vhodná pre bežné deti a zohľadňuje aj potreby žiakov a žiačok so zdravotným znevýhodnením či zo sociálne znevýhodneného prostredia i detí s nadaním.
Prihliada na zdravotný stav, sociálne podmienky, jazykové schopnosti, nadanie, správanie, kognitívne schopnosti, motiváciu, emocionalitu, tvorivosť a zručnosti. Je vhodná pre základné školy, špeciálne školy i domáce školy.
K pracovnej učebnici Motýlí šlabikár 1 bude čoskoro na e-shope dostupná aj Metodická príručka.
Didaktická spolupráca: MgA. Radana Lencová, Ph.D.; Mgr. Veronika Kern Sinová D.T., Mgr. Kamila Beránková, Mgr. Petra Pohlová
Na sklade 1Ks
8,46 €
8,90 €
Lacná kniha Imunitný šlabikár (-90%)
Prichádza obdobie kedy je naša imunita vystavená veľkému tlaku zvonku. Stres, málo slnka, zima, vietor, vírusy, baktérie, únava, nedostatok odpočinku, to všetko nám nepomáha, aby sme boli fit a cítili sa fajn. Naša imunita sa rýchlo unaví s nami. Kto chce poznať seba, svoje telo, mal by poznať aj svoj imunitný systém. Vedieť, čo sa s ním deje v každej etape života, čo naň vplýva, čo ho ohrozuje a čo mu, naopak, pomáha. Každého určite zaujíma, ako môže podporiť svoj imunitný systém, ako zlepšiť jeho fungovanie, zvýšiť jeho účinnosť i predchádzať jeho poruchám. Otázky na všetky tieto odpovede prináša predkladaná knižka.
Na sklade 2Ks
0,80 €
8,00 €
dostupné aj ako: